Strona 8 z 9

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-01-21, 19:12
autor: Alien
Szparunki będą tylko na błotnikach :) bo to co jest w oryginale na baku to woła o pomstę do nieba. A jak jest jeszcze z gumami i ta pętla się zamyka wokół to już kaplica totalna (bez obrazy dla wielbicieli oryginału) :mrgreen: Na baku będzie samo logo, ale w ciekawszej wersji :)

Co do króćca i dolotu - tak, są zryte do ~115% przekroju gaźnika fi30, dużo tam się trzeba było naskrobać.

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-01-21, 19:19
autor: Grzesiek_Bieszczady
Rób tak żeby Tobie się podobało i żebyś miał przyjemność z jazdy. Twój motor to nie 110 % oryginału więc szparunki możesz sobie odpuścić. I jak wiesz ostatnie zdanie należy do Cb. Czekamy na efekty pracy silnika z gaźnikiem fi 30 :)

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-19, 17:00
autor: Alien
Czas na update bo temat zarasta pajęczyną.
Na pierwszy rzut dwie foty zanim zacząłem modzić:
Obrazek Obrazek Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

A teraz rozliczenie z przeszłością:
Sebastian440 pisze:Alien byłbym wdzięczny, gdybyś kiedyś podrzucił foto w/w tłoka po przejechaniu np. 2000 km.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
1. Dwie pierwsze foty to tłoczek. Widać że jest ciemniejszy, ale nie ma już większych śladów po powłoce. W teorii tak miało być, a MoS2 ma wypełniać już tylko pory.
2. Dwie kolejne foty przedstawiają rozwiązanie odpowietrzników zawiechy. Zamiast śrub są tam przegwintowane odpowietrzniki hamulcowe, na to idzie rurka z drucianą prowadnicą żeby ładnie dogiąć. W ślimak stalowy wkręcone są kalamitki, trzeba było gwintować. Sprawowało się to ładnie tylko zalałem za dużo oleju - teraz bym nie dał więcej niż 150ml.
3. Reszta zdjeć to szczęki hamulcowe. Chciałem pokazać co się stało po toczeniu bębna i jak zmieniła się struktura i siła hamowania. Ten zaolejony to przedni, zrobił sie z tego glut (który o dziwo hamował!) ale przez zaolejenie nie dotarł się doprawnie. Za to tył wyszedł idealnie, dzięki czemu hamowanie naprawdę jest super. Nic się nie blokuje nieprzewidywalnie, jest dozowalny, dzieki temu ze dopasował sie do bębna można do precyzyjnie wyregulować. Łapie od początku i przestał być tylko spowalniaczem a hamulcem. Chciałbym mieć taki z przodu! ;( na fotach widać różnice w strukturze bębna i okładziny dotartej/niedotartej.

Przy okazji - ktoś kiedyś powątpiewał w sens robienia nacięć na okładzinach. Popatrzcie ile tam się syfu produkuje. U mnie wszystkie nacięcia były pełne + pogłębienia na nity. W sytuacji w której macie klejone okładziny bez otworów na nity i bez nacięć cały syf nie ma się gdzie zebrać i jest lipa. Przez te 2500km ściągałem koła łącznie 3 razy w celu czyszczenia!

A teraz trochę nowych gratów:
Dorwałem nową sprężynę sprzęgła (dzięki Marwsk!) oraz z pomocą Dobrych Ludzi udało się zdobyć nie śmigane standardowe zawieszenie. Co śmieszne okazało się ze fabrycznie te lagi mają już lekki luz :D nadszedł też Pegaz po regeneracji w Puszczykowie i muszę powiedzieć że robota pierwsza klasa. Wszystko szkiełkowane, części metalowe oksydowane, zaworki powymieniane, uszczelki, dotoczona rurka z pływaka, nowa iglica + zapinka, splanowana powierzchnia przylgni do króćca, tulejka z brązu na przepustnice, roztoczony korpus. Wszystko to za 200zł + przesyłka. Jestem baaardzo zadowolony. Zapodałem nowe tarcze z indyjskich M11 i zalałem porzadnym olejem. Juz nie doświadczyłem tradycyjnego rąbnięcia przy próbie wrzucenia 1 na zimnym silniku. Praca skrzyni dużo na plus, biegi wchodzą zauważalnie ciszej (miałem porównanie hipol-motul w jeździe w odstępie paru godzin).

Wieśka dostała też świeżego laczka z 2012 i wyważyłem w końcu koła. Może nie wygląda to specjalnie ładnie ale ma działać ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

Na koniec trochę modów:
Zapodałem w końcu pierwszego spawaka dla testów. Obliczenia i projekt mój - spawał Rybak z forum. Ogólnie docelowo ten wydech jest policzony pod cylek z innymi czasami i 7500rpm więc nie spodziewałem się cudów ale z nie trzeba było sprawdzić z ciekawości. Ogólnie na dole troche muł, ale jak już się wkręci to OŻESZKU*WA. W Wiaterku budzi się diabeł :cool: założenie Keihina poprawiło zachowanie od dołu ale niestety oryginalny króciec jest słaby. Ten spawany z paru postów wyżej nie przetrwał próby przemodelowania do 5kg młotem (chciałem go wygiąć żeby móc obniżyć poziom paliwa w pływakowej). Co najistotniejsze sprzęgło nawet z nowymi tarczami, nowa sprężyną i dobrym olejem już sobie nie daje rady :roll: w rezonansie po prostu zaczyna ślizgać. Dwa filmy jak to chodzi:
http://www.youtube.com/watch?v=Mtq5zyJZ ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=vww_TIw3kk4

Ogólnie jest głośny, ale mi to nie przeszkadza :) proszę się nie czepiać stopki hamulca bo nie miałem czasu i też modelowałem ją młotem tylko na tyle żeby móc hamować. Pierwsza jazda była z samym przednim hamulcem, ale jak się wkręciłem na rezonans to wróciłem do domu założyć obydwa hamulce ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

To tyle na razie :-)

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-19, 17:31
autor: Savier
Piękna robota :). Trzymam kciuki za powodzenie w pracach, dasz radę! Jak te nowe zawieszenie sprawuje się na drodze? Zastanawiam się w ogóle czy warto trzymać te stalowe gówno u siebie czy od razu zainwestować w coś podobnego japońskiego. :-D

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-19, 17:37
autor: Alien
Nie zdążyłem założyć tej zawiechy, wolałem mieć +1 dzień na jazdę :)

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-20, 09:47
autor: Sebastian440
Fajnie, że działasz. Ja obecnie siedzę nad w2 222 cm3. Co masz zamiar działać ze sprzęgłem ? Czekam na jakieś testy z v-maxem w roli głównej :)

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-20, 11:44
autor: Alien
Testów długo nie będzie bo prędko do domu nie wracam. Ale mam teraz czas na obmyślanie modów, wiec sprzęgło...będzie lepsze :D ale powiem i pokaże dopiero jak skończę i oblatam, nie ma co gadać po próżnicy.

Z tym 222ccm to rozumiem że cylek tulejowany? Bo więcej niż 65mm na oryginalnej tulei raczej nie wyda. Robiłem jeden taki cylek i już wtedy mapa okiem mocno się zmienia po wybraniu materiału.

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-20, 12:16
autor: Skinder
Powiedz mi, czy ten wydech znacznie obniżył spalanie przy dużych przebiegach w mieście oraz poza? I jak wygląda poziom hałasu? Bo jeżeli dał tylko kopa to gra nie warta świeczki :roll:

A tak poważnie - lubię w ten temat zaglądać, można się coś dowiedzieć bez bicia piany i jakiś grubych planów w postaci skrzyń 6b od simsona ;-) Powiedz coś o tych tarczach, bo wygląda to na jakąś twardszą mieszankę niż typowy korek.

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-20, 12:36
autor: Alien
Plany są dużo grubsze, ale przegrywają z moim wolnym czasem. Więc przestałem o tym pisać bo już mam poślizg 1,5 roku :lol:

Tarcze omawialiśmy już tutaj -> viewtopic.php?f=59&t=12764&p=529104&hil ... ta#p529104
Były dostępne jakiś rok temu w Dębicy, później wypłynęły też na allegro. Ten korek jest sprasowany, wygląda porządnie. Działać, działa - jak długo? Nie wiem, zrobiłem może 15km :-o

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-20, 13:29
autor: Sebastian440
Alien pisze:Z tym 222ccm to rozumiem że cylek tulejowany? Bo więcej niż 65mm na oryginalnej tulei raczej nie wyda. Robiłem jeden taki cylek i już wtedy mapa okiem mocno się zmienia po wybraniu materiału.
Tłok 69 MZ spawany. Tuleja nowa 3-3,5 mm. CO masz na myśli mapa okien mocno się zmienia ? Wydech idzie do góry? Bo jeśli tak to musiał bym w tej chwili to podspawać żeby potem mieć w czy rzeźbić.

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-20, 13:38
autor: Alien
Jak będzie nowa tuleja to nie ma tragedii, coś się porzeźbi w tuleji zeby nie było uskoku. Ale ogólnie przy takim roztoczeniu okno wydechowe powiększy się w dół - zapytaj Glutka, on przerabiał ten temat bo robiłem mu taki cylek, ale nie zrobiłem już pomiarów jak się zmieniła mapa bo nie miałem czasu. Z tym, że to było na oryginalnej tulei, tłok 65mm bodajże.

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-20, 21:49
autor: ufosi
Nareszcie widzę jakieś postępy w modach :). Mówiłem Ci, że spawak robi konkretną robotę ;). Zapewne wiesz, ale pobaw się jeszcze z długością stingera, trochę sobie też dostroisz jeszcze spawaka. No i mając CDI to szkoda, że nie stroiłeś go wyżej, ja bym celował na pewno między 8000-9000RPM ;). Ale i tak szacun, że przez parę dni tyle roboty zrobiłeś ;).

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-20, 22:00
autor: Alien
9000rmp to dla mnie za dużo, na razie nie buduje wyścigówki - ten silnik z założenia ma się nadawać do eksploatacji bez obaw że całość wybuchnie :) jak zestaw który powstaje się sprawdzi to zacznę myśleć o czymś strojonym wyżej.

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-20, 22:23
autor: ufosi
Na standardowym cylindrze widzę, że ładnie się wkręca, więc na czymś modowanym po jakimś czasie na pewno będzie Ci brakować obrotów ;) wiem z doświadczenia :P. Można by stroić na 8500RPM ale za to dać trochę inne stożki dla dłuższego rezonansu i zarazem trochę większej elastyczności :). Mimo wszystko i tak już jest dobry efekt na tym spawaku ;). Powodzenia w dalszych pracach ;).

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-20, 22:41
autor: szymon_wolebez
Co robicie w sprawie łańcuszka sprzęgłowego przy zwiększaniu mocy?
Nowe czy coś ze starych zapasów a może jakieś inne rozwiązanie?

Wygląda ciekawie, aby te usprawnienia zwiększyły niezawodność w trasie.

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-20, 22:41
autor: Muciek
Powiesz jakie zastosowałeś kąty na kolanku i poszczególnych stopniach dyfuzora?

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-20, 23:55
autor: Alien
Skoro Król Tuningu pyta to nie będę z tego robił tajemnicy ;-)

Kopiowanie projektu na własną odpowiedzialność. Jest to mój własny projekt pod moje parametry i potrzeby dlatego wykorzystanie tego na ślepo może nie przynieść oczekiwanych efektów :)
Co robicie w sprawie łańcuszka sprzęgłowego przy zwiększaniu mocy?
Teraz mam OKINOI, jak sie wyciąga to wymieniam za 16zł i bawie się dalej.

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-20, 23:57
autor: AudioBas
Alien pisze:Skoro Król Tuningu
Buuuuuuuuuuuuuuuuuu hahah!

Król, który sam pyta, a nic pokazać nie chce :)

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-21, 00:02
autor: Muciek
Alien pisze:Skoro Król Tuningu pyta to nie będę z tego robił tajemnicy ;-)

Kopiowanie projektu na własną odpowiedzialność. Jest to mój własny projekt pod moje parametry i potrzeby dlatego wykorzystanie tego na ślepo może nie przynieść oczekiwanych efektów :)
Co robicie w sprawie łańcuszka sprzęgłowego przy zwiększaniu mocy?
Teraz mam OKINOI, jak sie wyciąga to wymieniam za 16zł i bawie się dalej.
Dziękuje :D Fajnie to powinno zwijać z dołu w docelowym sprzęcie :)
AudioBas pisze:
Alien pisze:Skoro Król Tuningu
Buuuuuuuuuuuuuuuuuu hahah!

Król, który sam pyta, a nic pokazać nie chce :)
A co chciał byś zobaczyć :D

Re: Stara, czarna i garbata

: 2013-05-21, 09:51
autor: jannex
Elegancko zrobione i fajnie że masz gdzie po testować taki głośny wydech. A właśnie, wkład tłumiący jest w stingerze? Nie wpływa negatywnie na pracę silnika? Czym tłumiłeś go?