Świece zapłonowe

czyli rozmowy o wszystkim
Awatar użytkownika
wsk_motór
Posty: 46
Rejestracja: 2010-06-06, 12:53
GG: 5671743
Moje maszyny: Simson S51 Comfort, WSK M21W-2, M06B-3, M06B-3, Komar 2351
Lokalizacja: łomazy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: wsk_motór » 2011-04-26, 14:39

Polecam: Iskra F95P, NGK, BRISK
Nie polecam: Bosch, Iskra F75S
Sprzedam części WSK M06B-3. Kupię emblematy WSK.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: wujcio » 2011-04-26, 14:56

do czego polecasz ;p

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Szczepan » 2011-04-26, 15:10

Wsk motór uzasadnij...
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Skinder » 2011-04-27, 21:43

Wczoraj w wsk 125 padła NGK po około 200km. Olej dobry, zawsze brunatna. Śmiech na sali, już trzecia chyba tak bez powodu. To tak w ramach przestrogi :/

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: AudioBas » 2011-04-27, 21:44

A może kondensator walnięty?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Irek.S.

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Irek.S. » 2011-04-28, 18:45

Nie wiem co jest że niektórym świece padają/przerywają. Moja i zimna i gorąca chodzi odpukać bardzo dobrze nawet jak w ciepły dzień ok 25*C mocno ją zgrzeje to i tak Iskra F75S jeszcze z czarnym korpusem nigdy nie zawodzi.

Awatar użytkownika
wsk_motór
Posty: 46
Rejestracja: 2010-06-06, 12:53
GG: 5671743
Moje maszyny: Simson S51 Comfort, WSK M21W-2, M06B-3, M06B-3, Komar 2351
Lokalizacja: łomazy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: wsk_motór » 2011-05-07, 11:45

Co "do czego polecasz"?
Toż nie do dużego Fiata...
proste że do motocykli/motorowerów.
Sprzedam części WSK M06B-3. Kupię emblematy WSK.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: wujcio » 2011-05-07, 11:59

akurat to co podałeś czyli f95 to pasuje idealnie ale do Fiata 126p a nie do motocykla ;)
Konkretnie podaj w czym je stosowałeś
Jakbyś nie zauważył to w wsk 125 masz inną ciepłotę niż np w wsk 175 i te świece nie są wymienne ;)

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Sebastian440 » 2011-05-08, 10:33

Kolega widocznie nie wie co poleca.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Świece zapłonowe

Post autor: volksturm » 2011-05-13, 21:35

Dzisiejszych świec nikt nie robi z myślą o takich dymiących wieśkach suchych elkach jawach panoniach itp...
Nawet dzisiejsze kosiarki dwusuwowe są smarowane 1:55-60 a motocykle 2t występują raczej tylko z dozownikowym smarowaniem.Tak więc nie ma się co dziwić że mało która dzisiejsza świeca wytrzyma takie katowanie w spalonym oleju i nagarach w silniku takim jak te nasze starocie mają.NGK jest OK i champion jeszcze
od biedy jeszcze bosh choć spadł z jakością .Innych nie kupuje i nie polecam bo szkoda nerwów.Najlepsze do takich starych motocykli 2T są radzieckie świece albo stare czechosłowackie PAL-e kiedyś kupiłem na bazarze kilkanaście sztuk takich świec i jeszcze kilka mi zostało przez ten czas bym zajechał 2 razy tyle dzisiejszych świec tych lepszych firm a obecnych "iskr" to pewnie i więcej.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: irek » 2011-05-13, 22:51

Mam kosę spalinową i mieszanka 25:1, mam też piłę spalinową i mieszanka taka sama.

Teraz jeżdżę na świecach champion i wytrzymują najdłużej ze wszystkich jakie próbowałem, wcześniej chwaliłem sobie Briski
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Świece zapłonowe

Post autor: volksturm » 2011-05-13, 22:58

Ja mam kosiarkę 2t tecumseha i mieszanka zalecana 1:50 kosę i zalecane jest 1:40-45.Ale faktycznie kiedyś w całkiem nowej pilarce solo widziałem 1:30 :-)

hartman

Re: Świece zapłonowe

Post autor: hartman » 2011-06-29, 21:32

Iskra f75 i 80 z tych nowych oraz ngk b8hs zdechły po 150-200km..Już nie wiem co tu na próbe innego wziąć.Może fajka dupcy,cewka,kondensator? Już sam nie wiem.Na google czytam to też się trafiaja ludzie co im tak padały.

Awatar użytkownika
Grzesiek_Bieszczady
Posty: 122
Rejestracja: 2011-02-20, 19:05
GG: 0
Moje maszyny: Kobuz
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Grzesiek_Bieszczady » 2011-06-29, 22:36

Ja w WSK mam Iskre F95PS i daje radę. Od wakacji tamtego roku śmiga i pali na strzał na tej świecy. Z tym jest tak że zależy jak sie trafi. Kupisz NGK padnie po kilometrze, kupisz iskre przejeździsz sezon lub dwa. Bądź odwrotnie. Z tymi świecami to ruletka.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: irek » 2011-06-29, 22:56

Ten temat jest straszny. Fakt jakość świec zależy od producenta. U mnie motocykle dość dobrze działają na iskrze, ale sama świeca pada po kilkunastu kilometrach.
Najwytrzymalsze są championy i Briski. Ale to co u mnie działa u kogoś innego nie musi.

Świece dobieramy ciepłotą do silnika (seryjny, tuning) oraz warunków jego pracy.

1. Jeśli silnik jest seryjny i jeździ na trasach to dajemy świece zalecaną przez producenta, chyba, że są spore upały lub uboga mieszanka to wtedy zwiększamy ciepłotę (dajemy świecę "zimniejszą"). Żeby obniżyć temperaturę silnika

2. Jeśli silnik jest po tuningu to zawsze więcej się grzeje, wtedy też musimy zwiększyć ciepłotę (dajemy świecę "zimniejszą"). Żeby obniżyć temperaturę silnika.

3. Kiedy jeździmy na krótkich dystansach to możemy zastosować świecę o mniejszej ciepłocie aby silnik szybciej się nagrzewał (dajemy świecę "cieplejszą").

4. Kiedy jeździmy w niskich temperaturach też możemy użyć świec o niższej ciepłocie. (dajemy świecę "cieplejszą") Aby silnik szybciej się nagrzał

Dobór świec jest na zasadzie prób i błędów.

Im ciepłota większa (np F100) (świeca zimniejsza) tym zimniej jest w komorze spalania bo świeca przekazuje więcej ciepła do głowicy. Głowica bardziej nagrzana ale tłok i komora spalania ma zimniej.

Ciepłota mniejsza (np F80) (świeca cieplejsza) powoduje zwiększenie temperatury w komorze spalań i spadek temperatury głowicy poprzez mniejsze przewodzenie ciepła przez świece.

Przykładem dobrania świecy do silnika może być mój przypadek. Normalnie miałem w komarze championa (odpowiednik F80 iskry zalecany fabrycznie), który był odpowiedni przy moich jazdach do sklepu i z powrotem. Komar jest na dotarciu więc się w miarę szybko i bardzo grzeje.
Postanowiłem się przejechać na wycieczkę z kumplem (simson S51) więc prędkość była cały czas nie mniejsza niż 3/4 obrotów. Silnik po przejechaniu paru kilometrów regularnie mi się blokował i musiałem czekać aż ostygnie.
Wkręciliśmy śrubę od powietrza aby maksymalnie wzbogacić mieszankę i pomogło ale tylko trochę. Przy następnym zatrzymaniu silnika kumpel dał mi święcę champion (odpowiednik F100).
Po jej założeniu ani razu mi się silnik nie zatrzymał. Po długiej jeździe świeca ma kolor brązowy.
Na krótkich podjazdach jest czarna - silnik nie nagrzewa się.
Ostatnio zmieniony 2011-07-03, 00:21 przez irek, łącznie zmieniany 2 razy.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Stary » 2011-06-29, 23:15

Ja mam tylko uwagę co do zwrotu "zmniejszyć ciepłotę" oraz "zwiększyć ciepłotę". Mówisz:
irek pisze: Im ciepłota większa (np F100)
Ciepłota mniejsza (np F80)
Nie jest to trafne określenie. Świeca F100 to świeca ZIMNA. Świeca F80 w sumie też należy do półki zimnej, porównując np. z powszechnie używaną F65. Także zwrot "zwiększamy ciepłotę" w przypadku świec np. Iskra 100 jest mylące, bowiem zakładasz świecę zimniejszą i taki też jest trend opisywania świec zapłonowych w literaturze fachowej.

W przypadku Iskry im większy numer tym świeca ZIMNIEJSZA (wolniej się nagrzewa). Podobnie ma NGK.
Bosch i Brisk mają odwrotne oznaczenia. Im większy numer tym świeca CIEPLEJSZA (szybciej się nagrzewa).

Generalnie jestem za stosowaniem świec CIEPLEJSZYCH. Oczywiście bardziej się nagrzeją i mimo poprawnej mieszanki mogą barwić się na jasno, ale prędzej padnie zimna świeca, która została zmostkowana niż stopią się elektrody w świecy zbyt ciepłej.

Irek.S.

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Irek.S. » 2011-06-30, 10:18

Ja powiem tak- najlepsze są Iskry F85P i jej odpowiedniki tzn NGK BP7HS, Champion L82YC- właśnie na Championie jeździłem, są pomiędzy F75 a F95P; mnie sie idealnie sprawowała nie zależnie czy ciepło czy chłodniej zawsze 1 strzał i jazda żadnego przerywania.

hartman

Re: Świece zapłonowe

Post autor: hartman » 2011-06-30, 13:41

irek bardzo ciekawe rzeczy napisałeś muszę przyznać :)

damian223311
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-10, 09:44
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06 B1
Dezamet Stella
Ogar 200
Komar 2330
Lokalizacja: Rybnik
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: damian223311 » 2011-07-02, 21:57

mi dobrze chodzi na świecy:"Isolator" ,lub "Magneti Marelli"

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Świece zapłonowe

Post autor: irek » 2011-07-03, 00:01

Stary pisze:Ja mam tylko uwagę co do zwrotu "zmniejszyć ciepłotę" oraz "zwiększyć ciepłotę". Mówisz:
irek pisze: Im ciepłota większa (np F100)
Ciepłota mniejsza (np F80)
Miałem tu na myśli to, że ciepłota większa to według iskry F100 a mniejsza F80. Chodzi tylko o oznaczenie producenta, żeby wszyscy zrozumieli.

Natomiast masz racje Stary, ze F100 jest zimniejsza od świecy F80 mimo rosnących oznaczeń według firmy iskra.

Edytowałem tamtego posta tak, aby nie chcący nikogo w błąd nie wprowadzić.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości