NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Tylko przedmioty wyjątkowe, modele unikatowe, małoseryjne. Obowiązkowo dodawanie zdjęcia przedmiotu i szerszego opisu.
Regulamin forum
Obowiązkowo w przypadku nowego wątku należy dodać do postu załącznik w postaci zdjęcia przedmiotu bądź też zrzutu strony oraz opisać przedmiot.
Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 581
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: wkzarci » 2017-02-09, 16:01

Znów ten silnik na aukcji nie podoba się nowym nabywcą :shock: ? czy to następny wygrzebany...


http://allegro.pl/nowy-silnik-prototyp- ... ml#thumb/1

opis:


PROTOTYP SILNIKA do WSK 125 model 051.1

Stan przedstawiają zdjęcia / Oryginalne / Nowe

W skład licytowanego zestawu wchodzą:
-Oryginalne NOWE kartery do silnika 051.1
-Oryginalny adapter pod zapłon stosowany później w motorowerze "chart"
-Oryginalne koło magnesowe , o oznaczeniu "103..." (w motorowerze chart było 105...)


Model silnika 051.1 powstał w Ośrodku Badawczo Rozwojowym (OBR) pod koniec istnienia zakładów.
Silniki te wyposażone w zapłony stosowane później w motorowerach ROMET CHART miały usprawnić pracę silnika.
Niestety nigdy nie weszły do masowej produkcji...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: daroohd » 2017-02-09, 17:20

Teraz jest w Jaworznie wiec sprzedaż dalej

Awatar użytkownika
Dżjordżjo
Posty: 282
Rejestracja: 2016-02-11, 21:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kobuz 77'
Lokalizacja: Sadowne
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: Dżjordżjo » 2017-02-09, 20:06

Więc te kartery różnią sie tylko tym od zwykłych że gościu daje ten adapter i magneto pod chartowski zapłon?

rolecki
Posty: 223
Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA
Lokalizacja: Halinów
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: rolecki » 2017-02-09, 21:15

Przecież nikt wtedy nie zaprojektował ani nie wyprodukował specjalnie nowego odlewu karteru pod zapłon Charta tylko poratowali się podstawką pod inny zapłon zresztą te kartery były produkowane na koniec produkcji.Sam pamiętam jak pod koniec lat 90-tych w jednym sklepie z częściami do motocykli koleś miał właśnie takie całe nowe kompletne silniki z zapłonami od Charta.Cena była abstrakcyjna jak na tamte czasy około 1000zł.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: Savier » 2017-02-13, 19:25

Kartery mają mocno zniżoną płaszczyznę styku z podstawą zapłonu :).
Fajna ciekawostka.
Ciekawe czy te silniki na lekkim magnecie Charta były słabsze od tych starszych pod górke? :mrgreen:

bayu

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: bayu » 2017-02-13, 20:44

raczej silniejsze, zmniejszyli pojemność szkodliwą tym rozwiązaniem

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: Savier » 2017-02-13, 22:09

???
Ja się tak tylko śmiałem, bo często ludzie tak zapłony na lekkim magnecie komentują :)

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: Muciek » 2017-02-13, 22:22

Czyli teoretyczne tam powinien iść inny wał ? :D

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: szef100 » 2017-02-15, 14:55

A mi się gdzieś na forum obiło o uszy że magneto było inne niż w charcie. Dlatego pasowało na wał

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: Savier » 2017-02-15, 16:40

Chart i WSK mają inne kąty stożka.

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: MajkelCIN » 2017-02-15, 21:10

Jaką sumę warto jeszcze wyłożyć za te kartery?

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: brobmw » 2017-02-15, 21:46

Poszło za 732 pln.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: czankete » 2017-02-16, 09:31

szef100 pisze:
2017-02-15, 14:55
A mi się gdzieś na forum obiło o uszy że magneto było inne niż w charcie. Dlatego pasowało na wał
...zgadza się szef100 - magneto różniło się średnicą osadzenia na wale - temat tego silnika był już wcześniej przynajmniej ze dwa razy zakładany - tu linki:

viewtopic.php?f=77&t=25093&p=622478#p622478

http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=23 ... =s01+chart

...co do pracy silnika na chartowskim zapłonie i jego charakterystyki to od siebie mogę dodać tyle, że zachowuje się jak na obecnych zapłonach CDI oczywiście oprócz wydajności cewek obsługujących ładowanie i oświetlenie. Zważywszy, że zapłon do charta można czasami dostać za nieduże pieniądze a i da się też trafić (nowe) koło magnesowe sprzedawane jako do charta a z oznaczenia pasujące na czop wału wsk to dla mniej wymagających można sobie całkiem po przystępnej cenie złożyć bezstykowy układ zapłonowy ;-)

Laczek
Posty: 73
Rejestracja: 2016-01-23, 13:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: Laczek » 2017-02-17, 17:53

Ale chyba w Chartach moduły zapłonowe są dość awaryjne.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: czankete » 2017-02-18, 11:43

Laczek pisze:
2017-02-17, 17:53
Ale chyba w Chartach moduły zapłonowe są dość awaryjne.
...nie zgodzę się, przy sprawnej niepoprzecieranej instalacji i o ile nie jest rozszczelniony i zawilgocony GL-133 działa bezawaryjnie przez długie lata. Zresztą jest to jeden z najprostszych układów tego typu składających się jak pamiętam z sześciu lub siedmiu elementów, więc nawet jakakolwiek usterka jest banalnie łatwa do usunięcia... ;-)

Awatar użytkownika
Cienias
Posty: 314
Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: Cienias » 2017-02-25, 12:17

Kurcze przeglądnąłem temat i przypomniałem sobie że przyniosłem jakiś czas temu z Dezametu od znajomego trzy takie magneta, ale włożyłem je do kartonu z częściami od 027 bo byłem pewny że właśnie są od tego silnika.
Wczoraj oglądnąłem je na garażu i okazało się że maja numer 103, czyli powinny pasować do 125. Trzeba będzie to kiedyś sprawdzić.
Ciekawe jak pasuje reszta z 027 :?:
103.jpg
103_2.jpg
103_4.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Cienias
Posty: 314
Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: Cienias » 2017-03-01, 22:19

Szukałem dzisiaj jeszcze w garażu tych kół magnesowych i gdy zobaczyłem jeden przytarty od środka to przypomniało mi się że zdemontowałem go z innego silnika. Zacząłem szperać i okazuje się że te koła magnesowe z początkiem 103 były montowane w silniku stacjonarnym typ 171 (jeden cylinder). Można je poznać po dwóch dodatkowych otworach bodajże M5, dzięki którym przykręca się do koła wentylator do studzenia silnika.
Dodatkowo owe koła magnesowe były też stosowane w silniku typ 155.1 (dwa cylindry) i w tej wersji miały już cztery dodatkowe otwory bodajże M5 również do mocowania wentylatora do studzenia silnika. Nie wiem tylko czy stożki są takie same w silniku 171 i 151.1.
Oby dwa typy widać na zdjęciu post wyżej.
Szukając tych wiadomości w starych Dezametowskich katalogach, zauważyłem również że numer części "tłok z kołkami" w silniku typ 155.1 zaczyna się od numeru 051.
Porównałem numery i okazuje się że do silników stacjonarnych typ 155.1 wkładali tłoki od WSK 125. Numery pierścieni też się zgadzają.
Ciekawe czy cylinder z silnika 155.1 wszedł by w kartery 051?

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: czankete » 2017-03-02, 09:34

Cienias pisze:
2017-02-25, 12:17
Wczoraj oglądnąłem je na garażu i okazało się że maja numer 103, czyli powinny pasować do 125. Trzeba będzie to kiedyś sprawdzić.
...nie ma co sprawdzać - pasują - dobry rok temu dokonałem tego "odkrycia" ;-)



...a swoją drogą jakbyś miał chęć pozbyć się jednego takiego koła to z chęcią odkupiłbym celem zamontowania kolejnego PRL-owskiego CDI w trójce :-)

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: czankete » 2017-03-10, 08:01

..."kolejny" :lol: prototypowy silnik 051.1

http://allegro.pl/nowy-silnik-prototyp- ... 76241.html

- sprzedający na allegro nick rajdowiec5, cena kup teraz 1030zł, aukcja nr 6745676241,
opis następujący:

Witam, przedmiotem dzisiejszej licytacji jest:
PROTOTYP SILNIKA do WSK 125 model 051.1
Stan przedstawiają zdjęcia / Oryginalne / Nowe
W skład licytowanego zestawu wchodzą:
-Oryginalne NOWE kartery do silnika 051.1
-Oryginalny adapter pod zapłon stosowany później w motorowerze "chart"
-Oryginalne koło magnesowe , o oznaczeniu "103..." (w motorowerze chart było 105...)
Model silnika 051.1 powstał w Ośrodku Badawczo Rozwojowym (OBR) pod koniec istnienia zakładów.
Silniki te wyposażone w zapłony stosowane później w motorowerach ROMET CHART miały usprawnić pracę silnika.
Niestety nigdy nie weszły do masowej produkcji...
Możliwość podesłania dokładniejszych zdjęć.
KONTAKT:
Telefon: 79 22 77 00 9
E-mail: maniak1988@o2.pl
Pozdrawiam oraz zachęcam do licytacji.


http://allegro.pl/nowy-silnik-prototyp- ... 76241.html


...a swoją drogą to ostatnimi czasy to łatwiej o zakup tych "prototypowych" karterów niż do zwykłego 051 (czyż zdjęcia nie wyglądają znajomo???) :lol:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

markus20x
Posty: 124
Rejestracja: 2015-09-24, 22:17
GG: 0
Moje maszyny: Kilka Polskich sprzętów
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

Post autor: markus20x » 2017-03-10, 11:06

to jest cały czas ten sam zestaw, zresztą tak jak ktoś pisał wcześniej, od ubiegłego roku "rajdowiec" wystawia go 4/5 raz. Pamiętam, że w minione wakacje ktoś sprzedał podobny prototyp kompletny ale używany za około 2 tyś. po czym w krótkim czasie pojawiał się ten, tylko jego cena na licytacjach nie przekraczała 1 tyś. więc go nie sprzedał- prawdopodobnie podbijał sobie cenę za wysoko;) mimo wszystko nawet cena kup teraz nie jest taka straszna przy obecnych cenach, i gdybym odbudowywał B3 z końca produkcji to z chęcią bym użył takiego prototypu

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości