Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: irek » 2010-08-27, 19:12

Ja miałem kiedyś coś w tym rodzaju i był to zaolejony przerywacz. Tylko tego nie było widać bo był zaolejony ten sworzeń gdzie jest mocowany młoteczek. Po dokładnym przemyciu wszystkiego w rozpuszczalniku problem zanikł całkowicie.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Phillip1944 » 2010-08-27, 20:58

Małe czyszczenie nie zaszkodzi, a może pomoże, więc spróbuję. Dam jutro znać. Jednak obawy o czop wału nie przestają mną targać... Ewentualnie mogę w jakiś sposób sprawdzić czy rzeczywiście może to on się przesuwa ? Bo sam teraz nawet pomysłu kurcze nie mam...

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: wujcio » 2010-08-27, 22:48

jak kicha w gaźnik to masz za duży luz między cylindrem i tłokiem. Kompresja przypadkiem nie jest słaba?
co do zapłonu to może masz zerwane gwinty na tym mocowaniu przerywacza i po prostu Ci się przekręca, gdybyś miał obrócony czop nie mógł byś ustawić przerwy bo brakowało by regulacji.
W 175 jak jest dobra kompresja i ciągnie paliwo oraz jeśli jest dobry aq to motor gada od kopa praktycznie.

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Phillip1944 » 2010-08-27, 23:19

Aq mam nówkę sztukę, paliwo też dochodzi bez problemów. Bo generalnie jest tak, że jak ustawi się zapłon to pali od pierwszego i dalej też dobrze chodzi. Dopiero tak jakby w czasie kiedy silnik zrobi się zimny to zapłon się przestawia.
Kompresja ? Wydaje mi się że jest dobra, chociaż mogę sprawdzić, tylko z pomocą czego to zrobić ? Ewentualnie trzeba będzie zrobić szlif i kupić nowy tłok... Dzięki Wujciu ;)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: wujcio » 2010-08-27, 23:35

najlepiej zaznacz pisakiem pozycje wszystkich elementów zapłonu wtedy jak działa i porównaj z tym jak wygląda po postoju, może coś się przestawia,
zmień kondensator lub cewkę butelkowa na inna może cewka jak jest zimna nie daje dobrej iskry

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Phillip1944 » 2010-08-28, 00:01

Iskra jest ok, ale na wszelki wypadek poszukam innej cewki. Zrobię z tym pisakiem tez jak mówisz. A jeszcze wspominałeś wcześniej o zerwanych gwintach - ten problem rzeczywiście u mnie wystąpił, ale już został jakiś czas temu zlikwidowany, ale może znów się coś zrobiło. Dzięki jeszcze raz, jutro odezwę się co i jak. Pozdro !

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Wojtek » 2010-08-28, 11:31

Po ostygnięciu sprawdź co się dokładnie przestawiło. Skoro mówisz że po ponownym ustawieniu motocykl odpala to nie ma sensu szukać przyczyn w cewce. Co konkretnie się przestawia? Przerwa na przerywaczu znacznie się zmienia? Czy wyprzedzenie? Spróbuj udusić pracujący silnik poprzez szybkie puszczenie sprzęgła bez gazu i odpal odrazu motocykl. Jeśli czop miałby się obracać w przeciwwadze to przy takim zabiegu na pewno się obróci.

Ustaw sobie tłok w GMP, zdejmij dekielek zapłonu (element na którym mocowany jest przerywacz oraz kondensator) tak by wirnik był na wierzchu i narysuj znaki w jednej linii na wirniku i na stojanie. Zrób to w momencie kiedy silnik normalnie odpala a zapłon jest ustawiony. Uruchom silnik, pojeździj i w przypadku ponownego wystąpienia trudności z odpaleniem sprawdź czy wirnik się nie przestawił. Ustaw znów tłok w GMP i jeśli znaki nie zgrają się to będziesz miał odpowiedź.

Jeśli tak się stanie to można to jakoś naprawić. Zdjąć zupełnie czop u w prawidłowym stawieniu wbić go przy użyciu kleju do łożysk na przykład. Ale to wymaga rozbiórki silnika.

Według mnie jednak przestawienie czopa jest mało prawdopodobne. Gdyby się obracał to zabrakłoby ci regulacji zapłonu. Fasolki na śruby mają ograniczoną długość. Sprecyzuj jaki parametr się rozregulowuje.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Phillip1944 » 2010-09-01, 19:23

Na początek odpowiem na pytania Wojtka, potem wyjaśnię dlaczego tak późno odpisuję ;-)

Więc tak, wydawało się, że przestawia się wyprzedzenie zapłonu. Wał jednak się nie przestawia (przypadkiem wyszło mi tak jak Wojtku pisałeś - puścić na biegu nagle sprzęgło. Jednak przed odczytaniem twojego posta nastąpił chyba cud.
Chciałem sprawdzić profilaktycznie jeszcze jak wygląda krzywka i klin na wale. Rozebrałem prądnicę, zdjąłem magnes. Wszystko w bardzo ładnym stanie jest zachowane. Nie widząc przyczyn mojej usterki złożyłem wszystko do kupy i poszedłem do domu. Na drugi dzień musiałem przeprowadzić motocykl do innego garażu i postanowiłem tak sobie spróbować odpalić. Podłączyłem akumulator, podpompowałem paliwa, kopnąłem... I aż się wystraszyłem bo WSK zaskoczyła od pierwszego :shock: Nie wiem co się stało, być może jakoś części dobrze się dopasowały albo coś. Dla sprawdzenia czy to nie jednorazowy przypadek, wykonałem jazdę testowa i odstawiłem do garażu. Na drugi dzień znów pali bez kłopotów. Na kolejny również itd.

Czyli problem jakby rozwiązał się sam i na razie wszystko działa jak powinno. Dziękuję chłopaki że służyliście mi pomocnymi radami i że mogłem na Was liczyć :) Na pewno przydadzą się na przyszłość.

Jeszcze zapomniałem, jakiś czas temu zrobiłem planowane gruntowne czyszczenie i WSK na dzień dzisiejszy prezentuje się następująco :) Pozdrawiam !!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Savier » 2010-09-01, 20:00

Zawsze marzyłem o takiej WSK. Twoja jest bardzo, bardzo ładna ;) Raduję się, widząc, iż trafiła w odpowiednie ręce.

Pozwoliłem sobie przerobić jedno z Twoich zdjęć. Aż się prosiło, żeby to zrobić:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5f3d5.html

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: mateusz 46 » 2010-09-01, 20:40

przepiekna wsk :D
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Wojtek » 2010-09-01, 23:33

Pierwsza klasa. Chyba najbardziej klimatyczna włeska na forum. Bardzo mi się podoba. W sumie moja jest podobna :) Oby problemy nie wróciły.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
wsk_motór
Posty: 46
Rejestracja: 2010-06-06, 12:53
GG: 5671743
Moje maszyny: Simson S51 Comfort, WSK M21W-2, M06B-3, M06B-3, Komar 2351
Lokalizacja: łomazy

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: wsk_motór » 2010-09-06, 18:08

Piękna maszyna!
Ostatnio zmieniony 2010-09-07, 20:13 przez wsk_motór, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam części WSK M06B-3. Kupię emblematy WSK.

Awatar użytkownika
wsk_motór
Posty: 46
Rejestracja: 2010-06-06, 12:53
GG: 5671743
Moje maszyny: Simson S51 Comfort, WSK M21W-2, M06B-3, M06B-3, Komar 2351
Lokalizacja: łomazy

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: wsk_motór » 2010-09-06, 19:59

Savier pisze:Zawsze marzyłem o takiej WSK. Twoja jest bardzo, bardzo ładna ;) Raduję się, widząc, iż trafiła w odpowiednie ręce.

Pozwoliłem sobie przerobić jedno z Twoich zdjęć. Aż się prosiło, żeby to zrobić:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5f3d5.html
__________________________________________________________________________________________________________
Gdyby nie ta rejestracja, to było by OK.
No ale co zrobisz jak czarnych z białymi literami już nie będzie. :-(
Sprzedam części WSK M06B-3. Kupię emblematy WSK.

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Phillip1944 » 2011-01-20, 19:29

Savier pisze:Pozwoliłem sobie przerobić jedno z Twoich zdjęć. Aż się prosiło, żeby to zrobić:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5f3d5.html
Niezmiernie mi miło, że motorek wywołuje takie inspiracje :)

Aby nie było nieporozumień, że w czasie zimy WSK stoi gdzieś zapomniany dołączam zdjęcia. Całość przykryłem jeszcze nieprzemakalną płachta Louis'a aby kocyki nie zamokły podczas odwilży - sprawdziło się. Przed garażowaniem jeździła aż miło, mam nadzieję że po zimie niemiłych niespodzianek nie będę miał, bo czekam tylko aż wyschną drogi i znów będę mógł poczuć wiatr w Orzeszku :)

Pozdrawiam !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

piterwsk
Posty: 3
Rejestracja: 2013-01-09, 23:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk125
Lokalizacja: radom
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: piterwsk » 2013-01-27, 13:37

Panowie a co w sytuacji kiedy mam lampe przystosowaną do licznika miniejszego,a mam w posiadaniu nowiutki licznik ten wyskalowany do 140 km/h, który jest o większej średnicy, jak poradzić sobie z montażem,proszę o podsunięcie pomysłu

bear

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: bear » 2013-01-27, 13:39

Lepiej licznik sprzedaj i i kup originalny ;/

Awatar użytkownika
roberto
Posty: 125
Rejestracja: 2012-10-29, 00:05
GG: 3876029
Moje maszyny: WSK 175 X 3
Lokalizacja: CAL / Aleksanadrów Kujawski
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: roberto » 2013-01-27, 20:08

świetnie wygląda :P

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: peter125-175 » 2013-01-27, 22:32

Piękna :D .

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Phillip1944 » 2013-02-05, 00:02

Cześć !

Po długim okresie nieobecności, wynikającej z braku czasu na użytkowanie forów, to z powodu szkoły, sklerozy, lenistwa, a teraz nawet przez studia - wracam (zobaczymy w praniu czy na stałe, ale zaglądać tutaj będę, choćby offline) abyście czasem nie pomyśleli że coś się złego stało ze mną i ''Czarną''. Otóż praktycznie 2 lata temu ukazałem foto podczas zimowania pod kocykiem - przez ten czas nie próżnowałem, gdyż WSK radośnie ukazywała się w różnych zakątkach woj. Zachodniopomorskiego :) Załączone zdjęcia mam nadzieję że oddadzą upływ czasu i zmiany, których praktycznie nie było ;) Doszło lusterko z epoki wkręcane w kierownice, i kilka drobiazgów, po za tym dosłownie nic nie było przy motocyklu grzebane - zawsze odpalał, dojeżdżał do celu i nigdy nie zawodził. Teraz jak znów usłyszę, że: a to w ''czwórkach'' skrzynie się sypały, ta instalacja bateryjna i 12v to trefna jakaś, to moim argumentem jest to że od praktycznie 40lat ona jeździ na nominalnym cylindrze i oryginalnej instalacji, i jedynie paliwa w baku ubywało :] (no i czasem gdzieś oleju :P ). Fotki uwidaczniają tylko część wycieczek, wiele z nich nie było dokumentowanych, jak np. 300km wycieczka m.in. do Kołobrzegu.

Nie zanudzam więc dalej, zapraszam do oglądania, pozdrawiam i do następnego razu !
Mateusz aka Phillip1944
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: AudioBas » 2013-02-05, 00:10

Oooo!
Zapraszamy tutaj: viewtopic.php?f=38&p=534756#p534756


Ładna WUESKA!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości