Tryb zdawczy (26 lub 27 zębów)

czyli rozmowy o wszystkim
Odpowiedz
Awatar użytkownika
ppaatt1995
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
GG: 0
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Tryb zdawczy (26 lub 27 zębów)

Post autor: ppaatt1995 » 2010-01-23, 12:27

Mam takie pytanie,czy to ma znaczenie jaki tryb zdawczy założymy do sillnika Wiatr 26 lub 27 zębów
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy (26 lub 27 zębów)

Post autor: 175mirek » 2010-01-23, 13:03

Zależy jaki masz wałek pośredni,bo jeśli 15z to musisz założyć wałek zdawczy 27z,bo inaczej nie będzie się zazębiać.A jeśli masz 16z to musisz włożyć ten 26z.No i jeszcze inne koła zębate sie różnią w tych dwóch skrzyniach.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy (26 lub 27 zębów)

Post autor: Brat » 2010-01-23, 13:07

tak, są 2 rodzaje skrzyń, i np nie można ich stosować zamiennie w skrzyniach, bo to logiczne że będą złe zazębienia, z powodu wielkości zębatek, zdawczy 26 z, występował w pierwszych m21 i gazelach, i miał przez to 3 pierwsze biegi dłuższe, niż pospolita skrzynia z kobuza, która posiadała wałek 27 z i zarazem jest utrudnieniem dla kobuzowiczów bo nie można nabrać dobrej prędkości jadąc na 3 i chcąc wbić 4 czujemy dziurę, w mocy i motor nie chce ciągnąć ponieważ nie ma odpowiednich obrotów i prędkości.

Poczytaj tutaj może ci to ułatwi sprawę.

viewtopic.php?f=59&t=3721
Ostatnio zmieniony 2010-01-23, 13:11 przez Brat, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy (26 lub 27 zębów)

Post autor: wujcio » 2010-01-23, 13:08

jak założysz do wałka pośredniego 15z wałek zdawczy 26 z to raczej napwewno oberwie Ci zęby, do natomiast do wałka 16z nie wsadzisz innego poza 26z bo nie będzie tego samego rozstawu pomiędzy tulejką brązowa od wałka pośredniego a łożyskiem wałka głownego

Awatar użytkownika
ppaatt1995
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
GG: 0
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy (26 lub 27 zębów)

Post autor: ppaatt1995 » 2010-01-23, 14:13

dzięki wszystkim za odpowiedzi.Czyli jaką skrzynia jest lepsza od kobuza czy od gazeli.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy (26 lub 27 zębów)

Post autor: Brat » 2010-01-23, 14:19

Zacytuję swój tekst z tematu o moim kobuzie
Brat pisze:Zmieniłem także skrzynie biegów, założyłem gazelowską/pierwsze modele m21 czyli dłuższe przełożenia na 3 pierwszych biegach, powiem że różnica jest dość znacznie odczuwalna, szybciej jadę na 3 i wbijając 4 nie ma żadnego muła, po prostu wieśka dostała skrzydeł :) polecam każdemu zmianę skrzyni jeśli ma ktoś taką możliwość.
Kobuzowa skrzynia jak dla mnie jest dobra do silnika, z którego potrzebował byś trochę więcej mocy, np jak masz jakieś polne drogi, pod górkę albo inne takie, gdzie częściej używasz 3 pierwszych biegów a nie masz zbyt okazji wbić 4 to załóż kobuzową, natomiast jak jeździsz turystycznie, po drogach albo jakiś ubitych polnych drogach to tylko i wyłącznie tą o dłuższych przełożeniach. Ja mam skrzynię gazelowską, ale przełożenia na koło mam zrobione troszkę bardziej na moc (przód 14, tył oryginał) , ponieważ swoje ważę ;-) czyli jestem z "grupy trzymającej wagę" :lol: do tego nie raz jeżdżę / przejeżdżam przez pola żeby sobie gdzieś dojechać na skróty, max jaki wyciągam na asfaltówce to równe 90 km\h, zresztą nigdzie większych prędkości nie trzeba osiągać :)
Ostatnio zmieniony 2010-01-23, 14:33 przez Brat, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy (26 lub 27 zębów)

Post autor: wujcio » 2010-01-23, 14:26

tzn tak to co Brat pisze jest ok ale nie do końca bo przecież jednak w Gazeli były wogole rożne przełożenia nie było różnicy tylko na jednych trybach tylko chyba we wszystkich o jeden zab.
Beznadziejne w gazeli są wodziki wykonane z blachy przez co sa niezbyt wytrzymałe te w WSK są już z kutej stali.
Wodziki WSK nie pasują na tryby z gazeli bo są inne te rowki prowadzące w trybach przesuwnych oraz są inne grubości tych wodzików (mogą być za duże luzy na boki)

Najlepszy jest taki miks czyli org skrzynia z kobuza i zmieniamy tylko wałek pośredni i tryb zdawczy na ten od gazeli :) a reszta pozostaje taka sama bo ta wymiana z niczym nie koliduje.

Awatar użytkownika
ppaatt1995
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
GG: 0
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy (26 lub 27 zębów)

Post autor: ppaatt1995 » 2010-01-23, 14:34

Dzięki koledzy.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy (26 lub 27 zębów)

Post autor: Brat » 2010-01-23, 14:38

Wujciu, ale zakładając skrzynkę od gazeli, i używając chudych kutych wszystko jest ok, bo chude kute są takiej grubości jak te blaszaki z gazeli.

Awatar użytkownika
ppaatt1995
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
GG: 0
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy (26 lub 27 zębów)

Post autor: ppaatt1995 » 2010-01-23, 14:43

Czy da się kupić na allegro albo gdzie indziej wałek pośredni taki,żeby pasował tryb zdawczy od 'Gazeli'
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy (26 lub 27 zębów)

Post autor: Brat » 2010-01-23, 14:50

Na pewno się da, nie raz ludzie sprzedają poszczególne elementy skrzyń i sami nawet nie mają świadomości co tak dokładnie mają, najlepiej wtedy pytać sprzedającego o ilość kłów na wałku pośrednim, teraz nie powiem ile ma mieć kłów, musiał byś zerknąć w schematy skrzynki biegów od m21, są gdzieś na forum na pewno ...

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy (26 lub 27 zębów)

Post autor: wujcio » 2010-01-23, 15:16

Tak Brat Twoje słowa są ok :) tylko mówię że nie wystarczy zmienić samej skrzyni w sensie same tryby tylko trzeba zmieniać całość :))

niestety kupno tego wałka graniczy z cudem :D sam szukałem długo aż w końcu przy okazji Alien mi swój odstąpił ;) a do uzyskania super efektu wystarczy zmienić tylko 2 elementy a resztę pozostawić lub kupić nową :)

Musisz szukać bo sporo osób sprzedaje skrzynie od Gazeli ale nie daj się nabrać bo może okazać się że to zwykła skrzynia od WSK'i więc pytaj o ilości zębów.
np wczoraj kupiłem do kompletu wałek zdawczy:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=888620917
i też nie było napisane ile zębów itp ale na szczęście koleś mi podesłał fotki i policzył zęby i ma ich być 26 :) cena w miarę niska :)

Te wałki są nowe na skuterze ale ja jakoś nie wierzę w teraźniejsze doróbki ;/ poza ten tryb się tak nie zużywa jedynie na co trzeba zwrócić uwagę to jakość tych otworów na kły (są to 4 otwory od wałka głównego) oraz na gwint na końcu i oczywiście na to aby zęby były w jak najlepszym porządku :)

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy (26 lub 27 zębów)

Post autor: Brat » 2010-01-23, 15:30

Tzn, ja założyłem komplet od gazelki, bo był w idealnym stanie, a nie chciałem łączyć 2 różnych skrzyń, bo elementy różnie mogą być zużyte, a że gazelowska skrzynka w ogóle nie szwankowała to po co modyfikować coś co świetnie ze sobą współgra i chodzi bez zarzutów., co innego jak składa się na fabrycznych (nowych) częściach, wtedy można eksperymentować. Oczywiście, całkiem popieram to co mówisz Wujciu, że można łączyć "hybrydy", to też bardzo dobry sposób.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości