WSK M06-Z2 z 1960 r.

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: mateo88k » 2010-08-19, 22:36

Witam wszystkich,

Od jakiegoś czasu interesują mnie dawne myśli techniczne polskich inżynierów, a zwłaszcza motocykle i motorowery. Dostałem kiedyś od dziadka motorower Ogar 205 i od tego się zaczęła ta "choroba". Tego sprzętu już nie mam, ale niedawno w moje ręce wpadła WSK M06-Z2 z 1960r. Moje pierwsze wrażenie, kiedy pojechałem ją przywieźć było... delikatnie mówiąc średnie :-D Sprzedający jednak odpalił motocykl i ku mojemu zaskoczeniu silnik chodził równiutko i bardzo ładnie. Następnym krokiem było spisanie umowy i odebranie wszystkich dokumentów, dzięki którym motocykl można legalnie zarejestrować. Po 10 minutach WSK była już dobrze zabezpieczona na dostawczaku i gotowa na odbycie podróży do nowego domu.

Celem zakupu tego motocykla jest jego odrestaurowanie na wzór oryginału. Żaden termin mnie nie goni, zapału mam bardzo dużo. Jedynym ograniczeniem jest praca i studia, co w znacznym stopniu spowolni prace nad tą WSK'ą.

Swoje dalsze prace będę opierał na poradach użytkowników tego Forum, a zdjęcia z ich przebiegu będę sukcesywnie dodawał, a w razie potrzeby prosił o pomoc techniczną.


Link do galerii (stan po przywiezieniu): http://mateo88k.fotosik.pl/albumy/779866.html

Pozdrawiam, wszelkie słowa krytyki mile widziane. Proszę o analizę elementów motocykla oraz wszelkie sugestie co do ich zmiany itp.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Awatar użytkownika
Mateuszm08
Posty: 79
Rejestracja: 2009-09-13, 12:52
Moje maszyny: WueSKi ;)
Lokalizacja: Laski k.Turku (Wielkopolska)
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: Mateuszm08 » 2010-08-19, 22:38

Ciekawy egzemplarz do odbudowy. Ważne, że są papiery i można legalnie śmigać po ulicy. Powodzenia w remoncie ;)
WSK

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: xradusx » 2010-08-20, 11:53

Piękne moto aż się chce mu dać drugie życie :P
Moto w miarę kompletne a więc będzie satysfakcja z odrestaurowywania powodzenia

Awatar użytkownika
tollek83
Posty: 136
Rejestracja: 2010-05-27, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 1964r.
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: tollek83 » 2010-08-21, 11:22

ładny motorek troche pracy wymaga ale to sama przyjemność wiem po swoim mam tą samą wersje co ty tylko 4 lata młodszą no i więcej braków widze że też nie masz dekla nasprzęgło ciężko jest znaleźć takowy a jak już sie znajdzie to wołają sporo kasy , dobrze ze masz lampe oryginal bo tez nie łatwo powodzenia w pracach pozdrawiam M06-Z2 ;)

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: mateo88k » 2010-08-22, 08:15

tollek83 pokrywę na iskrownik już posiadam, oryginalną tylko trochę porysowaną :-D kupiłem na allegro, zapłaciłem za nią 72 zł razem z przesyłką... wiem jak już ją doprowadzić do stanu idealnego. Kwestia czasu, którego ostatnio mi po prostu brakuje. Dla mnie to czysta przyjemność odnowić taki motocykl, a jeszcze większa zapewne będzie się nim przejechać w słoneczny dzień :D W tej chwili WSK jest już rozebrana na części pierwsze i powoli kwalifikuję poszczególne części do wymiany albo ich naprawy.
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Awatar użytkownika
tollek83
Posty: 136
Rejestracja: 2010-05-27, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 1964r.
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: tollek83 » 2010-08-23, 16:30

widzisz 72 zł to jednak sporo za porysowaną mogłeś juz dorzucić troche grosza i z 90 zyla + 10 zl koszt przesyłki masz takie coś
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: mateo88k » 2010-08-23, 22:07

hmm no pewnie bym się skusił gdybym wiedział o takiej pokrywie do sprzedania... jednakże znalazłem i coś na swoją obronę :-D ... po prostu nie lubię iść na łatwiznę... ;)

dzisiaj zakupiłem pastę do polerowania chromów i aluminium firmy Autoland... na dniach przetestuję jej możliwości i napiszę jak się spisuje :] póki co mogę powiedzieć, że całkiem ładnie pachnie... :hah:
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Awatar użytkownika
tollek83
Posty: 136
Rejestracja: 2010-05-27, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 1964r.
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: tollek83 » 2010-08-24, 10:08

zobacz ten temat viewtopic.php?f=87&t=40&start=140
ja wypolerowałem pokrywe bębna była mocno zniszczona ale i tak wyszło ładnie, ja też nie jestem za tym aby iść na łatwizne praca przy wsk to czysta przyjemność

Awatar użytkownika
BartekG
Posty: 19
Rejestracja: 2009-07-29, 08:42
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: BartekG » 2010-08-24, 12:02

Witam!
Poza tym, wypolerowany dekiel( wychromowany) to juz dość duże odstępstwo od oryginału. Jeżeli chcesz zrobic motocykl w 100% oryginalny, unikaj takich "błyskotek" :)

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: mateo88k » 2010-10-08, 19:19

Pojawił się problem z wyjęciem ośki tylnego koła :-/ Śruba z drugiej strony ośki odkręcona, wyciskałem już na pracie, stukałem młotkiem i nic. Rusza się tylko trochę kiedy wsadzi się pręt otwór, ale jest to dosłownie 2 mm. Smarowałem już WD-40, ale nie pomaga. Czy to możliwe aby ta ośka aż tak się zapiekła? Nie chcę naciskać mocno prasą bo boję się uszkodzić piastę. Ma ktoś jakiś pomysł na ten problem? Mam ten typ koła, z wbudowanym napędem licznika od dołu (nie widać tego na zdjęciu).
e674e3cf71239112med.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: jarek » 2010-10-08, 19:46

Cześć a nie posiadasz czasami tylnej ośki dzielonej składającej się z dłuższej części i krótszej która trzyma tylko zębatkę ?? spróbuj wsadzić pręt w otwór główki ośki (to co pokazałeś na zdjęciu) i zacznij to odkręcać jak zwykłą śrubę. Powinno poskutkować :)

Awatar użytkownika
ArtekGS
Posty: 74
Rejestracja: 2007-06-07, 17:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK M64 '64
WSK Z2 '62
WSK M06 '64
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: ArtekGS » 2010-10-08, 19:56

Jarek ma rację. Tylne koło jest na dwóch osiach. Jadna wchodzi w piastę i następnie jest wkręcana w srugą, która trzyma zbierak. Musisz rozkręcić, a nie wybijać.

PS. Sztuka piękna. ;-)

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: mateo88k » 2010-10-13, 20:25

Dokładnie, tylne koło jest na dwóch osiach. Dzisiaj już się z tym uporałem. Dzięki za pomoc :-D Biorę się za dalsze prace, które postępują dosyć wolno, ale moim zdaniem idzie całkiem dobrze. Natknąłem się na kwestię sporną, gdyż u mnie oryginalnie nie był zasuwki na kluczyk od stacyjki... powinna być, czy zostawić to w ten sposób jaki jest, czyli stacyjka od wierzchu przykręcona chromowaną nakrętką, którą posiadam nową?
5a189b440597677cmed.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
M06-Z2 1960 r. stan 90%

SHLnik
Posty: 191
Rejestracja: 2010-07-25, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: SHLnik » 2010-10-14, 17:15

Jak nie było w oryginale to zostaw jak jest.Będzie większy stopień oryginalności.

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: Junak » 2010-10-14, 20:26

mateo88k pisze:Witam wszystkich,
niedawno w moje ręce wpadła WSK M06-Z2 z 1960r. Moje pierwsze wrażenie, kiedy pojechałem ją przywieźć było... delikatnie mówiąc średnie :-D
Nie rozumiem dlaczego bo WSK w bardzo fajnym stanie ,gratuluje zakupu !
Powodzenia z remontem i oby po remoncie wyglądała lepiej niż przed ,a nie odwrotnie .
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

piechu1839
Posty: 16
Rejestracja: 2010-04-28, 00:51
GG: 0
Moje maszyny: Mz Trophy
Simson s51
jawka 50 pancerka
shl m11
wsk 125
Lokalizacja: Rawicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: piechu1839 » 2010-10-14, 20:56

ja bym tam z nią nic nie robił, bo i po co jak w takim stanie wygląda pięknie, nie widzę potrzeby jej odrestaurowywać, lekka polerka, dokupić brakujące elementy i wypas Wiesia i co najważniejsze w oryginale

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: mateo88k » 2010-10-21, 23:34

W miarę możliwości, każdy szczegół remontu będzie przedstawiany tutaj:

http://mateusz-wskm06z2-historiaremontu ... witam.html
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1868
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: Sebastian440 » 2010-10-23, 08:28

Hmmmmm ten blog mi coś przypomina :)
Nie zapominaj dodawać opisu na forum.

Ps. byłe nie skończyło się jak blog Piotrka...
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Grześ
Posty: 8
Rejestracja: 2010-04-27, 20:39
GG: 0
Moje maszyny: -WSK m06L 61r
-WSK m06B3
-WFM m06 63r
Lokalizacja: Czeczewo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: Grześ » 2010-10-27, 07:45

bardzo piękny egzemplarz:)i w miarę kompletny
:0powodzenia w remoncie;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;0ja tez posiadam podobna wsk-e tylko ze ze M06-L,i wiem ze wyremontowanie takiego egzemplarzu zgodnie z oryginalnym daje dożo satysfakcji))))) pozdrawiam

Awatar użytkownika
Grześ
Posty: 8
Rejestracja: 2010-04-27, 20:39
GG: 0
Moje maszyny: -WSK m06L 61r
-WSK m06B3
-WFM m06 63r
Lokalizacja: Czeczewo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: Grześ » 2010-10-27, 07:47

a zwłaszcza pierwsze odpalenie i pierwsza przejażdżka)))))))

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość