Strona 1 z 9

WSK M06-Z2 1959r

: 2009-04-14, 18:36
autor: Maniekk
Witam, przedstawiam Wam drugą z kolei Wiesię, którą dziś nabyłem. Z2 z 1959 roku. Interesuje mnie czy lampa jest oryginalna. Koła niestety 18 cali, filtr od B3 (mam oryginalną blachę), brak boczka prawego i błotnika oryginalnego ale już załatwiam. Mile widziane uwagi i porady.
Pozdrawiam

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-04-14, 18:40
autor: Stary
To lampka starszego typu.

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-04-14, 18:42
autor: Maniekk
...

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-04-14, 21:19
autor: WSK
1. Lampa przednia jest od pierwszych 175, powinna być taka co ma wyjście na kluczyk na środku.
2. Koła są jak najbardziej w porządku, w modelu "Z" poraz pierwszy zastosowano koła 18' z aluminiowymi bębnami, jest tylko jedno ale, bęben koła powinien mieć 5 żeberek z przodu i z tyłu
3. Z tego co widze w prospektach niebyło już tłumika "rybki" był już normalny tłumik wueskowy, oraz tylna lampka powinna być zwykła (czerwona), dla wiadomości, tą możesz z większym zyskiem wystawić na allegro, (chodzą nawet po 100-200zł)
4. Silnik chyba jest nieoryginalny, a przynajmniej jego lewa część, (sprawdź czy się zgadza z tabliczką)
5. Licznik powinien być W-S-K
6. Błotnik przedni jest raczej od zwykłej B3
7. Kierownik od zwykłej B3, powinieneś mieć taki ze "stałymi" rączkami w kierownicy
8. Stópki na nogi masz od B3, powinny być proste (włóż zwykły pręt gwintowany w miejsce starego który pewnie ktoś po wywrotce potraktował diaksem.
9. Na kapie olejowej powinieneś mieć napis pod "ZM" - "Dęba"

Jeśli gdzieś się pomyliłem niech "starszyzna" ;p się wypowie i mnie poprawi :]

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-04-15, 06:45
autor: Maniekk
W modelu Z oczywiście pełne bębny, ale na 19'' .. czyż nie?

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-04-15, 16:37
autor: WSK
"Koła:

Szprychowe niewymienne(31 szprych średnicy 3,1mm), obręcze stalowe 1,7"x19"

Hamulce:

Mechaniczne, bębnowe. Bębny aluminiowe z wtopioną wkładką - bebnem hamulcowym.
Hamulec przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem. "\

Mój błąd koła 19'

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-04-15, 17:23
autor: Adamos
To od ramy zalezy jakie są podnózki, jezeli w miejscu styku podnozka z ramą nie ma wyfrezowaych zabkow ustalajacych to piwinny być podnozki proste takie jak w B1, lecz gdy są zabki podnozki powinny być bodajze typu Shl czyli płaskownik z wspawanym prętem..

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-04-15, 18:11
autor: Maniekk
Są typu B1. Dziś zlikwidowałem kilka niemądrych patentów poprzedniego właściciela, wyregulowałem hamulec, nasmarowałem sprzęgło. Zbieram kase na odrestaurowanie jak garbuski.

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-06-09, 09:36
autor: Maniekk
Mam problem, a mianowicie nie mam pojęcia jak podpiąć linkę do klamek starego typu, do niskiej kierownicy z tymi klamkami co na stałe są w kierownicy. Jak tam zrobić napinacz?
Problem 2: Kupiłem sobie do niej oryginalny błotnik przedni tylko... kiedy go założyłem do tych goleni koło obcierało o błotnik tak jakby gloenie miały za nisko uchwyty... planuje zamienić te golenie na golenie od B3, widziałem że ludzie tak robią uchwyty są 3 cm wyżej i weszłoby mi koło 19cali. Kupiłem dwa koła na pół-bębnach z racji że są 19calowe, wytne szprychy kontówką odnowie felgi i zaszprychuje na pełnych bębnach, co myślicie?
Pozdrawiam

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-06-09, 15:45
autor: miki1305
Napinaczy tam nie ma! A żeby linke podłączyć trzeba mieć takie swożnie jak przy B3 przy lince sprzęgła tylko one są przecięte przez środek. regulujesz na gażniku lub w obudowie sprzęgła.

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-06-09, 17:24
autor: Maniekk
Ok, dzieki za odpowiedź, ale za co ma się oprzeć pancerz linki? mam mu dorobić jakiś kołnierz? Próbowałem regulować tą śrubą pod silnikiem ale mi brakuje śrubki... Za mało daje taka regulacja mam sflaczałą klamke nie czuć oporu nawet jak wykręcę do końca.

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-06-09, 19:59
autor: miki1305
Jeden sworzeń jest w ruchomej części a drugi w nieruchomej, to on zapiera pancerz. Tu masz hamulec ale sprzegło jest tak samo
http://www.bankfotek.pl/view/256068

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-06-14, 18:45
autor: Maniekk
Czy możecie pokazać mi zdjęcie jak powinna wyglądać 100% oryginalna Z2 z 1959 roku? Im dłużej szukam tym bardziej głupieję w tym roku były przejściówki i wychodziły różne warianty - tak myślę, czy słusznie?

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-06-14, 19:47
autor: WSK
1959 to rok produkcji więc moim zdaniem powinieneś wzorować się prospektami;

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-06-14, 21:29
autor: Stary
Dokładnie tak jak napisał WSK !

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-06-15, 11:41
autor: Maniekk
Na tym zdjęciu są koła 19 calowe z bębnami jak w B3? Czy bębny inne są?

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-06-15, 12:15
autor: WSK
Bębny muszą mieć 5 żeberek, w B3 są 4 żeberka, chodzi o żebra na bębnie.

P.S: Jak chcesz zrobić te ala "nyple" do trzymania linki w kierownicy i klamkach to można je zastąpić końcówkami linek sprzęgła;hamulca, itp. zauważ że te linki mają na końcu zakończenie które pasuje do otworu wystarczy przeciąż je diaksem i wstawić, te końcówki nie będą nam potrzebne. ;)

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-06-15, 13:43
autor: Maniekk
Kurcze 5 żeberek... mam narazie 2 warianty albo zaplote kółka 19cali na bębnach od b3 albo wstawie półbebny 19cali albo zdobede te 5 zeberkowe bebny i zaplote w 19cali. Co do tych linek , kupiłem w sklepie miejscowym specjalnie wykonane do tego miejsca elementy tylko ze są z jakiegoś brązu, takie brązowe są. PAsują idealnie tylko że tak jak mówiłem nie ustawie na tym sprzęgła brakuje mi śruby pod silnikiem, tzn nie moge jej więcej wykręcić bo w rame wjeżdzam. Coś pokombinuje póki co kompletuje części zamówiłem prawy boczek jeszcze tylko lampa i wszystko pójdzie do piaskowania.

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-06-15, 16:06
autor: Stary
Piasty w Z były inne. Nie pamiętam jak z przednią, ale tylna to kopia junaka - napęd licznika w tylnej pokrywie hamulca, zębatka na wewnętrznej stronie piasty.

Re: WSK M06-Z2 1959r

: 2009-06-15, 16:52
autor: Maniekk
Nie wiem już co o tym sądzić na zdjęciu zwykły napęd przy przednim kole, Ty mówisz że z tyłu (widziałem takie) i nie wiem który zastosować, ten prospekt to WSK M06 Z jednak z 1960 roku, a według mnie w 59 roku były mieszańce, co było w magazynie to zakładali fabrycznie mam założony tłumik rybkę oraz światło żółwik, elementy które nie powinny w nim występować a jednak. Nierzadko widuje się też modele Z z licznikiem w półce oraz starym typem zawieszenia. Trudno będzie mi zdobyć takie piasty i pewnie nie zdobędę i zaplotę bębny z B3 do felg 19cali.