Strona 1 z 2

NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-09, 16:01
autor: wkzarci
Znów ten silnik na aukcji nie podoba się nowym nabywcą :shock: ? czy to następny wygrzebany...


http://allegro.pl/nowy-silnik-prototyp- ... ml#thumb/1

opis:


PROTOTYP SILNIKA do WSK 125 model 051.1

Stan przedstawiają zdjęcia / Oryginalne / Nowe

W skład licytowanego zestawu wchodzą:
-Oryginalne NOWE kartery do silnika 051.1
-Oryginalny adapter pod zapłon stosowany później w motorowerze "chart"
-Oryginalne koło magnesowe , o oznaczeniu "103..." (w motorowerze chart było 105...)


Model silnika 051.1 powstał w Ośrodku Badawczo Rozwojowym (OBR) pod koniec istnienia zakładów.
Silniki te wyposażone w zapłony stosowane później w motorowerach ROMET CHART miały usprawnić pracę silnika.
Niestety nigdy nie weszły do masowej produkcji...

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-09, 17:20
autor: daroohd
Teraz jest w Jaworznie wiec sprzedaż dalej

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-09, 20:06
autor: Dżjordżjo
Więc te kartery różnią sie tylko tym od zwykłych że gościu daje ten adapter i magneto pod chartowski zapłon?

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-09, 21:15
autor: rolecki
Przecież nikt wtedy nie zaprojektował ani nie wyprodukował specjalnie nowego odlewu karteru pod zapłon Charta tylko poratowali się podstawką pod inny zapłon zresztą te kartery były produkowane na koniec produkcji.Sam pamiętam jak pod koniec lat 90-tych w jednym sklepie z częściami do motocykli koleś miał właśnie takie całe nowe kompletne silniki z zapłonami od Charta.Cena była abstrakcyjna jak na tamte czasy około 1000zł.

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-13, 19:25
autor: Savier
Kartery mają mocno zniżoną płaszczyznę styku z podstawą zapłonu :).
Fajna ciekawostka.
Ciekawe czy te silniki na lekkim magnecie Charta były słabsze od tych starszych pod górke? :mrgreen:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-13, 20:44
autor: bayu
raczej silniejsze, zmniejszyli pojemność szkodliwą tym rozwiązaniem

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-13, 22:09
autor: Savier
???
Ja się tak tylko śmiałem, bo często ludzie tak zapłony na lekkim magnecie komentują :)

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-13, 22:22
autor: Muciek
Czyli teoretyczne tam powinien iść inny wał ? :D

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-15, 14:55
autor: szef100
A mi się gdzieś na forum obiło o uszy że magneto było inne niż w charcie. Dlatego pasowało na wał

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-15, 16:40
autor: Savier
Chart i WSK mają inne kąty stożka.

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-15, 21:10
autor: MajkelCIN
Jaką sumę warto jeszcze wyłożyć za te kartery?

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-15, 21:46
autor: brobmw
Poszło za 732 pln.

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-16, 09:31
autor: czankete
szef100 pisze:
2017-02-15, 14:55
A mi się gdzieś na forum obiło o uszy że magneto było inne niż w charcie. Dlatego pasowało na wał
...zgadza się szef100 - magneto różniło się średnicą osadzenia na wale - temat tego silnika był już wcześniej przynajmniej ze dwa razy zakładany - tu linki:

viewtopic.php?f=77&t=25093&p=622478#p622478

http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=23 ... =s01+chart

...co do pracy silnika na chartowskim zapłonie i jego charakterystyki to od siebie mogę dodać tyle, że zachowuje się jak na obecnych zapłonach CDI oczywiście oprócz wydajności cewek obsługujących ładowanie i oświetlenie. Zważywszy, że zapłon do charta można czasami dostać za nieduże pieniądze a i da się też trafić (nowe) koło magnesowe sprzedawane jako do charta a z oznaczenia pasujące na czop wału wsk to dla mniej wymagających można sobie całkiem po przystępnej cenie złożyć bezstykowy układ zapłonowy ;-)

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-17, 17:53
autor: Laczek
Ale chyba w Chartach moduły zapłonowe są dość awaryjne.

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-18, 11:43
autor: czankete
Laczek pisze:
2017-02-17, 17:53
Ale chyba w Chartach moduły zapłonowe są dość awaryjne.
...nie zgodzę się, przy sprawnej niepoprzecieranej instalacji i o ile nie jest rozszczelniony i zawilgocony GL-133 działa bezawaryjnie przez długie lata. Zresztą jest to jeden z najprostszych układów tego typu składających się jak pamiętam z sześciu lub siedmiu elementów, więc nawet jakakolwiek usterka jest banalnie łatwa do usunięcia... ;-)

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-02-25, 12:17
autor: Cienias
Kurcze przeglądnąłem temat i przypomniałem sobie że przyniosłem jakiś czas temu z Dezametu od znajomego trzy takie magneta, ale włożyłem je do kartonu z częściami od 027 bo byłem pewny że właśnie są od tego silnika.
Wczoraj oglądnąłem je na garażu i okazało się że maja numer 103, czyli powinny pasować do 125. Trzeba będzie to kiedyś sprawdzić.
Ciekawe jak pasuje reszta z 027 :?:
103.jpg
103_2.jpg
103_4.jpg

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-03-01, 22:19
autor: Cienias
Szukałem dzisiaj jeszcze w garażu tych kół magnesowych i gdy zobaczyłem jeden przytarty od środka to przypomniało mi się że zdemontowałem go z innego silnika. Zacząłem szperać i okazuje się że te koła magnesowe z początkiem 103 były montowane w silniku stacjonarnym typ 171 (jeden cylinder). Można je poznać po dwóch dodatkowych otworach bodajże M5, dzięki którym przykręca się do koła wentylator do studzenia silnika.
Dodatkowo owe koła magnesowe były też stosowane w silniku typ 155.1 (dwa cylindry) i w tej wersji miały już cztery dodatkowe otwory bodajże M5 również do mocowania wentylatora do studzenia silnika. Nie wiem tylko czy stożki są takie same w silniku 171 i 151.1.
Oby dwa typy widać na zdjęciu post wyżej.
Szukając tych wiadomości w starych Dezametowskich katalogach, zauważyłem również że numer części "tłok z kołkami" w silniku typ 155.1 zaczyna się od numeru 051.
Porównałem numery i okazuje się że do silników stacjonarnych typ 155.1 wkładali tłoki od WSK 125. Numery pierścieni też się zgadzają.
Ciekawe czy cylinder z silnika 155.1 wszedł by w kartery 051?

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-03-02, 09:34
autor: czankete
Cienias pisze:
2017-02-25, 12:17
Wczoraj oglądnąłem je na garażu i okazało się że maja numer 103, czyli powinny pasować do 125. Trzeba będzie to kiedyś sprawdzić.
...nie ma co sprawdzać - pasują - dobry rok temu dokonałem tego "odkrycia" ;-)



...a swoją drogą jakbyś miał chęć pozbyć się jednego takiego koła to z chęcią odkupiłbym celem zamontowania kolejnego PRL-owskiego CDI w trójce :-)

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-03-10, 08:01
autor: czankete
..."kolejny" :lol: prototypowy silnik 051.1

http://allegro.pl/nowy-silnik-prototyp- ... 76241.html

- sprzedający na allegro nick rajdowiec5, cena kup teraz 1030zł, aukcja nr 6745676241,
opis następujący:

Witam, przedmiotem dzisiejszej licytacji jest:
PROTOTYP SILNIKA do WSK 125 model 051.1
Stan przedstawiają zdjęcia / Oryginalne / Nowe
W skład licytowanego zestawu wchodzą:
-Oryginalne NOWE kartery do silnika 051.1
-Oryginalny adapter pod zapłon stosowany później w motorowerze "chart"
-Oryginalne koło magnesowe , o oznaczeniu "103..." (w motorowerze chart było 105...)
Model silnika 051.1 powstał w Ośrodku Badawczo Rozwojowym (OBR) pod koniec istnienia zakładów.
Silniki te wyposażone w zapłony stosowane później w motorowerach ROMET CHART miały usprawnić pracę silnika.
Niestety nigdy nie weszły do masowej produkcji...
Możliwość podesłania dokładniejszych zdjęć.
KONTAKT:
Telefon: 79 22 77 00 9
E-mail: maniak1988@o2.pl
Pozdrawiam oraz zachęcam do licytacji.


http://allegro.pl/nowy-silnik-prototyp- ... 76241.html


...a swoją drogą to ostatnimi czasy to łatwiej o zakup tych "prototypowych" karterów niż do zwykłego 051 (czyż zdjęcia nie wyglądają znajomo???) :lol:

Re: NOWY SILNIK PROTOTYP 051.1 WSK 125

: 2017-03-10, 11:06
autor: markus20x
to jest cały czas ten sam zestaw, zresztą tak jak ktoś pisał wcześniej, od ubiegłego roku "rajdowiec" wystawia go 4/5 raz. Pamiętam, że w minione wakacje ktoś sprzedał podobny prototyp kompletny ale używany za około 2 tyś. po czym w krótkim czasie pojawiał się ten, tylko jego cena na licytacjach nie przekraczała 1 tyś. więc go nie sprzedał- prawdopodobnie podbijał sobie cenę za wysoko;) mimo wszystko nawet cena kup teraz nie jest taka straszna przy obecnych cenach, i gdybym odbudowywał B3 z końca produkcji to z chęcią bym użył takiego prototypu