Strona 4 z 4

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2011-12-16, 02:40
autor: mateo88k
Identyczny tłumik miałem jak ją kupiłem, tylko z obciętym mocowaniem. Tłumik kupiony od Grzegorza Hartmanna, który miał taki na wzór i właśnie na jego podstawie był zrobiony. Myślałem o zmianie korka na inny, więc przychylam się do sugestii :)

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2012-01-27, 14:29
autor: maniak_wuesek
Działasz coś dalej

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2012-01-27, 19:33
autor: mateo88k
Chwilowo WSK stoi pod kocem w garażu. Nie mam czasu nic działać, bo dopadła mnie sesja i pisanie pracy magisterskiej. Na wiosnę ją dokończę w 100% :)

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2012-02-19, 17:17
autor: MMM
Na wstępie wyrazy uznania kawał dobrej roboty, piękna maszyna. Mateo mam kilka pytań dotyczących twojej WSKi. Czy wymieniałeś obręcze na nowe, jeśli tak to gdzie je kupiłeś i czy nie miałeś problemu ze szprychowaniem? Wiem z własnej praktyki, że nowe obręcze 18 cali mają otwory na szprychy skierowane w inną stronę niż oryginalne co za tym idzie trzeba stosować szprychy o różnej długości, ponieważ splot jest inny. Drugie pytanie dotyczy chromowania, wiem z innego wątku, że chromowałeś w Hermesie na Cukrowniczej w Warszawie. Nie za bardzo orientuje się w cenach, więc jeśli nie jest to tajemnicą ile zapłaciłeś za wszystkie chromy?

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2012-02-20, 09:38
autor: mateo88k
Dzięki bardzo :) U mnie były obręcze 19 cali, kupione na allegro. Faktycznie jest problem ze źle skierowanymi otworami pod nyple, ale dało się to jakoś zniwelować. Póki co zostaną te, które mam. Na wiosnę planuję odnowić stare obręcze i zrobić na nich kompletne koła. Co do chromowania... ja za wszystkie części, które oddałem do tej firmy zapłaciłem około 950 zł. Oczywiście były tam też "powtórki" więc koszt całego kompletu wyszedł mnie ok. 800 zł albo trochę mniej. Jakość chromu jest bardzo dobra i mogę polecić ten zakład. Jedynym minusem jest to, ze oni nie bawią się w wysyłanie pocztą tylko kurierem, za którego ja zapłaciłem 70 zł z opcją za pobraniem.

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2012-02-20, 23:43
autor: toiman
No rzeczywiście piękny sprzęt. Zazdroszczę i to bardzo ;) Ciekawe czy mi w życiu będzie dane kiedyś tak pięknie wueskę wyremontować.

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2012-02-22, 00:24
autor: mateo88k
Jeśli mogę coś doradzić to nie ma się co spieszyć z remontem tylko wszystko robić starannie i z głową. Polecam czytać porady na Forum w dziale Warsztat, tam jest bardzo dużo ciekawych i pomocnych informacji oraz sugestii co do technik pracy przy poszczególnych elementach motocykla ;-)

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2013-11-19, 03:36
autor: M06
Witam
Mam kawałek Z2 z 1960 a Twoja jest dla mnie wzorcem. Napisz jaką szerokość obręczy 19" kupiłeś. Czy rozważałeś piaskowanie zamiast chemicznego usunięcia lakieru ? Osobiście wydaje mi się może lepsze piaskowanie, usuwa ewentualne ogniska korozji i czyści "do żywego". Z drugiej strony jednak czyszczenie chemią, szczotkowanie i podkład reaktywny też powinien dać radę i przynajmniej "fachowiec" nie zniekształci elementów zbyt dużym ciśnieniem.
Pozdrawiam Ciebie i Z2

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2013-11-19, 21:16
autor: mateo88k
Szczerze mówiąc to po pewnym czasie użytkowania obręczy z allegro to dziś już bym ich nie kupił. Wolałbym chromować oryginalne lub dać je do malowania proszkowego, ewentualnie pomalować srebrnym twardym lakierem do felg (w ostateczności). Chrom jest bardzo kiepskiej jakości i nie wytrzyma zbyt długo, zatem ten zakup odradzam ;-) Jeśli chodzi o usuwanie starej powłoki lakierniczej to piaskowanie jest łatwiejsze i szybsze. Ja zdecydowałem się na chemiczne usunięcie powłoki, bo chciałem możliwie jak najwięcej zrobić sam :-) Teraz zdecydowałbym się na piaskowanie, potem podkład reaktywny, wyrównanie ewentualnych wgniotek i lakier akrylowy :-)

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2013-11-23, 23:56
autor: M06
Czy elementy pod chrom przygotowywałeś przed oddaniem czy też ta firma ogarnęła temat kompeksowo.

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2013-11-25, 08:54
autor: krzysiek200
Zasada jest taka że im lepsza powierzchnia tym mniej biorą za chromowanie więc warto poświęcić trochę czasu i samemu trochę przygotować.

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2013-11-25, 12:54
autor: mateo88k
Ja swoje elementy przygotowywałem gdzie się dało. Najgorsza była kierownica, którą szlifowałem drobnym papierem z rdzy i wyrównywałem powierzchnię, żeby uzyskać mniejsze wżery :-) resztę zrobiła firma stosując cynowanie i dalsze powłoki pod chrom ostateczny :-) faktycznie lepiej trochę samemu podziałać, zakład będzie miał mniej pracy i zaoszczędzisz trochę kasy ;-)

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2015-03-16, 16:36
autor: Hubert980
cze mam pytanie czy w tej wsk nie powinno być starego typu cylinda ("okrągłego" z pasującą do niego głowicą na gaźnik g20)?

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2015-03-17, 21:48
autor: mateo88k
Ogólnie to silnik powinien być z napisem DĘBA i z żołędziem na lewej pokrywie, prawa pokrywa dzielona, głęboki zapłon, cylinder żeliwny i głowica "kwadratowa". Szukałem różnych zdjęć dla tego modelu i taka konfiguracja również była u mnie. Może chodzi Ci o model 150 ccm, gdzie cylinder faktycznie był w przybliżeniu okrągły patrząc z góry i głowica dopasowana kształtem do niej?

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2015-04-19, 13:55
autor: Alicja
Orientujesz się w jakich kolorach wychodziły zetki?? Mam Z2 z '64 r. i czeka na malowanie, nie chciałabym jej zbezcześcić ;-), a widziałam tylko seledynowe i czerwone.
Czy klosz przedniej lampy ma faktycznie wewnętrzną średnicę 13,5 cm??

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2015-04-24, 00:25
autor: Zwierzak
Były także czarne.

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2017-02-01, 04:09
autor: mm8255
Odezwij sie co z tlumikiem bo ważna sprawa dla mnie

Re: WSK M06-Z2 z 1960 r.

: 2017-04-19, 12:32
autor: Adam_Ga
@mm8255 szukanie na prawdę jest prostą sprawą, otwierasz googla, wpisujesz nick gościa i trafiasz w coś takiego https://www.scigacz.pl/Pracownia_renowa ... 81,ez.html

proste? :roll: