Strona 1 z 3

M06-L 1963r.

: 2011-07-20, 13:46
autor: Sajmon28
Przedstawiam Wszystkim mój pierwszy motocykl. Jest to model zgodne z tabliczką znamionową z 1963r. Numery silnika i ramy zgodne z dowodem rejestracyjnym. Zaczynam przy nieocenionej pomocy kolegi z doświadczeniem w tej branży jej renowację. Postaram się przedstawiać cyklicznie efekty prac.

Pozdrawiam Wszystkich

Re: M06-L 1963r.

: 2011-07-20, 14:39
autor: hartman
Co mogę napisać.Kupa pracy przed tobą

Re: M06-L 1963r.

: 2011-07-20, 15:25
autor: Sajmon28
Na to wygląda:)
Aktualnie maszyna jest rozebrana i czeka na piaskowanie. Chromy być może w piątek pójdą do odnowienia.

Re: M06-L 1963r.

: 2011-07-20, 19:05
autor: Brat
piaskować chromy ? to nie będziesz nakładał nowych ?

Re: M06-L 1963r.

: 2011-07-21, 13:24
autor: Sajmon28
WSK po piaskowaniu czeka na lakier :)

Re: M06-L 1963r.

: 2011-07-26, 08:36
autor: Sajmon28
Przyszedł czas na lakierowanie. Póki co narazie maszyna pomalowana farbą podkładową.

Re: M06-L 1963r.

: 2011-07-26, 14:21
autor: Łukasz
Super :-P

Re: M06-L 1963r.

: 2011-07-29, 08:32
autor: Sajmon28
Część elementów juz pochromowana. Niedługo pójdzie reszta do chromu. Zastanawiam się tylko nad obręczami. Malować czy chromować. Są po piaskowaniu i boję się, że po szlifowaniu przed chromowaniem stracą swoją wytrzymałość. Chyba jednak pójdą pod lakier :)

Re: M06-L 1963r.

: 2011-07-29, 08:44
autor: motobernat
Z tego co wiem oryginalnie były zawsze malowane. Ja tak zrobiłem w swojej.
Ile dałeś za chromowanie?
Po co pomalowałeś piasty aluminiowe?
Te kolory to ma tak od nowości czy już ktoś ją malował kiedyś tak dziwnie?

Re: M06-L 1963r.

: 2011-07-29, 10:00
autor: Sajmon28
Odpuściłem sobie chromowanie obręczy z 2 powodów. Po pierwsze już o piaskowaniu są cieńsze i po polerce pod chrom znowu straciłyby na grubości a po drugie podobno chrom nie pokrył by idealnie już takiej polerowanej (po kosztach) obręczy. Będę malował tzw lakierem srebrzanką bo na szaro jakoś mi się nie widzi.
Chromowanie załatwiałem również po kosztach u znajomego za przysłowiową flaszkę także wyszło nie drogo :)
Co do piast to są podobo metalowe nie aluminiowe a kolor oryginalny był i będzie bordo. Te odcienie brudnej żółci to zabezpiecznie przed ewentualną korozją położone przez poprzedniego właściciela.

Pozdrawiam

Re: M06-L 1963r.

: 2011-07-29, 10:22
autor: Szczepan
Oryginalnie obręcze nie były chromowane to po co wydziwiać ?

Re: M06-L 1963r.

: 2011-07-29, 10:59
autor: Sajmon28
Święta prawda :)

Re: M06-L 1963r.

: 2011-07-29, 10:59
autor: motobernat
Weź magnes i przyłóż do piasty to zobaczysz czy jest metalowa czy aluminiowa.
Jakoś nie kojarzę żeby ktoś malował piasty.
Borewicz jak możesz to rzuć okiem na mój motór viewtopic.php?f=70&t=8554&start=60, może będziesz miał tam jakieś spostrzeżenia.

Re: M06-L 1963r.

: 2011-07-29, 11:12
autor: Szczepan
Piasta jest stalowa.

Re: M06-L 1963r.

: 2011-07-29, 14:43
autor: z-tomek
Chromowane obręcze wyglądają o niebo lepiej. Decyzja należy do ciebie życzę powodzenia i do zobaczenia na trasie :-D

Re: M06-L 1963r.

: 2011-08-18, 20:32
autor: Sajmon28
Chromy cz.2

Re: M06-L 1963r.

: 2011-09-28, 15:28
autor: Sajmon28
Oto silnik po szkiełkowaniu.

Re: M06-L 1963r.

: 2011-09-28, 18:27
autor: hartman
Nie wiem mi jakoś efekt szkiełkowania nie podchodzi.

Re: M06-L 1963r.

: 2011-09-28, 19:06
autor: marian6666
bo pewnie nie widziales nigdy ja to wygląda na żywo. Powiem ci tylko tyle, że to jest najlepsze co może spotkać kartery przy renowacji.:)

Re: M06-L 1963r.

: 2011-09-28, 22:38
autor: jarek
Mi też jakoś to nie pasuje, raz wyglądają na niedoczyszczone jakieś czarne plamki widać, dwa wyglądają jak by były stalowe :P porównaj sobie zdjęcie baku wypiaskowanego i karterów, być może za słabe oświetlenie. Jak się bawiliśmy kołami Audiobasa które miały szkiełkowane bębny to nawet nie rzuciło mi się tak to w oczy, po prostu miały kolor świeżego aluminium. Więc w pełnym słońcu pewnie inaczej wyglądają, czym miałeś szkiełkowane, mikrokulką szklaną czy mielonym szkłem ??