Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Usługi oferowane przez użytkowników, np. chromowanie, malowanie proszkowe, szkiełkowanie.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6305
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: Savier » 2016-10-18, 22:57

Cześć,
jeżeli masz dosyć oryginalnego aparatu zapłonowego to dobrze trafiłeś ;-)
Mogę zorganizować Ci zapłon CDI.

Charakterystyka tego typu układu:
  • nie potrzebujesz akumulatora do odpalenia
  • do świateł też nie :)
  • cały układ nie wymaga obsługi - brak tutaj części zużywających się
  • stały punkt zapłonu
  • stabilna i mocna iskra (silnik jest dynamiczniejszy)
W tym miejscu chciałbym zaznaczyć, że nie ma tutaj żadnych komputerów, procesorów czy innych udziwnień. :-) Przy projektowaniu przyświecała mi prostota i bezawaryjność. Iskra wyzwalana jest poprzez wyładowywania kondensatora, a jej moment w trakcie pracy silnika wyznacza impulsator - taka mała cewka :->.

Normalny zestaw składa się z:
  • - koła magnesowego
    - podstawy zapłonu, statora i impulsatora
    - odblokowanego modułu zapłonowego
    - cewki zapłonowej z kablem WN i fajką
    - regulatora napięcia
    - schematu instalacji elektrycznej
    - gratisy :) czyli konektory, koszulki termokurczliwe, śruby montażowe itp.

Jeden z zapłonów w wersji 150W został ostro przetestowany przez Aliena na rajdzie ZŁOMBOL :) Ponad 5 tysięcy km bez wykręcania świecy!

Obrazek

Kontaktować można się ze mną...
tutaj na forum, emailowo (savier13@gmail.com) lub telefonicznie 665 029 914.
Mała uwaga w tej kwestii - poniedziałek - środa mogę być na zajęciach, nie odbieram - napisz SMS o co chodzi lub poczekaj aż oddzwonie :). Godzinowo 9-18. Proszę nie dzwonić o takich porach jak 20:00, 21:00! (Zdarzali się agenci co męczyli o 24...).
W sprawach mało konkretnych najlepiej napisać emaila - mogę na spokojnie odpisać ;-)

Aktualnie mam opracowane zapłony do niżej wymienionych motocykli:

- WSK 125 (co za tym idzie, SHL M11, SHL M11W, WFM 'Osa', WFM z silnikiem S34 i wszystkie inne M150, M06T itp.) Cena 300zł
Obrazek

- WSK 175 Cena 400zł (80W) lub 450zł (150W)
W przypadku wersji 80W mamy do czynienia z ładowaniem dwupołówkowym, usprawnionym względem normalnego statora - prąd jest stabilniejszy.
Natomiast opcja mocniejsza to ładowanie trójfazowe i jeszcze większa wydajność.
Obrazek
Obrazek


- Jawa 6V (tam, gdzie jest prądnica - modele 634, 356, 477, 478 itp) Ceny, jednocylindrówki 280zł, dwucylindrówki 340zł; wersje 150W odpowiednio 330zł, 390zł
Obrazek
Obrazek

- Jawa 12V (tam, gdzie jest alternator - 638, 472.5 itp.) Cena 470zł, tylko wersja 150W
Obrazek


- Jawa 250 Kivaczka Cena 330zł, wersja 80W
Obrazek

- MZ ETZ 150/250/251 (wersja z alternatorem) Cena 300zł
Obrazek

- MZ TS i pochodne - Jaskółki, Tropiki i inne... :) Cena 440zł, tylko 150W
Obrazek

- WFM i WSK na głębokim zapłonie Cena 300zł
W tym przypadku nie musimy szlifować karteru.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6305
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM it

Post autor: Savier » 2016-11-06, 21:10

Up

halcik
Posty: 1669
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM it

Post autor: halcik » 2016-11-07, 00:40

Zapłon do MZ ES 250/2 (Trophy) z czystym sumieniem mogę polecić. Motorek nabrał wigoru. W porównaniu do oryginalnej instalacji dużo łatwiej uruchomić silnik i największy plus jak dla mnie, nie jesteśmy juz uzależnieni od akumulatora.

Awatar użytkownika
mrsweetpotato
Posty: 33
Rejestracja: 2015-11-15, 23:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Garbuska
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM it

Post autor: mrsweetpotato » 2016-12-09, 16:54

To może i ja napiszę swoją rekomendację, M21W2 fajnie działa na CDI trójfazowym 150W, większych problemów z montażem nie ma, iskra taka jak trzeba a w moim przypadku z niedziałającego trupa zrobił się jeżdżący motocykl ;)
----
Regards,
pan Ziemniak

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6305
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM it

Post autor: Savier » 2016-12-09, 17:07

Dzięki za miłe słowa

Przy okazji, mikałojowa promocja :) więcej tutaj: http://allegro.pl/zaplon-cdi-wsk-175-sh ... 24524.html

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6305
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM it

Post autor: Savier » 2016-12-20, 12:40

Up
Ostatni zestaw do Wsk 125 w wersji bezmasowej.
Trójfazowy też jeden :(

klakier665
Posty: 208
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: klakier665 » 2018-09-23, 10:37

Do ETZ 150 dostępne i przetestowane?

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 206
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: andy2004f » 2018-09-23, 18:36

Czy jak mam zrobione CDI wg starej instrukcji rafałagb, to mógłbym je ulepszyć poprzez zastosowanie stojanu z Twojej wersji? Z tego co widzę pozostałe elementy są takie same. Sprzedajesz tylko całe zestawy czy ew. sam stojan też?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6305
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: Savier » 2018-09-24, 16:30

klakier665 pisze:
2018-09-23, 10:37
Do ETZ 150 dostępne i przetestowane?
Sure! :)
zajrzyj na moją stronę: http://turbozabytki.wskturbo.pl/pl/p/Ko ... 0251150/79

Andy, co do Twojego pytania - możesz pokazać jakie masz podzespoły? Pewnie da sie coś zrobić :).

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 206
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: andy2004f » 2018-09-24, 18:11

Savier,

Moduł zapłonowy - https://allegro.pl/modul-zaplonowy-cdi- ... 04775.html
Cewka - https://allegro.pl/cewka-zaplonowa-tnt- ... 56656.html

Impulsator na dwa przewody - niebieski i zielony. Regulator napięcia identycznego kształtu jak w Twoim obrazku, tylko srebrny.

Luknij w mój temat, są zdjęcia - viewtopic.php?p=617555#p617555

Dzięki za odp.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6305
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: Savier » 2018-09-25, 11:28

Moduł, cewka, regulator będą OK :). Resztę potrzebowałbyś nowe. Jeżeli jesteś zainteresowany napisz na turbozabytki@gmail.com, coś wykombinujemy :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość