Centrowanie wału Wsk 175 regeneracja wału

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: glutek21 » 2012-12-10, 01:23

Tu jest jedna wsk'a na niemal takiej samej korbie http://rodents.pl/index.php?option=com_ ... 72&lang=pl jak widać śmigało to :)
I kiedyś jeszcze jeden z użytkowników forum miał taką korbę w silniku sporta, ale nie pamiętam nicku.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: AudioBas » 2012-12-10, 02:11

Bay od jakiego motocykla dokładnie zakładasz korbę?
I jakiej firmy?




http://mr16bp.blogspot.com/2009/12/nie- ... ydaje.html
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
mundy1
Posty: 358
Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
Lokalizacja: ostrow mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: mundy1 » 2012-12-11, 01:30

Audio przeczytaj od początku temat :D

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: AudioBas » 2012-12-11, 09:26

Czytałem, ale nie wiem czy się orientujesz jest kilka wersji rocznikowych :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Muciek » 2012-12-11, 10:17

Pisał Bayu 0,5mm krótsza od org to sobie możesz sprawdzić :P Co do firmy to jest jakiś "tańszy zamiennik" bo korba renomowanego producenta kosztuje więcej jak ta cała regeneracja przez niego wykonywana.

bayu

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: bayu » 2012-12-12, 20:43

O rety a co tu znowu sie dzieje :) taka sama korbe ma glutek, (sory ale nie mam polskich liter) tyle ze montowali mu ja na Balickiej i spartolili sprawe, zle dorabiajac sworzen , dali róznej grubosci i srednicy podkladki, a o szlifowaniu korby lepiej nie bede sie wypowiadal. Pozatym byly ciasne czopy na osadzeniu lozysk co spowodowalo wcisniecie jednego czopa, i robilem z tym czopem wprasowywujac go na swoje miejsce poprawiajac, pasowania, poprawieniem fuszerki jaka odstawili ze sworzniem, zrobieniu nowych podkladek,itd a trzeba bylo sie pogimnastykowac. Ale jest jak trzeba tyle ze dwa razy ta sama robota, i koszta.

Korba wyjsciowo miala kosztowac 300zl, ale przy min 5 osobach bedzie 280, plus przekladka, centrowanie, toczenie przeciwwag o ile maja bicia i odchylki wymiarowe wzgledem siebie, ewentualnie praca nad pasowaniem ciasnych czopow pod lozyska, czy wciskanie czopa. Czyli od ok 30 do ok 60zl lub wiecej bo jak gdyby zabawa z wciskaniem czopow nie byla brana pod uwage jako prace zwiazane z podstawowa regeneracja walu na korbie YZ. Wiec te dodatkowe prace sa liczone indywidualnie jak juz wspominalem kiedys.
Pozatym prosze pamietac ze centrowanie walu raz trwa 15min a raz 2 godziny, i mimo iz fabryka dopuszcza bicie 0,05mm to ja staram sie uzyskiwac 0,02-0,01mm 0,01 mial Glutek, a z tym jest tak ze trzeba sie uzbroic w cierpliwosc, systematycznosc, i znac pewne zasady, i pukac mlotkiem, i czesto jest tak ze masz juz te 0,04mm i pukniesz ciut za mocno, i robi sie 0,07mm, wiec znowu od poczatku ustawiac a niby moglo by byc te 0,04 no ale precyzja jest bardziej czaso i pracochlonna.
Wiec jesli ktos bedzie mial naprawde zdrowy wal bez bic (choc wiekszosc ma bicia ale mialem i taki ze byl naprawde igla, bez bic) z dobrymi czopami, to wchodyi w gre tylko pryekladka i centrowanie wiec bedie to dolna granica.
Natomiast gdy komus cie skumuluje, stary wal na sworzniu 21mm (nowsze 22) gdzie trzeba toczyc dodatkowe podkladki dystansowe, wcisniety czop i ciasne pasowanie lozyska, bijace przeciwwag, zdejmowanie i zakladanie lozysk, do tego zazyczy sobie wypelniacze i zlote inicjaly na czopach to wtedy nawet 100zl moze byc malo szczegolnie przy zloconych inicjalach ;). Ale serio wtedy bedzie to gorna granica, a przy dodatkowych usterkach lub zyczeniach prosze o kontakt lub uwzglednienie dodatkowych kosztow.
Jesli ktos przy sciaganiu lozysk zauwazy tez ze schodza z wielkim oporem, bo niektore czopy naprawde maja mega wcisk, a na inne, lozyska wchodza lekko (nie mylic z luznymi obrobionymi czopami bo sa i takie) pobijajac reka nawet bez grzania (no taki mieli rozrzut dokladnosci i tolerancji w prlu), to tez prosze odrazu o informacje wtedy je lekko przeszlifuje, (choc sam tez je sprawdyam) bo szkoda zeby czop wlazl do srodka jak Glutkowi. (choc w tym przypadku to dobrze sie stalo bo sie okazalo co tam jest ze sworzniem)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: AudioBas » 2012-12-12, 22:33

Kurde myślałem, że korba lekko ponad 200 + robota miało się w 300 zamknąć, teraz już pod 400 podchodzi?? :(
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

bayu

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: bayu » 2012-12-13, 00:16

400 to ze zlotymi inicjalami, przeciez od poczatku podawalem cene,
kup se korbe za 220zl oddaj sworzen do stopniowania i szlifowania na wymiar, zanies korbe do frezowania, i polerowania, to ci wyjdze cena samej korby i do tego dolicz robocizne za przekladke, toczenie przeciwwag, centrowanie czy cos z czopami, i zobacz ile ci wyjdze, a potem dolicz jeszcze poprawki gdy ci spapraja robote jak Glutkowi :-/
Policz tez to co ja pisalem zamiast siac panike!! bo mi wychodzi max 340, a przy dobrych wiatrach to i 310 no chyba ze te zlote inicjaly wzioles na powaznie, ale da sie zrobic, zawsze mozesz zrezygnowac z toczenia przeciwwag, czy wymiarowania czopow, ale jak ci wejdze czop do walu no to cuz zaplacisz tu mniej niby 20 zl a potem zaplacisz kolejne 60 za robote tego samego twoja sprawa. Pozatym gdyby to miao kostowac wszystko 280 to korba kosztowala by ze 130zl a to bylby juz kiepskiej jakosci material rodem typu orginaly wsk, a nie korba ze srebrzonym koszykielm loyzska i przekladkami, samo lozysko do glowki kosztuje 50zl Chlopcze!!! moge ci sprzedac korbe bez lozyska bedzie taniej :) i wtedy moze byc za 300zl :) a lozysko 60zl mozemy bawic sie w marketing i promocje tego typu niema spraway, Wiec ok regeneracja ze wszystkimi cudami i przekladka 300zl a lozsko glowki 60zl :) bo tyle wychodzi z wysylka jak bys chcial kupic. Pasuje? bo moze niektorzy mysla ze bez lozyska w glowce jest korba ja nie wiem.?
Ostatnio zmieniony 2012-12-15, 02:55 przez bayu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: AudioBas » 2012-12-13, 00:23

Chłopcze nie gorączkuj się tak tylko zapytałem dokładnie o cenę, bo...
bayu pisze:Było pisany ze robimy komitet kolejkowy i zapisy, jak za PRL zeby skalkulowac cene. Cena wyjściowa 300zł po przeróbkach.


Zresztą OK, nie sieję ty fermentu czekam dalej :)








Która pasuje?:
FW1044 FLYWAY KORBOWÓD YAMAHA YZ 250 (99-12) (HR 8156, VA-6009, P2028, KP02309)
FW1050 FLYWAY KORBOWÓD YAMAHA YZ 250 90-98 (HR 8107, VA-6002, P2029, KP02306)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Alien » 2012-12-13, 01:08

Jak za taki zakres roboty to jest tanio. Robiąc samemu i latając z byle sworzniem do tokarza nigdy się nie zmieścisz w takiej kwocie.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: AudioBas » 2012-12-13, 01:24

Przy moich cenach to z 800 by wyszło :)
Ja wszystko rozumiem, może uda mi się poszukać taniej odpowiedniej korby i koszty polecą do dołu.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
mundy1
Posty: 358
Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
Lokalizacja: ostrow mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: mundy1 » 2012-12-13, 12:09

glowki kosztuje 50zl Chlopcze!!! moge ci sprzedac korbe bez loyzska bedzie taniej :) i wtedy moze byc za 300zl :) a lozysko 60zl mozemy bawic sie w marketing i promocje tego typu niema sprawa
Popieram tez słowa ALiena, chłopaki jak chcecie promocje swiateczna mozna iść do media expert lub podobnego inter mache , tam sa poprzekreslane na folderach jakies smieszne ceny i promocje po 50-80% , towarow z przemijającego rocznika. Kupicie w promo cos co kosztowalo podobnie w innych miejsach , ale macie kartke mega promocje.

DO rzeczy, to ja dzis zasuwam na poczte , mimo że mnie zasypuje sniegiem i wysylam wal do Bay-u.
Jak chcecie cos taniej, to ja np juz rozpolowiłem wał wysyłam same przeciwwagi +stary sworzeń. Na koszty przesylki już sie zwraca.

W kazdym temacie podobna historia, Kolega Alien jak napisal cene za uszczelki , identycznie-"przeciez w xxx jest po 2 zł a Ty chcesz tyle kasy za dwie gumki. SProbuj sam to wykonac , policz wszytkie realne koszty, czas, nerwy to sie zdziwisz, ze tak tanio było na forum .

poprostu..nie odbierajcie tego jako atak.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: auriol77 » 2012-12-13, 12:21

Wg. mnie bayu rozsądnie liczy za robociznę.Chwała mu za to ,że w ogóle wyszedł z inicjatywą takiej modyfikacji. Typowy zakład by odstawił z kwitkiem ,popukał się w głowie i stwierdził ,że na grzebanie nie mają czasu. A co do kwoty za korbowód. Można wstawić proxa i sama korba będzie kosztować prawie 500zł. Wosner czy hot rod to około 400. Niestety ,ale za firmę trzeba słono płacić. Suma sumarum nie ma pewności ,że taki wał wytrzyma dłużej jak oryginalny.

bayu

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: bayu » 2012-12-13, 16:55

O rany ale wrzawa,:)
a koledze w sumie sumarum, to nie dokonca rozumie oco chodzilo.

Bo jesli korba jest robiona pod 50KM to napewno wytrzyma wiecej jak orginal wsk, samo zwiekszenie srednicy bierzni i wieksza liczba igielek zreszta dluzszych do tego, powoduje zwiekszenie powierzchni podparcia korby co za tym idzie mniejsze jednostkowe obciazenie na mm2, a pokrycie koszyka srebrem zmniejsza tarcie, (bo tam jest taki koszyk wykonany z brazu i pokryty srebrem, jak i podkladki) do tego koszyk jest bardzo ciasno spasowany z bierzniami przezco lepiej zatrzymuje olej w samym lozysku, - bo to inna technologia niz PRL, a do tego same materialy byly dobierane pod wieksza moc, co wszystko razem przeklada sie na wieksza trwalosc. i spokuj z tulejka w glowce.

Natomiast moze Tobie chodzilo ze tansza korba niz firmowe po 500zl rownie dobrze moze wytrzymac podobnie, co orginal bo placi sie tez za firme, a i tak wszstko jest robione wedlug pewnych standardow i liczone pod zakladane obciazenia. wiec zywotnosc nawet jesli mniejsza to i tak podobna, co dla wska i tak jest szczytem techniki i trwalosci.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: auriol77 » 2012-12-13, 18:13

Nie miałem na myśli wyższości korb firmowych z noname. Ty w teorii zakładasz ,że korbowód z łożyskiem dla mocniejszego motocykla powinien wytrzymać znacznie dłużej w słabszym silniku jednak można to stwierdzić dopiero po chociaż kilkunastu tyś. km. Chyba ,że już sam jeździłeś na takim zestawie przez kilka lat?

bayu

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: bayu » 2012-12-13, 18:44

A ile procent bedziesz mial mniejsza zywotnosc 10? 20%? od orginalu za 500zl mniej nie moze byc bo nikt tego by nie kupil, i firma wogole by nie istniala i nie robila szerokiej gamy czesci. Co i tak Zwieksza nam trwalosc co do korby wsk.
Do tego to nie jest noname tylko zamiennik dobrej jakosci, w nonamach nie bawia sie ze srebrzeniem szesci lozyska w celu zwiekszenia trwalosci!! i nie zakladam tylko sobie przelicz chocby obciazenie i nosnosc lozyska srednicowo wiekszego od orginalu, o czym pisalem, pomierz twardosc bierzni i bedziesz wiedzial jakiej klasy to czesci, bo podrabic mozna nawet Picassa ze o Adidasach nie wspomne i nie mozna patrzec tylko na metke!! bo ci chlam wcisna ale bedziesz zadowolony ze masz metke.
Zadaj sobie trod sprawdzajac chocby nosnosc lozyska na sworzen 22, a potem szerszego z wieksza iloscia igielek na sworzen 24mm, jak zrobisz prznajmniej tyle to mozemy wtedy pogadac.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Alien » 2012-12-13, 20:36

Ty w teorii zakładasz ,że korbowód z łożyskiem dla mocniejszego motocykla powinien wytrzymać znacznie dłużej w słabszym silniku jednak można to stwierdzić dopiero po chociaż kilkunastu tyś. km.
auriol77, tradycyjnie szukasz dziury w całym. Ciężko zrobić zestaw który będzie słabszy niż układ z wueski wiec nie wiem nad czym dywagujesz. Poza tym zaczęła sie dyskusja nie na temat i robi się śmietnik.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: auriol77 » 2012-12-13, 22:50

Przepraszam jak kogoś uraziłem. Po prostu jestem ciekaw na ile szacunkowo jest zakładana trwałość układu w stosunku do oryginalnego rozwiązania i tyle.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: AudioBas » 2012-12-13, 22:54

Ok też chyba się piszę na taki wał, mam tylko pytanie.
Ponoć są dwa typy które pasują od YZ i chyba CR?
Jedna jest krótsza o 0.5mm druga o 0.2mm, nie chcę modyfikować silnika itp, więc chyba bliższa do oryginały będzie ta od CRki?
Też tam możesz to ogarnąć?




edit:
Małe porównanie:
Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Alien » 2012-12-14, 00:14

auriol77 pisze:Przepraszam jak kogoś uraziłem. Po prostu jestem ciekaw na ile szacunkowo jest zakładana trwałość układu w stosunku do oryginalnego rozwiązania i tyle.
Nie brzmi o jak ciekawość tylko jak tylko jak pytanie z cyklu "a teraz im przywalę mądrym tekstem na który na pewno nie dadzą mi odpowiedzi". Bo dobrze wiesz wiesz że nikt tego nie wie i nie przetestował. Koniec offtopa.

Trwałość oryginalnego układu korbowo-tłokowego jest taka jak trwałość najsłabszego elementu czyli tulejki w główce. Bo bez jakichś katastrof w silniku koszyczek na stopie korbowodu przeżyje kilka wymian tulejki. Ale nam chodzi o to żeby nie ściągać gara co 3000km jak tulejka zacznie się tłuc. Z igłą ten temat nie istnieje.

Aczkolwiek znając życie zanim upłynie to 3k km to zatrą się dwa tłoki i raz wypadnie zabezpieczenie sworznia także korba z YZ nie jest dla tych co chcą tanio, prosto i dobrze. Korba na igle jest dla tych którzy wymagają od tego silnika więcej, a w takich przeróbkach rozmawianie o prostocie i kosztach wykonania ma małe znaczenie. Chcesz mieć igłe? - płacisz wiecej, kombinujesz, cieszysz się. Chcesz prosciej? - wciskasz nową tulejkę i jedziesz do przodu tak samo. I ktoś możne powiedzieć: "Toć z tego wynika że porzadnie zrobiona tulejka wystarczy! Ba, wystarczy a ileż to taniej, na winiacza zostanie!". A i owszem, dlatego przeróbki są tylko dla tych którzy bardzo chcą. Więc proszę nie szukajcie już wad na siłę bo jak ktoś się uprze to wypunktuje ten temat że jest bez sensu....a nie jest, zależy kto patrzy i z jakiej perspektywy :)

To teraz pytanie natury technicznej do Bayu'a - czy typ korby którą chcesz zastosować ma ma takią samą średnice sworznia dolnego (31mm) jak na schemacie wrzuconym przez Audio?

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości