JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Savier » 2011-07-25, 11:21

Ojj, rozglądałem się już za oponami do lelka i te są feee :D. No ale o gustach się nie dyskutuje - najważniejsze, że Ty jesteś z nich zadowolony ;-).

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: JueS » 2011-07-25, 11:30

poszedłem się upewnić drugi lelek jest 77, bieżnik właśnie wydaje mi się w sam raz: nie jest jakiś przesadnie terenowy ani też szosowy

to proszę zapodaj link do Tych co Ci się podobają... zawsze moge zmienić opony :D

Staraj się nie pisać posta pod postem.

//Savier
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Savier » 2011-07-25, 14:43

Sprawa ma sie tak, że trudno wybrać jakąkolwiek oponę, która pasowałaby do lelka (czyli coś a'la kostka). Przecież nie będzie się nim jeździć tylko w terenie. Więc opona jakaś uniwersalna, ale jaka?

Skłaniałbym się ku bardziej "grzecznemu" bieżnikowi. (w linkach rozmiary opony mogą być "nie pasowne", sugerowałem sie tylko wyglądem)
http://allegro.pl/opona-18-x-3-00-wsk-m ... 51568.html
http://allegro.pl/opona-19-3-00-wfm-shl ... 04033.html
http://allegro.pl/opona-350-x-18-p45-aw ... 59117.html

Albo ostrzej :>

http://allegro.pl/pirelli-scorpion-pro- ... 46305.html

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Szczepan » 2011-07-25, 14:54

Wyglądają jeszcze gorzej niż Stomile. Te Pirelli jeszcze w miare jest. Jak dla mnie taka opona jaką ma Jues jest takim złotym środkiem pomiędzy jednym, a drugim. Tak szczerze to Lelekiem słabo jeździ się po szosie na dłuższą mete przedni błotnik i górny tłumik nie są praktyczne i przeszkadzają. Jak dla mnie pasują jeszcze opony Mitas z serii E ( enduro ) i SW.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: JueS » 2011-07-25, 15:07

ciekawe propozycje ale jakoś nie czuje by któraś była zdecydowanie lepsza ;) pozostaje przy tych co są
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
fazerofz6y
Posty: 537
Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne
Lokalizacja: scotland
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: fazerofz6y » 2011-07-25, 20:53

A jakie masz te oponki obie 3,00 czy tyl 3,25 a przod 3,00
Pytam bo ta przednia jakos tak szeroka sie wydaje :)

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: JueS » 2011-07-26, 11:04

obie są 3,00, takie złudzenie optyczne :)
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: JueS » 2011-08-17, 12:05

Ten cylinder co był do niczego się już nie nadaje, idzie na złom. "Nowy" cylinder po szlifie, taka przyjemność w Poznaniu to 140 pln. Wał co był w tym silniku na razie pozostanie w wiaderku z ropą, znalazłem adekwatny i juz odebrałem po regeneracji, cena za taką usługę to 180pln.
OK, generalnie teraz muszę jeszcze rozwiązać problem ze zbierakiem (nie wiem czy to poprawna nazwa tego elementu?), jeden z bolców podczas czyszczenia wypadł..pozostałe też są luźne. Zastanawiam się co mogę z tym zrobić.. może jakoś na gorąco te bolce rozklepie albo jesli ktoś ma na sprzedaż taki element w przyzwoitym stanie to proszę o PW.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: JueS » 2011-09-22, 19:08

hejho!


Trochę się ruszyło w temacie, można powiedzieć, że już jest z górki :) Lelek jest prawie skończony, ma złożony cały przód, instalacja elektryczna zrobiona, tak samo silnik. Odebrałem też kanapę po renowacji. Wczoraj nawet odpalił i kawałek się przejechałem :D a tak wygląda na chwilę obecną..



edit: typo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-09-22, 19:18

Piękny lelek !!! Dużo pracy w niego włożyłeś. Co ci jeszcze brakuje oprócz emblematów ??
Pozdrawiam !!
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: JueS » 2011-09-22, 19:27

Wyregulować gaźnik, hamulce. Założyć filtr powietrza i osłonę łańcucha, zmienić ew. rozwiązać problem ze zbierakiem w tylnym kole. Kanapie do szczęścia brakuje listwy i tu jest mały problem bo oryginalne mocowanie tej listwy było na takie śmieszne blaszki z podkładkami. Niestety te elementy w większości przerdzewiały a nowe...nie wiem czy można gdzieś takie coś dostać, najwyżej zastosuje jakiś patent z zawleczkami.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: jarek » 2011-09-22, 19:55

Co do listwy to ponoć można śruby zastosować, podejrzewam, że coś koło M5 tylko łepek trzeba zeszlifować tzn. obniżyć główkę żeby można było wsunąć w listwę. Nie wiem gdzie ale u kogoś widziałem takie rozwiązanie z zewnątrz nie widoczne, dopiero po zdjęciu siodła widać owe odstępstwo
pozdro

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: maykii » 2011-09-22, 21:12

Przymocować listwe można na śrubki M3 o ile dobrze pamiętam długości 10mm z łbem stożkowym.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: JueS » 2011-09-23, 23:19

ok, listwy założone na śrubkach M3, podnóżek zamocowany, osłona łańcucha również, foty :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

hartman

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: hartman » 2011-09-24, 08:33

Skąd masz takie fajne pokrowce ?

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: pawel15 » 2011-09-24, 10:45

Super Lelek. I też chciał bym wiedzieć skąd masz takie pokrowce? Są oryginalne czy współczesne?

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Sebastian440 » 2011-09-24, 19:41

Szkło w lampie nie jest osadzone zbyt głęboko ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: JueS » 2011-09-24, 20:59

Z oryginalnych pokrowców została tylko górna część, reszta się nie nadawała i została dorobiona na wzór, efekt końcowy bardzo przyzwoity. Taka przyjemność to 70 pln za kanapę. Jak chcecie mogę podać namiary na tapicera, ja z pewnością jeszcze do niego zawitam :)

Szkło wymieniłem na nowe ze starych zapasów, wydaje mi się, że to jest złudzenie... na obwodzie szkła był nadlew gumy..czy czegoś takiego, może stąd takie wrażenie. Jutro założę stare szkło i porównam dla pewności.

Dziś cały dzień była walka z Lelkiem by zaczął poprawnie chodzić. Generalnie wyglądało to tak: odpalał po przelaniu komory pływaka, nie wkręcał się na obroty, po 15-30s gasł. Po rozebraniu prawej połowy silnika, wyczyszczeniu platynek, ustawieniu zapłonu, wymianie kondensatora była mała poprawa ale bez rewelacji: trochę dłużej chodził nadal nie chciał się wkręcać z obrotami.
Świeca ma b. ładną iskrę, jest sucha.
To też kolega rozebrał gaźnik, jeszcze raz przeczyścił wszystkie kanały, dyszę etc...Efekt bardziej zadowalający, po ustawieniu biegu jałowego nie gasł i reagował przyzwoicie na zmiany ustawienia powietrza. Choć nadal trochę mu brakuje do ideału..
Nie mam pomysłów co to może jeszcze być...? Może łapie fałszywe powietrze? choć jak patrzyłem to raczej nie ma na to szans hmmm
No nic następnym razem przełożę gaźnik od innej sprawnej "3" albo i cały układ zapłonowy by wyeliminować usterkę.

Jest jeszcze jedna rzecz, jeden z magnesów na kole jest prawie rozmagnesowany...nie wiem czy to może mieć aż taki wpływ?

pozdr!!
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: Johnny » 2011-09-24, 22:27

Podaj namiary na tapicera bo również byłbym zainteresowany. Widzę, że ma on dostęp do materiałów do złudzenia przypominających oryginalny "skaj". A niestety o to trudno obecnie....

Co do magneta to rozmagnesowanie może powodować osłabienie iskry i to znaczne :) zawsze warto wymienić magneto i zobaczyć czy będzie poprawa :)

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

Post autor: JueS » 2011-09-25, 13:55

Oki, jednak wkład lampy różni się od tego co był poprzednio, dzięki za uwagę :) Na foto widać różnicę, czyli oryginał idzie do regeneracji.

Tu macie kontakt na tapicera: 61 861 98 22 Patryk.

Jest na forum temat poświęcony zakładom godnym polecenie?
W każdym razie założyłem nowy temat w dziale regionalnym dotyczący usług pomocnych przy renowacji motocykli.
viewtopic.php?f=113&t=10015
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości