Strona 1 z 1

szybko o uszczelnieniu

: 2010-03-22, 16:24
autor: Wuja
Witam,
czytałem parę wątków o wadach i zaletach hermtiku/sylikonu.
Interesuję mnie jednak jak zapatrujecie się na tekturową uszczelkę i tavot jako uszczelnienie(tak jak pisał H.Załeski w "Naprawie motocykli WSK")?

Re: szybko o uszczelnieniu

: 2010-03-22, 20:39
autor: nik102
Ja osobiście na tawot i uszczelkę tekturową składałem jeden silnik tyle że kartery były w bdb stanie i nic nie ciekło. Wszystko zależy od stanu karterów jak miałem kartery w gorszym stanie to zawsze na silikon. Dla mnie jest to fajna sprawa z tym smarem bo jak się później się silnik rozbiera to nie trzeba się męczyć ze skrobaniem karterów.

Re: szybko o uszczelnieniu

: 2010-03-22, 20:43
autor: rutkowski
Jest jeszcze stara szkoła składania na farbę, też dobrze trzyma. Tylko ciężko kartery potem się rozkłada.

Jeżeli kartery są w nienagannym stanie to można nawet zaryzykować składanie na samą uszczelkę.

Re: szybko o uszczelnieniu

: 2010-03-22, 20:47
autor: wujcio
polecam specjalny papier uszczelkowy: polonit jest to takie specjalne tworzywo odporne na temperature i ciśnienie sprzedawane w różnych grubościach, myślę że do motorka spokojnie wystarczygrubość 0.5 mm
ja mam coś takiego kupiłem fa150:
http://www.bomatech.pl/of-plyt_uszcz-fa150.php

napewno lepsze niż papier bo nie przepuszcza oleju i nie przemaka a po drugie jest troszkę gumowe dzięki czemu przy skręceniu uszczelnienie mamy pewne przy prostych karterach, wiadomo że można dodać troszkę siliconu dla bezpieczeństwa :)
więc dobrą alternatywą dla składania na papier i towot jest taki papier dzięki któremu możemy złożyć silnik na samej uszczelce bez siliconu albo hermetyka jeśli kartery są idealne :)

Re: szybko o uszczelnieniu

: 2010-03-22, 23:54
autor: xradusx
rutkowski pisze:Jest jeszcze stara szkoła składania na farbę, też dobrze trzyma.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Heh nie radzę tak robić dwa dni temu męczyłem się żeby wyczyścić kartery z tej cholernej farby. Gościu składał na farbę kilka razy i było parę różnych farb a była ona wszędzie normalnie masakra cały dzień straciłem żeby kartery wyczyścić nikomu tego nie życzę :/

Re: szybko o uszczelnieniu

: 2010-03-23, 17:09
autor: rutkowski
Bo się smaruje tylko trochę, a nie leje po całych karterach.

Re: szybko o uszczelnieniu

: 2010-03-24, 00:13
autor: Wojtek
Co nie zmienia faktu że uszczelnianie silnika farbą to fuszerka. Czy wycięcie uszczelek stanowi aż tak wielki problem? Już silikon ciężko się usuwa. Wolę nie myśleć nawet o czyszczeniu pozostałości po farbie.

Re: szybko o uszczelnieniu

: 2010-03-24, 22:07
autor: ADRIANO1992LBN
Bo farbę się usuwa najlepiej specyfikiem do tego stworzonym, jest to groszowa sprawa a naprawdę pomaga w pracy....

Jest jeszcze alternatywa dla silikonu, a w zasadzie to jego odmiana reinzosil (czyt. silikon reinzsa) uszczelka w płynie. Bardzo przyjemny i fajny środek uszczelniający zastępuje skutecznie uszczelki misek olejowych i pokryw głowicy. Sam w swoim fordzie tym uszczelniłem, bo uszczelki nowiutkie po 2 tygodniach się pociły, a teraz mam spokój...

Informacje z ulotki:
UNIWERSALNA MASA USZCZELNIAJĄCA REINZOSIL niemieckiej firmy Reinz.

Opakowanie: 70ml

Trwale sprężysta, do łączenia szczelin. Odporność temperaturowa do +300 stopni C Antracyt Niezawierająca rozpuszczalników, trwale sprężysta, szybko twardniejąca silikonowa masa uszczelniająca do uszczelniania połączeń na całej płaszczyźnie ze szczeliną uszczelniającą (również bez demontażu elementów)

WŁAŚCIWOŚCI - odporność na wysokie temperatury w zakresie od -50 C do + 300 C. Bardzo dobra odporność na paliwa gaźnikowe i oleje napędowe, oleje, tłuszcze, smary, woda, woda morska, światło słoneczne i ozon.

ZASTOSOWANIE - do uszczelniania zwłaszcza wszystkich powierzchni uszczelniających w silnikach, przekładniach, osiach, tulejach cylindrów i obudowach z tworzyw sztucznych - bardzo dobra przydatność do szorstkich powierzchni uszczelniających

http://www.pap-parts.com/images/D176404A2.jpg

Re: szybko o uszczelnieniu

: 2010-03-24, 22:43
autor: Alien
Rozumiem że stosowałeś go do karterów z pominięciem uszczelki?

Re: szybko o uszczelnieniu

: 2010-05-13, 09:10
autor: ADRIANO1992LBN
Tak założyłem bez uszczelki...
Najpierw smaruje się karter, następnie przykłada się obie połówki ze sobą tak żeby część sylikonu wypłynęła poza karter i wszędzie ładnie się rozeszła dla lepszego uszczelnienia.
Następnie wycieramy sylikon który wypłyną na wierz (jest to bardzo proste, bo nie rozmazuje się on tak jak inne sylikony)
I czekamy, aż sylikon zwiąże :P
Po czym dokręcamy ze sobą kartery i wsio...

Re: szybko o uszczelnieniu

: 2010-05-13, 14:39
autor: SuLeK
ja też kiedyś taki silikon używałem i powiem że jest super w porównaniu do tego co teraz na nim złożyłem :D

Re: szybko o uszczelnieniu

: 2010-05-13, 18:14
autor: Kermit
To jest takie jasno brązowe żadsze od sylikonu?? Jeśli tak to próbowałem złożyć na to silnik i zanim posmarowalem drugą połowe jednego karteru to pierwsza już prawie zaschła.

Re: szybko o uszczelnieniu

: 2010-05-13, 18:32
autor: SuLeK
nie to jest czarne

Re: szybko o uszczelnieniu

: 2010-05-13, 19:23
autor: piotrek7533
Jak wpadłem pod szkołę WSK-ą i mnie zobaczył nauczyciel co mnie uczy konstrukcji i eksploatacji pojazdów jak zobaczył czerwony sylikon to troszkę mu mina zrzedła i mówił że są specyfiki do silników szary kolor nie trzeba odtłuszczać powierzchni.Jutro jak nie zapomnę to się spytam jak te wynalazki się nazywają.

Re: szybko o uszczelnieniu

: 2010-05-23, 16:05
autor: wujcio
Mogę powiedzieć tyle nie polecam silikonu K2 czerwonego 300 stopni straszny szajs jakiś taki rozwodniony praktycznie ślizga się po powierzchni a polecam firmy soudal bardzo gęsty i dobrze klei się do powierzchni.