Post
autor: Xabi » 2008-02-01, 15:30
Proszkowe malowanie ramy jest dobre, powłoka lakiernicza jest wytrzymała i odporniejsza. Jednak istnieje kilka rodzajów lakierów proszkowych które różnią się pod względem zastosowania i odporności na warunki atmosferyczne i czynniki chemiczne. Są to farby proszkowe epoksydowe, poliestrowe oraz farby proskzowe poliurenanowe. Z punktu widzenia zastosowania farb proszkowych w motocyklu interesuje nas odporność przede wszystkim na działanie benzyny i olejów(smarów). Farby epoksydowe mają dużą odporność na działanie czynników chemicznych, w tym średnią na działanie benzyny. Ich zastosowanie jest szczególne do wnętrz pralek, lodówek... ponieważ mają bardzo słabą odporność na działanie czynnika UV i pod wpływem promieni słonecznych tracą połysk.
Farby poliestrowe nadają się do zewnątrz np. ramy okien, bram. Są dobrze odporne na czynnik UV. Są również odporne na działanie większych chemikaliów, ale niestety odporność na benzynę jest zbyt mała aby zastosować ją w motocyklu.
Farby poliestrowe, najrzadziej spotykane są odporne na działanie UV, jak i benzyny. Ten rodzaj farb można polecić do zastosowania. Można mieć jedynie problem jak napisałem powyżej z paleta kolorów. O ile do dwóch poprzednich rodzajów istnieje wiele barw i odcieni, perlowych, młótkowych i antycznych, o tyle do tego jest nie duży wybór. Jest jeszcze jedna wada, króra dotyczy wszyskich lakierów proszkowych. A mianowicie w stosunku do farb rozpuszczalnikowych nie możemy zrobić zaprawki jak w tradycyjnym lakierze, aby zamaskować odprysk czy rysę.
EDIT:
Jako że temat ni jak nie pasuje do Usprawnień, przeniosłem do Warsztatu.
ŻbiKu
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-