Części charakterystyczne dla M21 W2 PERKOZ

czyli rozmowy o wszystkim
Odpowiedz
Awatar użytkownika
WojtekW
Posty: 163
Rejestracja: 2015-04-16, 21:04
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 125 WSK M06B3 PAK WSK M21W2 WSK M21W2 KOBUZ
Lokalizacja: Świnoujście
Kontaktowanie:

Części charakterystyczne dla M21 W2 PERKOZ

Post autor: WojtekW » 2019-04-12, 21:26

Piszę w tym miejscu za dobrą radą pewnego wrażliwego moderatora, aby można było pisać o wszystkim i w stylu jaki się chce. Zadawałem już w innym miejscu te pytania ale tam nie wypaliło więc ponawiam próbę . Parę pytań na początek:
1. Może ktoś z właścicieli części od motocykli WSK, poinformuje mnie czy w przełączniku zespolonym lewym mieliście manetkę wyłączania silnika, czy była okablowana i jakie kolory kabli . No i jeszcze jedno, czy ktoś z Was miał w miejscu manetki, czyli zamiast manetki, zaślepkę z aluminium lub plastiku ?????
2. Jeśli ktoś z forum miał ramę od WSK M21 W2 PERKOZ, czyli pierwsze numery od 1 do numeru 250 i jeśli miał ramę uszkodzoną to rury ramy podwójne w dolnej części miały szef w środku czy nie????
3. Czy ktokolwiek z Was miał przełączniki zespolone z pierwszych lat produkcji, czyli bez nadlewanych numeracji i oznaczeń wykonane ze stopu aluminium i czy ktokolwiek z Was spotkał się z przełącznikami zespolonymi wykonanymi z odlewów żywicznych lub z plastiku ???
4.Kto z Was miał kiedykolwiek w jakimkolwiek motocyklu WSK aluminiowe obudowy kierunkowskazów malowane farbą ( identyczna z kolorem obudowy łańcucha pełnej metalowej, lub w kolorze identycznym jak lagi dolne typu Kos, malowane aluminiowe kolor srebrny, lub czarny) , oczywiście nie pytam o obudowy z plastiku czarne lub srebrne. Na razie tyle pytań w miejscu na wolną dyskusję, możecie tu w tym miejscu pisać jak wam się podoba i używać słów polskich jakie tylko są w słownikach dostępne. :evil: :evil: A i najważniejsze nie przechwalam się i nie wywyższam, proszę tylko o każdy rodzaj dyskusji na temat ogólny, ale o WSK-ach.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1633
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Części charakterystyczne dla M21 W2 PERKOZ

Post autor: Kosa » 2019-04-12, 21:35

Wydawalo mi się że w Kosie golenie to było czyste nie malowane aluminium, z kolei czarne wychodziły chyba tylko w modelu Kraska?

Awatar użytkownika
WojtekW
Posty: 163
Rejestracja: 2015-04-16, 21:04
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 125 WSK M06B3 PAK WSK M21W2 WSK M21W2 KOBUZ
Lokalizacja: Świnoujście
Kontaktowanie:

Re: Części charakterystyczne dla M21 W2 PERKOZ

Post autor: WojtekW » 2019-04-12, 21:46

Na koniec produkcji w Kosie lata 1983-1985 w motocyklach i po 1985 do około 1988 jako części zamienne golenie dolne aluminiowe są malowane na kolor srebrny ( to jakiś kolor srebrna felga od fiata ) Jest to odlew dosyć charakterystyczny, bo w części pomiędzy mocowaniem błotnika, tam gdzie są nawiercone otwory, ten odlew jest prosty, bez oznaczeń i wgłębień, wiec to odlewy nie z WSK GOŻYCE czy ze WSK Świdnik, tylko z WSK Tomaszów Lubelski. A w czarnym kolorze, to jest farba piecowa epoksydowa, jeszcze to nie farba proszkowa ( nie mieliśmy wtedy tej technologi w takiej ilości) , no i niestety to nie jest oksyda czarna tylko farba.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1633
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Części charakterystyczne dla M21 W2 PERKOZ

Post autor: Kosa » 2019-04-12, 21:58

Dzięki za info - gdzieś czytałem że golenie do Kosa byly robione w trzech miejscach a teraz mam pewność że tak było. Czarne szły też do Kosa czy tylko do Kraski?

Awatar użytkownika
WojtekW
Posty: 163
Rejestracja: 2015-04-16, 21:04
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 125 WSK M06B3 PAK WSK M21W2 WSK M21W2 KOBUZ
Lokalizacja: Świnoujście
Kontaktowanie:

Re: Części charakterystyczne dla M21 W2 PERKOZ

Post autor: WojtekW » 2019-04-13, 10:27

Nie mam niestety w swoich zbiorach pierwszej wersji zawieszenia ,ale z opisu wnioskuje że nie było to robione w Polsce , niepotwierdzone niestety informacje sugerują na W. Brytanie, Metal Profiles, lub Włochy czyli Ceriani, lub też DDR bo Niemcy mieli spore doświadczenie z tym typem zawieszenia, no i w tedy DDR-ry były w naszym "socjalistycznym gospodarstwie" prawda jest gdzieś pośrodku. Mam zawieszenie jedne z wcześniejszych opis dał zdjęcia dał MTX50 czy SHOEI wielkie dzięki im obu za materiał , to drugie z kolei w produkcji i te robiono w Świdniku ale po próbach wykonano wzmocnienia bo urywały się uchwyty na błotnik. Powstała trzecia wersja z odlewni WSK Gorzyce , charakterystyczne numeracje w miejscu pomiędzy dziurami na uchwyty,obrabiana i wiercona już w Świdniku, na nowoczesnej na owe czasy zakupionej dla tych zawieszań maszynie. No i czwarta z kolei to wyżej wymieniona wersja z Tomaszowa Lubelskiego. Na koniec w latach 1984 aż do 1990 roku zawieszenia robi się w Bydgoszczy w Romecie, lub u Rometowego kooperanta, większość dla Charta to podobna konstrukcja, a trochę jeszcze i dla WSK-ki jako części zamienne, no i to jest malowane na srebrno. Czarne zawieszenie to tylko dla ostatniej wszystkich wersji M30 i rożnych wersji M26. Prawdopodobnie też do motocykli z rama Perkoza i z silnikiem 060 tyle że nie do końca to wiarygodna informacja bo tylko z jednego źródła. Kto z Was ma inne informacje to proszę o wypowiedz.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość