Renowacja , restaurowanie - niezbędnik wiedzy .

Odpowiedz

Restaurowac czy Tuningować ?

Restaurować
148
94%
Tuningować
10
6%
 
Liczba głosów: 158

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Maciek » 2007-12-26, 13:38

Co do zmywaczy lakieru to ja właśnie wykorzystałem go do czyszczenia swojego kobuza efekt bo dniu pracy wszystkie elementy były zdarte do gołej blachy i rzeczywiście pokazały sie gdzie nie gdzie pajęczynki rdzy chociaż po lakierze śladu nie było tak wiec naprawdę polecam ten zmywacz
Zamieszczam fotki jak działa ten zmywacz
P.S Nareszcie jakiś ciekawy temat powstaje :)

bronek-2007

Post autor: bronek-2007 » 2008-01-25, 19:10

Ej no dobre jęsli rozmawiamy o renowacji to to gdzie można tanio zrobić piaskowanie ramy i malowanie proszkowe?? gdzieś w okolicach warszawy??a i jakie to koszty za sobą niesie

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Renowacja , restaurowanie - niezbędnik wiedzy .

Post autor: Skinder » 2008-02-01, 13:12

Proszkowe malowanie ok. 50PLN piaskowanie ok 30PLN. Głowy nie dam ale mój cennik jest dosyć staaaary.

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Renowacja , restaurowanie - niezbędnik wiedzy .

Post autor: Xabi » 2008-02-01, 15:30

Proszkowe malowanie ramy jest dobre, powłoka lakiernicza jest wytrzymała i odporniejsza. Jednak istnieje kilka rodzajów lakierów proszkowych które różnią się pod względem zastosowania i odporności na warunki atmosferyczne i czynniki chemiczne. Są to farby proszkowe epoksydowe, poliestrowe oraz farby proskzowe poliurenanowe. Z punktu widzenia zastosowania farb proszkowych w motocyklu interesuje nas odporność przede wszystkim na działanie benzyny i olejów(smarów). Farby epoksydowe mają dużą odporność na działanie czynników chemicznych, w tym średnią na działanie benzyny. Ich zastosowanie jest szczególne do wnętrz pralek, lodówek... ponieważ mają bardzo słabą odporność na działanie czynnika UV i pod wpływem promieni słonecznych tracą połysk.
Farby poliestrowe nadają się do zewnątrz np. ramy okien, bram. Są dobrze odporne na czynnik UV. Są również odporne na działanie większych chemikaliów, ale niestety odporność na benzynę jest zbyt mała aby zastosować ją w motocyklu.
Farby poliestrowe, najrzadziej spotykane są odporne na działanie UV, jak i benzyny. Ten rodzaj farb można polecić do zastosowania. Można mieć jedynie problem jak napisałem powyżej z paleta kolorów. O ile do dwóch poprzednich rodzajów istnieje wiele barw i odcieni, perlowych, młótkowych i antycznych, o tyle do tego jest nie duży wybór. Jest jeszcze jedna wada, króra dotyczy wszyskich lakierów proszkowych. A mianowicie w stosunku do farb rozpuszczalnikowych nie możemy zrobić zaprawki jak w tradycyjnym lakierze, aby zamaskować odprysk czy rysę.

EDIT:

Jako że temat ni jak nie pasuje do Usprawnień, przeniosłem do Warsztatu.
ŻbiKu
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Renowacja , restaurowanie - niezbędnik wiedzy .

Post autor: 1angel » 2008-02-19, 21:08

a tu jest bardziej rozwinięty temat o lakierach proszkowych : http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56 ... as=2&ias=2
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości