Stara, czarna i garbata

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: Alien » 2013-05-21, 17:59

Na razie nikt po policje nie dzwonił :D z resztą jestem na tyle bezczelny że pojechałem z tym wydechem na przegląd bo nie chciało mi się demontować. Jak zwykle cała stacja diagnostyczna się zleciała, a pierwsze o co zapytali skąd mam taki wydech i czy dużo to daje :lol:

Tłumiony jest watą szklaną i wygląda to mniej więcej tj. na załącznikach. Na pewno ten układ jest głośniejszy niż puszka alu i być może obcina odrobinę powera ale nie wyobrażam sobie w garbusce puszki tłumiącej rodem z kibla. Tak to przynajmniej ma to jakiś klasyczny fason :cool:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: AudioBas » 2013-07-31, 23:49

Alien przyda Ci się to zdjęcie:
Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: Sebastian440 » 2013-07-31, 23:53

AudioBas pisze:Alien przyda Ci się to zdjęcie:
Obrazek
:mrgreen:
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: Savier » 2013-08-01, 10:18

Audio, nie założyłeś dystansu!!! ;D

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: Alien » 2013-08-01, 12:53

Savier pisze:Audio, nie założyłeś dystansu!!! ;D
Bez dystansu nie ma lansu :cool:
Swoja droga cos musialem miec skopana te zebatke skoro siadala mi nizej niz wieloklin, ot zagwostka. Miala bicie ZMD, ale na pewno zarys zeba inny niz z Audiobasowego zdjecia.

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: Matej » 2013-08-01, 13:00

Nie łam się wrocław ci nowa wyśle :-D

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: Alien » 2013-08-01, 14:15

Ehh..czego ten Wroclaw nie ma na strychu u dziadka. Mam nadzieje ze zebatka bedzie spawana elektroda :) aha Matej, dzieki za sprezyne do sprzegla, masz u mnie czteropak u Ernesta!

ps. czy Koszowa przypadkiem nie robila zdjec jak Garbata byla rozbebeszona i jak klepalem podkladke kamieniem? Mozna by porownac wtedy ksztalt zeba bo cos czuje ze mialem tam cos innego. Moze Gazella? To ze dystans od kola zamachowego jest wiekszy niz przy tulejce 060 to jedyne co mi przychodzi do glowy.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: szymon_wolebez » 2013-08-01, 18:41

Ja kupiłem łańcuszek ze starych zapasów i okazał się za wąski. Sprzedawca odpisał mi, że były też takie.
Więc pewnie coś w tym musi być.

Stuk puk i ładnie zabezpieczenie zaklepane :).

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: Sebastian440 » 2013-08-01, 20:24

Alien pisze:
Savier pisze:Audio, nie założyłeś dystansu!!! ;D
Bez dystansu nie ma lansu :cool:
Swoja droga cos musialem miec skopana te zebatke skoro siadala mi nizej niz wieloklin, ot zagwostka. Miala bicie ZMD, ale na pewno zarys zeba inny niz z Audiobasowego zdjecia.
Pewnie z poniedziałku, Zenkowi ręka się omsknęła i :roll:
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Szklanka
Posty: 215
Rejestracja: 2012-11-25, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
Lokalizacja: Włocławek
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: Szklanka » 2014-04-13, 18:52

Alien pisze:Czas na update bo temat zarasta pajęczyną.
Na pierwszy rzut dwie foty zanim zacząłem modzić:
Obrazek Obrazek Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

A teraz rozliczenie z przeszłością:
Sebastian440 pisze:Alien byłbym wdzięczny, gdybyś kiedyś podrzucił foto w/w tłoka po przejechaniu np. 2000 km.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
1. Dwie pierwsze foty to tłoczek. Widać że jest ciemniejszy, ale nie ma już większych śladów po powłoce. W teorii tak miało być, a MoS2 ma wypełniać już tylko pory.
2. Dwie kolejne foty przedstawiają rozwiązanie odpowietrzników zawiechy. Zamiast śrub są tam przegwintowane odpowietrzniki hamulcowe, na to idzie rurka z drucianą prowadnicą żeby ładnie dogiąć. W ślimak stalowy wkręcone są kalamitki, trzeba było gwintować. Sprawowało się to ładnie tylko zalałem za dużo oleju - teraz bym nie dał więcej niż 150ml.
3. Reszta zdjeć to szczęki hamulcowe. Chciałem pokazać co się stało po toczeniu bębna i jak zmieniła się struktura i siła hamowania. Ten zaolejony to przedni, zrobił sie z tego glut (który o dziwo hamował!) ale przez zaolejenie nie dotarł się doprawnie. Za to tył wyszedł idealnie, dzięki czemu hamowanie naprawdę jest super. Nic się nie blokuje nieprzewidywalnie, jest dozowalny, dzieki temu ze dopasował sie do bębna można do precyzyjnie wyregulować. Łapie od początku i przestał być tylko spowalniaczem a hamulcem. Chciałbym mieć taki z przodu! ;( na fotach widać różnice w strukturze bębna i okładziny dotartej/niedotartej.

Przy okazji - ktoś kiedyś powątpiewał w sens robienia nacięć na okładzinach. Popatrzcie ile tam się syfu produkuje. U mnie wszystkie nacięcia były pełne + pogłębienia na nity. W sytuacji w której macie klejone okładziny bez otworów na nity i bez nacięć cały syf nie ma się gdzie zebrać i jest lipa. Przez te 2500km ściągałem koła łącznie 3 razy w celu czyszczenia!

A teraz trochę nowych gratów:
Dorwałem nową sprężynę sprzęgła (dzięki Marwsk!) oraz z pomocą Dobrych Ludzi udało się zdobyć nie śmigane standardowe zawieszenie. Co śmieszne okazało się ze fabrycznie te lagi mają już lekki luz :D nadszedł też Pegaz po regeneracji w Puszczykowie i muszę powiedzieć że robota pierwsza klasa. Wszystko szkiełkowane, części metalowe oksydowane, zaworki powymieniane, uszczelki, dotoczona rurka z pływaka, nowa iglica + zapinka, splanowana powierzchnia przylgni do króćca, tulejka z brązu na przepustnice, roztoczony korpus. Wszystko to za 200zł + przesyłka. Jestem baaardzo zadowolony. Zapodałem nowe tarcze z indyjskich M11 i zalałem porzadnym olejem. Juz nie doświadczyłem tradycyjnego rąbnięcia przy próbie wrzucenia 1 na zimnym silniku. Praca skrzyni dużo na plus, biegi wchodzą zauważalnie ciszej (miałem porównanie hipol-motul w jeździe w odstępie paru godzin).

Wieśka dostała też świeżego laczka z 2012 i wyważyłem w końcu koła. Może nie wygląda to specjalnie ładnie ale ma działać ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

Na koniec trochę modów:
Zapodałem w końcu pierwszego spawaka dla testów. Obliczenia i projekt mój - spawał Rybak z forum. Ogólnie docelowo ten wydech jest policzony pod cylek z innymi czasami i 7500rpm więc nie spodziewałem się cudów ale z nie trzeba było sprawdzić z ciekawości. Ogólnie na dole troche muł, ale jak już się wkręci to OŻESZKU*WA. W Wiaterku budzi się diabeł :cool: założenie Keihina poprawiło zachowanie od dołu ale niestety oryginalny króciec jest słaby. Ten spawany z paru postów wyżej nie przetrwał próby przemodelowania do 5kg młotem (chciałem go wygiąć żeby móc obniżyć poziom paliwa w pływakowej). Co najistotniejsze sprzęgło nawet z nowymi tarczami, nowa sprężyną i dobrym olejem już sobie nie daje rady :roll: w rezonansie po prostu zaczyna ślizgać. Dwa filmy jak to chodzi:
http://www.youtube.com/watch?v=Mtq5zyJZ ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=vww_TIw3kk4

Ogólnie jest głośny, ale mi to nie przeszkadza :) proszę się nie czepiać stopki hamulca bo nie miałem czasu i też modelowałem ją młotem tylko na tyle żeby móc hamować. Pierwsza jazda była z samym przednim hamulcem, ale jak się wkręciłem na rezonans to wróciłem do domu założyć obydwa hamulce ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

To tyle na razie :-)
Mógłbyś wrzucić te fotki na server forum lub google ?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: Alien » 2014-04-14, 00:12

Jak będę miał chwilę czasu to zrobię update bo właściwie w ramie śmiga już nowo złożony silnik, przy okazji poprawię stare foty. Cierpliwości.

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: 125 arek » 2014-04-14, 08:22

Skoro śmiga to trzba się spotkać w Małopolsce xD
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: Alien » 2014-05-27, 23:46

Nie mam za bardzo czasu na update, więc zapraszam na FB - foty mojego nowego silniczka można znaleźćna fanpage'u wyprawy Bałkańskiej :)

https://www.facebook.com/BalkanTripWSK?fref=ts

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: rss » 2014-06-08, 08:32

z ciekawosci spytam: jakie dales kąty dyfuzora (główny) i konfuzora ?
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Stara, czarna i garbata

Post autor: Alien » 2015-11-16, 23:49

Foto miało być do kalendarza, ale zapomniałem o terminie więc skorzystam z okazji i odkopię swój temat :) zdjecie stare (zima 2013) bo bak jeszcze nie przerysowany od ramoneski i kierunkowskazy jakieś takie bardzo proste :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości