WSK M06-Z2 z 1960 r.

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: mateo88k » 2011-12-16, 02:40

Identyczny tłumik miałem jak ją kupiłem, tylko z obciętym mocowaniem. Tłumik kupiony od Grzegorza Hartmanna, który miał taki na wzór i właśnie na jego podstawie był zrobiony. Myślałem o zmianie korka na inny, więc przychylam się do sugestii :)
M06-Z2 1960 r. stan 90%

maniak_wuesek
Posty: 13
Rejestracja: 2011-11-22, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: Zipp Triad II
WSK 125 MO6 B3'85
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: maniak_wuesek » 2012-01-27, 14:29

Działasz coś dalej

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: mateo88k » 2012-01-27, 19:33

Chwilowo WSK stoi pod kocem w garażu. Nie mam czasu nic działać, bo dopadła mnie sesja i pisanie pracy magisterskiej. Na wiosnę ją dokończę w 100% :)
M06-Z2 1960 r. stan 90%

MMM
Posty: 24
Rejestracja: 2011-12-11, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 Z2
ZMW MR1 Ryś
Lokalizacja: polska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: MMM » 2012-02-19, 17:17

Na wstępie wyrazy uznania kawał dobrej roboty, piękna maszyna. Mateo mam kilka pytań dotyczących twojej WSKi. Czy wymieniałeś obręcze na nowe, jeśli tak to gdzie je kupiłeś i czy nie miałeś problemu ze szprychowaniem? Wiem z własnej praktyki, że nowe obręcze 18 cali mają otwory na szprychy skierowane w inną stronę niż oryginalne co za tym idzie trzeba stosować szprychy o różnej długości, ponieważ splot jest inny. Drugie pytanie dotyczy chromowania, wiem z innego wątku, że chromowałeś w Hermesie na Cukrowniczej w Warszawie. Nie za bardzo orientuje się w cenach, więc jeśli nie jest to tajemnicą ile zapłaciłeś za wszystkie chromy?

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: mateo88k » 2012-02-20, 09:38

Dzięki bardzo :) U mnie były obręcze 19 cali, kupione na allegro. Faktycznie jest problem ze źle skierowanymi otworami pod nyple, ale dało się to jakoś zniwelować. Póki co zostaną te, które mam. Na wiosnę planuję odnowić stare obręcze i zrobić na nich kompletne koła. Co do chromowania... ja za wszystkie części, które oddałem do tej firmy zapłaciłem około 950 zł. Oczywiście były tam też "powtórki" więc koszt całego kompletu wyszedł mnie ok. 800 zł albo trochę mniej. Jakość chromu jest bardzo dobra i mogę polecić ten zakład. Jedynym minusem jest to, ze oni nie bawią się w wysyłanie pocztą tylko kurierem, za którego ja zapłaciłem 70 zł z opcją za pobraniem.
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Awatar użytkownika
toiman
Posty: 34
Rejestracja: 2012-02-03, 18:55
GG: 11049564
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Potok Górny
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: toiman » 2012-02-20, 23:43

No rzeczywiście piękny sprzęt. Zazdroszczę i to bardzo ;) Ciekawe czy mi w życiu będzie dane kiedyś tak pięknie wueskę wyremontować.

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: mateo88k » 2012-02-22, 00:24

Jeśli mogę coś doradzić to nie ma się co spieszyć z remontem tylko wszystko robić starannie i z głową. Polecam czytać porady na Forum w dziale Warsztat, tam jest bardzo dużo ciekawych i pomocnych informacji oraz sugestii co do technik pracy przy poszczególnych elementach motocykla ;-)
M06-Z2 1960 r. stan 90%

M06
Posty: 24
Rejestracja: 2013-11-13, 20:37
GG: 0
Moje maszyny: sztywniak X2 wsk x1
Lokalizacja: śląskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: M06 » 2013-11-19, 03:36

Witam
Mam kawałek Z2 z 1960 a Twoja jest dla mnie wzorcem. Napisz jaką szerokość obręczy 19" kupiłeś. Czy rozważałeś piaskowanie zamiast chemicznego usunięcia lakieru ? Osobiście wydaje mi się może lepsze piaskowanie, usuwa ewentualne ogniska korozji i czyści "do żywego". Z drugiej strony jednak czyszczenie chemią, szczotkowanie i podkład reaktywny też powinien dać radę i przynajmniej "fachowiec" nie zniekształci elementów zbyt dużym ciśnieniem.
Pozdrawiam Ciebie i Z2

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: mateo88k » 2013-11-19, 21:16

Szczerze mówiąc to po pewnym czasie użytkowania obręczy z allegro to dziś już bym ich nie kupił. Wolałbym chromować oryginalne lub dać je do malowania proszkowego, ewentualnie pomalować srebrnym twardym lakierem do felg (w ostateczności). Chrom jest bardzo kiepskiej jakości i nie wytrzyma zbyt długo, zatem ten zakup odradzam ;-) Jeśli chodzi o usuwanie starej powłoki lakierniczej to piaskowanie jest łatwiejsze i szybsze. Ja zdecydowałem się na chemiczne usunięcie powłoki, bo chciałem możliwie jak najwięcej zrobić sam :-) Teraz zdecydowałbym się na piaskowanie, potem podkład reaktywny, wyrównanie ewentualnych wgniotek i lakier akrylowy :-)
M06-Z2 1960 r. stan 90%

M06
Posty: 24
Rejestracja: 2013-11-13, 20:37
GG: 0
Moje maszyny: sztywniak X2 wsk x1
Lokalizacja: śląskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: M06 » 2013-11-23, 23:56

Czy elementy pod chrom przygotowywałeś przed oddaniem czy też ta firma ogarnęła temat kompeksowo.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 885
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: krzysiek200 » 2013-11-25, 08:54

Zasada jest taka że im lepsza powierzchnia tym mniej biorą za chromowanie więc warto poświęcić trochę czasu i samemu trochę przygotować.

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: mateo88k » 2013-11-25, 12:54

Ja swoje elementy przygotowywałem gdzie się dało. Najgorsza była kierownica, którą szlifowałem drobnym papierem z rdzy i wyrównywałem powierzchnię, żeby uzyskać mniejsze wżery :-) resztę zrobiła firma stosując cynowanie i dalsze powłoki pod chrom ostateczny :-) faktycznie lepiej trochę samemu podziałać, zakład będzie miał mniej pracy i zaoszczędzisz trochę kasy ;-)
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Hubert980
Posty: 11
Rejestracja: 2014-06-08, 23:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 kos
shl m11w
wsk 175 s1
shl m17
Lokalizacja: Biłgoraj, lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: Hubert980 » 2015-03-16, 16:36

cze mam pytanie czy w tej wsk nie powinno być starego typu cylinda ("okrągłego" z pasującą do niego głowicą na gaźnik g20)?

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: mateo88k » 2015-03-17, 21:48

Ogólnie to silnik powinien być z napisem DĘBA i z żołędziem na lewej pokrywie, prawa pokrywa dzielona, głęboki zapłon, cylinder żeliwny i głowica "kwadratowa". Szukałem różnych zdjęć dla tego modelu i taka konfiguracja również była u mnie. Może chodzi Ci o model 150 ccm, gdzie cylinder faktycznie był w przybliżeniu okrągły patrząc z góry i głowica dopasowana kształtem do niej?
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Awatar użytkownika
Alicja
Posty: 0
Rejestracja: 2015-04-17, 17:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-Z2,
WFM M06,
Virago 535
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: Alicja » 2015-04-19, 13:55

Orientujesz się w jakich kolorach wychodziły zetki?? Mam Z2 z '64 r. i czeka na malowanie, nie chciałabym jej zbezcześcić ;-), a widziałam tylko seledynowe i czerwone.
Czy klosz przedniej lampy ma faktycznie wewnętrzną średnicę 13,5 cm??

Zwierzak
Posty: 42
Rejestracja: 2011-10-17, 23:22
Moje maszyny: WSK Z2,
WFM 2x
Pannonia
Pegaz 700,750
Motorynka M1,301
Lokalizacja: Jawiszowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: Zwierzak » 2015-04-24, 00:25

Były także czarne.
"Każdy z nas jest odpowiedzialny za to co oswoił"

mm8255
Posty: 126
Rejestracja: 2013-12-11, 04:10
GG: 0
Moje maszyny: shl m11
Lokalizacja: wroclaw
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: mm8255 » 2017-02-01, 04:09

Odezwij sie co z tlumikiem bo ważna sprawa dla mnie

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1139
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

Post autor: Adam_Ga » 2017-04-19, 12:32

@mm8255 szukanie na prawdę jest prostą sprawą, otwierasz googla, wpisujesz nick gościa i trafiasz w coś takiego https://www.scigacz.pl/Pracownia_renowa ... 81,ez.html

proste? :roll:
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość