Sprawdzanie ramy w motocyklu.

czyli rozmowy o wszystkim
Odpowiedz
Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Sprawdzanie ramy w motocyklu.

Post autor: piotrek7533 » 2010-01-07, 21:52

Witam mam pytanie jak sprawdzić czy rama jest prosta,kupiłem MZ i ma kierownice krzywą.Ustawiałem przednie zawieszenie równo z bakiem i patrzyłem na przednie koło to nie widać żadnych oznak skrzywienia koło jest prosto.Jak myślicie jak przód jest prosto z bakiem i ramą ustawiony i koło przednie też jest prosto to rama nie jest ciachnięta?

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: Sprawdzanie ramy w motocyklu.

Post autor: Junak » 2010-01-07, 22:10

najprostszy i chyba najbardziej skutecznym sposobem jest ustawienie równo kół w wachaczu i amortyzatorach i rozpędzić się tak do ok 50km i puścić kierownice jak nie będzie zdzierało to znaczy że rama prosta .
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Sprawdzanie ramy w motocyklu.

Post autor: czochu » 2010-01-07, 22:22

ustaw prosto koło przednie i z jednej a potem z drugiej strony do kół przystaw prosto deske na ziemi

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: Sprawdzanie ramy w motocyklu.

Post autor: piotrek7533 » 2010-01-07, 22:24

Jutro posprawdzam na razie możliwości jazdy nie mam bo silnik w kawałkach czeka na części i tylko metody typu deska zostają jutro to sprawdzę.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Sprawdzanie ramy w motocyklu.

Post autor: Wojtek » 2010-01-08, 00:18

czochu pisze:ustaw prosto koło przednie i z jednej a potem z drugiej strony do kół przystaw prosto deske na ziemi
Po wykonaniu tych czynności będziesz wiedział że rama nie jest wygięta w pół o 90 stopni. Bez żartów. Gołym okiem z większym prawdopodobieństwem stwierdzisz wygięcie ramy.

Miarodajny wynik pokaże w zasadzie tylko test przyrządami laserowymi. Jednak można pomarzyć o współrzędnych punktów charakterystycznych motocykla MZ w jakiejkolwiek bazie danych. Nie wspominając o dostępności takiej usługi i jej cenie.

Jeśli piszesz że kierownica jest krzywa to najpierw upewnij się że... nie jest ona krzywa. Czy sama rura kierownicy nie jest skrzywiona. Możesz spróbować zdjąć koło, poluzować wszystkie śruby, w miarę możliwości ustawić półki i lagi i skręcić jeszcze raz. Być może wszystko wróci do do normy. Być może przy jakimś drobnym upadku zawieszenie przedniego koła przestawiło się bez trwałych odkształceń.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: Sprawdzanie ramy w motocyklu.

Post autor: piotrek7533 » 2010-01-08, 09:28

Kierownica jest skrzywiona po prawej stronie gdzie gaz pompka hamulcowa.Ustawiałem jeszcze przód do baku tymi śrubami co trzymają lagi żeby było równo i patrzyłem na koło to też jest równo.Ściągałem też bak siedzenie patrzyłem na ramę z tyłu motocykla to też nie widzie skrzywień idzie prosto.

Przepchałem motor po śniegu i bez najmniejszych problemów idzie równo ślady się pokrywają więc wywnioskowałem że rama jest prosta :D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości