Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)

Usługi oferowane przez użytkowników, np. chromowanie, malowanie proszkowe, szkiełkowanie.
Pasja-Wsk
Posty: 11
Rejestracja: 2016-03-05, 11:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125ccm M06B3 rok.1979
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it

Post autor: Pasja-Wsk » 2016-10-16, 22:08

Oki jutro będę się odzywał
Narka

Pasja-Wsk
Posty: 11
Rejestracja: 2016-03-05, 11:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125ccm M06B3 rok.1979
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it

Post autor: Pasja-Wsk » 2016-10-22, 12:50

Witam raz jeszcze wszystkich mam małe pytanko.
Jakie i gdzie wstawić bezpieczniki do 125 przy zapłonie cdi? Myślałem o 10 pod siedzenie na masę i o 5 w lampę,żarówki 12V reszta oznaczeń oryginalna dzięki za pomoc
Pozdrawiam :-D

Monsti
Posty: 2
Rejestracja: 2016-03-22, 23:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 '73
DRZ400 '04
Lokalizacja: Łódź/Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it

Post autor: Monsti » 2017-01-12, 17:35

Hej, jakiś czas temu kupiłem zapłon od Ciebie i mam pytanie (piszę tutaj bo może też innym się przyda).
Ogólnie w próbach bez akumulatora wszystko jest super tylko teraz kwestia instlacji elektrycznej i akumulatora. Rozumiem, że mam założyć akumulator 12V a nie 6V i wszystkie żarówki też wtedy na 12V? Jeśli chodzi o całą instalację elektryczną to może być ta sama czy musi być jakaś specjalna pod 12V?

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 248
Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100
Lokalizacja: Cyprzanów
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it

Post autor: marek216 » 2017-01-12, 18:13

Instalacja technicznie może być ta sama, ale jeśli będziesz planował jakiś remont przemyśl wymianę okablowania na nowe jeśli izolacja na tym co masz zacznie się np. kruszyć. Koszt nowej instalacji to około 70 zł.
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6300
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it

Post autor: Savier » 2017-01-12, 19:28

Instalacja oczywiście zostaje stara :)

Awatar użytkownika
Buzek
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it

Post autor: Buzek » 2017-01-18, 13:48

Mam pytanie , jaką mocą (waty) dysponuje ten zapłon ? Jest to wersja jedno fazowa , czy może trój fazowa ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6300
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it

Post autor: Savier » 2017-01-18, 17:27

Aktualnie brak zaplonów do WSK :). Polecam zamawiać u AudioBasa.
Ładowanie dwufazowe, dwupoówkowe, bezmasowe - jak zwał tak zwał :).
Trójfazowe w przyszłości!

Monsti
Posty: 2
Rejestracja: 2016-03-22, 23:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 '73
DRZ400 '04
Lokalizacja: Łódź/Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it

Post autor: Monsti » 2017-01-22, 00:15

Ok dzięki. Czyli instalacja ta sama co 6V. Oczywiście kupuję nową.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6300
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)

Post autor: Savier » 2017-02-07, 19:17

Po ponad miesięcznej przerwie zapłony do WSK 125 znowu dostępne :)
Jutro wstawię jakieś porządne zdjęcia, bo jest parę zmian.
Pozdro.

kamdep
Posty: 27
Rejestracja: 2016-01-22, 19:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK B03
Lokalizacja: Wyszków
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)

Post autor: kamdep » 2017-02-14, 15:34

I jak z tymi zdjęciami ? Bo niektórzy są pewnie zainteresowani :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6300
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)

Post autor: Savier » 2017-02-14, 16:57

Sorki, studia tak mnie pochłonęły, że wolałem nie wchodzić na forum :P.
Teraz mogę wracać do żywych :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6300
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)

Post autor: Savier » 2017-02-16, 12:28

Jak miło w końcu zająć się jakimiś konkretnymi rzeczami, a nie robieniem zadanek :D
Serio, nie polecam studiowania :mrgreen:

Do rzeczy!

Z nowości:
- wracamy do korzeni, czyli aluminiowa podstawa z aluminium PA6 (skrawalne)
- podwójna regulacja wyprzedzenia zapłonu: całą podstawą jak i impulsatorem zewnętrznym :) mega wygodna sprawa! Jak wiadomo, magneto zasłania jedną śrubę mocującą, przez co przekręcenie podstawy po założeniu koła jest niemożliwe. Tutaj już tego problemu nie ma :)

Takie rzeczy były już stosowane w moim zapłonie w Jawie 350 TS i według relacji użytkowników regulacja znacznie wygodniejsza :) (fotka: http://imgur.com/ITku2tF ).
Jeżeli ktoś bardzo chce w tym zestawie mieć założony klin ustalający na wale - wymaga on doszlifowania z jednej strony o mm. Ja osobiście jeżdżę cały sezon bez, bo gdzieś posiałem :D.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Elementy są wykonywane na maszynach CNC, także wszystko jest zrobione z dokładnością do 0.1mm :) Dzięki temu możemy sobie regulować zapłon podczas pracy, pokazane tutaj na filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=AR_vb_cxBwM

Robisz na własną odpowiedzialność ;-).

Zakres regulacji zewnętrznej (przy założeniu, że impulsator jest ustawiany na środku przy 3mm GMP) to około 4mm, czyli od 1mm do 5mm :) Przesuwając podstawę w którąś ze stron "zyskujemy" zakres regulacji na innym zakresie (np. od 2.5 do 6 itp).
Funkcja wyprzedzenia zapłonu w funkcji kątowej jest dosyć skomplikowana, opiszę ją na spokojnie później :)

Na ten moment to tyle - modernizacje natomiast nie dotkną tylko WSK 125, właściciele MZ ETZ, MZ TS też mogą wyczekiwać na nowe wieści z OBR Gródki :D.

W razie pytań, preferuję kontakt telefoniczny (w ludzkich godzinach!!)
665 029 914
savier13@gmail.com
lub PW

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4055
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)

Post autor: AudioBas » 2017-02-16, 14:06

Ładne!

Wymień jeszcze te chińskie kabelki ze statora, zastosuj zamiast podkładek ze śrubek ładne podkładki dystansujące oraz przedłutuj miejsce na klin i będzie naprawdę KOKS :)

Fajnie, że wreszcie masz podstawy aluminiowe, a nie metalowe, które są malowane!
Blachę regulującą impulsator też mógłbyś dać aluminiową :D :D
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6300
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)

Post autor: Savier » 2017-02-16, 15:01

Cześć,
Dzięki za podpowiedzi, wezmę je pod uwagę.
Kabelki zazwyczaj stosuje 1.5mm2 LGY czerwone - na zdjęciach stator jest jeszcze nie przerabiany, bo nie zdążyłem tego zrobić do zdjęć :). Krótki dzień a światła jak na lekarstwo.
Nakrętki radzą sobie doskonale i są tanie. Wolę skupić na konkretnych usprawnieniach takich jak np. dodatkowa regulacja bez zdejmowania magneta. A czas mam ograniczony.

Blacha regulacyjna z cienkiego aluminium będzie za słaba. Nie widzę sensu na siłę robić wszystko z tego materiału. :) Jakość powierzchni w stali pozwala też na plynna regulację, w PA6 już tak dobrze by nie było.

Jest tutaj oczywiście jeszcze kilka rzeczy, które można poprawić - jak zawsze ;-). Ale dążę do jak najlepszego produktu .
Pozdro

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)

Post autor: BikerDS » 2017-02-16, 22:57

No to teraz czekam na taki zapłon do MZ TS 250 :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6300
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)

Post autor: Savier » 2017-02-22, 13:40

BikerDS pisze:
2017-02-16, 22:57
No to teraz czekam na taki zapłon do MZ TS 250 :)
Mówisz, masz ;-)

Z relacji użytkowników w silnikach ze skośną głowicą tego typu regulacja jest bardzo potrzebna, dlatego wymodziłem coś takiego :)
Jest bardzo ciasno, ale udało się ;-) szkoda, że i tym razem nie udało się zunifikować regulacji od Jawy 350TS.

Rozpiętość kątowa regulacji to tyle samo co w przypadku WSK, tzn. mamy od lewej do prawej około 4mm przed gmp :)

Główna podstawa zapłonu też jest inna - tym razem to nie 4mm stal tylko 6mm toczone aluminium PA6.
Lżejsze, pasuje do każdego silnika tego typu i jest centrowane tak samo jak oryginalny zapłon :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Więcej informacji wkrótce, a teraz pierwsza sztuka leci na testy :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6300
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)

Post autor: Savier » 2017-03-03, 22:13

W międzyczasie testujemy prawie docelową wersję zapłonu do 125.

To, co od roku doskonale sprawdza się w WSK 175 i Jawach, teraz zawita też do WSK 125 :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pyrkanko :) powiem szczerze, że bardziej mi się podoba jak to chodzi w porównaniu do wcześniejszej wersji. Magneto jest większe i cięższe.

https://www.youtube.com/watch?v=irKDN7KiAu0

A przed chwilą wróciłem z testów drogowych - żarówka 100W H4, włożona troche na druta :) ale byłem ciekawy, czy podoła. Bez akumulatora po leciutkim dodaniu gazu światła świecą z pełną mocą - super sprawa :)

Obrazek

patsien1
Posty: 142
Rejestracja: 2014-04-14, 09:27
GG: 0
Moje maszyny: wsk 130 ogar 200
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)

Post autor: patsien1 » 2017-03-05, 17:43

Ciekawa sprawa z tą podwójną regulacją. Rakso miał dobry pomysł z tym.

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6300
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)

Post autor: Savier » 2017-03-05, 20:27

patsien1 pisze:
2017-03-05, 17:43
Ciekawa sprawa z tą podwójną regulacją. Rakso miał dobry pomysł z tym.

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Czytamy ze zrozumieniem ;-) tak w ogóle, kolega ma pojedynczą regulację (samym impulsatorem). Dlaczego u mnie w projekcie występuje podwójna - mam nadzieję przedstawię w nadchodzącym tygodniu :).
- podwójna regulacja wyprzedzenia zapłonu: całą podstawą jak i impulsatorem zewnętrznym :) mega wygodna sprawa! Jak wiadomo, magneto zasłania jedną śrubę mocującą, przez co przekręcenie podstawy po założeniu koła jest niemożliwe. Tutaj już tego problemu nie ma :)

Takie rzeczy były już stosowane w moim zapłonie w Jawie 350 TS i według relacji użytkowników regulacja znacznie wygodniejsza :) (fotka: http://imgur.com/ITku2tF ).
OK, a kiedy to zostało zaprojektowane? wróć, kiedy zostało pokazane :) o projektowaniu nikt nie wiedział.

Obrazek

A kiedy Raksio zrobił to u siebie?

Obrazek

Ok, na zdjęciu mało widać - no to tutaj jest jeszcze jedno :)

Obrazek

Proszę sobie porównać daty :) Nie chciałem się od razu rzucać, ale sprostować prawdę to wypada.

A że kolega lubi kopiować to już wcześniej pokazał przy zapłonie do 175. Śmieszne jest tylko to, że wszyscy co to tak wszystko robili samemu i niezależnie mieli moje zapłony u siebie przed produkcją swoich :).

Podejrzewam, że niedługo zupełnie przypadkiem pojawią sie zapłony z trójfazowym ładowaniem u różnych innych sprzedawców ;-)

Czasami mam wrażenie, że szkoda jest czasu na usprawnienia swoich produktów (praktyka pokazuje, że szybko ktoś wpada na podobne pomysły), ale nic nie zastąpi satysfakcji, kiedy słyszysz w telefonie zadowolonego klienta :). A proces tworzenia (pomysł-projekt-prototyp-wykonanie) to też super sprawa, dlatego m.in. męczę się na studiach inżynierskich :)

Wracając do głównego wątku, pobawiłem się dzisiaj jeszcze z zapłonem - mam mega wolny internet na wiosce, jak wrócę na studia to powrzucam więcej filmów, w międzyczasie mam jeden mniejszy:

Obrazek

https://www.youtube.com/watch?v=mF6_3uk2O14

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 248
Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100
Lokalizacja: Cyprzanów
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)

Post autor: marek216 » 2017-03-05, 20:34

Savier zamiast pisać "do Oskara" w swoim temacie wystarczy napisać do niego prywatnie.
Zaczniesz kolejną gównoburzę jak ta z AudioBas'em. Wizerunek forum widzę masz w poważaniu. Szkoda.
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość