Remonty silników.

Usługi oferowane przez użytkowników, np. chromowanie, malowanie proszkowe, szkiełkowanie.
Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-08-13, 16:20

Gaźnik już wcześniej podmieniłem tylko wątpiłem czy3 to coś da.Potem z nudy kopłem w starter i zapalił.Nic chwilę sie przejechałem i to wszystko.Kurde jakie śledztwo robicie.HEHE.Pracuje w serwisie gdzie mało mi płacą.Co do przekręconego czopu, to nigdy nie miałem problemu z tym.Ale słyszałem że tak się lubi dziać w wsk.W dodatku ten wał był w tak dobrym stanie że to było podejrzane.Masz jeszcze jakieś pytania?

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-08-13, 16:32

Aktualnie zawieszam usługi remontów silnika.Szkoda mi nerwów.Pozatym więcej zarobię na serwisie japończyków.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: jjaworskyy » 2018-08-13, 16:38

Prosiłem Cię o nie spamowanie. Pierwsze ostrzeżenie!

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-08-13, 20:09

Ok rozumiem.Zagapiłem się.Ale kurcze ostry regulamin macie.Ja byłem adminem na innym forum, to o takie żeczy nie dawałem ostrzeżeń.Dopiero reagowałem jak w grę wchodziły przekleństwa, obrażanie innych itd.Więc tak aktualnie nie robię remontów silników wysyłkowo.Obecnie ludzie mi przywożą całe motocykle.Ja wtedy gadam na spokojnie z właścicielem, ustalam zasady itd.

@ndipl
Posty: 15
Rejestracja: 2013-08-08, 08:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Żnin
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: @ndipl » 2018-08-18, 20:09

Mnie też nie dziwi fakt małego zainteresowania, kiedyś napisałem czy kolega podejmie się remontu silnika nie ukrywając w stanie agonalnym, wspomniałem m.in. o wyrównaniu przylgni połówek (karterów), regeneracji gniazd łożysk itd. W odpowiedzi uzyskałem:
"A gniazda to się regeneruje?Pierwszy raz słyszę o takim czymś. Ja zawsze odtłuszczam gniazda i składam na kleju do łożysk"loctite" składałem na to z 20 silników.Nigdy nie zdarzyło mi się,żeby coś puściło."
Na pytanie co do jakiejś gwarancji na podjęte działania:
"Co do gwarancji, to raczej unikam.Wie pan jak to jest z tymi starymi silnikami."
Po takich odpowiedziach odpuściłem sobie dalsze działania w tym kierunku.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: jjaworskyy » 2018-08-18, 20:46

:hah:
@ndipl pisze:
2018-08-18, 20:09
Mnie też nie dziwi fakt małego zainteresowania, kiedyś napisałem czy kolega podejmie się remontu silnika nie ukrywając w stanie agonalnym, wspomniałem m.in. o wyrównaniu przylgni połówek (karterów), regeneracji gniazd łożysk itd. W odpowiedzi uzyskałem:
"A gniazda to się regeneruje?Pierwszy raz słyszę o takim czymś. Ja zawsze odtłuszczam gniazda i składam na kleju do łożysk"loctite" składałem na to z 20 silników.Nigdy nie zdarzyło mi się,żeby coś puściło."
Na pytanie co do jakiejś gwarancji na podjęte działania:
"Co do gwarancji, to raczej unikam.Wie pan jak to jest z tymi starymi silnikami."
Po takich odpowiedziach odpuściłem sobie dalsze działania w tym kierunku.
:what: :what: :hah:

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-08-18, 22:22

Ja się kiedyś przejechałem na regeneracji gniazd.Dałem koledze który zna mechanika który wykonuje tego typu usługi.I co wykonanie było piękne.Ale do czasu jak społowiłem silnik to wał się bardzo ciężko obracał, a po miesiącu padły łożyska mimo że były to odkryte FAG z luzem C3.Specjalnie pisałem że słyszę pierwszy raz o takim zabiegu żeby potem nie mieć reklamacji.Klej do łożysk loctite idealnie się sprawdza do tego typu usterek jak gniazda nie są mocno wyrobione.Co do planowania karterów to planuje się jak są bardzo zniszczone.Jak są minimalne uszkodzenia to wystarczy uszczelka z gambitu 0.5 mm i masa reinzosil.Pozatym ludzie to jest silnik skonstruowany w latach 30 ubiegłego wieku.Stosowany był w dkw rt 125.Polacy go skopiowali i jeszcze bardziej uprościli i zmniejszyli stopień sprężania żeby się nie rozleciał na tych waszych super hiper częściach zmd z epoki.Zapłon w nim to porażka gaźnik porażka.Myślicie że ludzie bez powodu pakują gaźniki 21 mm i zapłony cdi?Ja wszystkim w okolicy remontowałem silniki,naprawiałem przeróżne motorowery i motocykle, zakładałem zapłony cdi gaźniki 21 mm i nigdy nie powiedzieli o moich usługach nic złego.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: franq87 » 2018-08-18, 22:53

Posłuchaj chłopcze...
Wymienić gaźnik, zapłon na cdi ,czy co tam ci się marzy jeszcze to moja córka potrafi. Zrób mi tak, żeby przewalić 20 000km na przerywaczu, gaźniku FOSa i na bardzo dobrych częściach ZMD w trasach 300-400km a uznam cię za godnego dalszej dyskusji.
A porażka to są twoje wpisy jak dotąd.

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-08-18, 23:46

Gadałem ze starszymi ludźmi którzy mieli kiedyś nowe wsk z GS.Mówili że też nie były bezawaryjne.Pozatym w PRL części wykonywano z tego co było pod ręką.Dobrze znam ludzi którym trafiły się felerne części.Licho było z dostawami.Nawet pan Piotr Kawałek co prowadzi oldtimerbazar ma wfm która jest pomalowana samym lakierem, bo nie dostarczyli podkładu....Co do gaźników fos to silniki na nich oczywiście chodzą jak jest czysty bak dobrze przeprowadzona regulacja.Tylko wiesz jak silniki na nich chodzą.G20 dużo palą tak samo jak jikov z jawy 50.Co do napraw typu wymiana zapłonu, gaźnika to jest to banalnie proste.Cały silnik od wsk jest prosty jak budowa cepa.Może i twoja córka by to zrobiła. Co do części ZMD to każdy ma inne zdanie ja mam swoje zdanie.Piszesz że zrobiłeś 20 tysięcy na platynkach.Jakoś mi się w to nie chcę wieżyć.Platynki zmd mimo oliwienia języczka smarującego krzywkę trzeba wyregulować po 500 km bo się ścierają.Także wsk nie zrobisz bezawaryjnie 20 tys.Jakby się nie psuły to 90% karterów miało by zdrowe gniazda .Po co ludzie rozpoławiali tyle razy te silniki, że łożyska aż same wchodzą?Dla ciebie moje posty są porażką, dla mnie twoje posty są na poprawę humoru po całym dniu ciężkiej pracy.Panowie trzeba zamknąc temat.Dalsze spory nie mają sensu każdy ma swoje zdanie.Ja postaram się zrobić takie jakby vlogi fotorelacje z remontu wsk albo innego motorka, komarka.Może zmienicie zdanie.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: czankete » 2018-08-19, 11:40

MotoPRLmaniak pisze:
2018-08-18, 23:46
Ja postaram się zrobić takie jakby vlogi fotorelacje z remontu wsk albo innego motorka, komarka.Może zmienicie zdanie.
...super - zatem trzymamy Cię za słowo i czekamy z niecierpliwością na fotorelację z remontu wsk :papa:

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-08-19, 12:06

Spoko.Teraz dostałem silnik wsk 125 do złożenia.Jak będzie trochę czasu to wrzucę jakąś fotorelację ze składania.Druga rzecz to nie kłóćmy się już.Oceniacie moje usługi negatywnie a nawet nie korzystaliście z nich.Ale nic obiecuję fotorelację z remontu silnika.Wkrótce się pojawi.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: franq87 » 2018-08-19, 12:37

Widzę braki w wyksztalceniu.
Awaria jest skutkiem braku obslugi, a regulacja przerywacza wchodzi w skład obsługi okresowej. A interwały tejże czynnosci są dużo większe niż wydaje ci się ze wiesz.
Widzisz różnicę miedzy nami?
Ty koniecznie chcesz coś udowodnic, a ja nie .
Ty nie musisz mi w nic wierzyć, nie jesteś dla mnie żadnym autorytetem.
Twoja opinia jest zmienna ,ma duży rozrzut.
Ja jeżeli coś robię, to dla siebie. Nie dla facebooka ,nie dla koniecznego uznania innych.
Dostałeś propozycję zrobienia silnika na określonych warunkach. Ty z miejsca próbujesz mnie przekonać że tak się nie da i trzeba inaczej. Wiesz czemu? Bo tylko tak ci wyjdzie.
Nie jestem zainteresowany takim sposobem. Nie potrafisz zaoferować usług, rozmawiać z klientem ,nie masz doświadczenia handlowca, mechanika, znasz tylko kilka prostych sposobów napraw i nie poszerzasz swojej wiedzy. Z takim biznes planem nie dostał byś u mnie nic.
Tak że sory, ale to tyle ode mnie.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: Mixol » 2018-08-19, 13:10

Bzdura nad bzdury że oryginalny zapłon i G20 są złe, to kwestia odpowiednich części i regulacji.Piszesz o wywalonych gniazdach i poszczerbionych karterach, to nie wina ZMD tylko jazdy z do zarżnięcia silnika, jak wał dostaje luzu to wyrobi gniazdo prędzej czy później, kultura techniczna, a raczej jej brak tj rozpoławianie na chama składanie młotkiem jazda bez filtra powietrza i tak dalej.Znam to dobrze bo sam z kolegami w latach 90-tych nie miałem ani wiedzy ani narzędzi, ani kasy do poprawnego remontu silnika, chodziło tylko o to żeby jakoś jechać.Teraz mamy żniwo traktowania Wuesek jak zlo konieczne i sprzęt do katowania.Jeżeli motor był zadbany wszystko robione na czas i z głową to nie widzę powodów do pisania że S01 to złom.Prosty jak cep, prosty a dbać jednak trzeba i szanować .
Wcześniej wyśmiewałeś regeneracje w Puszczykowie i twierdziłeś że kupujesz zestawy naprawcze i sam robisz gaźniki G20, teraz piszesz że zawsze zmieniasz gaźniki 21 mm.

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-08-19, 13:26

Szczerze?Usług już nie oferuje z neta.Nie opłaca mi się latać po pocztach szukać ludzi od regeneracji.Za remont silnika wołam -60-80 zł.Zapewnie nikt więcej nie zapłaci za robociznę.Za tak śmieszne pieniądze nie opłaca mi się jeździc po ludziach od regeneracji części, bawic się z patentami poprzednich właścicieli itd.franq87 każdy ma swoją opinię o zapłonach platynkowych.Ja szanuje twoją opinię.Masz prawo robic co chcesz.Powiem tak:Dużo wiedzy nie trzeba żeby wyremontować silnik od wieśki.Nawet sam piszesz że twoja córka to zrobi.Więcej wiedzy mi nie potrzeba do złożenia S01.Na codzień pracuję przy japończykach.Rozumiem że naprawa wsk dobrze ci idzie.Ciewawe czy było by ci łatwo z samą wymianą silnika w np. Kawasaki ninja.Nie licząc innych napraw.Oczywiście zdjęcia dodam ze składania silnika jakiegoś ale to nie będzie promomowanie usług tylko coś w stylu vloga...

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: DaViD » 2018-08-19, 13:28

MotoPRLmaniak pisze:
2018-08-18, 23:46
Gadałem ze starszymi ludźmi którzy mieli kiedyś nowe wsk z GS.Mówili że też nie były bezawaryjne.Pozatym w PRL części wykonywano z tego co było pod ręką.Dobrze znam ludzi którym trafiły się felerne części.Licho było z dostawami.Nawet pan Piotr Kawałek co prowadzi oldtimerbazar ma wfm która jest pomalowana samym lakierem, bo nie dostarczyli podkładu....Co do gaźników fos to silniki na nich oczywiście chodzą jak jest czysty bak dobrze przeprowadzona regulacja.Tylko wiesz jak silniki na nich chodzą.G20 dużo palą tak samo jak jikov z jawy 50.Co do napraw typu wymiana zapłonu, gaźnika to jest to banalnie proste.Cały silnik od wsk jest prosty jak budowa cepa.Może i twoja córka by to zrobiła. Co do części ZMD to każdy ma inne zdanie ja mam swoje zdanie.Piszesz że zrobiłeś 20 tysięcy na platynkach.Jakoś mi się w to nie chcę wieżyć.Platynki zmd mimo oliwienia języczka smarującego krzywkę trzeba wyregulować po 500 km bo się ścierają.Także wsk nie zrobisz bezawaryjnie 20 tys.Jakby się nie psuły to 90% karterów miało by zdrowe gniazda .Po co ludzie rozpoławiali tyle razy te silniki, że łożyska aż same wchodzą?Dla ciebie moje posty są porażką, dla mnie twoje posty są na poprawę humoru po całym dniu ciężkiej pracy.Panowie trzeba zamknąc temat.Dalsze spory nie mają sensu każdy ma swoje zdanie.Ja postaram się zrobić takie jakby vlogi fotorelacje z remontu wsk albo innego motorka, komarka.Może zmienicie zdanie.
Awaryjne jest wszystko gdzie wkracza czynnik ludzki. Teraz nowe samochody też się psują, słyszałeś o czymś takim jak akcje serwisowe? To, że usłyszałeś od kilku osób, że mieli problemy z nowymi motocyklami nie oznacza, że wszystkie części zmd są wadliwe I wykonane z tego co było pod ręką. Co do rozpoławiania silników, nie patrz na to zero - jedynkowo. Wystarczyło, że ktoś niedostatecznie znał się na budowie silnika I nie włożył kilku podkładek I już masz silnik kolejny raz do rozpołowienia. Wyrabiają się łożyska, co jest normalną sprawą. Wszystko zależy od właściciela, jego wiedzy I profesjonalizmu z jakim podchodzi do danego tematu.

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: DaViD » 2018-08-19, 13:32

MotoPRLmaniak pisze:
2018-08-19, 13:26
Powiem tak:Dużo wiedzy nie trzeba żeby wyremontować silnik od wieśki.Nawet sam piszesz że twoja córka to zrobi.Więcej wiedzy mi nie potrzeba do złożenia S01.Na codzień pracuję przy japończykach.Rozumiem że naprawa wsk dobrze ci idzie.Ciewawe czy było by ci łatwo z samą wymianą silnika w np. Kawasaki ninja.

Pomyliłeś trzy pojęcia: Remont, ulepszenie I wymiana. Nie używa się ich zamiennie bo nie znaczą tego samegoo. Franq87 nie pisał, że jego córka wyremontuje silnik tylko jest w stanie wymienić gaźnik I zmienić zapłon na cdi.

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-08-19, 13:52

Oficjalnie likwiduję moje usługi na forum wueska.pl Nie ma sensu dalej prowadzić tego tematu bo zrobiła się wielka gównoburza.Ja już nie odpowiadam na wasze odpowiedzi bo wybucha jeszcze wielka gównoburza.Dziwne te forum.Rejestrując się na nim spodziewałem się czegoś innego.Usługi zamykam bo szkoda mi nerwów.Wiedzę to ja mam ogromną na temat motorowerów z PRL+do tego 15 lat praktyki.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: czankete » 2018-08-19, 14:51

MotoPRLmaniak pisze:
2018-08-19, 13:52
Oficjalnie likwiduję moje usługi na forum wueska.pl
...według mnie to jest właściwa decyzja :-D
MotoPRLmaniak pisze:
2018-08-19, 13:52
Nie ma sensu dalej prowadzić tego tematu bo zrobiła się wielka gównoburza.Ja już nie odpowiadam na wasze odpowiedzi bo wybucha jeszcze wielka gównoburza.Dziwne te forum.
...zapewniam Cię, że to forum nie jest dziwne, tylko czasami trafi się jakiś dziwny forumowicz :P
MotoPRLmaniak pisze:
2018-08-19, 13:52
Rejestrując się na nim spodziewałem się czegoś innego.
...przykro mi, że jesteś rozczarowany, ale chyba nie liczyłeś że za wypisywanie bzdur i kombinowanie zdobędziesz poklask :lol:
MotoPRLmaniak pisze:
2018-08-19, 13:52
Usługi zamykam bo szkoda mi nerwów.
...i bardzo słusznie, bo zdrowie jest najważniejsze :-D
MotoPRLmaniak pisze:
2018-08-19, 13:52
Wiedzę to ja mam ogromną na temat motorowerów z PRL+do tego 15 lat praktyki.
...cóż za skromność - brawo Ty :papa:

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Remonty silników.

Post autor: auriol77 » 2018-08-20, 09:39

MotoPRLmaniak pisze:
2018-08-18, 23:46
Platynki zmd mimo oliwienia języczka smarującego krzywkę trzeba wyregulować po 500 km bo się ścierają.Także wsk nie zrobisz bezawaryjnie 20 tys.
To moja 175 jakaś specyficzna jest. Pierwszą regulację platyn robiłem po 6tyś km jak się wytarł przerywacz i zniknęła szczelina. 15 minut roboty i spokoj na kolejne tyś kilometrów.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości