Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Usługi oferowane przez użytkowników, np. chromowanie, malowanie proszkowe, szkiełkowanie.
franq87
Posty: 958
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: franq87 » 2016-02-08, 16:02

Audiobas jechaliście z tego co wiem Wiatrem, a nie 125tką tak? Porównywanie CX-a to naprawdę marny chwyt. Zauważ, że przerabiane chińskie pierścienie i dystrybuowane przez tą firmę dużo mocniej skrytykowałem.
WSK-ami przejechałem ok 40-45 tys km.
Twardość pierścienia mierzy się kładąc pewien ciężar i sprawdza się wychylenie. Przy rozprężaniu powinna być potrzebna blisko dwukrotnie większa siła niż przy ściskaniu. Mając wiedzę i wprawę ręcznie można te wartości oszacować, tak że krzysiek200 jesteś w błędzie.
Przykład dobrych i kiepskich pierścieni . Proszę kupić oryginalne pierścienie do suzuki katana ,lub jakiejś aprilii pięćdziestątki 2t, oraz ich chiński zamiennik i sprawdzić ich twardość w obydwie strony nawet ręcznie. Róznica jest wyczuwalna nawet dla nieobeznanego w temacie. Oryginalne zestawy pracują pow. 30 000km ,na chińskich po 5000km cylinder jest zużyty, a to dlatego że te chińskie są twarde.
Powtarzam -zasugerowałem i wyraziłem swoją opinię, że pierścienie są za twarde. Kiedy wyrażałem opinię nt. zbyt głębokich rowków pod zabezpieczenia też było duzo huku.
Na koniec dodam, że zawsze pisałem jak jest. Dobre rzeczy chwalę, błędy opisuję. Nie obawiam się konsekwencji, nie znoszę włazidupstwa i układów. Pisałem ,że pierścienie są pod jednym względem niewłaściwe , reszta jest dobra. I zwisa mi to bardzo niskim kalafiorem czy się to komuś podoba ,czy nie.

marcinw88
Posty: 22
Rejestracja: 2015-11-13, 22:44
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
HondaVaradero 125
Lokalizacja: Oświęcim
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: marcinw88 » 2016-02-08, 16:56

franq87 pisze: Na koniec dodam, że zawsze pisałem jak jest. Dobre rzeczy chwalę, błędy opisuję. Nie obawiam się konsekwencji, nie znoszę włazidupstwa i układów. Pisałem ,że pierścienie są pod jednym względem niewłaściwe , reszta jest dobra. I zwisa mi to bardzo niskim kalafiorem czy się to komuś podoba ,czy nie.


Można dodać Alleluja i do przodu.

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1964
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: Alien » 2016-02-09, 01:49

Franek, piszesz z sensem, wiec naprawdę mógłbyś sobie darować te zwisające kalafiory bo to chyba mało kogo interesuje ;-)

Ja się nigdy nie upierałem, że to co robię to jest jedyne właściwe rozwiązanie które jest perfekcyjne za pierwszym razem. Uważam, że to co obecnie sprzedaję i tak bije na głowe wszystko z allegro. Dlatego wszystko jest w ciągłęj sprzedaży.

Przyjąłem krytyke do wiadomości, jak tylko będę w domu to pochylę się na tym tematem i zrobię pomiary. Jeśli cokolwiek mnie zaniepokoi to po prostu zamówie sobie następne serie u różnych producentów, w różnych materiałach i będę sprawdzał jak mają się do siebie. Ja z pierścieniami wcale nie skończyłem, raczej dopiero zaczynam zabawe. Sęk w tym że podobnie jak z tłokami ja swoje modyfikacje wprowadzam stopniowo, a zaczynam od produktu który:

a) wiem, że na 100% bedzie działał
b) wiem, że bedzie lepszy niż inne dostępne na rynku, bo inne mnie specjalnie nie interesują

A później mogę się bawić w nieskończonosć i udoskonalać produkt bazując na doświadczeniach z produkcji i komentarzach od użytkowników. Bo naprawdę nie jest wielką sztuką wyj***ać parę koła na coś co się po prostu nie uda. Ja nie piszę na forum o takich rzeczach bo nie lubię się żalić, bo i kogo to ma interesować ile ja wydałem hajsu na pomysły które tak naprawdę nie były dobrymi pomysłami, albo były zbyt ambitne jak na warsztat któremu zleciłem robote? Ja wystawiam na sprzedaż produkt gotowy, to co się dzieje w miedzyczasie to inna historia.

Tak czy owak jak już wspominałem wcześniej - jeśli już coś sprzedaje to znaczy że mam pewność, że jest to w pełni funkcjonalny produkt. Modyfikacje pomiedzy kolejnymi seriami były i będą, ale one mają na celu zrobić produkt lepszym, a nie dopiero "wystarczająco dobrym".
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: BikerDS » 2016-02-10, 22:54

marcinw88 pisze:
franq87 pisze: Na koniec dodam, że zawsze pisałem jak jest. Dobre rzeczy chwalę, błędy opisuję. Nie obawiam się konsekwencji, nie znoszę włazidupstwa i układów. Pisałem ,że pierścienie są pod jednym względem niewłaściwe , reszta jest dobra. I zwisa mi to bardzo niskim kalafiorem czy się to komuś podoba ,czy nie.


Można dodać Alleluja i do przodu.
A Ty co? Podżegacz?

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: BikerDS » 2016-02-10, 23:20

Tak a propos, czy ktoś z Was jest w stanie załatwić lepsze pierścienie? Jeśli tak, napiszcie PW do Krzyśka i ogarnijcie sobie to wewnętrznie. Nikt nie ma nic przeciwko polepszaniu produktów. Uważam jednak, że poziom dyskusji można utrzymać na wysokim poziomie. Franq, musisz wiedzieć, że wszyscy szanujemy się nawzajem na forum i konstruktywna dyskusja na forum jest niezwykle mile widziana. Czasem jednak warto przekazać informację bardziej transparentnie i w dobrym tonie. Nikt nie chce toksycznych sytuacji, szczególnie na styku wartościowych osób dla forum jakimi Wy jesteście niewątpliwe reprezentantami.

marcinw88 dolewa oliwy do ognia nie mając totalnie pojęcia co nawet kupił. Trochę pokory i mimo wszystko inteligencji życzę.

Mimo wszystko znam intencję Franq, które wierzę, że są wymierzone w bardzo dobrą stronę. Przekonałem się co do jakości nie tylko produktów Aliena, ale i usług. Ważne jednak, by nie tylko nam się lepiej rozmawiało, ale i potomnym lepiej czerpało wiedzę. A przecież o to w tym chodzi.

Miłego wieczoru :)

marcinw88
Posty: 22
Rejestracja: 2015-11-13, 22:44
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
HondaVaradero 125
Lokalizacja: Oświęcim
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: marcinw88 » 2016-02-11, 07:31

BikerDS pisze:Tak a propos, czy ktoś z Was jest w stanie załatwić lepsze pierścienie? Jeśli tak, napiszcie PW do Krzyśka i ogarnijcie sobie to wewnętrznie. Nikt nie ma nic przeciwko polepszaniu produktów. Uważam jednak, że poziom dyskusji można utrzymać na wysokim poziomie. Franq, musisz wiedzieć, że wszyscy szanujemy się nawzajem na forum i konstruktywna dyskusja na forum jest niezwykle mile widziana. Czasem jednak warto przekazać informację bardziej transparentnie i w dobrym tonie. Nikt nie chce toksycznych sytuacji, szczególnie na styku wartościowych osób dla forum jakimi Wy jesteście niewątpliwe reprezentantami.

marcinw88 dolewa oliwy do ognia nie mając totalnie pojęcia co nawet kupił. Trochę pokory i mimo wszystko inteligencji życzę.

Mimo wszystko znam intencję Franq, które wierzę, że są wymierzone w bardzo dobrą stronę. Przekonałem się co do jakości nie tylko produktów Aliena, ale i usług. Ważne jednak, by nie tylko nam się lepiej rozmawiało, ale i potomnym lepiej czerpało wiedzę. A przecież o to w tym chodzi.

Miłego wieczoru :)


Bikerer- zapytałem kulturalnie jakie skutki może przynieś zamontowanie takiego pierścienia w cylindrze? Osoba do której nie było adresowane pytanie odpowiada abym nie siał paniki!- można dodać,, siec cicho na razie my tu gadamy''. Czy to jest twoim zdaniem dobra rozmowa i stwierdzenie aby potomnym czerpało się wiedze? Nie zgadzam się z wszystkimi stwierdzeniami tu przytoczonymi dotyczącymi przewidzenia sprzedaży pewnych rozmiarów pierścieni czy tłoków i tego tematu nie rozwijam i przyznaje racje Alienowi. Jednak w sprawie pierścieni nie stwierdziłem ze kupiłem najgorsze pierścienie lub podobne rzeczy. Zadałem proste pytanie jakie sa skutki montażu takiego pierścienia i oczywiście zostałem przez pewne osoby postawiany do kata. Odpowiedzi pewnych osób potwierdzają jednak pewne kolesiostwo.

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 314
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175, YAMAHA VIRAGO 1100(byla)
R1-RN12(byla)
BMW RT1200
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: kwadrat49 » 2016-02-11, 08:10

Panowie, nie ma sie o co spierac czy sa te tloki I pierscienie dobre lub nie, gdybyscie zapytali 10 fachowcow to bedzie 10 opini. Jezeli ktos uwaza ,ze sa zbyt twarde itp, to uszanujcie I nie naskakujcie na niego, niech sobie kupi lepsze I da cynk gdzie I za ile? Kolega poprostu wyrazil opinie ,przypuszczam ze podparta jest ona wiedza ktora posiada na ten temat
Ja mam kilka sztuk od Aliena I szlifierz ktory mi robil szlif stwierdzil ,ze to dobra robota a czy pierscienie sa za twarde to czas pokaze :-)Chlopaki juz zrobili na tych tlokach I pierscieniach troche kilometrow I nic nie bylo wspominane ze cos z nimi nie tak,wiec chyba nie sa jednak zle. Ja niestety nie mam takich wyrobionych w sprawdzaniu pierscieni palcow I nie potrafie tego ocenic, lecz jak narazie wszystko jest w jak najlepszym porzadku. Silnik pracuje dobrze I nie zauwazylem nic niepokojacego.


Alien, szlif zrobilem tak jak doradziles na 0,05 I wszystko gra jak narazie.

Na koniec zycze wszystkim tysiace,tysiace kilometrow czy to na tlokach od Aliena czy od kogokolwiek

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: BikerDS » 2016-02-11, 22:18

marcinw88 pisze:
BikerDS pisze:Tak a propos, czy ktoś z Was jest w stanie załatwić lepsze pierścienie? Jeśli tak, napiszcie PW do Krzyśka i ogarnijcie sobie to wewnętrznie. Nikt nie ma nic przeciwko polepszaniu produktów. Uważam jednak, że poziom dyskusji można utrzymać na wysokim poziomie. Franq, musisz wiedzieć, że wszyscy szanujemy się nawzajem na forum i konstruktywna dyskusja na forum jest niezwykle mile widziana. Czasem jednak warto przekazać informację bardziej transparentnie i w dobrym tonie. Nikt nie chce toksycznych sytuacji, szczególnie na styku wartościowych osób dla forum jakimi Wy jesteście niewątpliwe reprezentantami.

marcinw88 dolewa oliwy do ognia nie mając totalnie pojęcia co nawet kupił. Trochę pokory i mimo wszystko inteligencji życzę.

Mimo wszystko znam intencję Franq, które wierzę, że są wymierzone w bardzo dobrą stronę. Przekonałem się co do jakości nie tylko produktów Aliena, ale i usług. Ważne jednak, by nie tylko nam się lepiej rozmawiało, ale i potomnym lepiej czerpało wiedzę. A przecież o to w tym chodzi.

Miłego wieczoru :)


Bikerer- zapytałem kulturalnie jakie skutki może przynieś zamontowanie takiego pierścienia w cylindrze? Osoba do której nie było adresowane pytanie odpowiada abym nie siał paniki!- można dodać,, siec cicho na razie my tu gadamy''. Czy to jest twoim zdaniem dobra rozmowa i stwierdzenie aby potomnym czerpało się wiedze? Nie zgadzam się z wszystkimi stwierdzeniami tu przytoczonymi dotyczącymi przewidzenia sprzedaży pewnych rozmiarów pierścieni czy tłoków i tego tematu nie rozwijam i przyznaje racje Alienowi. Jednak w sprawie pierścieni nie stwierdziłem ze kupiłem najgorsze pierścienie lub podobne rzeczy. Zadałem proste pytanie jakie sa skutki montażu takiego pierścienia i oczywiście zostałem przez pewne osoby postawiany do kata. Odpowiedzi pewnych osób potwierdzają jednak pewne kolesiostwo.
Kolesiostwo ? O czym Ty mówisz, co to jest jakaś korporacja tutaj ? To forum. To, że Alien ma kolegów, albo osób którzy go popierają to chyba dobrze i tez o czymś świadczy. Położył znaczącą cegiełkę dla forum, jak niewielu coś robi dla Wuesek. Krytyka jest ? OK, nie ma sprawy, ale walenie o jakieś kolesiostwo... ehh. Ile tych pierścieni kupiłeś 200? 2000? Może tylko 2. Nie pozwolił Ci ich oddać? Czujesz się oszukany? Ograbiony?

Sorka chłopaki za bardzo niski poziom mojej wypowiedzi, ale tak to właśnie jest w tym kraju. Ktoś coś robi, źle. Pytanie czy ktoś ma lepsze rozwiązanie, nie. Wszystko jest OK, ktoś ma chajs- tak. To musi być złodziej i wyzyskiwacz. Takie małe polskie piekiełko.

Afera AlienGate.... Zróbmy z tej dyskusji pożytek i zaproponujmy inne pierścienie co ? Nadal nie widzę lepszej alternatywy.

Żeby było jasne, nie twierdzę, że pierścienie są najlepsze, bo nie mam takiej wiedzy. Zróbcie jakąś technicznie uzasadnioną analizę, spróbujmy coś Alienowi podsunąć i niech idą tłoki w świat. No... chyba, że każdy woli czekać na gorzyckie tłoki, ale niestety często krzywe na płaszczach ( po upadkach ) i do przesady drogich. Pomagamy, czy będziemy się tu mazać ?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2105
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: Skinder » 2016-02-11, 22:42

Tak miałem się nie wypowiadać bo czytam i czytam i w sumie śmiać mi się chce. Wydaje mi się, że jestem totalnie neutralny - nie rozumiem jednego. Kolega Franq rozpoczął dyskusje, rzucił tam jakieś swoje spostrzeżenia czy tam uwagi, pretensje, bóle - każdy to widzi inaczej. Autor odpowiedział, napłynęły kolejne pytania, odpowiedział itd, zastanawia mnie tylko obecność tzw adwokatów. Kiedy tylko dochodzi do jakiejś wymiany zdań, ostrzejszej czy spokojniejszej zawsze pojawiają sie jacyś niepotrzebni pseudokibice, którzy doprowadzają do awantury. Jedni negują drugich, inni rozwiązania itd, robi się syf a później kolesiostwo, chamstwo i inne określenia lecą a cel rozmowy zginął milion postów przed gównoburzą. W dupie byłem, gówno widziałem, w barcelonie wską też nie byłem i nie będę ba nawet w warszawie nie byłem. Jeżdże po okolicy, upalam sprzęt po jakiś lasach itd, aż takiej wiedzy nie mam jak coniektórzy tu, ale lubię poczytać i się coś dowiedzieć. Szlify i regeneracje powierzam ludziom, zdaje się na ich wiedzę ale zawsze jakieś wskazówki zostawiam co i jak ma być używane i czego oczekuje. Jednymi słowy fajnie się czyta, można coś sie dowiedzieć, tylko te zbędne przerywniki przeszkadzają i szkodzą. Nie tylko w tym wątku, nie tylko tutaj. Dajcie dyskutować, czytajcie i wyciągajcie wnioski.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: BikerDS » 2016-02-11, 23:06

Wracając do dyskusji, czy można zastosować np. cieńsze pierścienie ? Wiem że odgrywają dużą rolę w odprowadzaniu ciepła. Być może jednak udałoby się Alienowi zrobić tłoki na cieńsze pierścienie, a te z kolei wykorzystać ( o ile są takie średnice ) od innego motocykla, np. lepszej jakości, odpowiedniej sprężystości. Jak to widzicie ?

Być może udałoby się np. zrobić tłok na 54mm, zrobić odpowiedni zamek , zastosować pierścienie wossnera :

http://www.wossner.pl/product.php?id_product=2295

Ja bym za taki zestaw był gotów zapłacić odpowiednio :) Tyle tylko, że nie wiem czy tu nie pomijam pewnych technicznych uwarunkowań. Franq ? Alien ? Jak to widzicie ?

P.S. Zobaczcie ile starych cylindrów na IV szlif, okazałoby się w pełni przydatnych - tych oryginalnych :)

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1452
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Promoty
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: Muciek » 2016-02-11, 23:11

Tu masz nr katalogowe Wossnera
RxB5100 51 1 2,15
RxB5150 51,5 1 2,15
RxB5200 52 1 2,15
RxB5250 52,5 1 2,15
RxB5300 53 1 2,15
RxB5350 53,5 1 2,15

Licz się z ceną 66zł za 1 pierścień.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: BikerDS » 2016-02-11, 23:31

Przepraszam za dubel posta. Dzięki za info Muciek. Nie chcę tu wyjść na jakiegoś burżuja, ale ja robię remont raz na kilka lat, mnie osobiście nie przeraziłby koszt 132 zł za pierścienie jeśli okazałyby się znakomite w porównaniu do np. tych z Primy. Choć 132 zł to nie jest mało i trzeba to jasno nakreślić.

Podam przykład masz cylinder ZMD ale już na 4 szlif i już masz koniec. Teraz pasowałoby zrobić go na 54mm, kupić tłok Alienowy i pierścienie za 132 zł. Masz też opcję zakupić inny cylinder na np. 1 szlif, lub jak ja kupiłem dwa lata temu cały zestaw ZMD za 400 zł ( teraz za mniej niż 500 zł nie kupisz raczej ).

Powstaje jednak jeden wielki problem. Uruchomienie produkcji pod taki komplet i niestety niskie zainteresowanie ze względu na koszt. Co jest uzasadnione z punktu widzenia ekonomicznego. Ja jednak wolałbym kupić dobry tłok z super pierścieniami za np 250 zł i do tego szlif powiedzmy za 100 zł. To daje 350 zł. Jeśli trwałość takiego zestawu byłaby np. 25.000 km ( nie wiem czy to możliwe dla pierścieni i tulei ) To macie bezinwazyjny zestaw na masę kilometrów. To, że tarcze zmieni się w między czasie 5 razy i łańcuszek z 3 razy to inna historia. Podrzucam jednak pomysł pod dyskusję.

P.S. 1mm pierścień to chyba za cienki ;)

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2105
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: Skinder » 2016-02-11, 23:54

Maksymalny wymiar jaki almot może zrobić to akurat 53mm z tego co mi wiadomo.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: BikerDS » 2016-02-11, 23:57

No to lipa...

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1964
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: Alien » 2016-02-12, 00:04

BikerDS pisze:Afera AlienGate...
:mrgreen:

Przy robieniu pierwszej serii do 175 zostawiłem sobie po kilka tłoków bez naciętych pierścieni z każdego nadwymiaru na tzw. użytek własny z myślą o zrobieniu kox wersji pod cienkie pierścienie. I tak przeleżały z rok nietknięte, podobnie jak frezowany cylek z gotową kostką na membrane i Mikuni fi35 :-P później podjąłem próby ich sprzedaży znajomym żeby ktoś tylko popchnął temat i coś potestował bo bez sensu że mi to leży pod łóżkiem. Kilka poszło do Taza, nie wiem czy coś się z tego ostatecznie urodziło.

Z technicznego punktu widzenia jest jedno ryzyko: wiemy ze ten tłoczek dobrze sobie radzi jeśli chodzi o rozszerzalność cieplną przy oryginalnej szerokości rowka. W sytuacji nacięcia mniejszego rowka zostaje nam na tłoku fizycznie więcej materiału w jednej z bardziej masywnych części tłoka. Ciężko przewidzieć w jaki sposób to się będzie rozszerzało. Wiadomo można ściągnąć trochę materiału z części pierścieniowej ale to jest dodatkowa ingerencja w geometrie + obróbka.

Swoją drogą nie wydaje mi się zeby pierścienie były słabym punktem układu korbowo-tłokowego. Ich awarie są spowodowane głównie nieumiejętnie wykonanym szlifem, brakiem faz na oknach, zakleszczeniem w rowku tłoka (puchnące A12 lub zamienniki), mechanicznymi zniszczeniami typu wypadajace zabezpieczenia tłoka, złym montażem tłoka i wpadaniem zamków w okna, niezachowaniem odpowiedniego luzu na zamku. Cienkie pierścienie mogły być mieć wiecej sensu gdyby te silniki miały by sie wyżej kręcić, ale osoby które robią hardkorowe przeróbki na forum i tak idą w inne tłoki/tuleje. Wszystko jest do zrobienia, ale wydaje mi się że nakład pracy i kosztów dla robienia cienkich pierścieni może być niewspółmierny do korzyści.
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

franq87
Posty: 958
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: franq87 » 2016-02-19, 22:12

Zagłębiłem się w temat pierścieni oferowanych przez Aliena i tak:
pomimo, że temat pomieszał się ze 175tką ( co nie powinno mieć miejsca) postaram się wyjaśnić kilka rzeczy.
Zauwazyłem, że na początku dystrybuowane były pierścienie z zamkiem okrągłym i były one dobre. Następnie z zamkiem prostokątnym i te były za twarde ,a teraz trafiły do mnie pierścienie z zamkiem prostokątnym ,ale ewidentnie wykonane przez tą wcześniejszą firmę, lub tym samym procesem technologicznym i te są dobre. Straciłem ochotę na jakiekolwiek zdjęcia , Jednak chodzi o pierścienie ,które mają jaśniejszy kolor wpadający w brązowy i mają fazowane krawędzie.
Podzielam zdanie jeśli chodzi o niższe pierścienie zwłaszcza w przypadku Wiatra.
Totalną bzdurą jest opowiadanie o puchnącym AK12 i cudownym AK20. Czy komuś notorycznie zaciera się silnik Wiatra z poszukiwanym oryginalnym tłokiem z AK12? Elementy maszyn mają to do siebie ,że zazwyczaj muszą współpracować z innymi elementami i to ,że w niemieckich MZ-tkach tłoki są z siluminu z dwuprocentową zawartością krzemu i są dobre to nie znaczy, że tuleje cylindrów są wykonane z tego samego żeliwa. Oczywiście wykonanie tłoka z AK20 do wski w niczym nie zagraża ,nie powinno sie opisywac ich jako jedyne słuszne.
Podsumowując - tu jest jakaś loteria, co raz inne pierścienie , chińskie sworznie, nie można wydać opinii, bo się obrażają ,ktoś się wypowiada że dookoła swiata przejechał, ale nie tym silnikiem, mnie w tym temacie już nie ma.

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1964
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: Alien » 2016-02-26, 00:47

Ociągałem się trochę z odpowiedzią bo stwierdziłem, że zaczekam na moment jak będę w domu i bedę mógł coś pomierzyć żeby nie być gołosłownym.
franq87 pisze:Zauwazyłem, że na początku dystrybuowane były pierścienie z zamkiem okrągłym i były one dobre. Następnie z zamkiem prostokątnym i te były za twarde ,a teraz trafiły do mnie pierścienie z zamkiem prostokątnym ,ale ewidentnie wykonane przez tą wcześniejszą firmę, lub tym samym procesem technologicznym i te są dobre.
Wszystkie pierścienie dorabiane do 125 które dotąd wypuściłem były robione przez tę samą firme, jako jedno zamówienie, w tym samym czasie. Faktycznie niektóre pierścienie miały jasnobrązowy odcień - rozmawiałem o tym z firmą i dostałem zapewnienie producenta że materiał ma te same właściwości i dostawca jest ten sam. Nie mam potwierdzenia certyfikatem materiałowym czy testem serii, na chwile obecną przy ilościach które zamawiam nie jestem skłonny płacić ekstra za certyfikaty dołączane do produktu. W każdym razie zamki nie mają tu nic do rzeczy po te z prostokątnym nacięciem to dokłądnie ta sama seria tylko odesłana do poprawki.

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę, że kolor wpadający w jacy brąz jest widoczny tylko na zewnętrznej powierzchni, pierścienie od środka są ciemniejsze. Żeby sprawdzić czy faktycznie coś jest nie tak zrobiłem proste, ale dość miarodajne pomiary:
Obrazek
Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro

Użyłem precyzyjnej wagi do zmierzenia siły nacisku jaka jest potrzebna do ściśnięcia pierścienia. Nacisk robiony od góry tj. pokazuje strzałka, wszystkie pierścienie mierzone w ten sam sposób, zamek zawsze w pozycji horyzontalnej, pod pierścienimi dołożona była gumowa płyta żeby wyeliminować ślizganie się pierścienia po płytce, całość wytarowana żeby odjąć wagę gumy i pierścienia. Pomiar był zczytywany tuż przed dotknięciem się zamków - po uzyskaniu styku nacisk może mocno wzrosnąć co zaburza pomiar.

Wiadomo nie jest to jakiś super laboratoryjny siłomierz ale patrząc na wyniki uzyskiwane dla pierścieni tego samego typu i wysoka zbieżność wskazań pozwala mi wierzyć że było to zadowalająco dokładne.

Wykonane pomiary i wyniki:
1. Nominalne oryginały pomiędzy sobą do ustalenia rozrzutu pomiędzy serią samą w sobie: rozrzut 5%
2. Oryginalne R1 pomiedzy sobą, rozrzut 10%
3. Rozrzut pomiędzy dorabianymi 10-15%
4. Rozrzut pomiedzy kolejnymi nadymiarami: góna granica sztywności +10% więcej na każdy nadwymiar. Dolna granica rosła o mniejsze wartości.

Obserwacje:
Nie zauważyłem żadnego wyraźnego związku pomiędzy odcieniem pierścienia a twardością/sprężystością. Zdarzało się że czarne były z gónej granicy wskazań a jasnobrązowe na samym dole. Widać zależność że im większy nadwymiar potrzebna jest większa siła (można było się tego spodziewać). Wraz z zwiększeniem nadwymiarów rozną także rozrzuty

20% egzemplarzy z mierzonej serii dorabianej wykazały większą sztywność niż oryginały - nie mam tu za bardzo do czego porównać bo nie miałem oryginalnych R4 do porównania więc odniosę to do R1, są o 10-20% sztywniejesze niż górna granica oryginału.

Jeśli chodzi o coś co może być wyczuwalne pod palcami to jest to możlwie wg. mnie tylko w rozmiarze R4 gdzie wyniki pomiarów były najwyższe. Tak jak wspominałem nie mam porządnego porównania, ale spodziewam się ze z uwagi na większy rozmiar sztywność bedzie większa, Tak czy owak sztuki z największymi wskazaniami w rozmiarze R4 wyłączyłem ze sprzedaży i odeślę do firmy w celach oględzin.

Wnioski:
1.Nie ma wyraźnego związku pomiedzy odcieniem pierścieni a twardością/sprężystością.
2. Około 20% ze wszystkich pierścieni dorabianych R2 i R3 wykazało 10-20% wyższą sztywność niż góna granica oryginału R1. W mojej ocenie nie ma to większego znaczenia dla naszych zastosowań.
3. Na 10 dorabianych pierścieni R4 które mi zostały 2 były wyraźnie twardsze tak że można to było wyczuć pod palcem, zostały wyłączone ze sprzedaży.

Tyle ode mnie w kwesti super-twardych pierścieni. Jak ktoś planuje zrobic pomiary wg. własnego pomysłu lub stanowiska to zachęcam.
franq87 pisze:Podsumowując - tu jest jakaś loteria, co raz inne pierścienie , chińskie sworznie
Możesz mi pokazać choć jedno ogłoszenie na forum lub aukcje na allegro w której kiedykolwiek oferowałem w sprzedaży sworznie do 125? Te "sworznie" o których piszesz już po raz kolejny to 2szt. (słownie dwie sztuki) które dorzuciłem dwóm osobom z forum które bardzo chciały dostać ode mnie komplet zeby nie płacić za przesyłkę podwójnie, wiec wrzuciłem do paki w magicznej cenie 5zł. Wszystkich którzy pytają mnie o sworznie do rowerów informuje, że nie mam dobrego produktu więc na chwile obecną nie ma ich w ofercie. Wiec z łaski swojej przypier*** się do czegoś innego bo sworznie 125 to naprawdę słaby powód do krytykowania mojej oferty.

Pozdro,
Alien
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1452
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Promoty
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: Muciek » 2016-02-26, 01:32

Możesz podać jaki rząd wartości przy tych pomiarach tam wychodził?

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1964
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: Alien » 2016-02-28, 20:35

Przeliczając to na jednostki siły ściskającej to wyniki będą w przedziałe 15.7-18.6[N].

Nie wiem czy przy pomiarze prawdziwym siłmierzem te wartości były by identyczne, ale tak jak wspominałem, pomiary były porównawcze. Moim wzorcem (punktem odniesienia) były pierścienie oryginalne, nie badałem tak naprawdę wartości dla pierścieni dorabianych tylko ich odchyłki od wzorca. Celem pomiarów było sprawdzenie czy dorabiane pierścienie są sztywniejsze od standardu. A jeśli tak, to o ile procent.
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1964
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tłoki AK20 do 125 - PREMIERA!

Post autor: Alien » 2016-06-20, 19:47

Hej,

w przyszłym tygodniu R2 ponownie będą w sprzedaży bo kończę robić nową partie. Pojawiły się także nowe dorabiane pierścienie tłokowe:
- R2, R3, R4 dorabiane z tego samego żeliwa co oryginał
- nominał i R1, nadal w sprzedaży oryginalne
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość