Strona 4 z 5

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-07-26, 22:41
autor: Anzel
Z dwusuwami bawię się bez mała od 10 lat,przerabiałem Miksy,Miksole,Mixole i inne dziadostwo do mieszanek.W życiu nie wleje już tego do paliwa.Miesza się jak przysłowiowe gówno z piaskiem,szybko osiada na dnie w przypadku postoju motocykla,o nagarowaniu nie wspomne.Orlen Semisynthetic jest o 2-3zł droższy a ile spokojniejszy sen.Co kto lubi,potem tylko słychac płacze że komuś coś spuchło,zapiekło,zarzuca świecę lub zatyka tłumik.Ja nigdy nie miałem takich problemów bo albo podbierałem ojcu specyficzne oleje do kosiarek i pił a później zacząłem stosowac w/w orlenowski olej.Na forum o olejach pisałem już eposy,nie zamierzam tego powtarzac.Żadnemu zdrowemu silnikowi nie zaszkodził jeszcze porządny olej do mieszanki.Lejąc byle co napewno mu nie pomagacie.

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-08-13, 19:56
autor: konter
Mam pytanie, czy ten licznik jest orginalny?? Jest wyskalowany do 100 km/h. http://www.aukcjoner.pl/gallery/001299663-.html#I1 Czy powinien być jakiś inny?

Z góry dzięki za pomoc.

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-08-13, 21:45
autor: WSK
Tak jest to licznik od M06-B1, stosowany napewno w latach 1967-197x dalej niewiem w 1970 weszły chyba do B1 już te wyskalowane do 120km/h ale nie zagłębiałem się w tą wiedze także niewiem.

Licznik jest 100% oryginalny, mam nawet taki sam.

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-08-13, 22:53
autor: konter
super, miło wiedzieć, bo już w pewnym momencie miałem wątpliwości. A czy może wiesz czy coś takiego da się naprawić:

Mianowicie - działa wskazówka prędkościomierza, ale jak się okazuje ilość przejechanych kilometrów nie za bardzo. Przejechałem odkąd ją ożywiłem ze 200 km ale cyferki stoją w miejscu. Czy wiesz może, czy da radę to zrobić, a jeśli da to co i jak się d o tego zabrać. Z góry dziękuję za pomoc.

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-08-14, 10:21
autor: z-tomek
Albo rozbierasz licznik i sprawdzasz co tam jest (pewno ząbki się wyłamały) albo wysyłasz licznik do regeneracji tzn na allegro widziałem kiedyś ogłoszenie o regeneracji liczników motocyklowych. Musisz poszukać

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-08-14, 23:21
autor: konter
dobra, jak ktoś chce to od dziś mogę naprawiać liczniki :D właśnie skończyłem go składać, jutro go zamontuję i sprawdzimy w akcji. Okazało się, że trybiki nie były połamane. tylko te mniejsze "zapadki" były tak "zapieczone" że w ogóle się nie chciały przestawiać. Rozebrałem więc wszystko, przeczyściłem, na wszelki wypadeczek dałem troszeczkę smaru i wszystko zaczęło działać jak należy. Zobaczymy rano.

Pozdro i jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-09-08, 13:22
autor: Rudy_1964
NO to powodzenia w testowaniu

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-09-10, 05:17
autor: konter
Z licznikiem się udało. Wszystko działa. Popełniłem tylko niewielki błąd :D Wskazówkę troszkę przeskalowałem i w złym wychyleniu założyłem - licznik zaniża o jakies 20 km/h. Więc znów rozbieranka, ale jak to mówią - człowiek uczy się na błędach.

Miałem również inny problem - zatarłem cylinder. Niby wszystko było ok, olej był itp a jednak stało się. Ale cóż, zrobiony szlif, wszystko poskładane i chodzi jak marzenie.

Teraz powoli na zimę zabieram się za Gila, chociaż trzeba bedzie trochę przystopowac, ze względu na powiększającą się rodzinkę ;]

Pozdro,
Bartek

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-09-29, 17:57
autor: konter
Mam pytanie odnośnie licznika,

dorwałem drugi z bardzo ładną ramką nie popekaną i chciałbym ją wymienić. Czy są jakieś sposoby na zdjęcie (odgięcie) tej ramki?
I czy są jakieś linki które się nie rozciągają?? U mnie od sprzęgła brakuje już regulacji.
Pozdrawiam,
Bartek

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-09-29, 18:43
autor: bartosz789
Witaj serdecznie :)

A więc tak ,żeby ściągnąć to trzeba bardzo ostrożnie ściągać podginając tą ramkę. Mi się to nigdy nie udaje :)

Pozdrawiam
Bartosz

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-09-29, 19:36
autor: konter
bartosz789 pisze:Witaj serdecznie :)

A więc tak ,żeby ściągnąć to trzeba bardzo ostrożnie ściągać podginając tą ramkę. Mi się to nigdy nie udaje :)

Pozdrawiam
Bartosz

to żeś mnie pocieszył. :D Ma ktoś jakieś inne pomysły? ;/

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-10-01, 00:14
autor: wujcio
nie ma innego trzeba delikatnie to odgiąć i ładnie zejdzie ja rozebrałem tak ostatnio licznik i potem udało się pięknie złożyć :) wiadomo że zostają ślady po takim zabiegu ale ważne żeby od widocznej strony nie uszkodzić tej metalowej ramki

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-10-01, 09:43
autor: rutkowski
Jest inna metoda
Zawsze można rozciąć puszkę licznika i wtedy wyjmujemy wszystko od dołu, a ramki nie ruszamy

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-10-01, 09:51
autor: Anzel
Wtedy mamy puszkę licznika do wymiany.A jeśli chcemy wsadzic flaki do nowej to musimy rozgiąc ramkę i wsadzic licznik w tradycyjny sposób...

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-10-01, 13:27
autor: wujcio
nom rutkowski świetna metoda naprawdę ;] trzeba to delikatnie odgiąć i tyle ;]

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-10-02, 01:01
autor: konter
ale jakimś srubokręcikiem małym? nożykiem??

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-10-02, 14:13
autor: Anzel
Ja dziś rozprułem ramkę małym śrubokrętem.Najpierw naokoło delikatnie,potem drugie "okrążenie" troche bardziej i ramka bez uszkodzeń zeszła z puszki.Czy na forum nie zachował się tutorial Adamosa dotyczący rozbiórki i zerowania liczników?

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2009-10-03, 00:30
autor: konter
racja - jest. przyznaję się - z czystego lenistwa poprzedzonego zmęczniem nie sprawdziłem. Ale tutorial pokazał gabste. :)

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2010-02-15, 01:58
autor: konter
czas odświerzyć trochę temat. Zaczęło się od braku łądowania. Padła również iskra. Wiem, że instalacja zrobiona jest prawidłowo. Styki niezaśniedziałe, wszystko według schematu. Ale sprawdzałem iskre na odłąćzonej od silnika instalacji. Brak na świecy, na saym kablu również. Rozebrałem cały zapłon. Pozdejmowałem cewki, poczyściłem, powymieniałem styki na nowe, nowe izolacje. Doszedłem do platynek. Oś przerywacza była jak się okazało wygięta (pojęcia zielonego nie mam jak to się stało, skoro wczesniej motor palił normalnie). Dodatkowo współczesne platynki również niezbyt się prezentowały, przy wygiętej osi już w ogóle. I to chyba było główną przyczyną braku iskry. Powyginałem platynki tak aby się stykały całymi płaszczyznami (prostując mniej więcej oś przerywacza). Oczywiście platynki dodatkowo przeszlifowałem papierem. Cewki posprawdzałem miernikiem. Według miernika były dobre. Świetlnych nie sprawdzałem miernikiem bo wiedziałem, że działają. Założyłem iskrownik. Z początku magneto obcierało trochę o cewki, przez co iskra była wtedy keidy chciała i tylko na samym kablu. Na świecy nie było. Przy wkładaniu palca w fajkę było czuć delikatne łaskotanie. Wyszlifowałem więc bieżnie cewek, ponowne ustawienie platynek (0,3 mm - szczelinomierzem) i iskra była zarówno na samym kablu, jak i na świecy (innej niż począkowo - teraz siedzi tam f80 ISKRA). W fajce sprawdzając paluchem kopało bardzo zdrowo. A więc pełen sukces. :-)

Dodatkowo sprawiłem sobie nowe śruby, które przeprowadzają prąd przez kartery. Nowe śruby, zaizolowane izolacją termokurczliwą (większa długość niż sama grubość karteru w miejscu mocowania - efekt = przy dokręcaniu nakrętek izolacja się zacieśnia uszczelniają dodatkowo miejsce mędzy podkładką a karterem). podkładki wykorzystałem bakielitowe ze starego selenu. Sprawdziły się idealnie ;)

Teraz trzeba już tylko:
- wyregulowac zapłon (w planie jest kupienie przyrządku zegarowego),
- wyregulować gaźnik - poprubuję wymianę gaźnika, albo dysz, bo coś ten mi się nie bardzo widzi. Pełno oleju w kolanku a te śruby regulacyjne jakoś tak baaaaardzo luźno się tam trzymają,
- sprawdzić to cholerne sprzęgło, regulacja nic nie pomaga - chyba tarcze się posklejały.

Jak znajdę kabel do aparatu, do dorzucę zdjęcia tej ośki przerywacza i nowych śrub przeprowadzających prąd przez kartery.


edit:
znalazłem kabel. Pojawia się pytanie odnośnie cewki zapłonowej - zobaczcie na jej podstawę (czy jakkolwiek się to nazywa) - czy powinno to być takie brudne? Nie mogłem tego wyczyścić, podkładkę to srubokrętem musiałem podważyć, żeby oderwać
DSC01520.JPG
kolejne pytanie odnośnie cewki ładowania - zobaczcie na kabel. Tak jakby przegrzany?? Co o tym sądzicie?
DSC01523.JPG
A tu obiecany przerywacz
DSC01506.JPG

i śruby nowe
DSC01529.JPG

Re: M06 b1 '69 - biała, co sądzicie?

: 2010-02-15, 15:00
autor: Maniekk
Ocieranie cewek o magnesy nie powoduje przemiennego dawania iskry. Do gaźnika dobrze by było jakbyś zastosował sprężynki do tych śrubek, nie będą zmieniały swojego polożenia i będą tak jakby stabilniej siedzieć. I co do tej cewki jeśli ten brud to taka jakby żółta zastygła żywica to jest to zwykły klej i nie musisz tego zdrapywać.