JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
Po długich zmaganiach z regulacją pracy silnika wiele się nie zmieniło...kombinowaliśmy z innym gaźnikami dyszami etc...ciągle to samo.
ale...
Yahoo przyjechał popatrzył, odpalił, zgasił... 3 minuty popracował przy Lelku odpalił ponownie i od tego czasu chodzi jak marzenie i w tym miejscu wielkie podziękowanie:)
Przy okazji motocykl doczekał się naprawy podnóżka centralnego: Do zakończenia projekty pozostaje:
-dorobić tuleje przychodzące między ramę a podnóżek chyba, że wiecie gdzie coś takie można dostać?
-pomalować emblematy na bak, przykleić gumy
-regeneracja reflektora
i finał
ale...
Yahoo przyjechał popatrzył, odpalił, zgasił... 3 minuty popracował przy Lelku odpalił ponownie i od tego czasu chodzi jak marzenie i w tym miejscu wielkie podziękowanie:)
Przy okazji motocykl doczekał się naprawy podnóżka centralnego: Do zakończenia projekty pozostaje:
-dorobić tuleje przychodzące między ramę a podnóżek chyba, że wiecie gdzie coś takie można dostać?
-pomalować emblematy na bak, przykleić gumy
-regeneracja reflektora
i finał
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
No to napisz co było nie tak ,bo może komuś się przyda.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
Masz na myśli tulejkę w której chodzi śruba trzymająca stopkę centralną? Ja tam się nie pierdzieliłem i dałem zwykłą śrubę + dwie nakrętki. Mocno ściągnąłem i trzyma.dorobić tuleje przychodzące między ramę a podnóżek chyba, że wiecie gdzie coś takie można dostać?
A jak chcesz mieć tulejkę, co oczywiście jest lepszym wyjściem, to weź pierwszą lepszą co Ci wpadnie do łap o małym wymiarze, rozwierć w ramie i stopce otwór, powkładaj, poskręcaj i lux malina.
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
Savier: ten podnóżek był mierzony, spawany i szlifowany pół dnia.. dam radę i taką tuleję dorobić. Jakoś nie czuję tego by po całym wkładzie pracy w ten motocykl iść na skróty jak jestem już na finiszu
hartman: w sumie to 2 banalne rzeczy. Króciec gaźnika był skierowany ku górze względem cylindra a dwa to odległość na przerywaczu zmniejszona o jakieś dwie trzecie.
hartman: w sumie to 2 banalne rzeczy. Króciec gaźnika był skierowany ku górze względem cylindra a dwa to odległość na przerywaczu zmniejszona o jakieś dwie trzecie.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
To zrozumiałem, jeżeli robić to wszystko do końca jak Bóg przykazał. Zastanawia mnie tylko, dlaczego w tak nietypowy sposób go tam pospawaliście? Tam na końcu nie powinno być płasko?
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
Zgadza się, w oryginale stopka centralna ma mniejszą powierzchnię styku z podłożem. Poprzedni właściciel podłożył kwadratowe płaskowniki na ziemi a na nich postawił moto i zespawał. Efekt był mało estetyczny.. aczkolwiek dość praktyczny. Poszliśmy na kompromis i zostawiliśmy część tych płaskowników by Lelek pewniej stał na centralce.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
Zarzucisz potem fotką jak to wygląda w motorku? Jak to praktyczna sprawa to czemu nie, stopka podczas jazdy schowana więc i tak nic nie widać.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
Z tulejkami na śrubach stopki centralnej to jest jakaś dziwna sprawa. Katalog części podaje, że jest tam śruba M8. Mam natomiast oryginalne nieużywane stopki centralne (wersja spawana) i dziura na śrubę ma średnice 8,2mm - to gdzie jest miejsce na tulejkę Gadałem z kilkoma osobami, które twierdziły, że nigdy nie widziały tam żadnych tulejek ....
Normalnie jak Yeti: podobno jest ale nikt nie widział
Normalnie jak Yeti: podobno jest ale nikt nie widział
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
Ej, a jaka to jest wersja spawana? Bo ja myślałem, że są tylko stopki proste i zagięte...
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
Spawana to taka jak na zdjęciu powyżej - z dospawanymi prostymi końcami, a gięta to ta z nowszej produkcji To takie moje nazewnictwo
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
Wspomniana tulejka pracuje w uchwytach w ramie, przez otwory z stopce przechodzi tylko śruba.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
W moim kobuzie (rocznik nieznany ale 80+) nie ma żadnych śrub ani tulejek tylko jest sworzeń + zawleczka.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
Jues, możemy trochę pospamić? Potem to ogarnę.
Alien, coś takiego jak w stopkach pasażera i blokatorze bebna tylnego w trójce? Ciekawa sprawa, nigdy się nie tym nie interesowałem.
W nowej B3 1977 stopka jest na śrubę. W ogóle po 1980 nic nie wychodziło, nie było żadnych konkretnych katalogów, dlatego też trudno będzie poszperać w literaturze... No nic, nie do takich rzeczy się dochodziło .
Alien, coś takiego jak w stopkach pasażera i blokatorze bebna tylnego w trójce? Ciekawa sprawa, nigdy się nie tym nie interesowałem.
W nowej B3 1977 stopka jest na śrubę. W ogóle po 1980 nic nie wychodziło, nie było żadnych konkretnych katalogów, dlatego też trudno będzie poszperać w literaturze... No nic, nie do takich rzeczy się dochodziło .
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
2 śruby po 25mm każda, do tego kontra.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
dokładnie tak ja miałem tulejki i miały luz nawet nie spawałem, tylko skręciłem na dwie śruby do tego podkładka sprężynowa i nic się nie odkręca, tak jak na rysunku nawet ciężko się zamyka, nóżka że się nie otworzy w czasie jazdy;-)
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
fajna dyskusja
dodam od siebie, że w Lelku mam otwór w ramie o ile dobrze pamiętam o średnicy 14mm a w podstawce centralnej 9mm i na pewno były tam tel tulejki.
dodam od siebie, że w Lelku mam otwór w ramie o ile dobrze pamiętam o średnicy 14mm a w podstawce centralnej 9mm i na pewno były tam tel tulejki.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
jak były to muszą być:-) że tak powiem te kwadratowe stopki są bardziej twarde, ja miałem zawsze szczęście na te okrągłe i zawsze miały dziury jak by ktoś nimi szurał po asfaldzie.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
Dokładnie takieAlien, coś takiego jak w stopkach pasażera i blokatorze bebna tylnego w trójce? Ciekawa sprawa, nigdy się nie tym nie interesowałem.
- yahoo
- Posty: 118
- Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
Polecam się :)JueS pisze: Yahoo przyjechał popatrzył, odpalił, zgasił... 3 minuty popracował przy Lelku odpalił ponownie i od tego czasu chodzi jak marzenie :D i w tym miejscu wielkie podziękowanie:)
PS. I zrób coś z tym trybem rozrusznika :D
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 2011-10-18, 20:46
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m06-150
- Lokalizacja: Swoszowice
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976
jestem nowy na tym formum ale jeśli pozwolicie chciałbym zapytać o kolor lakieru którym pomalowałeś Lelka - wiem , że niebieski ale jaki dokadnie numer z palety fiata ( dużego ) L 62 ( błękit adriatycki) czy L 59 błękit bałtycki? Motocykl w tym malowaniu prezentuje sie po prostu super i nie mozna od niego oczu oderwać...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości