Silnik S01 identyfikacja i porada

czyli rozmowy o wszystkim
Odpowiedz
Awatar użytkownika
km79
Posty: 32
Rejestracja: 2009-08-06, 10:30
GG: 7733412
Lokalizacja: Bilgoraj
Kontaktowanie:

Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: km79 » 2010-09-07, 11:20

Witam. Potrzebuje pomocy w identyfikacji silnika S01 po numerach , czyli SHL? WFM? a może?
Foto:
Obrazek

oraz porady jak bezpiecznie odkręcić pourywane śruby ?
Foto:
Obrazek
Dziękuje i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2010-09-07, 14:42 przez km79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: KoSzU » 2010-09-07, 11:39

Co do śrub to nawiercić w środku i gwintownik z lewym gwintem i wykręcamy ;) dobrze podgrzać trochę krater w okolicy tej śrubki bo widać ze raczej zapieczone.
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

Awatar użytkownika
km79
Posty: 32
Rejestracja: 2009-08-06, 10:30
GG: 7733412
Lokalizacja: Bilgoraj
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: km79 » 2010-09-07, 13:16

znalazłem taka ogólną informację:http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... &p=1251620 która bardzo mnie cieszy :-P

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: xradusx » 2010-09-07, 14:32

Silnik jest od SHL M04, U48 ja mam w mojej M04 X08944 ale niestety nie mam zgodności z tabliczka co do sokołów nie wiem jak wyglądała tam numeracja
Co do śruby to jak koszu napisał

Pokaż lepiej cały silnik masz do niego kapy ?

Awatar użytkownika
km79
Posty: 32
Rejestracja: 2009-08-06, 10:30
GG: 7733412
Lokalizacja: Bilgoraj
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: km79 » 2010-09-07, 14:44

Jutro wstawię zdjęcie całego, niestety nie mam jeszcze kapy na sprzęgło, mam tylko wał, głowicę i miarkę oleju. Docelowo planuję go zamontować w M04 z 51r.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: Stary » 2010-09-07, 16:35

Wał oryginał SHL M04, nie późniejsze modele.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: pawel15 » 2010-09-07, 19:44

Co do odkręcenia śrubki- naspawaj na nią starą nakrętkę M8(na klucz 13) i odkręcaj :).

Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: KoSzU » 2010-09-07, 20:18

Oj nie wiem czy to dobry pomysł spawać przy aluminium :]
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: xradusx » 2010-09-07, 20:19

pawel15 pisze:Co do odkręcenia śrubki- naspawaj na nią starą nakrętkę M8(na klucz 13) i odkręcaj :).
Sory paweł ale nie rób tak w żadnym wypadku bo stopisz aluminiowe kartery, nawierć ja na środku i wykręć wykrętakiem

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: wujcio » 2010-09-07, 23:50

Tylko tak wiercenie wiertarka to raczej nie zbyt ciekawa sprawa bo bardzo łatwo można sobie zepsuć karter (wiertło poprostu ściągnie na bok i koniec.) raczej wątpię żeby wyszło wykrętakiem, najlepsze rozwiązanie to zawieść do jakiegoś zakładu gdzie mają frezarkę lub wiertarkę stołową wtedy mocują do stołu karter dzięki czemu wszystko jest sztywne i można spokojnie wiercić najpierw nawiertakiem (który gwarantuje to iż będzie otworek na środku i nic nie zniesie i dopiero małe wiertełko.

xradusx pisze: Sory paweł ale nie rób tak w żadnym wypadku bo stopisz aluminiowe kartery, nawierć ja na środku i wykręć wykrętakiem
heh bardzo ciekawa koncepcja haha nie ma szans żeby alu się stopiło chłopie ;] tu nie chodzi o spawanie tylko "cyknięcie nakrętki" ale jak dla mnie to nie ma sensu bo ta

śruba na bank się nie wykręci bo jest zardzewiała i dodatkowo na aluminium robi się biały proszek który praktycznie zaspawuje gwint.
Jeśli wystaje trochę to można próbować wkręcić do imadła i przekręcać (np zeszlifować boki na płasko i do imadła) albo poprostu wiercić i przy wierceniu istnieje szansa na to że śruba się wkręci lub wykręci (gwint jest przelotowy akurat blisko cylindra)

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: xradusx » 2010-09-08, 01:08

wujcio dziwne teorie walisz. Po co ma jeździć po jakiś zakładach z głupią śrubą bezsens no chyba że ty tak robisz że latasz z każdą śrubą po zakładach. Co za problem napunktować i rozwiercić 3 wiertłami zaczynając od najmniejszego. Co do wiertarki stołowej to chyba większość fanów motoryzacji ją posiada. Co do alu jeśli przy spawaniu się nie uszkodzi to już twoja teoria powodzenia, a cykaniem to sobie możesz palec przyspawać bo śruby napewno nie ruszysz jak to robisz w taki sposób to ok ale od tego są wykrętaki. Ale wiadomo niektórzy remontują moto za pomocą spawarki i młotka ;)) i potem wychodzą wieśmaki

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: Alien » 2010-09-08, 02:43

Ale wiadomo niektórzy remontują moto za pomocą spawarki i młotka
Haha...jakbyś zobaczył warsztat Grześka to byś zbladł :lol:

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: xradusx » 2010-09-08, 08:06

Alien pisze:
Ale wiadomo niektórzy remontują moto za pomocą spawarki i młotka
Haha...jakbyś zobaczył warsztat Grześka to byś zbladł :lol:


i takie bzdury pisze dziwne

Awatar użytkownika
km79
Posty: 32
Rejestracja: 2009-08-06, 10:30
GG: 7733412
Lokalizacja: Bilgoraj
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: km79 » 2010-09-08, 08:22

Kratery prosto z szopy z oryginalnym kurzem :)
3.
Obrazek
te śruby są pourywane, prawie nie wystają z krateru
4.
Obrazek
5.
Obrazek
6.
krater po prawej stronie jest trochę wygięty czyli kolejny problem
Obrazek
Jak widać roboty trochę przy nim jest.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: wujcio » 2010-09-08, 10:12

xradusx pisze:
Alien pisze:
Ale wiadomo niektórzy remontują moto za pomocą spawarki i młotka
Haha...jakbyś zobaczył warsztat Grześka to byś zbladł :lol:


i takie bzdury pisze dziwne
sam piszesz bzdury ;]
akurat wykretaki często nie pomagają w wyciąganiu śrub bo są one zapieczone i trzeba je rozwieracać tak aby wyciągnąć starą śrubę ze swojego doświadczenia wiem ze większość osób na swoja rękę rozwierca takie śruby i wychodzą jajowate otwory i trzeba robić większy gwint bo ściągnie wiertło.
Akurat wywiercanie starych zerwanych gwintów robię dosyć często ;]

Nie chcesz nie wierz Twoja sprawa ale Twoja wypowiedz o topieniu aluminium przy cykaniu nakrętki to dopiero bzdura ;]
Ja nie stosuje takich patentów jak spawanie i młot (to była odpowiedź do wypowiedzi: pawel15) jedynie wiercenie i wykręcanie albo wybijanie starego gwintu.

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: xradusx » 2010-09-08, 10:26

Dobra i tak wszyscy dążymy w tym samym kierunku by ratować polską motoryzację :) A więc kłótnie są niepotrzebne. Co do silnika km79 ratuj go bo to naprawdę świetne kartery. Jeżeli nie masz doświadczenia w mechanice to faktycznie lepiej gdzieś je zanieś żeby zrobił to ktoś fachowo łącznie z tym wygięciem. Nie wiem będziesz składał ten silnik i montował w swojej M04 czy pójdzie pod młotek ? Jak co jestem zainteresowany kupnem nawet w takim stanie jak teraz ;) Powodzenia

Awatar użytkownika
km79
Posty: 32
Rejestracja: 2009-08-06, 10:30
GG: 7733412
Lokalizacja: Bilgoraj
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: km79 » 2010-09-08, 10:55

Doświadczenie w mechanice jakieś tam mam, sprzęt (możliwości też), ten silnik trafił mi się jak ślepej kurze ziarnko, więc do tematu podchodzę bardzo ostrożnie żeby czegoś nie spier....ć. W przyszłym roku planuje składać moją M04 (jaki głupi byłem 15 lat temu że ja porozbierałem) i zamontować w niej ten silniczek. Brakuje mi do niego tylko kapę sprzęgła i chudy cylinder (mam od pierwszych wfm).

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: pawel15 » 2010-09-08, 20:14

xradusx pisze:
pawel15 pisze:Co do odkręcenia śrubki- naspawaj na nią starą nakrętkę M8(na klucz 13) i odkręcaj :).
Sory paweł ale nie rób tak w żadnym wypadku bo stopisz aluminiowe kartery, nawierć ja na środku i wykręć wykrętakiem
Z tym spawaniem to chodziło mi o to co wujcio napisał- cyknięcie nakrętki do starego gwintu a nie "przyklejenie" elektrody do nakrętki tak aby wszystko wokół się stopiło. Co do imadła to też bym nie polecał bo wyjdzie jeszcze gorzej niż wcześniej (szczególnie jak masz imadło stare, które w miejscu gdzie mocujesz obrabiany przedmiot- nie wiem jak się to fachowo nazywa, ma luz).

jarek_moto
Posty: 111
Rejestracja: 2009-05-06, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: .......
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: jarek_moto » 2010-09-08, 20:54

Miałem taka jedna zapieczona śrubę w s32, tyle że śrubę mocującą lewa pokrywę a nie kartery, zabrałem się za rozwiercanie i pokaleczyłem cały ten "dołek" łącznie z otworem na śrubę, dlatego uważajcie i róbcie to powoli i dokładnie, no ale to każdy wie ;), po odkręceniu okazało się że kapa była już spawana w środku i ma tez pęknięcie, no ale mniejsza z tym.

Co do tego kartera wygiętego, oddaj to do zakładu który zajmuje się aluminium, prostowanie, spawanie itd. Przy nawet (tak na oko) nie wielkim wykrzywieniu istnieje duże ryzyko przy prostowaniu aluminium, że może po prostu pęknąć. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że miałem sytuacje taką z felgą od mojego GSX-a, było niewielkie wygięcie (ktoś chyba łyżką próbował ściągnąć oponę :what: ), nie przeszkadzało to w niczym, no ale raziło w oczy. Zawiozłem to koło do takiego zakładu i koleś na wstępie mi powiedział, że przy prostowaniu może pęknąć, ale nawet gdyby to i to są w stanie zrobić. Koło odebrałem po paru dniach, tak jak mówił - się stało, ale zrobili to naprawdę dobrze, nie pamiętam ile taka usługa kosztowała, bo trochę dawno to było ;)

Awatar użytkownika
km79
Posty: 32
Rejestracja: 2009-08-06, 10:30
GG: 7733412
Lokalizacja: Bilgoraj
Kontaktowanie:

Re: Silnik S01 identyfikacja i porada

Post autor: km79 » 2010-09-10, 11:38

Śruby już odkręcone, obyło się bez wiercenia i spawania, niestety okazało się że ktoś kiedyś rozpoławiał ten silnik bez rozkręcania lecz za pomocą przecinaka :/ stąd to wygięcie i szpara na wierzchu pomiędzy kraterami.
Wał tez już ktoś kiedyś regenerował.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości