Jak przygotowujecie swoje motorki do zimowego postoju?

czyli rozmowy o wszystkim
Odpowiedz
Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Jak przygotowujecie swoje motorki do zimowego postoju?

Post autor: ŻbiKu » 2007-01-27, 02:18

Jak w temacie, mimo że nasza tegoroczna zima długa nie jest (dopiero się zaczęła) i mam nadzieje, że długa nie będzie to opiszcie jak przygotowujecie swoje motorki do postoju zakładając że postój rozpoczyna się np. w grudniu a kończy w marcu, może ktoś coś ciekawego wniesie ;-)

Sławek

Post autor: Sławek » 2007-01-27, 12:33

Ja przygotowuje moje wiesie do postoju wymieniając olej w skrzyni, czyszczeniem gaźnika, kranika, wężyka paliwa, wyrównując ciśnienie w oponach, myciem całego motocykla i wypastowanie go pastą tempo. Kumpel powiedział mi że on wlewa olej do 2 suwów do cylindra choć nie wiem czy to coś pomorze.

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-01-27, 13:05

Wymiana oleju - to podstawa, dokładne umycie całości i do tego wszystko smaruje smarem ŁT-43 m.in. oś wahacza, dźwignie hamulca tylnego, rączki hamulca przedniego i sprzęgła, ślimak sprzęgła. Opony "brudzę" talkiem. Części chromowane smaruje ............. - kurde jak to się nazywa? Wyleciało mi z głowy! Cały motocykl stoi w dość ciepłym miejscu przykryty folią.

Awatar użytkownika
Firewall
Posty: 225
Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
GG: 0
Lokalizacja: Tychy
Kontaktowanie:

Post autor: Firewall » 2007-01-27, 14:02

Wstyd się przyznać, ale w tym roku nie zakonserwowałem motorka do zimowego snu :-/ Stoi biedny w garażu i się kurzy... Jak będę miał ferie i tak muszę silnik rozebrać, bo muszę sprzęgło zrobić, więc olej musowo trzeba będzie wymienić, potem może pośmigam troszkę po śniegu i wstawie do garażu z powrotem... Z tego co wiem to powinno się: spuścić troszkę powietrza z opon, wstrzykąć oleju do cylindra, zostawić bene w baku żeby się rdza nie pojawiła, tak samo w gaźniku i tak jak koledzy wcześniej powiedzieli zakonserwować elementy smarem oraz lakierek najlepiej nawoskować - całość przykryć ciepłym kocykiem :mrgreen:

Łukasz89
Posty: 11
Rejestracja: 2007-01-14, 18:46
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Łukasz89 » 2007-01-27, 14:34

no ja tez się muszę przyznać ze motorka na zimę nie zakonserwowałem. moją wieskę eksploatuje cały rok :):):)
z przepisów drogowych robie sobie jaja i ciągle powtarzam, że każdy pies to faja :)

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-01-27, 22:34

Firewall pisze:Z tego co wiem to powinno się: spuścić troszkę powietrza z opon, wstrzykąć oleju do cylindra, zostawić bene w baku żeby się rdza nie pojawiła, tak samo w gaźniku i tak jak koledzy wcześniej powiedzieli zakonserwować elementy smarem oraz lakierek najlepiej nawoskować - całość przykryć ciepłym kocykiem
ja właśnie tak robie, a i motor trzymam w cieplutkim garażu, żeby nie zmarzł.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

Awatar użytkownika
Markiz
Posty: 148
Rejestracja: 2007-01-02, 23:18
GG: 1155265
Moje maszyny: Romet 50 T-1
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Kontaktowanie:

Post autor: Markiz » 2007-01-28, 00:50

A stoi brudny w garażu nakryty jakąś szmatą :lol: :lol:
Moja była Wiesia :( http://markiz.fotosik.pl/albumy/130934.html
Obecnie Romet 50 T-1

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 106
Rejestracja: 2007-01-02, 21:45
Moje maszyny: Nie ma
Kontaktowanie:

Post autor: Dawid » 2007-01-28, 09:41

ja swój użytkuję, a WSK stoi sobie, weźmiemy ją z sąsiadem na "warsztat" na feriach :-) silnik w środku pewnie czarny będzie :-|

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-01-28, 15:41

Ja robię niewiele : zalewam gar olejem silnikowym ,przekoopuje kilkakrotnie żeby się rozsmarował ,taplam cały motor (szczególnie chromy) w oleju i nakrywam go szmatą. Ot tyle ;)
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
Bubu
Posty: 10
Rejestracja: 2007-02-04, 14:36
GG: 0
Lokalizacja: Żmigród
Kontaktowanie:

Post autor: Bubu » 2007-02-05, 17:11

Swoja wuenię powiesilem na ścianie :lol: Pospuszczalem powietrze,spusciłem stary olej,wlałem nowy,lakier i chromy wysmarowałem specjalną wazeliną,takie pierdołki jak linki,śrubki spryskałem WD40,do cylindra wlałem dużo oleju,rozprowadziłem go i tak sobie wisi i czeka do wiosny, i to chyba tyle :-)

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-02-05, 18:15

Bubu, kurde od razu przypomniał mi się Twój słynny cylinder...
Nie mogłem sobie przypomnieć czym smaruje się chrom... wazelina!

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-02-06, 20:08

Tylko z tym olejem do cylindra to nie przesadzajcie, bo na wiosnę po pierwszym kopie wywali wam zimmeringi na wale korbowym , już lepszym rozwiązaniem na konserwację silnika wewnątrz jest przekopanie silnika przed postojem bez włączonego kluczyka i z otwartym kranikiem, silnik sam sobie zaciągnie mieszankę w której jest wystarczająca ilość oleju .
Ja nie konserwuje motoru , powód jest prosty wczoraj i przed wczoraj w Opolskiem było wiosenna pogoda wskoczyłem w kombinezon i cheja "przekonserwować" maszynę .
Mówię wam to są chyba najlepsze chwile w życiu motocyklisty .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości