Świece zapłonowe

czyli rozmowy o wszystkim
Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Stary » 2011-07-03, 08:14

No no spoko :) Tylko chciałem zwrócić uwagę, żeby nikt nie zakładał np. Boscha8 zamiast np Boscha5 twierdząc, że 8 ma "większą ciepłotę" ( jest na odwrót - przypomina redakcja :) )

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: szymon_wolebez » 2012-09-10, 21:03

To jak z tymi świecami teraz przy obecnym trendzie CDI.
Co tam zakładacie do WSK 175?

Czy piaskowanie świecy obecnie jest dobrym rozwiązaniem. Piaskuję i mi to działa, w książce H.Załąskiego też jest wzmianka o piaskowaniu. Natomiast w artykułach o świecach nie zalecają czyszczenia tylko wymianę (samochody ;-) ).

Miałem jakiegoś boscha przez trzy sezony w tym z dwa razy piaskowana i chodziło ładnie. Sklepał mi się gwint i nieco elektroda uszkodziła przy ustawianiu przerwy. Więc teraz szukam kolejnej dobrej świecy, wkręciłem chwilowo Iskra F95.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: szymon_wolebez » 2013-02-11, 12:52

Dawno nie pisałem ale też i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.

Obecnie walczę z elektroniką na pokładzie (procesorowy układ sterowania silnikiem/zapłon) mam jazdę z zakłóceniami.
Chyba wiecie jak to wygląd gdy przy pracującym silniku podchodzimy z tanim miernikiem cyfrowym a tam wyskakują głupoty. To sa tego rodzaju zakłócenia od układu zapłonowego. To właśnie powoduje, że procesor nie chce poprawnie pracować w okolicy takiej instalacji przy zasilaniu z osobnego akumulatora (więc to co idzie po zasilaniu to osobna sprawa).

Czytam różne artykuły od dłuższego czasu i jest tam wyraźnie opisane, że stosuje się fajki z rezystorem i świece z wbudowanym rezystorem np. NGK R.

Na stanowisku testowym mam cewkę WN 6V z kobuza. Do tej pory miałem stary przewód WN i fajkę. Na tej konfiguracji strasznie mi śmieciło w eter. Po sprawdzeniu omomierzem okazało się, że fajka jest uszkodzona i tam gdzie powinien być rezystor jest pusto i brak przejścia. Więc wyładowanie było na świecy i w fajce. Zamówiłem nową fajkę ekranowaną z rezystorem 1kohm oraz nowy przewód zapłonowy z rdzeniem miedzianym BOSCH 7mm.

Poziom zakłóceń dzięki temu wyraźnie się zmniejszył. Teraz szukam odpowiedniej i sprawdzonej świecy z rezystorem aby dodatkowo wytłumić śmieci od zapłonu.

Szperałem po tabelach porównujących wartości cieplne wg iskry F95 albo F100.
Znalazłem NGK BR8HS jako odpowiednik iskry F100 (wolał bym jednak znaleźć odpowiednik F95 jako cieplejszą świece do wysłużonego silnika ale nie znalazłem).

Więc chce się zapytać czy ktoś używa tej świecy NGK BR8HS?
Czy faktycznie po zastosowaniu świecy z rezystorem zmalał poziom zakłóceń?

Różnie piszą na temat świec NGK i starych silników dwusuwowych, że trzeba uważać i pilnować aby nie gasić silnika nim się nie nagrzeje itp.

Jeszcze nie wiem czy sama fajka pomoże na tyle, że będzie już dobrze ale watro sprawdzić to w połączeniu ze świecą przeznaczoną do tego celu.

Wiem, że mało kto myśli o eliminacji zakłóceń w tego typu motocyklu ale może jednak watro to zrobić.

patison
Posty: 28
Rejestracja: 2013-02-16, 19:15
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06 b1
simson s51
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: patison » 2013-03-07, 17:42

Polecam:Isolator mam taka w simsonie s51 zrobiłem na niej 7000 tys km i nadal działa , oraz stare Iskry produkowane jeszcze w PRL ponieważ są bardzo wytrzymałe,o i jeszcze te stare ruskie z napisem CCCP
Nie polecam : NGK chyba że te po 30 zł miałem w wsk 125 padła po 4 dniach ,Bosch , Brisk

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: man on the WSK » 2013-03-07, 20:25

W WSK 175 mam świecę Championa i jak na razie jest ok. Bosch mi szybko padał w 125 (tak jak Iskra F80).Jeśli chodzi o ruskie świece zapłonowe to do WSK 125 można zastosować te o oznaczeniach A 17 ( nie A17B!) - odpowiednik Iskry F75S i A23 - odpowiednik F80. Do WSK 175 można użyć A26B (odpowiednik F95) i A26 (odpowiednik F100). Sam osobiście jeździłem na A17 w mojej B3 i spisywała się dobrze. Pozostałych świec nie testowałem, bo na razie nie mogę ich dostać.

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: peter125-175 » 2013-03-07, 20:56

Ja kupiłem świece w sklepie za 13 zł.Odpaliłem simsona i chodził,jak się nagrzał to gasł i nie chciał odpalić.

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: piotrBe » 2013-03-07, 21:12

Z tego co czytam, to zaraz będzie biznes na allegro na stare świece Iskry. Nowa, stara, zajechana, wypalona, przepuszcza na izolatorze czy będzie miała zerwany gwint (o ile to możliwe) będzie kosztować krocie :roll:

Ja jeżdżę na Iskra F80 która siedzi w silniku od 2008 roku i jest dobrze, w schowku mam kolejną F80 na której Skinder jeździł jo!

Wczoraj u kumpla grzebaliśmy przy shl mo6 150cc, nowa świeca obecnej produkcji Iskra. Odpaliła, chwile po jeżdżone i padło. Wykręcamy świece, styk do głowicy, kop i słychać przeskok a iskry nie widać. Może fajka? Fajka sprawna! Przykładamy moją zapasową F80 to by "słonia zabiło". Wina "nowej" świecy.

Bosh też chłopakom nie trzymał długo.

Awatar użytkownika
Grabar96
Posty: 136
Rejestracja: 2012-06-10, 14:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '76r.
Lokalizacja: Raciąż
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Grabar96 » 2013-03-07, 21:54

Ja problemu z nowymi iskrami nie mam.
Iskry siedzą w obu moich pojazdach (wsk i kibel na kółkach). W wsk 125 siedzi F75 a w kibelku F95 (nie pamiętam już).
Skuter po wymianie chińskiej świecy na Iskra przejechał ok. 9tyś. km. i nadal jeździ. Miałem ją zmienić na zalecaną świecę NGK ale pierwsza świeca miała zły gwint a druga przy próbie bez wkręcania w głowicę rzucała iskrą gdzie popadnie ale nie tam gdzie trzeba.
A w skrzynce narzędziowej wski leży 5 Iskier i jedna NGK (kupiona do testów, nieużyta). Iskra to moc :]
Nie mam czasu tracić czas

Awatar użytkownika
Grzesiek_Bieszczady
Posty: 122
Rejestracja: 2011-02-20, 19:05
GG: 0
Moje maszyny: Kobuz
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Grzesiek_Bieszczady » 2013-03-10, 12:58

Polecam : Iskra F95PS, F75 (moje Wski najlepiej na nich chodziły i chodzą)
Nie polecam : Brisk, Champion, Isolator, Bosch
Nie testowałem : NGK, PAL.
Moja skromna opinia : Nie ma co przepłacać polski sprzęt na polskich świecach pracuje najlepiej :)

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Skinder » 2013-03-10, 14:02

piotrBe pisze:Ja jeżdżę na Iskra F80 która siedzi w silniku od 2008 roku i jest dobrze, w schowku mam kolejną F80 na której Skinder jeździł jo!
Akurat ja miałem na spocie Boscha W8B, który do 175 był ***zajeb***, niepotrzebnie zamienialiśmy świece bo problemem był filtr powietrza. Jak się później okazało, mój bosch wyleciał ze schowka Błażejkowi i leży gdzieś w rowie do tej pory :roll: A to była ostatnia sprawna świeca, która wytrzymała dłużej niż 2 odpały.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: krzysiek200 » 2013-03-10, 19:29

jeździłem na różnych świecach zaczynając od ngk kończąc na pal i brisk i moim zdaniem Iskra stara czy nowa jest najlepsza, cały sezon w Ogarze bez wykręcania hulała i nadal lata

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: wujcio » 2013-03-10, 23:43

W WSK 175 rzy zapłonie bateryjnym 12 V i module zapłonowym zapomniałem co to jest świeca.
Na nowej F100 przejeździłem chyba 2 sezony bez żadnej awarii.
Tak samo wygląda sytuacja z CDI który mam zamontowany.

Niestety nowe świece mają problem z zapłonem iskrownikowym.

Awatar użytkownika
Mariusz0564
Posty: 91
Rejestracja: 2013-03-28, 08:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Orginał 1971
WSK 125 składak 1982/2013
Lokalizacja: Szczecinek ZSZ
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Mariusz0564 » 2013-04-28, 18:18

A jesli chodzi o WSK 125 mam do wyboru Iskre F75, F80 czy NGK BP7HS ktora kupić ??? :-/ :|

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Matej » 2013-04-28, 18:25

NGK BP7HS

Awatar użytkownika
Mariusz0564
Posty: 91
Rejestracja: 2013-03-28, 08:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Orginał 1971
WSK 125 składak 1982/2013
Lokalizacja: Szczecinek ZSZ
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Mariusz0564 » 2013-04-29, 10:25

kupiłem w sklepie świece NGK B7HS to czymś sie różni od NGK BP7HS ?

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: szymon_wolebez » 2013-04-29, 16:56

Matej pisze:NGK BP7HS
Dziś kupiłem świecę B7HS (choć chciałem BR8HS) namówiony, że to będzie bory wybór w praktyce do 175.
A tu piszecie, ze to dobra jest wg ciepłoty do 125.
Hmm czy sprzedawca chciał sprzedać bo mu się skończyły te co chciałem czy faktycznie ma być wg. opinii dobrze.
Cóż studzę głowicę i sprawdzę co z tego wyniknie.

Gdzieś mi moc ucieka i na wyższych obrotach przerywa więc trzeba coś działać....

EDIT:

Wstawiłem stary przerywacz z epoki, rzemiosło odstawiłem jako zło koniecznie na później. Zapłon ustawiony na suwmiarkę więc bez szału. Nowa świeca ładnie ruszyła, po godzinie jazdy coś znowu czasem gubi zapłon. Więc jednak kupię tą co chciałem i sprawdzę czy będzie lepiej.

beq1993
Posty: 75
Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
GG: 0
Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
Lokalizacja: Racibórz
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: beq1993 » 2013-05-27, 18:28

A co polecacie do WSK 175 bo miałem w niej NGK B8HS, ale bardzo szybko padła. Nie wiem czy kupić Iskre f100 czy znowu NGK. Nie mam jakoś zaufania do NGK bo wiem że tylko te japońskie są dobre, a kupując nie mam pewności skąd ona jest. Bosha też nie chce bo słyszałem o nim same złe opinie. Myślałem o świecy fitmy Champion, ale nie wiem jaka.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: krzysiek200 » 2013-05-27, 19:09

Ja jestem święcie przekonany że Iskra to najlepsza świeca do starych sprzętów ważna jest tylko ciepłota, zobacz w instrukcji lub np. w Załęskim jaka do 175 jest polecana

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: irek » 2013-05-27, 20:57

krzysiek200 pisze:Ja jestem święcie przekonany że Iskra to najlepsza świeca do starych sprzętów ważna jest tylko ciepłota, zobacz w instrukcji lub np. w Załęskim jaka do 175 jest polecana
Ja akurat uważam, że iskra jest kiepska bo mi najczęściej padała ale to kwestia indywidualna.
Co do dobierania świec to nie robi się tego tak sztywno z książek. Opisałem to w tym temacie wcześniej.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: szymon_wolebez » 2013-05-27, 21:27

beq1993 pisze:A co polecacie do WSK 175 bo miałem w niej NGK B8HS, ale bardzo szybko padła. Nie wiem czy kupić Iskre f100 czy znowu NGK. Nie mam jakoś zaufania do NGK bo wiem że tylko te japońskie są dobre, a kupując nie mam pewności skąd ona jest. Bosha też nie chce bo słyszałem o nim same złe opinie. Myślałem o świecy fitmy Champion, ale nie wiem jaka.

W jaki sposób padła świeca, jakie objawy? Czyszczenie nie pomogło?
Ja mam założoną B8HS i śmigam (może mi też padły 3 świece pod rząd i mam ten objaw zamulania).
Zawsze czyszczę i sprawdzam jak pali to dobra jak nie to zakładam kolejną czyszczoną.
Wywalam jak już czyszczenie nie daje rezultatu albo widać, że izolator jest pęknięty. Czasem pęka elektroda od wielokrotnego ustawiania przerwy.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości