WSK M06 z lat 1955-1956

Tylko przedmioty wyjątkowe, modele unikatowe, małoseryjne. Obowiązkowo dodawanie zdjęcia przedmiotu i szerszego opisu.
Regulamin forum
Obowiązkowo w przypadku nowego wątku należy dodać do postu załącznik w postaci zdjęcia przedmiotu bądź też zrzutu strony oraz opisać przedmiot.
Awatar użytkownika
gołąb83
Posty: 305
Rejestracja: 2015-12-13, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: http://www.polskajazda.pl/Profil/38751
Lokalizacja: Nowa Wola,Lubartowski,Lubelskie

Re: WSK M06 z lat 1955-1956

Post autor: gołąb83 » 2017-01-27, 11:34

za 3500zł to długo będzie stała bez kwitów itd. troszkę zlepek no i to wsk jak by była wfm to by już nie stała:(
Wszędzie Szybko Komfortowo:)

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 z lat 1955-1956

Post autor: Adam_Ga » 2017-01-27, 11:45

gołąb83 pisze:no i to wsk jak by była wfm to by już nie stała:(
Nie rozumiem, czemu WFM bardziej wartościowa?
PS. zajrzyj tutaj http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=9&p=629545#p629545
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
gołąb83
Posty: 305
Rejestracja: 2015-12-13, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: http://www.polskajazda.pl/Profil/38751
Lokalizacja: Nowa Wola,Lubartowski,Lubelskie

Re: WSK M06 z lat 1955-1956

Post autor: gołąb83 » 2017-01-27, 13:36

zaobserwowałem to od kilku już lat że wfm bardziej ludziom podchodzą mój kolega ma wsk z 56r. bez silnika i nie morze jej za 2500zł sprzedać już dłuższy czas....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wszędzie Szybko Komfortowo:)

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 z lat 1955-1956

Post autor: Adam_Ga » 2017-01-27, 14:14

gołąb83 pisze:zaobserwowałem to od kilku już lat że wfm bardziej ludziom podchodzą
Też to zauważyłem. Dziwne to bo pierwsze WSK są identyczne z WFM, jak dla mnie to nieco lepszy kąsek niż WFM.
gołąb83 pisze:mój kolega ma wsk z 56r. bez silnika i nie morze jej za 2500zł sprzedać już dłuższy czas....
może dlatego że silnik z tego rocznika to drugie tyle? O ile znajdziesz...
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

revo
Posty: 112
Rejestracja: 2014-10-06, 11:47
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M21W2,
Wsk M06
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 z lat 1955-1956

Post autor: revo » 2017-01-27, 14:23

Adam_Ga, gołąb83 - podzielam Wasze zdanie, faktycznie WSK są tańsze. Podobną zależność można zauważyć np. w przypadku WSK M06 np. z 1957 roku, które podobnie kosztują jak WFM np. z 1959, a według mnie taka WSK z 1957 (ze skośną głowicą, metalową tylną lampką i wydechem rybką jest o wiele fajniejszym motocyklem niż zwykła WFM).
Adam_Ga pisze:może dlatego że silnik z tego rocznika to drugie tyle? O ile znajdziesz...
Bez przesady, w tej ramie silnik już nie powinien mieć żeberek w karterach, więc nie będzie aż tak drogi. Co nie zmienia faktu, ze 2500 zł to trochę za dużo za taki stan ;-)

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 z lat 1955-1956

Post autor: Adam_Ga » 2017-01-27, 14:28

revo pisze:Bez przesady, w tej ramie silnik już nie powinien mieć żeberek w karterach, więc nie będzie aż tak drogi.
No dobra trochę popłynąłem. Parę dni temu kupiłem taki silnik za 600zł co uważam za okazję, przeglądając ogłoszenia to cena waha się miedzy 1000 a 1500, jak starszy to okolice 2000 nie są niczym dziwnym.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 z lat 1955-1956

Post autor: Texas Ranger » 2017-01-27, 23:29

a według mnie taka WSK z 1957 (ze skośną głowicą, metalową tylną lampką i wydechem rybką jest o wiele fajniejszym motocyklem niż zwykła WFM).
Zależy, co kto lubi. WFM z 1955 r. nie jest taką zwykłą WFM, tylko unikatem moim zdaniem wartościowszym niż WSK, dlatego, że chronologicznie to WFM były produkowane jako pierwsze, a WSK była jej kopią.

revo
Posty: 112
Rejestracja: 2014-10-06, 11:47
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M21W2,
Wsk M06
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 z lat 1955-1956

Post autor: revo » 2017-01-28, 00:55

@Texas Ranger - odniosłeś się tylko do części mojej wypowiedzi wyrwanej z kontekstu. Przeczytaj całą moją wypowiedź jeszcze raz - wyraźnie porównywałem w niej WSK M06 z 1957 roku z WFM M06 z 1959 roku :-) Dla mnie taka WFM z silnikiem z okrągłym cylindrem (~od 1958 roku), niestety ale większej wartości kolekcjonerskiej sobą nie przedstawia od motocykla WSK z 1957 roku.

Awatar użytkownika
PrzemM
Posty: 90
Rejestracja: 2015-01-11, 21:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150 M06 56r 57r Riviera Lutece Kobuz 2.66 Dudek Junaki
Lokalizacja: Trawniki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 z lat 1955-1956

Post autor: PrzemM » 2017-02-02, 22:45

gołąb83 pisze:zaobserwowałem to od kilku już lat że wfm bardziej ludziom podchodzą mój kolega ma wsk z 56r. bez silnika i nie morze jej za 2500zł sprzedać już dłuższy czas....
Kusisz :evil:

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 z lat 1955-1956

Post autor: skavinsky » 2017-03-02, 22:53

gołąb83 pisze:
2017-01-27, 13:36
zaobserwowałem to od kilku już lat że wfm bardziej ludziom podchodzą mój kolega ma wsk z 56r. bez silnika i nie morze jej za 2500zł sprzedać już dłuższy czas....
No cena 2500 za praktycznie gołą ramę nie jest ceną małą, rozumiem jakby był pełen osprzęt kierownicy i lampy

Awatar użytkownika
gołąb83
Posty: 305
Rejestracja: 2015-12-13, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: http://www.polskajazda.pl/Profil/38751
Lokalizacja: Nowa Wola,Lubartowski,Lubelskie

Re: WSK M06 z lat 1955-1956

Post autor: gołąb83 » 2017-03-06, 13:12

to co powiecie na to???
ceny z miesiąca na miesiąc rosną drastycznie:(
http://allegro.pl/rama-zielona-1956-rar ... 69761.html
Wszędzie Szybko Komfortowo:)

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 z lat 1955-1956

Post autor: Adam_Ga » 2017-03-06, 13:14

Obserwowałem tą aukcję. Zastanawia mnie czy ktoś mu to to podbijał czy ktoś upadł na głowę i faktycznie kupił goł ramę za 1000zl.
Stan jak na zdjęciach.Rama z 1956r.Pod spodem zielony lakier w mojej opinii w dobrym stanie.Wystarczy kupic rozuszczalnik lub zmyć bordowy w jakiś sposób i zostanie nam piękna rama w ziolonym lakierze.Zapraszam na inne aukcje gdzie jest więcej części do wsk/wfm.Każdy ma równe szanse dlatego nie sprzedaje poza allegro.Aukcja trwa do końca.
gość miał wystawione około 100 aukcji z częściami WFM i Simson SR2, może ktoś się napalił....?
tabliczka.jpg
rama.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 z lat 1955-1956

Post autor: dąbek » 2017-03-27, 21:20

Texas Ranger pisze:
2017-01-27, 23:29
a według mnie taka WSK z 1957 (ze skośną głowicą, metalową tylną lampką i wydechem rybką jest o wiele fajniejszym motocyklem niż zwykła WFM).
Zależy, co kto lubi. WFM z 1955 r. nie jest taką zwykłą WFM, tylko unikatem moim zdaniem wartościowszym niż WSK, dlatego, że chronologicznie to WFM były produkowane jako pierwsze, a WSK była jej kopią.
Wracając do dyskusji o różnicy w cenach między WFM, a WSK z tamtych roczników to przeglądając artykuły z ówczesnych czasopism motoryzacyjnych (głównie Motor) natrafiłem kilkakrotnie na taką ciekawostkę jak narzekanie zarówno redaktorów jak i czytelników na jakość produkowanych w Świdniku motocykli, identycznych zresztą z WFM, głównie w kwestii stosowanego w WSK lakieru nitro i braku starannosci przy montażu motocykla. Dochodziło nawet do takiego kuriozum, że ludzie posiadający talon na zakup motocykla nie wykorzystywali go do zakupu WSK tylko czekali na dostawę WFMek.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 z lat 1955-1956

Post autor: Adam_Ga » 2017-04-02, 10:53

Też o tym czytałem. Dość częste były sytuacje ze nowa WSK nie nadawała sie do jazdy, silnik palił nie równo, hamulce nie działały, coś ciekło, coś było nie dokręcone*.Dziwne to trochę ale takie sa relacje ludzi z tego okresu. Będąc w Lublinie, słyszałem też że pod koniec produkcji śruby silnika nie były wkręcane tylko wbijane... takie czasy, taka mentalność...

* - Motocykle w PRL. Rzecz o motoryzacji i nie tylko... - Tomasz Szczerbicki
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości