Polskie, dwusuwowe silniki motocyklowe =>twórczość własna :)

Miejsce na książki, schematy, instrukcji obsługi itp.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
inz69
Posty: 17
Rejestracja: 2014-12-07, 19:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64|Pony M301|Komar MR232|Jawa 350 '82|MZ Trophy
Lokalizacja: tarnów/warszawa
Kontaktowanie:

Polskie, dwusuwowe silniki motocyklowe =>twórczość własna :)

Post autor: inz69 » 2015-12-21, 15:31

Witam,
przeszukałem dość dokładnie forum w poszukiwaniu tematu, który jakoś klasyfikowałby polskie silniki dwusuwowe... jest sporo wątków opisujących poszczególne silniki, ale brakuje jednego miejsca w którym chociaż pokrótce, ale znalazłby się opis wszystkich seryjnych silników. Chciałbym coś takiego (oczywiście licząc na Waszą pomoc) zapoczątkować. Myślę, że sporo "świeżaków" i nie tylko skorzystało by z takiej "rozpiski":)
Zakres oczywiście do dyskusji, ja proponowałbym zająć się silnikami od S01 do W2B.

Zdajemy sobie sprawę z liczby wersji/modeli/typów silników powstałych w PRL-u więc sugeruje trzymać się jakiegoś schematu np:
model silnika | krótki opis |lata produkcji| zastosowanie|zdjęcie | znaki szczególne | ewentualnie jakieś odniesienie do literatury

PS. umieszczam ten wątek w dziale literatura ponieważ nie mam uprawnień do wrzucenia go do silników, ale bedę wdzięczny Adminowi za przeniesienie w odpowiednie miejsce;)
Ostatnio zmieniony 2015-12-21, 15:54 przez inz69, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
inz69
Posty: 17
Rejestracja: 2014-12-07, 19:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64|Pony M301|Komar MR232|Jawa 350 '82|MZ Trophy
Lokalizacja: tarnów/warszawa
Kontaktowanie:

Re: Polskie, dwusuwowe silniki motocyklowe =twórczość własna

Post autor: inz69 » 2015-12-21, 15:42

Silnik S32 175ccm
Lata prod.: 1961-67?
Zastosowanie: SHL M11
Dane tech:
• Typ: S32, dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym.
• Średnica cylindra x skok tłoka / pojemność skokowa: 61,5 x 58 mm / 173 ccm.
•Sworzeń tłoka 15mm
• Stopień sprężania: 6,3
• Moc maksymalna: 9 KM przy 5000 obr / min.
• Gaźnik: typ GM24U1, średnica gardzieli 24 mm
• Odstęp styków przerywacza: 0,3 - 0,4 mm
• Wyprzedzenie zapłonu: 29 st. ( 4,4 mm ) przed Z.Z.
• Świeca: „Bosch” W225T11 lub równorzędna (Iskra F75).
• Odstęp elektrod świecy: 0,4 - 0,6 mm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość