JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: JueS » 2011-10-23, 09:22

Po długich zmaganiach z regulacją pracy silnika wiele się nie zmieniło...kombinowaliśmy z innym gaźnikami dyszami etc...ciągle to samo.
ale...
Yahoo przyjechał popatrzył, odpalił, zgasił... 3 minuty popracował przy Lelku odpalił ponownie i od tego czasu chodzi jak marzenie :D i w tym miejscu wielkie podziękowanie:)
Przy okazji motocykl doczekał się naprawy podnóżka centralnego:
lelek podnóżek.jpg
Do zakończenia projekty pozostaje:
-dorobić tuleje przychodzące między ramę a podnóżek chyba, że wiecie gdzie coś takie można dostać?
-pomalować emblematy na bak, przykleić gumy
-regeneracja reflektora

i finał :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

hartman

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: hartman » 2011-10-23, 10:18

No to napisz co było nie tak ,bo może komuś się przyda.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Savier » 2011-10-23, 10:42

dorobić tuleje przychodzące między ramę a podnóżek chyba, że wiecie gdzie coś takie można dostać?
Masz na myśli tulejkę w której chodzi śruba trzymająca stopkę centralną? Ja tam się nie pierdzieliłem i dałem zwykłą śrubę + dwie nakrętki. Mocno ściągnąłem i trzyma.
A jak chcesz mieć tulejkę, co oczywiście jest lepszym wyjściem, to weź pierwszą lepszą co Ci wpadnie do łap o małym wymiarze, rozwierć w ramie i stopce otwór, powkładaj, poskręcaj i lux malina.

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: JueS » 2011-10-23, 11:48

Savier: ten podnóżek był mierzony, spawany i szlifowany pół dnia.. dam radę i taką tuleję dorobić. Jakoś nie czuję tego by po całym wkładzie pracy w ten motocykl iść na skróty jak jestem już na finiszu :)

hartman: w sumie to 2 banalne rzeczy. Króciec gaźnika był skierowany ku górze względem cylindra a dwa to odległość na przerywaczu zmniejszona o jakieś dwie trzecie.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Savier » 2011-10-23, 11:52

To zrozumiałem, jeżeli robić to wszystko do końca jak Bóg przykazał. Zastanawia mnie tylko, dlaczego w tak nietypowy sposób go tam pospawaliście? Tam na końcu nie powinno być płasko?

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: JueS » 2011-10-23, 12:13

Zgadza się, w oryginale stopka centralna ma mniejszą powierzchnię styku z podłożem. Poprzedni właściciel podłożył kwadratowe płaskowniki na ziemi a na nich postawił moto i zespawał. Efekt był mało estetyczny.. aczkolwiek dość praktyczny. Poszliśmy na kompromis i zostawiliśmy część tych płaskowników by Lelek pewniej stał na centralce.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Savier » 2011-10-23, 12:17

Zarzucisz potem fotką jak to wygląda w motorku? ;-) Jak to praktyczna sprawa to czemu nie, stopka podczas jazdy schowana więc i tak nic nie widać.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Johnny » 2011-10-23, 13:41

Z tulejkami na śrubach stopki centralnej to jest jakaś dziwna sprawa. Katalog części podaje, że jest tam śruba M8. Mam natomiast oryginalne nieużywane stopki centralne (wersja spawana) i dziura na śrubę ma średnice 8,2mm - to gdzie jest miejsce na tulejkę :?: Gadałem z kilkoma osobami, które twierdziły, że nigdy nie widziały tam żadnych tulejek ....

Normalnie jak Yeti: podobno jest ale nikt nie widział ;)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Savier » 2011-10-23, 13:47

Ej, a jaka to jest wersja spawana? :D Bo ja myślałem, że są tylko stopki proste i zagięte...

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Johnny » 2011-10-23, 13:54

Spawana to taka jak na zdjęciu powyżej - z dospawanymi prostymi końcami, a gięta to ta z nowszej produkcji :) To takie moje nazewnictwo ;)

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Karlicek » 2011-10-23, 13:56

Wspomniana tulejka pracuje w uchwytach w ramie, przez otwory z stopce przechodzi tylko śruba.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Alien » 2011-10-23, 14:10

W moim kobuzie (rocznik nieznany ale 80+) nie ma żadnych śrub ani tulejek tylko jest sworzeń + zawleczka.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Savier » 2011-10-23, 14:15

Jues, możemy trochę pospamić? :D Potem to ogarnę.
Alien, coś takiego jak w stopkach pasażera i blokatorze bebna tylnego w trójce? Ciekawa sprawa, nigdy się nie tym nie interesowałem.

W nowej B3 1977 stopka jest na śrubę. W ogóle po 1980 nic nie wychodziło, nie było żadnych konkretnych katalogów, dlatego też trudno będzie poszperać w literaturze... No nic, nie do takich rzeczy się dochodziło :D.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Sebastian440 » 2011-10-23, 14:36

2 śruby po 25mm każda, do tego kontra.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

piter
Posty: 221
Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: piter » 2011-10-23, 14:45

dokładnie tak ja miałem tulejki i miały luz nawet nie spawałem, tylko skręciłem na dwie śruby do tego podkładka sprężynowa i nic się nie odkręca, tak jak na rysunku nawet ciężko się zamyka, nóżka że się nie otworzy w czasie jazdy;-)

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: JueS » 2011-10-23, 15:09

fajna dyskusja :)
dodam od siebie, że w Lelku mam otwór w ramie o ile dobrze pamiętam o średnicy 14mm a w podstawce centralnej 9mm i na pewno były tam tel tulejki.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

piter
Posty: 221
Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: piter » 2011-10-23, 15:43

jak były to muszą być:-) że tak powiem te kwadratowe stopki są bardziej twarde, ja miałem zawsze szczęście na te okrągłe i zawsze miały dziury jak by ktoś nimi szurał po asfaldzie.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Alien » 2011-10-24, 01:05

Alien, coś takiego jak w stopkach pasażera i blokatorze bebna tylnego w trójce? Ciekawa sprawa, nigdy się nie tym nie interesowałem.
Dokładnie takie :)

Awatar użytkownika
yahoo
Posty: 118
Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: yahoo » 2011-10-25, 12:06

JueS pisze: Yahoo przyjechał popatrzył, odpalił, zgasił... 3 minuty popracował przy Lelku odpalił ponownie i od tego czasu chodzi jak marzenie :D i w tym miejscu wielkie podziękowanie:)
Polecam się :)

PS. I zrób coś z tym trybem rozrusznika :D
--
yahoo
http://sarenka666.blogspot.com/
Kupię nowe obręcze 18" i szeroką kierownicę

bartosz1907
Posty: 167
Rejestracja: 2011-10-18, 20:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06-150
Lokalizacja: Swoszowice
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: bartosz1907 » 2011-10-28, 09:24

jestem nowy na tym formum ale jeśli pozwolicie chciałbym zapytać :-) o kolor lakieru którym pomalowałeś Lelka - wiem , że niebieski :-) :-) ale jaki dokadnie numer z palety fiata ( dużego :-) ) L 62 ( błękit adriatycki) czy L 59 błękit bałtycki? Motocykl w tym malowaniu prezentuje sie po prostu super i nie mozna od niego oczu oderwać...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości