Strona 7 z 11

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2011-12-03, 23:54
autor: Sebastian440
Elo.
Jutro odbieram chromy. Postaram się wrzucić foty.

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2011-12-04, 21:57
autor: AudioBas
Kiepskie to szkiełkowanie wyszło :)
Wygląda jak piaskowanie :P

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2011-12-04, 23:13
autor: Sebastian440
AudioBas pisze:Kiepskie to szkiełkowanie wyszło :)
Wygląda jak piaskowanie :P
Ban !

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2011-12-04, 23:17
autor: Savier
Odebrałeś te chromy? Czy lenia miałeś?

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2011-12-05, 14:05
autor: JueS
AudioBas pisze:Kiepskie to szkiełkowanie wyszło :)
Wygląda jak piaskowanie :P
Piaskowanie i szkiełkowanie to prawie to samo ;) czasem po piaskowaniu drobnym piachem ładniej wygląda niż po szkiełkowaniu. Mnie się podoba, czekamy z niecierpliwością na efekty dalszych prac :)

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2011-12-05, 17:42
autor: Sebastian440
Poczekajcie na foto chromów :) tylko kapiii mi aparat podjeb...

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2011-12-23, 22:01
autor: Sebastian440
Chromy odebrane ;-) Efekt powalający. Zdjęcia nie oddają efektu bo robiłem je kamerą. Wszystko jest na podkładzie miedzi i niklu. Elementy przed oddaniem wypolerowałem z różnych rys i wad odlewniczych. Jak się okazało niepotrzebnie bo majster też to zrobił :) Śruby półek aluminiowych udało mi się kupić oryginalne firmy LFS, z koronkowymi nakrętkami zabezpieczającymi. Niestety podczas szlifowania fachura zeszlifował napis :) Chciał chop żeby się lepiej świeciło.
Uchwyty lampy udało mi się kupić z allegro już pochromowane w idealnym stanie. Są to uchwyty dedykowane do pierwszych wersji S1, S1ex, oraz BP 71. Charakteryzują się większym otworem do mocowania lampy i brakiem otworu na kierunkowskazy. Cięgno tylnego hamulca, jeden rozpierak i blachę rozrusznika miałem już kupione wcześniej nowe, pochromowane. Osie są oryginalne od BP. Wahacz w BP ma coś koło 3 cm szerokości więc pewnie z 5 cm dłuższa jest sama oś. Osie mają dodatkowe pręty pomagające zdemontować je w prosty sposób nawet podczas ciężkiego rajdu :) Amortyzatory zostały wydłużone przez wspawanie 3 cm rurek. Wzorowałem się na zdjęciach z tamtego okresu i parę motocykli miało takie przeróbki. Zdecydowałem się na taki zabieg również w celu zabezpieczenia tylnego błotnika. Nie chciałbym żeby tylna 4,1 calowa opona z solidną kostką wybrała kawałek błotnika. Cały wydech mam skończony na tip-top. Kolanko, obejma, osłona wydechu, śruby mocujące pięknie się świeca. Wydech już jakiś czas temu został wypiaskowany i pomalowany proszkowo. Reszta na foto.

Pozdrawiam i życzę wszystkim miłych Świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego nowego roku ! :)

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2011-12-23, 22:10
autor: Savier
Spoko wyszło, ale ja niektóre pierdoły (automat stopu, pręt hamulca, tulejka rozpieraka i jego sprężyna) dałbym w ocynk :). Ale więcej chromu nie zawadzi.

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2012-01-22, 23:10
autor: Sebastian440
Też o tym myślałem ale z obserwacji wynika, że ocynk z czasem szarzeje i matowieje. Z chromem nie ma takiego problemu. Staram się zrobić wszystko tak, żeby potem nie ruszać tego przez lata. :)

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2012-01-29, 15:29
autor: Sebastian440
Wahacz odebrany od lakiernika. Po wypiaskowaniu i pomalowaniu go podkładem wyszpachlowałem drobne wgniotki. Całość wypolerowałem i położyłem pierwszą warstwę czarnego akrylu. Ponownie wypolerowałem wahacz i oddałem go do malowania końcowego znajomemu lakiernikowi. Efekt jak poniżej :) Wahacz chyba można już pakować w ramę :)

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2012-01-30, 00:02
autor: konter
Już nic więcej z nim nie zdziałasz :) Pakuj go w ramę :)

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2012-01-30, 00:38
autor: Alien
To ja dla odmiany ponarzekam...
Wahacz z wgniotkami czy bez powinien być w proszku. Akryl to kiszka na ulice, a co dopiero w motocyklu który ma się taplać w błocie. Ubytki zawsze można zaspawać, zalutowac mosiądzem albo dać szpachlówkę pod proszek.

Chromy jak dla mnie takie sobie. Aparat słaby, ale na lampie każdy wżer wychodzi na wierzch. Uchwytów lampy nie nazwałbym idealnymi bo widać wyraźnie, że spod zgrzewu była wypływka i nie jest to pokryte właściwie.

Pręt hamulca piękny, tyle że gwint po trzech warstwach metalicznych to już 'trochę' ciasny będzie dla nakrętki - sprawdzałeś? Zawsze można przejechać narzymką albo posiłować się z nakrętką, tyle że po co nam wtedy powłoka skoro ją zniszczymy. Przy ocynku nie ma takich problemów. Ta sama sytuacja jest ze śrubami. Łeb śliczny, widać że szlifowany konkretnie. Tyle że parę zeszlifowanych 'dziesiątek' z materiału i to na półokrągło bo tak Henio fleksem przejechał sprawia ze klucz już tak nie leży i po 3 mocniejszym dokręceniu powłoka przez naciski odpryśnie aż miło. Poza tym łeb śliczny, a resztę śruby rude żre - dobrze że zabezpieczone było bo nie będzie problemów z nakręcaniem jak przy pręcie hamulca, ale po kwasie korozja chwyta niemiłosiernie. Do takich rzeczy albo ocynk albo nierdzewka. A co z wieloklinem w dźwigni biegów? Da się to w ogóle zamontować? Raczej będzie ciężko.

Osie widać, że stylowe, tyle że wytłuczone mocno i dłuższa wygląda na mocno krzywą, no chyba że to złudzenie.

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2012-02-12, 16:32
autor: Sebastian440
W końcu jest z kim pogadać :)

Wahacz był dosyć sfatygowany i musiał bym niektóre wgnioty dość mocno nadlać, a co za ty idzie bałbym się, że tak przegrzane ramiona zrobią się potem jak plastelina. Faktycznie jedynym właściwym sposobem jest mosiądz lub lutowanie ołowiem. Może kiedyś spróbuje. Jeśli będzie się ostro rysować to na pewno spróbuję.

Chromy są naprawdę ładne. Wiem, na zdjęciu można się przyczepić do niektórych elementów, ale w rzeczywistości jest gitara. Co do mocowania lampy to uchwyty niebyły chromowane, są oryginalne. Nie spotkałem się jeszcze na allegro z tymi uchwytami bez otworów na kierunki, ale ostatnio mniej sledze aukcje. Ogólnie to szły takie w pierwszych sportach i BP.

Pręt hamulca jest wporządku, nakrętkę mam nową chromowaną i nakręca się tylko z lekkim oporem. Mógłbym ją oczywiście przelecieć narzynką ale nie ma to większego sensu. Co do śrub to oczywiście masz racje i całkowicie się zgadzam. Stwierdziłem jednak, że warto zaryzykować co najwyżej zmianie je na ocynkowane. Miałem już polerowane półki i śruby chromowane kupione od awok były z jakiegoś exporta. Chrom nie pękał i dawał radę.

Co do osi to były sprawdzane na sporcie i w łożyska wchodzą ładnie.

Ogólnie cel na ten rok to w końcu coś złożyć :hihi: Wątpię aby BP była w tym roku skończona, ale na pewno stanie na kołach, a to już duży postęp :) Ogólnie z BP mi się nie śpieszy, staram się zrobić to solidnie i o ile się da na nowych częściach.

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2012-02-12, 16:40
autor: Łukasz S.
Najlepsze śruby są z nierdzewki. Polerują się jak chrom, no i nie rdzewieją :) Ceny też są spoko, a najlepsze jest to, że u mnie mają nawet śruby na płaski śrubokręt w każdym rozmiarze ( co 5 mm).

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2012-05-17, 10:27
autor: Kubek
Witam Sebastian, widzę że jesteś z Torunia. nie ważne mam pytanie gdzie wysyłałeś chromy(gdzieś u was?)? :mrgreen: Szykuje się bardzo ładny motocykl :D

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2012-05-17, 19:20
autor: Sebastian440
CHromy robione po znajomości, gość niestety nie bierze nic więcej :) Pozdro i dzięki.

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2012-05-24, 16:53
autor: Wojtas530
A ile Cię ta przyjemność kosztowała? :D
Oczywiście mówię o chromowaniu :P

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2013-03-21, 23:49
autor: Sebastian440
Odpowiedz na poprzednie, chromy jakieś 600 zł.

Witam po małej przerwie :mrgreen:
Motocykl w trakcie kolejnego zimowego letargu (remont trwa już 4-5 lat) dostał nowy silnik na tłoku z Jawy 250. Obecnie ma 197 cm3 i korbowód z Cz cross 250 513. Zapłon to Sem, a gaźniczek Bing 53. Zawieszenie przednie ma nowe dolne lagi, tuleje i uszczelniacze. Lagi górne znalazłem w bardzo dobrym stanie więc nie musiałem płacić 300 zł za chromowanie. Dekiel sprzęgłowy uległ małej modyfikacji dzięki czemu nie trzeba go ściągać do podciągania i regulacji ramienia. Cały napęd jak widać również zmontowany z nowym łańcuchem który dostałem na urodziny od dziewczyny DiD 428. Osłona łańcucha cudem odnaleziona oryginalna aluminiowa choć jak podaje instrukcja powinna być stalowa !? Amortyzatory tylne na uszczelniaczach od Aliena dały by radę pewnie nie jednej sześciodniówce ;D . Dziś zamontowałem też gaźnik i nowy króciec ssący który jest bardziej wygięty w prawo. Standardowy od S2 wypada za blisko ramy. Dodatkowy tuning :D to prowadnice linek od S2. Koła powwwwwwwwwoli się robią, ale nie mam na nie siły. Jeżeli macie jakiekolwiek pytania to walcie będzie o czym popisać.

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2013-03-22, 00:00
autor: Skinder
Robi wrażenie :) Poprawiłeś już wydech żeby nie ocierał o szklankę ?

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

: 2013-03-22, 00:34
autor: Alien
Piękna kupa żelastwa! Ale zabierz się teraz za koła bo to podstawa powolnych remontów...łatwiej Ci będzie kolejne dwie zimy przetaczać go z kąta w kąt :-P

Ogólnie ślicznie i schludnie - nie ma się do czego przyczepić. Ale pytam się: gdzie są zdjęcia ze składania silnika??? :shock: ;-)