WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
ziolas94
Posty: 88
Rejestracja: 2012-06-07, 10:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3
Jawa Mustang
Romet Ogar x2
Romet 750
Lokalizacja: Koronowo(CBY)
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: ziolas94 » 2012-08-15, 00:05

Kontrolne zdjęcie cylindra nie zajmuje czasu a może ustrzec przed jakąś poważna awarią, ale nie lepiej skrytykować, że źle zrobiony remont. A jesli nawet AudioBas popełniłby jakiś błąd (wątpie w to) to chyba lepiej sprawdzić niż olać i mieć silnik do remontu. I nie rozumiem tego krytykowania kurczę jakośc złożenia to nie wszystko. a zmęczenie materiału wada produkcyjna?

Zastanawia mnie to traktowanie WSK jako pojazdu non stop psującego się zresztą i całej reszty pojazdów jak Romety Jawy itp. przecież kiedyś ludzie tym normalnie jeździli choćby mój tata WSK przejechał 40tysięcy (2 remonty), jak się złoży poprawnie na dobrych czesciach to jedynie wada jakiegoś elementu zmusza nas do postoju WSK. Ale jeśli składamy na wszystkich częściach z dalekiego wschodu mamy większe prawdopodobieństwo awarii,
Nie przejechałem żądnym starym sprzętem jakiegoś dużego przebiegu, ale miałem na stole silniki z motorowerów czy też wsk 125 i kurcze moim zdaniem przy normalnym uzytkowaniu i stosowaniu odpowiednich części nie są one jakoś mocno awaryjne.

AudiBas życzę szybkiego powrotu na dolnośląskie drogi.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: wujcio » 2012-08-15, 00:13

Ale pierdzielicie ja już mam zrobione 6300 km i jakoś nic mi się nagminnie nie psuje wiadomo silnik tłucze się mam wycieki bo to niestety standard.
Fakt faktem zmiana zużywających części jest nieunikniona ale jakoś nie narzekam:)

Przypominam że na początku roku z Audiem, Jarkiem oraz Alienem zrobiliśmy 1 wypad od nas z Krakowa było to prawie 300 km w jedną stronę z Wrocławia trochę mniej.
Audio na WSK 175 Parch objechał pytanie kto w ciągu jednego roku zrobił tyle km jak Audio 1000 + 400 w ciągu można powiedzieć 4 dni xD?

Ja od ostatniego wypadu zrobiłem już 1000 km

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: auriol77 » 2012-08-15, 09:23

Ja jeżdżę zależnie od zasobności portfela czy też pogody/chęci na jazdę trasy minimum po 40-60km na raz, zdarza się ,że zrobi się 100 i jak coś zawodzi to zwykle są to jakieś dziwne pierdoły. A co śruba się wykręci ,a to zapinka puści iglicę. Tak jak wujcio mówił wycieki gdzieniegdzie się pojawiają, silnik się tłucze ,ale w tamtym sezonie nakręciłem w okresie sierpień-grudzień 3tyś na s01, w tym roku w2 (po usprawnieniu sprzęgła) ma już ponad 1500 i nigdy nie miałem awarii (odpukać) ,żeby nie wrócić na kołach do domu. Jak komuś się ciągle rypie to znaczy ,że ma źle zrobione/części zużyte/ coś olał i później są efekty..

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-08-15, 10:13

Ale o jakich Wy awariach piszecie :)
Lekko dzwoniło to sobie chciałem to zobaczyć :)
Ja w tym sezonie zrobiłem około 5 tysięcy na 175tce (dojechanej na maxa, ale jeździła), i około 1200 na 125 :)
125tkę składałem do końca parę godzin przed wyjazdem.
Założyłem stary gaźnik (nawet go nie czyściłem możliwe, że na dnie była jakaś kropelka wody, która się odezwała po 600 km :)
Filtr powietrza i boczki Matej przywoził mi dosłownie 20 min przed wyjazdem.
Sprzęgło regulowałem już w trasie :)
Naprawdę te motocykle się nie psują.
Linka pęknąć może każdemu (nasz błąd, że Mateja linek nie sprawdziliśmy).
Bierzcie uwagę, że Matej kupił WSKę która dłuuuugo stała i jechał bez dwójki!!



Ktoś poruszył kwestię kosztów...
Fakt są i to nawet odczuwalne, ale zobaczcie.
Kręcąc się bez celu po Naszych wioskach spalimy tyle samo.
Dlatego lepiej odłożyć raz, zrobić ambitną trasę (naprawdę przygoda ***zajeb***)!
Tankowaliśmy 4 razy i mam jeszcze ponad pół zbiornika :)
Więc jest OK :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
spiekarz89
Posty: 2
Rejestracja: 2009-09-18, 08:02
Moje maszyny: WSK KOS, WSK M06B1 x2,
MZ ETZ 150e

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: spiekarz89 » 2012-08-15, 10:32

Skinder pisze:Godzina jazdy :roll: 1000km w ciągu 2 dni to 1/20 przebiegu, przy którym trzeba przeprowadzić remont. I jedyny problem to zatkany gaźnik. Naprawdę, szukacie chyba dziury w całym, wątpie aby którykolwiek się porwał na taką wycieczkę... Teraz łatwo krytykować, proponuję spróbować samemu. Mi wystarczyło 50km w trasie żeby nabrać pokory... Polecam innym. Kozak w necie ...
To była metafora 'niezawodności' polskiej myśli technicznej ale widzę, że z myśleniem nie każdy sobie radzi jak należy...a jak twierdzisz, że kozak ze mnie to zapewniam: jesteś w błędzie! WSKa tj prosty sprzęt i jeżeli każdy miałby się przejmować jakimiś tam piskami czy zgrzytami to nikt by ich nie widział jeżdżących na szosach, polach itp...Pozdro

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: jarek » 2012-08-15, 10:53

AudioBas pisze:Tankowaliśmy 4 razy i mam jeszcze ponad pół zbiornika :)
Co kurde ?? to my do Ernesta tyle samo razy tankowaliśmy :P
co do silnika Mateja to niewiadomo dlaczego nie miał dwójki bo po rozpołowieniu było wszystko ok
Kamil poprostu masz nauczkę że w trasę gdzie Jarek z przyczepą nie może dojechać bierze się zapasowe linki, gaz i sprzęgło wiele nie ważą a napewno w trasie wszystkim na raz linki nie popadają :P

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Skinder » 2012-08-15, 12:45

spiekarz89 pisze:To była metafora 'niezawodności' polskiej myśli technicznej ale widzę, że z myśleniem nie każdy sobie radzi jak należy...
Proponowałbym jednak mówić za siebie. Teraz przez post kogoś, kto chciał zostać samcem alfa zrobiła się nic nie wnosząca do tematu orgia, która do niczego nie doprowadzi, conajwyżej do banów itd.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Savier » 2012-08-15, 17:14

Usunąłem niepotrzebne posty. Kolega został odpowiednio nagrodzony. ;-)

Adijaga2
Posty: 82
Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
GG: 6629253
Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Adijaga2 » 2012-08-15, 18:56

Lekki nieogar tu się zrobił, ale dobrze że ktoś tu pilnuje porządku :).
Ja nie widzę nic złego w ściąganiu cylindra, przecież to nic strasznego, a gdy coś się dzieje niepokojącego to warto zajrzeć pod każdy element by potem nie wieźć ulubionego motorka na przyczepce.. :roll:

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-08-17, 21:29

I już wiem co mi stukało na wolnych obrotach...
W połowie trasy (tak, tak po tym jak zauważyłem, że mi dzwoni na wolnych) wypadła mi śruba regulacyjna podniesienia przepustnicy.
No i jak się domyślacie po założeniu cylindra nadal stukało na wolnych obrotach...!
Wkur,... na maxa jadę się przejechać i wyjeżdżam z bramy i trzymam gaz, aby mi motor nie zgasł...
Myślę sobie kurde dobra przydałoby się te wolne obroty ustawić.
Idę po śrubkę wkręcam wkręcam i nagle stukanie zanika!
Przepustnica lub iglica latała i stykała!!!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: jarek » 2012-08-17, 21:37

Czyli ja pewnie mam to samo, bo też mi stuka i jest to na wysokości gaźnika właśnie :-/

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-11-11, 13:16

Btrójka ma koleżankę:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YrLQyBfD-oQ[/youtube]
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Alien » 2012-11-11, 16:17

Lepiej dokończ kobuza zamiast skupować nowe rowery. Latem masz mieć na czym śmigać :)

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Łukasz S. » 2012-11-11, 16:19

Kupiłeś czy tylko przelotem u Ciebie zawitała?
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-11-11, 16:22

Dostałem ją za małą usługę :)

Wymienię tarcze sprzęgła, założę CDI i będzie sobie śmigała po lasach :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Savier » 2012-11-11, 16:27


Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Łukasz S. » 2012-11-11, 17:02

http://allegro.pl/opona-18-x-90-90-18-x ... 66787.html

Pisze, że nadaje się do orania pola :D
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-11-11, 18:54

Panowie, nie będę robił wsi :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Savier » 2012-11-11, 18:58

Już robisz
i będzie sobie śmigała po lasach
:D

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-11-20, 21:31

Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości