WSK M06-Z2 1959r

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Stary » 2009-06-15, 18:42

Kompletne piasty były jakiś czas temu na allegro za 80zł.

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: wueskajarka » 2009-06-15, 19:29

Stary pisze:Piasty w Z były inne. Nie pamiętam jak z przednią, ale tylna to kopia junaka - napęd licznika w tylnej pokrywie hamulca, zębatka na wewnętrznej stronie piasty.
WSK M06 Z miała bebny 132 mm i felgę 19 cali podczas gdy :
- WFM/ pierwsze WSK M06 miały półbębny i felgi 19 cali
- WSK ma 135 mm i 18 calową felgę (dekiel hamulca od WSK nie wchodzi w bęben od Zetki 132 mm). Koła były wymienne czyli przednie jest takie samo jak tylne (zamontowane jako przednie miało zasłoniętą przykręcanym dekielkiem część na montaż zabieraka tylnej zębatki a tylny dekiel hamulca faktycznie powinien mieć wejście na linkę prędkościomierza). Ja tak mam :>
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: tomasz87 » 2009-08-13, 17:52

Co do tej brakującej linki to masz złą kierownice.W z2 powinna być nieco inna kierownica z prostokątnymi mocowaniami na klamki z gwintem na regulacje. taka jak ta:
http://www.allegro.pl/item699012601_kie ... m_wsk.html

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-08-13, 19:10

Ohoho ale zardzewiała:) Mam już taką kierownicę, lampę też już kupiłem oryginalną. Teraz robię siedzenie czerwonoczarne z białą żyłką, potem chromy i ocynki, a potem silnik i na koncu blacharka:) Na następny sezon będzie jak trzeba.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Rudy_1964
Posty: 6
Rejestracja: 2009-09-03, 22:01
GG: 0
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Rudy_1964 » 2009-09-08, 13:23

Powodzenia :D

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-09-08, 16:10

A więc siedzenie już zrobione, teraz kompletuję wszystkie części do chromowania i cynkowania, brakuje mi już tylko jednego napinacza koła tylniego, chętnie kupię takowy. Po wykonaniu wszystkich chromow i ocynkow podeśle fotki jak to wygląda.

Przy okazji : Tych nitów/pinesek/ćwieków w siedzeniu było 14? 7 z jednej i 7 z drugiej strony?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: WSK » 2009-09-08, 18:19

12 nitów, 6 po jednej i 6 po drugiej stronie.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-09-08, 19:10

U mnie było miejsca na 14 i tyle zrobiłem, tyle było otworków w tych blachach...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-10-12, 21:08

WSK rozebrana pod chromy oraz ocynki. Następnie remont silnika a potem blacharka. Pierwsze pójdą ocynki już są zapakowane. A tak wyglądają chromy przed oraz motorek ogołocony z biżuterii:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
misiek125
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-09, 17:22
GG: 5981881
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: misiek125 » 2009-10-14, 18:49

Fajna wsk .Jak chcesz bębny z 5 żeberkami to mogę ci sprzedać jak cos to pisz na gg 5981881 lub na priv
Freedom Riders

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-11-18, 14:33

Ok bębny już mam są w polerowaniu, kupiłem ładny dekielek dorzuce do chromowania. Teraz tak, środki piast czyli to co jest z okładzinami od modelu B3 nie pasuje do piast od Z. Średnica piast w modelu Z ma 132mm podczas gdy w B3 135mm. Różnica raptem 3mm ale środki się nie zmieszczą. Musze jeszcze roztoczyć piasty na 135 żeby ładnie pasowało. Dziś rozkompletowałem wiesię na części zostało wybić oś wachacza i stopki centralnej. Silnik przechodzi generalkę. Tak to wygląda na dzień dzisiejszy:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-12-05, 21:53

Dziś odebrałem ocynki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: WSK » 2009-12-05, 22:38

Mam pytanie, robisz ją na 102% oryginał? czy +usprawnienia i upiększenia?
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-12-05, 23:43

na oryginał z ulepszeniami, 102% oryginał to już nie jest :)

Zdjęcia kół i piasta po przeszlifowaniu na 135mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2010-01-02, 17:22

Graty po piaskowaniu:
1002788.jpg
Po podkładzie :
1002809u.jpg
Chromy i ocynki:
1002801.jpg
Po szpachlowaniu:
1002805p.jpg
1002810.jpg
I zagadka dotycząca budowy motocykla:
1002808.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: tomasz87 » 2010-01-02, 17:29

co do zagadki to dziurka po środku to do kalamitki na smarowanie tulei a drugą dziurkę masz według mnie rozwierconą przez kogoś bo u mnie byłe w tym samym miejscu dziurka i od spodu przyspawane wzmocnienie i nagwintowane. Do czego to było nie pamiętam :D

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: kapitan zbik » 2010-01-02, 17:53

Maniekk mam pytanie odnośnie cynkowania.
Czy przed oddaniem do cynkowania części muszą być:
- wypiaskowane?
- a może wystarczy tylko wyczyścić z warstwy brudu i smaru,
- a może w ogóle nie trzeba czyścić i daje się je takie jak są z demontażu motocykla a kąpiel przygotowująca powierzchnię w galwanizerni i tak wszystko wypłucze?

I pytanie odnośnie osi wahacza - czy jest sens żeby i ją ocynkować?

Awatar użytkownika
arek wsk175
Posty: 37
Rejestracja: 2008-12-24, 17:23
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 lelek
Lokalizacja: okolice Swidnika
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: arek wsk175 » 2010-01-02, 18:00

witam bardzo ładny sprzecik sie szykuje ,gdzie zawoziłes czesci do cynkowania.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2010-01-02, 18:00

No więc co do cynkowania to tak jak z butami do szewca.. Warto je wyczyścić ze smarów i całego syfu do sucha żeby z tego nic nie odpadało itp bo wiadomo wstyd oddać brudne części, a przygotowanie do cynkowania i tak możemy sobie darować bo tacy śmiertelnicy jak my nie są w stanie odpowiednio przygotować tych elementów w domu, do tego jest potrzebny specjalny sprzęt żeby zdjąć starą powłokę i ją przygotować pod nową. Co do osi wahacza to myślę że nei ma sensu jej cynkować bo na skuterdębica jest dostępna nówka z tulejkami turbaksowymi tuleją główną i nakrętkami za 60zł, poza tym sam swoją zniszyczyłem przy demontażu bo zastała się w tulei głównej. I tu kolejne pytanie... Po co jest ta kalamitka w wahaczu skoro tuleja na oś stoi w nim nieruchomo a to oś porusza się w tulei? Nie wiem czy to dobrze wytłumaczyłem. Części były cynkowane na miejscu w Świdniku
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
arek wsk175
Posty: 37
Rejestracja: 2008-12-24, 17:23
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 lelek
Lokalizacja: okolice Swidnika
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: arek wsk175 » 2010-01-02, 18:05

a gdzie dokładnie, podałdys jakies namiary jesli niejest to tajemnicą.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości