Strona 4 z 6

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 09:22
autor: JueS
Po długich zmaganiach z regulacją pracy silnika wiele się nie zmieniło...kombinowaliśmy z innym gaźnikami dyszami etc...ciągle to samo.
ale...
Yahoo przyjechał popatrzył, odpalił, zgasił... 3 minuty popracował przy Lelku odpalił ponownie i od tego czasu chodzi jak marzenie :D i w tym miejscu wielkie podziękowanie:)
Przy okazji motocykl doczekał się naprawy podnóżka centralnego:
lelek podnóżek.jpg
Do zakończenia projekty pozostaje:
-dorobić tuleje przychodzące między ramę a podnóżek chyba, że wiecie gdzie coś takie można dostać?
-pomalować emblematy na bak, przykleić gumy
-regeneracja reflektora

i finał :)

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 10:18
autor: hartman
No to napisz co było nie tak ,bo może komuś się przyda.

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 10:42
autor: Savier
dorobić tuleje przychodzące między ramę a podnóżek chyba, że wiecie gdzie coś takie można dostać?
Masz na myśli tulejkę w której chodzi śruba trzymająca stopkę centralną? Ja tam się nie pierdzieliłem i dałem zwykłą śrubę + dwie nakrętki. Mocno ściągnąłem i trzyma.
A jak chcesz mieć tulejkę, co oczywiście jest lepszym wyjściem, to weź pierwszą lepszą co Ci wpadnie do łap o małym wymiarze, rozwierć w ramie i stopce otwór, powkładaj, poskręcaj i lux malina.

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 11:48
autor: JueS
Savier: ten podnóżek był mierzony, spawany i szlifowany pół dnia.. dam radę i taką tuleję dorobić. Jakoś nie czuję tego by po całym wkładzie pracy w ten motocykl iść na skróty jak jestem już na finiszu :)

hartman: w sumie to 2 banalne rzeczy. Króciec gaźnika był skierowany ku górze względem cylindra a dwa to odległość na przerywaczu zmniejszona o jakieś dwie trzecie.

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 11:52
autor: Savier
To zrozumiałem, jeżeli robić to wszystko do końca jak Bóg przykazał. Zastanawia mnie tylko, dlaczego w tak nietypowy sposób go tam pospawaliście? Tam na końcu nie powinno być płasko?

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 12:13
autor: JueS
Zgadza się, w oryginale stopka centralna ma mniejszą powierzchnię styku z podłożem. Poprzedni właściciel podłożył kwadratowe płaskowniki na ziemi a na nich postawił moto i zespawał. Efekt był mało estetyczny.. aczkolwiek dość praktyczny. Poszliśmy na kompromis i zostawiliśmy część tych płaskowników by Lelek pewniej stał na centralce.

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 12:17
autor: Savier
Zarzucisz potem fotką jak to wygląda w motorku? ;-) Jak to praktyczna sprawa to czemu nie, stopka podczas jazdy schowana więc i tak nic nie widać.

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 13:41
autor: Johnny
Z tulejkami na śrubach stopki centralnej to jest jakaś dziwna sprawa. Katalog części podaje, że jest tam śruba M8. Mam natomiast oryginalne nieużywane stopki centralne (wersja spawana) i dziura na śrubę ma średnice 8,2mm - to gdzie jest miejsce na tulejkę :?: Gadałem z kilkoma osobami, które twierdziły, że nigdy nie widziały tam żadnych tulejek ....

Normalnie jak Yeti: podobno jest ale nikt nie widział ;)

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 13:47
autor: Savier
Ej, a jaka to jest wersja spawana? :D Bo ja myślałem, że są tylko stopki proste i zagięte...

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 13:54
autor: Johnny
Spawana to taka jak na zdjęciu powyżej - z dospawanymi prostymi końcami, a gięta to ta z nowszej produkcji :) To takie moje nazewnictwo ;)

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 13:56
autor: Karlicek
Wspomniana tulejka pracuje w uchwytach w ramie, przez otwory z stopce przechodzi tylko śruba.

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 14:10
autor: Alien
W moim kobuzie (rocznik nieznany ale 80+) nie ma żadnych śrub ani tulejek tylko jest sworzeń + zawleczka.

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 14:15
autor: Savier
Jues, możemy trochę pospamić? :D Potem to ogarnę.
Alien, coś takiego jak w stopkach pasażera i blokatorze bebna tylnego w trójce? Ciekawa sprawa, nigdy się nie tym nie interesowałem.

W nowej B3 1977 stopka jest na śrubę. W ogóle po 1980 nic nie wychodziło, nie było żadnych konkretnych katalogów, dlatego też trudno będzie poszperać w literaturze... No nic, nie do takich rzeczy się dochodziło :D.

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 14:36
autor: Sebastian440
2 śruby po 25mm każda, do tego kontra.

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 14:45
autor: piter
dokładnie tak ja miałem tulejki i miały luz nawet nie spawałem, tylko skręciłem na dwie śruby do tego podkładka sprężynowa i nic się nie odkręca, tak jak na rysunku nawet ciężko się zamyka, nóżka że się nie otworzy w czasie jazdy;-)

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 15:09
autor: JueS
fajna dyskusja :)
dodam od siebie, że w Lelku mam otwór w ramie o ile dobrze pamiętam o średnicy 14mm a w podstawce centralnej 9mm i na pewno były tam tel tulejki.

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-23, 15:43
autor: piter
jak były to muszą być:-) że tak powiem te kwadratowe stopki są bardziej twarde, ja miałem zawsze szczęście na te okrągłe i zawsze miały dziury jak by ktoś nimi szurał po asfaldzie.

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-24, 01:05
autor: Alien
Alien, coś takiego jak w stopkach pasażera i blokatorze bebna tylnego w trójce? Ciekawa sprawa, nigdy się nie tym nie interesowałem.
Dokładnie takie :)

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-25, 12:06
autor: yahoo
JueS pisze: Yahoo przyjechał popatrzył, odpalił, zgasił... 3 minuty popracował przy Lelku odpalił ponownie i od tego czasu chodzi jak marzenie :D i w tym miejscu wielkie podziękowanie:)
Polecam się :)

PS. I zrób coś z tym trybem rozrusznika :D

Re: JueS: WSK M06 B3 LELEK 1976

: 2011-10-28, 09:24
autor: bartosz1907
jestem nowy na tym formum ale jeśli pozwolicie chciałbym zapytać :-) o kolor lakieru którym pomalowałeś Lelka - wiem , że niebieski :-) :-) ale jaki dokadnie numer z palety fiata ( dużego :-) ) L 62 ( błękit adriatycki) czy L 59 błękit bałtycki? Motocykl w tym malowaniu prezentuje sie po prostu super i nie mozna od niego oczu oderwać...