Strona 5 z 7

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-03-27, 20:11
autor: Maniekk
I tylko z tego powodu? Jak dla mnie przegięcie ;-)

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-03-27, 20:17
autor: Tukan
Jak dla mnie Perkoz jest tego wart.

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-03-27, 20:41
autor: ADRIANO1992LBN
Oczywiście, że jest tego wart...
Tylko po co utrudniać sobie życie i szukać czegoś co być może jest niedostępne ewentualnie bardzo trudno dostępne??
Jeżeli można to zdobyć od ręki w miarę przystępnej cenie?

Jednak mimo to jestem razem z Markizem! Wielce cenię to co On próbuje osiągnąć i także za perkoza wiele bym dał;-)

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-03-27, 23:08
autor: Shoei
Twierdzenie ze jest niedostępne jest nieporozumieniem. To zwykle szprychy od kosa. Oczywiście trudniej dostać niż normalne ale osiągalne. Ostatnio były na allegro co prawda dwa lub trzy razy droższe niż prywaciarskie.

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-03-28, 01:27
autor: ADRIANO1992LBN
Na allegro były chromowane prywaciarskie po 108 zł... i nie wiem czy teraz tak łatwo dostaniesz fabrycznie nowe chromowane oryginalne szprychy do kosa?

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-03-28, 10:42
autor: wujcio
przecież te szprychy były oryginalnie cynkowane.
Najlepsze rozwiązanie to kupić przednie koło od kosa z ładnymi szprychami, rozkręcić i dać je do cynkowania tylko muszą być bez wżerów oczywiście.

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-04-02, 11:06
autor: Markiz111
Witam wszystkich, którzy śledzą temat. Ostatnio mało się udzielałem na forum. Ale jeśli chodzi o mojego Perkoza to prace cały czas trwają. Perkoz jest w tej chwili rozbierany po pasowaniu blach / Jacek - dzięki za regeneracje osłon bocznych/ i zaraz po świetach jedzie do piaskowania i malowania. Silnik dalej w trakcie. Zdobyłem dla niego nowy wał ze starych zapasów/ Dzieki Ci Allegro/ całą nowa skrzynie biegów. Cylinder jest przeszlifowany na 1-wszy szlif.. Czekam na wyczyszczenie karterów. Czyszczenie specjalną metodą/ szklane kulki w specjalnym roztworze. Efekt już widziałem. Porażający. Sami kiedyś ocenicie. To nie jest szkiełkowanie , ani polerowanie. Równiez zaraz po Świetach niektóre elementy jadą do chromu.
No i na koniec najlepsze. Bedę miał konsolę prądów. Czeka na mnie na półce w Warszawie.
Żeby jednak nie było tak kolorowo to szprych dalej nie mam. Brakuje mi oryginalnego poszycia siedzenia. Było na Allegro, ale pewnie ktoś kupił poza. Zniknęło bez śladu.

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-04-02, 12:06
autor: Sebastian440
Mógłbyś dokładniej opisać metodę czyszczenia karterów kulkami ? Jakieś foto podglądowe przed i po :) sam byłbym zainteresowany.

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-04-06, 12:20
autor: Markiz111
Jak silnik przyjedzie z czyszczenia to zrobię fotki. Efekt jest taki jak byś miał silnik prosto z odlewni. Oglądałem silnik zrobiony ta metodą od Viktorii KR 200. Silnik z połowy lat 30- tych ubiegłego wieku. Metoda nie usuwa zadrapań, uszkodzeń. Tylko czyści. Wszelkiego rodzaju plamy, nagar, utlenione powierzchnie itp. Można również pierwsze wyszkiełkować, a później wyczyścić. Polerowanie daje sztuczny efekt, szkiełkowanie mat. Ta metoda delikatną satynę.

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-04-06, 13:07
autor: jarek_moto
A jak to cenowo wygląda w porównaniu do szkiełkowania?

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-04-08, 15:50
autor: Markiz111
Za wszystkie aluminiowe częsci do WSK Perkoz 300 zł

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-05-16, 20:41
autor: Sebastian440
Jak tam remont?

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-05-24, 20:53
autor: Markiz111
Remont Perkoza trwa. Od ostatniego wpisu wypiaskowałem wszystkie elementy, rzuciłem na nie podkład i nawierzchniowy akryl. Elementy chromowane pojechały do galwanizerni. Części aluminiowe jutro przywożę z czyszczenia, a to oznacza, że w końcu poskładam silnik. W tak zwanym miedzy czasie przywiozłem konsolę i zdobyłem na wzór wiązki elektryczne. Piszę wiązki, gdyż wykonam repliki do modelu Perkoza z przełącznikami zespolonymi i ze zwykłymi. Z elektryką jest trochu zabawy. Bo trudno jest zdobyć, niektóre potrzebne materiały by było " jak w oryginale". Przy okazji porównałem sobie konsole. Okazuje się, że były co najmniej dwa jej typy, ale to sami zobaczcie na fotce. Ciekawy jestem jak bardzo jesteście spostrzegawczy. Konsola starszego typu jest po lewej stronie. No i jeszcze stacyjka. Musze zdobyć stacyjkę od Kosa. Może ktoś ma zbędną? Bo w Perkozie stosowano właśnie takie. Typ 058.000 Zdjecia konsoli zamieszczę później. Mają za duży rozmiar i nie wchodzą

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-05-25, 22:42
autor: wujcio
Z tego co pamiętam to w perkozie jest stacyjka z Charta taka stacyjka była montowana też w WSK - ostatni wypustu B3 więc pewnie w KOS'ie z końca produkcji jest taka sama

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-06-01, 08:04
autor: Markiz111
Dodaje fotki konsoli dla uwidocznienia róznic. Tak jak pisałem wczesniej, konsola starsza jest po prawej.

Re: WSK Perkoz 000022

: 2010-08-02, 10:47
autor: Savier
Jak tam idzie remont Perkoza? Już teraz jestem zachwycony postępami - nie podjąłbym się remontu od gołej ramy ;).

Re: WSK Perkoz 000022

: 2011-04-18, 17:17
autor: Markiz111
Parę fotek

Re: WSK Perkoz 000022

: 2011-04-18, 19:55
autor: KoSzU
nic się nie wyświetla

Re: WSK Perkoz 000022

: 2011-06-26, 19:12
autor: Markiz111
Chcę wam dzisiaj przedstawić efekty mojej pracy. Do końca został już tylko krok. parę drobiazgów takich jak zamontowanie lusterek, chlapacz. No i rejestracja. Przy okazji remontu nazbierałem części na drugiego Perkoza i pół trzeciego. Jeśli ktoś śledził wątek od początku to zauważy, że mój zbiornik nie ma plastykowej nakładki tak jak było to pierwotnie planowane, ale po prostu dostęp do wlewu jest tak niewygodny, że zrezygnowałem z zakładania tego zbiornika. Będzie do wersji wystawowej.

Re: WSK Perkoz 000022

: 2011-06-26, 19:15
autor: Markiz111
Fotki