® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
fazerofz6y
Posty: 537
Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne
Lokalizacja: scotland
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: fazerofz6y » 2018-03-29, 21:14

Sebastian ty cos jeszcze grzebiesz przy tej BP? czy przeszla raczej w stan odpoczynku 🤓

Awatar użytkownika
Grinch
Posty: 209
Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Grinch » 2018-04-10, 15:58

świetny projekt !!
Jest sztos :-)

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2019-01-11, 18:18

Powoli robię 250 cm3. Dokładna pojemność to 229 cm3. Tłok 70 mm z Rm 250. Mam wał, tłok, i silnik pod to z mojego ""rekorda"". Przesunę szpilki w cylindrze i karterze. Tłok ma 8 szlifów więc dam 5 mm tuleję na stronę. To z kolei niesie za sobą konieczność roztoczenia karteru i cylindra. Przy tłoku 72 mm da pojemność 242cm3. Skok niezmieniony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2019-02-08, 11:10

Cylinder zrobiony jednak trochę inaczej. Zaspawane otwory po oryginalnych szpilkach, dolot, nadlane przylgnie. Na takim zestawie można wbić spokojnie tuleje żeliwną o średnicy zewnętrznej 80mm i spokojnie jechać z tłokami o wymiarze do 74 mm. Docelowo zestaw będzie zrobiony pod tłok 73 mm co przy seryjnym skoku 59,5mm da pojemność 249cm3 :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK

Post autor: Sebastian440 » 2019-02-15, 19:25

Sebastian440 pisze:
2009-09-04, 14:18
Zębatki niestety od mr nie zdobęde. Oryginalna ma 59 zębów. Ta ma 55. Jutro pokaże fotki owej zębatki w frezowanymi 14 otworami podobnie jak w MR. Niechce jej remontować latami, jednocześnie staram się kupować rzeczy nowe, aby mieć pewność, że są sprawne. Remont napewno będzie trwał ok roku więc spokojnie starczy czasu na dopracowanie detali.
Takie post z początku wątku, 2009 :mrgreen:
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Savier » 2019-02-18, 11:53

Do 2020 mieliśmy zdążyć z remontami Seba!

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Skinder » 2019-02-18, 12:41

Niektórzy nawet jeszcze nie zaczęli :d

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2019-02-18, 18:39

Jakby się uprzeć to rok by wystarczył bo motocykl jeździ od dawna, tylko budę pomalować i parę mniejszych detali. Ostatnio oglądając filmik jakiś u Skindera patrze :D a tam BP. Złoma mam już w warsztacie także może niedługo coś ruszę z remontem. Wstyd :D Ostatnio stwierdzałem, że zamiast jeździć ja wole ciągle coś kombinować i wchodzić w bezsensowne przeróbki które albo gówno dają, albo zabierają czas.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Skinder » 2019-02-18, 19:06

Ostatnio stwierdzałem, że zamiast jeździć ja wole ciągle coś kombinować i wchodzić w bezsensowne przeróbki które albo gówno dają, albo zabierają czas.
:roll:

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2019-02-19, 10:58

xD
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Savier » 2019-02-19, 12:29

Chociaż szczerze Seba, mam wrażenie, że wszyscy tak mają :D :D

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2022-09-30, 21:53

Hej. Zabieram się za ponowne składanie. Szukam oryginalnej linki prędkościomierza w bdb stanie lub nowej. Jest to chyba standardowa tka jak w każdej 175 i b3. Czy współczesny wyrób do czegoś się nadaje ? Czy dać sobie spokój. Niechciałbym żeby wyglądało to jak chińskie gówno.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2022-09-30, 21:57

ps. Poznajecie z jakiego sprzętu wsadzili tu te przełączniki ? Jakieś nysy, warszawy lub ursusy miały coś takiego ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 164
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: krajdomini » 2022-09-30, 22:12

Wyglada jak przełącznik W-21 stosowany np w Ursusach.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: czankete » 2022-09-30, 22:20

....to są przełączniki produkowane kiedyś w latach 70-tych przez zakłady ELTRA i UNITRA. Miały zastosowanie głównie w sprzęcie RTV. Przez sposób podłączenia konektorów poprzez lutowanie nie były stosowane w przemyśle samochodowym. Sama dźwignia służąca do przełączania wykonana była z metalu, natomiast było kilka wersji wykonanych z tworzywa - stożkowe, płaskie. Nakrętka mocująca przełącznik była radełkowana lub sześciokątna. Co ciekawe były to też pierwsze Polskie przełączniki, które w zależności od przeznaczenia złożone były z zespołu od 2 do 6 klasycznych mikrostyków...

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 164
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: krajdomini » 2022-09-30, 22:32

czankete jaka wiedza, szacun :x

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2022-10-01, 11:43

Dzięki wiem już chociaż od czego zacząć poszukiwania. Takie foto dostałem jeszcze od jednego z posiadaczy BP. To są te przełączniki z o których wspominałeś ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 226
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: CZESIO1958 » 2022-10-02, 19:38

Tak to są te przełączniki
Były stosowane min w Żuku i innych samochodach.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: czankete » 2022-10-02, 19:58

...hmmm, czarna stożkowa nakładka na metalową dźwigienkę się zgadza ale na tym ostatnim zdjęciu widzę jedną zasadniczą różnicę. Mianowicie przełączniki mają plastikowy korpus tj. górną część z gwintem na który przychodzi nakrętka. Nie istotne jest czy nakrętka była wykonana z tworzywa czy też metalowa. W przełącznikach Unitra Eltra sama część z gwintem jest metalowa i za pomocą nitów lub zaprasowań mocowana jest do części z tworzywa gdzie pracują styki :?: ....

...CZESIO1958 jesteś pewien? Osobiście nie przypominam sobie by z Żuku, Nysie, Syrenie czy pochodnych stosowane były takie dokładnie przełączniki - chodzi o plastikową części korpusu z gwintem + metalowa dźwigienka? Było ich kilka odmian także mniej lub bardziej popularnych producentów i są nawet jeszcze dostępne tylko nie są takie jak na zdjęciu powyżej....

https://sprzedajemy.pl/warszawa-pobieda ... nr60603357

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: sbanys » 2022-10-02, 20:15

Coś podobnego było stosowane jako przełącznik kierunkowskazu w ursus-ie.

Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka


Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości