® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2011-12-03, 23:54

Elo.
Jutro odbieram chromy. Postaram się wrzucić foty.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: AudioBas » 2011-12-04, 21:57

Kiepskie to szkiełkowanie wyszło :)
Wygląda jak piaskowanie :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2011-12-04, 23:13

AudioBas pisze:Kiepskie to szkiełkowanie wyszło :)
Wygląda jak piaskowanie :P
Ban !
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Savier » 2011-12-04, 23:17

Odebrałeś te chromy? Czy lenia miałeś?

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: JueS » 2011-12-05, 14:05

AudioBas pisze:Kiepskie to szkiełkowanie wyszło :)
Wygląda jak piaskowanie :P
Piaskowanie i szkiełkowanie to prawie to samo ;) czasem po piaskowaniu drobnym piachem ładniej wygląda niż po szkiełkowaniu. Mnie się podoba, czekamy z niecierpliwością na efekty dalszych prac :)
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2011-12-05, 17:42

Poczekajcie na foto chromów :) tylko kapiii mi aparat podjeb...
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2011-12-23, 22:01

Chromy odebrane ;-) Efekt powalający. Zdjęcia nie oddają efektu bo robiłem je kamerą. Wszystko jest na podkładzie miedzi i niklu. Elementy przed oddaniem wypolerowałem z różnych rys i wad odlewniczych. Jak się okazało niepotrzebnie bo majster też to zrobił :) Śruby półek aluminiowych udało mi się kupić oryginalne firmy LFS, z koronkowymi nakrętkami zabezpieczającymi. Niestety podczas szlifowania fachura zeszlifował napis :) Chciał chop żeby się lepiej świeciło.
Uchwyty lampy udało mi się kupić z allegro już pochromowane w idealnym stanie. Są to uchwyty dedykowane do pierwszych wersji S1, S1ex, oraz BP 71. Charakteryzują się większym otworem do mocowania lampy i brakiem otworu na kierunkowskazy. Cięgno tylnego hamulca, jeden rozpierak i blachę rozrusznika miałem już kupione wcześniej nowe, pochromowane. Osie są oryginalne od BP. Wahacz w BP ma coś koło 3 cm szerokości więc pewnie z 5 cm dłuższa jest sama oś. Osie mają dodatkowe pręty pomagające zdemontować je w prosty sposób nawet podczas ciężkiego rajdu :) Amortyzatory zostały wydłużone przez wspawanie 3 cm rurek. Wzorowałem się na zdjęciach z tamtego okresu i parę motocykli miało takie przeróbki. Zdecydowałem się na taki zabieg również w celu zabezpieczenia tylnego błotnika. Nie chciałbym żeby tylna 4,1 calowa opona z solidną kostką wybrała kawałek błotnika. Cały wydech mam skończony na tip-top. Kolanko, obejma, osłona wydechu, śruby mocujące pięknie się świeca. Wydech już jakiś czas temu został wypiaskowany i pomalowany proszkowo. Reszta na foto.

Pozdrawiam i życzę wszystkim miłych Świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego nowego roku ! :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Savier » 2011-12-23, 22:10

Spoko wyszło, ale ja niektóre pierdoły (automat stopu, pręt hamulca, tulejka rozpieraka i jego sprężyna) dałbym w ocynk :). Ale więcej chromu nie zawadzi.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2012-01-22, 23:10

Też o tym myślałem ale z obserwacji wynika, że ocynk z czasem szarzeje i matowieje. Z chromem nie ma takiego problemu. Staram się zrobić wszystko tak, żeby potem nie ruszać tego przez lata. :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2012-01-29, 15:29

Wahacz odebrany od lakiernika. Po wypiaskowaniu i pomalowaniu go podkładem wyszpachlowałem drobne wgniotki. Całość wypolerowałem i położyłem pierwszą warstwę czarnego akrylu. Ponownie wypolerowałem wahacz i oddałem go do malowania końcowego znajomemu lakiernikowi. Efekt jak poniżej :) Wahacz chyba można już pakować w ramę :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
konter
Posty: 154
Rejestracja: 2009-06-19, 03:07
GG: 1155228
Moje maszyny: B1 '69
B3 '77
Lokalizacja: Węgrów, Piastów
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: konter » 2012-01-30, 00:02

Już nic więcej z nim nie zdziałasz :) Pakuj go w ramę :)
moja M06B1 obecnie i przed remontem

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Alien » 2012-01-30, 00:38

To ja dla odmiany ponarzekam...
Wahacz z wgniotkami czy bez powinien być w proszku. Akryl to kiszka na ulice, a co dopiero w motocyklu który ma się taplać w błocie. Ubytki zawsze można zaspawać, zalutowac mosiądzem albo dać szpachlówkę pod proszek.

Chromy jak dla mnie takie sobie. Aparat słaby, ale na lampie każdy wżer wychodzi na wierzch. Uchwytów lampy nie nazwałbym idealnymi bo widać wyraźnie, że spod zgrzewu była wypływka i nie jest to pokryte właściwie.

Pręt hamulca piękny, tyle że gwint po trzech warstwach metalicznych to już 'trochę' ciasny będzie dla nakrętki - sprawdzałeś? Zawsze można przejechać narzymką albo posiłować się z nakrętką, tyle że po co nam wtedy powłoka skoro ją zniszczymy. Przy ocynku nie ma takich problemów. Ta sama sytuacja jest ze śrubami. Łeb śliczny, widać że szlifowany konkretnie. Tyle że parę zeszlifowanych 'dziesiątek' z materiału i to na półokrągło bo tak Henio fleksem przejechał sprawia ze klucz już tak nie leży i po 3 mocniejszym dokręceniu powłoka przez naciski odpryśnie aż miło. Poza tym łeb śliczny, a resztę śruby rude żre - dobrze że zabezpieczone było bo nie będzie problemów z nakręcaniem jak przy pręcie hamulca, ale po kwasie korozja chwyta niemiłosiernie. Do takich rzeczy albo ocynk albo nierdzewka. A co z wieloklinem w dźwigni biegów? Da się to w ogóle zamontować? Raczej będzie ciężko.

Osie widać, że stylowe, tyle że wytłuczone mocno i dłuższa wygląda na mocno krzywą, no chyba że to złudzenie.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2012-02-12, 16:32

W końcu jest z kim pogadać :)

Wahacz był dosyć sfatygowany i musiał bym niektóre wgnioty dość mocno nadlać, a co za ty idzie bałbym się, że tak przegrzane ramiona zrobią się potem jak plastelina. Faktycznie jedynym właściwym sposobem jest mosiądz lub lutowanie ołowiem. Może kiedyś spróbuje. Jeśli będzie się ostro rysować to na pewno spróbuję.

Chromy są naprawdę ładne. Wiem, na zdjęciu można się przyczepić do niektórych elementów, ale w rzeczywistości jest gitara. Co do mocowania lampy to uchwyty niebyły chromowane, są oryginalne. Nie spotkałem się jeszcze na allegro z tymi uchwytami bez otworów na kierunki, ale ostatnio mniej sledze aukcje. Ogólnie to szły takie w pierwszych sportach i BP.

Pręt hamulca jest wporządku, nakrętkę mam nową chromowaną i nakręca się tylko z lekkim oporem. Mógłbym ją oczywiście przelecieć narzynką ale nie ma to większego sensu. Co do śrub to oczywiście masz racje i całkowicie się zgadzam. Stwierdziłem jednak, że warto zaryzykować co najwyżej zmianie je na ocynkowane. Miałem już polerowane półki i śruby chromowane kupione od awok były z jakiegoś exporta. Chrom nie pękał i dawał radę.

Co do osi to były sprawdzane na sporcie i w łożyska wchodzą ładnie.

Ogólnie cel na ten rok to w końcu coś złożyć :hihi: Wątpię aby BP była w tym roku skończona, ale na pewno stanie na kołach, a to już duży postęp :) Ogólnie z BP mi się nie śpieszy, staram się zrobić to solidnie i o ile się da na nowych częściach.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Łukasz S. » 2012-02-12, 16:40

Najlepsze śruby są z nierdzewki. Polerują się jak chrom, no i nie rdzewieją :) Ceny też są spoko, a najlepsze jest to, że u mnie mają nawet śruby na płaski śrubokręt w każdym rozmiarze ( co 5 mm).
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Kubek

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Kubek » 2012-05-17, 10:27

Witam Sebastian, widzę że jesteś z Torunia. nie ważne mam pytanie gdzie wysyłałeś chromy(gdzieś u was?)? :mrgreen: Szykuje się bardzo ładny motocykl :D

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2012-05-17, 19:20

CHromy robione po znajomości, gość niestety nie bierze nic więcej :) Pozdro i dzięki.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Wojtas530
Posty: 47
Rejestracja: 2012-01-28, 23:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B1
WSK 175
Komar 3 s38
Lokalizacja: Na wschód od Wrocławia
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Wojtas530 » 2012-05-24, 16:53

A ile Cię ta przyjemność kosztowała? :D
Oczywiście mówię o chromowaniu :P

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2013-03-21, 23:49

Odpowiedz na poprzednie, chromy jakieś 600 zł.

Witam po małej przerwie :mrgreen:
Motocykl w trakcie kolejnego zimowego letargu (remont trwa już 4-5 lat) dostał nowy silnik na tłoku z Jawy 250. Obecnie ma 197 cm3 i korbowód z Cz cross 250 513. Zapłon to Sem, a gaźniczek Bing 53. Zawieszenie przednie ma nowe dolne lagi, tuleje i uszczelniacze. Lagi górne znalazłem w bardzo dobrym stanie więc nie musiałem płacić 300 zł za chromowanie. Dekiel sprzęgłowy uległ małej modyfikacji dzięki czemu nie trzeba go ściągać do podciągania i regulacji ramienia. Cały napęd jak widać również zmontowany z nowym łańcuchem który dostałem na urodziny od dziewczyny DiD 428. Osłona łańcucha cudem odnaleziona oryginalna aluminiowa choć jak podaje instrukcja powinna być stalowa !? Amortyzatory tylne na uszczelniaczach od Aliena dały by radę pewnie nie jednej sześciodniówce ;D . Dziś zamontowałem też gaźnik i nowy króciec ssący który jest bardziej wygięty w prawo. Standardowy od S2 wypada za blisko ramy. Dodatkowy tuning :D to prowadnice linek od S2. Koła powwwwwwwwwoli się robią, ale nie mam na nie siły. Jeżeli macie jakiekolwiek pytania to walcie będzie o czym popisać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Skinder » 2013-03-22, 00:00

Robi wrażenie :) Poprawiłeś już wydech żeby nie ocierał o szklankę ?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Alien » 2013-03-22, 00:34

Piękna kupa żelastwa! Ale zabierz się teraz za koła bo to podstawa powolnych remontów...łatwiej Ci będzie kolejne dwie zimy przetaczać go z kąta w kąt :-P

Ogólnie ślicznie i schludnie - nie ma się do czego przyczepić. Ale pytam się: gdzie są zdjęcia ze składania silnika??? :shock: ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości