WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
shlmatis
Posty: 156
Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
GG: 12412133
Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: shlmatis » 2011-01-24, 20:57

WFM pochodzi z Sandomierza. Stałem się jej właścicielem jakieś 2,5 roku temu.
Stan tego motocykla przedstawiają zdjęcia poniżej.
Motocykl był bez silnika, więc założyłem mu taki jak na zdjęciach nie wiedząc jeszcze, że jego rok produkcji to 1955.
Pewnego dnia po rozmowie ze Starym stwierdziłem, że dość babrania się w smarach z kupą złomu i rozpocząłem remont.
Najpierw wszytko rozkręciłem i wypiaskowałem.
W Łabowej znalazłem zakład, w którym wykonałem powłoki galwaniczne.
Stary, z którym konsultowałem większość posunięć w remoncie podsunął mi aukcję z naklejkami do wfm na bak.
Pochodzą one z serii informacyjnej 92 sztuk z 1954 roku.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pojawił się problem z przednim zawieszeniem.
Długo myślałem nad tym co z tym zrobić.
Przecież wycierają się i tuleje i górne części amortyzatorów.
Nadlanie do wymaganego rozmiaru jest dobre aczkolwiek wtedy nie mogłem znaleźć zakładu, który by się tego podjął.
Wraz z moim wujkiem, który jest tokarzem wymyśliliśmy, że zrobimy wąskie tulejki z bardzo twardego plastiku.
Jak narazie działają bez zarzutu zwłaszcza, że przejechałem dopiero około 100km :!:

Obrazek

Malowanie wykonał mi miejscowy blacharz samochodowy. Wykonanie szparunków pozostawia wiele do życzenia, ale jak na robotę lokalną
to tragedii nie ma.

Obrazek
Obrazek

W czasie remontu zakupiłem do motocykla silnik z numerem w miarę pasującym do nr ramy.
Niestety nie posiadam jeszcze oryginalnego cylindra, bo moim zdaniem ceny 500+ to przesada, a na ciągłe siedzenie przed kompem
niestety nie mam czasu.

Na sobotnim MWB kupiłem 2 "sakwy" czyli chlebaki wojskowe.

W poszukiwaniu części do WFM znalazłem kilka kluczy takich jak w instrukcji obsługi, która niestety jest dopiero z 1956 roku.

Obrazek

W tym momencie WFM stoi w pokoju, więc nie ma założonego łańcucha. W związku z tym, iż silnik przeszedł proces skiełkowania
nie jest jeszcze dobrze dokręcony. Proszę się tym nie martwić, bo motocykl już jeździł.
Udało mi się również dostać kabel instalacyjny taki jaki był stosowany w tych latach.
Kabel WN też jest w oplocie bawełnianym.
Motocykl nie jest jeszcze zarejestrowany, ale sprawa odzyskiwania papierów jest w toku.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak chodzi o opony to przednia jest oryginalna z 1955 roku i jest to opona Dębica, a tylna jest z 1965 roku i jest to Degum.
W silniku został zregenerowany wał, na allegro kupiłem nowy korbowód.
oczywiście zostały wymienione łożyska oraz simmeringi.
Jak się pewnie domyślacie kapa magneta jest współczesnej produkcji.
Ostatnio zmieniony 2011-01-24, 23:36 przez shlmatis, łącznie zmieniany 1 raz.
Grono motorków rośnie jak na drożdżach :)

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: xradusx » 2011-01-24, 21:15

Miałem okazję już kiedyś ją widzieć na stronie Starego. Co do malowania zawsze mi się marzyło takie logo na mojej WFM ale moja do tego stanu co twoja to lata świetlne. Moto bardzo ładnie wykonane trochę śmiesznie tylny napis wyszedł ale reszta nadrabia :) PS Ładna lampa :P

Awatar użytkownika
shlmatis
Posty: 156
Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
GG: 12412133
Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: shlmatis » 2011-01-24, 21:23

ten tylny napis niestety nie ja naklejałem, więc chyba lakiernik był po browarze ;)
Grono motorków rośnie jak na drożdżach :)

Ekipa Południe

hans

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: hans » 2011-01-24, 21:43

Bardzo ładnie to wyszło co do napisu to spoko wyszedł. Orginalnie nic nie było idealne.

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: xradusx » 2011-01-24, 22:30

hans pisze:Bardzo ładnie to wyszło co do napisu to spoko wyszedł. Orginalnie nic nie było idealne.
Oryginalnie nie było naklejki :P hans

Tak czasami bywa po browcu im prościej tym krzywiej :)

hans

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: hans » 2011-01-24, 23:09

Tak myślalem ze nie było ale spoko. Wfm się nie interesowałem aczkolwiek jeździłem.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1964
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: Alien » 2011-01-24, 23:12

Widzę że bierzesz przykład z Karola i śpisz z Motórem w pokoju :D ale powiem że jako mebel wygląda zacnie!
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: Stary » 2011-01-25, 00:43

Motocykl wyszedł super, a zdjęcia w pokoju wyglądają świetnie. Silnik po szkiełkowaniu też wyszedł nieźle, szkiełkowałem go razem z silnikiem do Junaka - głowice wtedy też robiliśmy, prawda?

Dzięki za tyle ciepłych słów o mnie ;-) Cieszę się, że dałem motywację do zrobienia takiego ładnego sprzętu. Też kosztowało Cię to wiele czasu, kasy i nerwów. Pomysł z logiem serii próbnej na zbiorniku był fenomenalny, świetnie, że dałeś się namówić. Pewnie będzie teraz wielu naśladowców :)

Jeśli chodzi o SHL M05, która stoi u nas w pokoju to prace są na ukończeniu. Zostało położyć instalację elektryczną z epoki i pochromować dźwignie silnika, które w końcu udało się kupić!

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: Junak » 2011-01-25, 01:58

WFM bardzo ładna gratulacje !

W 55r. nie powinno być czasami żeberek pod cylindrem na karterach ?
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: Stary » 2011-01-25, 09:49

Rafał, są :) Widać na ostatnim zdjęciu, szkiełkowałem ten silnik i gwarantuje, że są :)

Gumshield

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: Gumshield » 2011-01-25, 10:49

Ehh... fajna Fumka...jest jakas tabliczka ze wywnioskowałeś ze to 1955 rok? Po puszkach narzędziowych[jesli byly w oryginale] wyglada na młodsza produkcje.

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: Junak » 2011-01-25, 12:17

Kurde rzeczywiście są ,nie wiem jak mogłem ich nie za uwarzyć ! ?

Nawet jeśli nie było tabliczki to można to stwierdzić np. po nr. ramy,mocowaniu baku i pewnie jeszcze paru innych częściach .
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

jarek_moto
Posty: 111
Rejestracja: 2009-05-06, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: .......
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: jarek_moto » 2011-01-25, 13:19

No ładnie wyszła, mam nadzieję, że z rejestracją nie będzie problemów.

Stary szkiełkujesz takim granulatem jaki jest na allegro, czy jakiś inny rodzaj szkiełka? Wygląda to dość ciekawie, a sporo zależy od granulatu. Znajomy w Awoku miał tragicznie wyszkiełkowany silnik, wyglądał jak by był z plastiku do tego z jakimiś przebarwieniami.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: Wężu » 2011-01-25, 13:36

Fajnie się nią jeździ w skórze i kasku z epoki, miny dziadków stojących pod płotami, bezcenne :]
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
korba222
Posty: 102
Rejestracja: 2007-10-14, 20:48
GG: 0
Lokalizacja: Świdnik Duży
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: korba222 » 2011-01-25, 14:22

Nie kiepskie moto. Co szczegółów niektórzy mogą się czepiać( brak żeberek w karterach, cylinder, kopniak). Podoba mi się numer z sakwami po bokach. Sam o myślałem o podobnej rzeczy na dłuższe trasy. Myślałem o czymś takim jak na załączonych fotkach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-01-26, 07:45 przez korba222, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: Wężu » 2011-01-25, 14:27

Gdzie ty tu chłopie widzisz brak żeberek w karterach, o cylindrze też było napisane. Czytać całość, potem pisać...
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: wujcio » 2011-01-25, 14:27

korba222 pisze:Nie kiepskie moto. Co szczegółów niektórzy mogą się czepiać( brak żeberek w karterach...
obadaj ostatnie zdjęcie widać że są żeberka ;)

Gumshield

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: Gumshield » 2011-01-25, 14:46

Junak pisze:....Nawet jeśli nie było tabliczki to można to stwierdzić np. po nr. ramy,mocowaniu baku i pewnie jeszcze paru innych częściach .
Junak - oczywiście numer ramy dużo mówi i wyjaśnia sprawę, ale byłbym wdzięczny na wskazanie tych pozostałych szczegółów, zawsze trochę wiedzy nie zaszkodzi :)
Do ktorego roku montowano gaszak?

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: Stary » 2011-01-25, 15:34

Numer ramy jest niski, wskazuje na 1955 rok, poza tym brak nacięć w piaście na napęd licznika i zbiornik paliwa z mocowaniami jak w SHL M04. Długo można by tu pisać.

Gumshield

Re: WFM M06 1955 SHLmatisa- Przeobrażenie

Post autor: Gumshield » 2011-01-25, 15:57

Stary pisać pisać po to jest forum wy wymieniac sie lub dzielic inforamcjami

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość