Strona 3 z 3

Re: SHL M11 LUX - export

: 2017-10-21, 13:47
autor: kowal460
V BIEG pisze:
2008-03-24, 18:08
Dzień dobry,

W Młodym Techniku z 1988 roku w arytykule pt " Polskie jednoślady 1945-1965" p. Jan Tarczyński napisał m.in. "Model M11- W Lux z wyposażeniem dodatkowym i o mocy podwyższonej do 15 KM , rozwijający prędkość do 120 km/h eksportowano m.in. do RFN zaś odmianę terenową M11-W Scrambler , w pięknej szacie zewnętrznej, sprzedawano do USA"

Poszukuję wszelkich danych i informacji oraz materiałów zdjęciowych dotyczących tych konkretnych modeli.

Odgrzebałem swoje stare wycinki prasowe i ku mojemu zdziwieniu na dzień dobry pojawił się artykuł o shl lux co i dlaczego zostało zmienione w seryjnym motocyklu , artykuł który kiedyś odstawiłem na bok, dziś wydaje się całkiem ciekawy, będzie czas to się opisze sekrety luxów na pewno napis lux na błotniku był, a boczna stopka nie była od początku . Bardziej zastanawia mnie scrambler niby odmiana m11W, ale uwierzcie że ten motocykl oprócz baku nie ma nic wspólnego z seryjnym M11,wszystko jest inne rama ,koła, zawieszanie a nawet silnik, chyba ze wcześniej była jeszcze jedna wersja....

Re: RE: Re: SHL M11 LUX - export

: 2017-10-21, 14:10
autor: Marcin
kowal460 pisze:
V BIEG pisze:
2008-03-24, 18:08
Dzień dobry,

W Młodym Techniku z 1988 roku w arytykule pt " Polskie jednoślady 1945-1965" p. Jan Tarczyński napisał m.in. "Model M11- W Lux z wyposażeniem dodatkowym i o mocy podwyższonej do 15 KM , rozwijający prędkość do 120 km/h eksportowano m.in. do RFN zaś odmianę terenową M11-W Scrambler , w pięknej szacie zewnętrznej, sprzedawano do USA"

Poszukuję wszelkich danych i informacji oraz materiałów zdjęciowych dotyczących tych konkretnych modeli.

Odgrzebałem swoje stare wycinki prasowe i ku mojemu zdziwieniu na dzień dobry pojawił się artykuł o shl lux co i dlaczego zostało zmienione w seryjnym motocyklu , artykuł który kiedyś odstawiłem na bok, dziś wydaje się całkiem ciekawy, będzie czas to się opisze sekrety luxów na pewno napis lux na błotniku był, a boczna stopka nie była od początku . Bardziej zastanawia mnie scrambler niby odmiana m11W, ale uwierzcie że ten motocykl oprócz baku nie ma nic wspólnego z seryjnym M11,wszystko jest inne rama ,koła, zawieszanie a nawet silnik, chyba ze wcześniej była jeszcze jedna wersja....
Kowal460 odezwij się proszę na maila polishmotorcycle@gmail.com

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Re: SHL M11 LUX - export

: 2017-10-21, 20:10
autor: kowal460
powiedz lepiej gdzie mieszkasz w Anglii to podjadę na bajer :ok: . Żart taki chwile jestem teraz w Polsce, ok jak znajdę trochę czasu zrobie tak

Re: RE: Re: SHL M11 LUX - export

: 2017-10-21, 20:30
autor: Marcin
kowal460 pisze:powiedz lepiej gdzie mieszkasz w Anglii to podjadę na bajer :ok: . Żart taki chwile jestem teraz w Polsce, ok jak znajdę trochę czasu zrobie tak
Tak na serio - mieszkasz w UK ?

Sent from my SM-G955F using Tapatalk


Re: SHL M11 LUX - export

: 2017-10-21, 20:44
autor: kowal460
tak, niestety między coventry a northampton, ale teraz mam wolne pare dni i jestem w kraju, motory chwilowo na bok ,jedyne co się postaram to odnaleźć artykuł o pierwszych prototypach sarenek ,dla jednego z forumowiczów bo niby taki posiada

Re: SHL M11 LUX - export

: 2017-10-21, 20:53
autor: kowal460
607822545_1_1000x700_3-x-wfm-wsk-m06-junak-jawa-shl-sokol-chojnice_rev008.jpg
orientuje się ktoś w sprawie osłon na nogi ile są warte i czy w ogóle to oryginalne chodzi o te po lewej , porównywałem je do osłon z M06b ale podobieństwo znikome te po prawej

Re: RE: Re: SHL M11 LUX - export

: 2017-10-21, 21:07
autor: Marcin
kowal460 pisze:
607822545_1_1000x700_3-x-wfm-wsk-m06-junak-jawa-shl-sokol-chojnice_rev008.jpg
orientuje się ktoś w sprawie osłon na nogi ile są warte i czy w ogóle to oryginalne chodzi o te po lewej , porównywałem je do osłon z M06b ale podobieństwo znikome te po prawej
Ooo to dobrze wiedzieć to mieszkamy w odległości ~1,5h jazdy samochodem ;)
Żeby nie zaśmiecać tematu co od osłon - niestety nie pomogę. Jedynie mogę dodać, że te z prawej były robione specjalnie do tego motocykla przez wsk śmie sądzić, że w jednym egzemplarzu. W moje z Ameryki również robili specjalnie do testów...
Co do tego świetnego artykułu z młodego technika to w listopadzie będę przeprowadzał wywiad z autorem ;)

Sent from my SM-G955F using Tapatalk


Re: SHL M11 LUX - export

: 2017-10-23, 22:10
autor: kowal460
dziś znalazłem kilka ciekawych artykułów min shl w Afryce, wsk i jej trasy po Francji, wfm po równiku i kilka fotek min tarpana 125,komarka na wystawie w anglii i zdjęcie wski m06b która w 1955 stała już w Motozbycie przynajmniej tak tam jest napisane, a najciekawszym dzisiejszym wykopaliskiem to reklama shl98 w trzech językach może eksport już zapowiadał się przed wojną. W wsprawie eksportu znajde troche czasu porobię ci skany

Re: SHL M11 LUX - export

: 2017-10-27, 16:03
autor: kowal460
20171025_124222.jpg
stoisko rometu w Londynie , co ciekawe zaraz obok hondy
20171025_123657.jpg
shl 98 prospekt reklamowy nie w języku polskim
20171025_123505.jpg
wską po francji ciekawy artykuł
20171025_123456.jpg
20171025_123527.jpg
20171025_125209.jpg
znalazłem kilka artykułów o promocji polskich motocykli będę miał chwilkę to porobię streszczenia, dokopałem się również ciekawej informacji o motocyklu wsk B , jak to był że z M06A zrobiło się B, oraz o wiatrochronach dlaczego niby były ale ich nie było , i ich zdjęć w kilku rożnych wzorach, ale najpierw chciałbym opisać shl-ki luxy prawdziwą ich historie bez tajemnic, natrafiłem na kilka ciekawych artykułów właśnie na ich temat. Znalazłem informacje o specjalu który był również wykonany w pojemności 125 , teraz mogę poprzeć to zdjęciem mało tego na tym motocyklu był zdobyty srebrny medal

Re: SHL M11 LUX - export

: 2017-10-28, 23:06
autor: Marcin
Widzę wertujesz Tygodniki Motor :)
Skąd reklame SHL 98 wynalazłeś ?

Re: SHL M11 LUX - export

: 2017-10-30, 12:59
autor: kowal460
Tak tygodnik motor , z tym wywiadem na listopad ci się udało , powinieneś nawiązać jeszcze kontakt z W. Wiatrakiem , to jest osoba która wiele wniosła w polski przemysł motoryzacyjny i pewnie wiele ma do powiedzenia , wczoraj oglądałem go w jednym z odcinków legend prl.

Re: SHL M11 LUX - export

: 2017-10-30, 22:23
autor: Marcin
Tak kowal460 tylko, że wywiad będę przeprowadzał w UK a Pan Wiatrak gdzieś w PL mieszka :/
Oczywiście to jest bardzo dobry pomysł aby z nim również porozmawiać ! Rozmawiałem ostatnio z Panem Tomaszem Sałkiem, ktory z nim pracował w Dębie.

Re: SHL M11 LUX - export

: 2018-03-05, 13:08
autor: kowal460
Wracając do sprawy SHL eksport była czy nie? Teraz z całą pewnością można powiedzieć że była , mało tego wersja lux z pełnym wyposażeniem również była w wersji eksportowej.

Re: SHL M11 LUX - export

: 2018-06-25, 15:42
autor: kowal460
Natrafiłem na wielką bazę zdjęć , jest tam wiele zdjęć z produkcji wfm których nigdzie jeszcze nie widziałem , sesja prototypu m14 iskry, oraz kilka zdjęć z kzwm kielce. Większość to zdjęcia nigdzie nie publikowane. Niestety nie mogę się niczym z tego znaleziska pochwalić bo prawa są zastrzeżone. Można wykupić sobie dostęp w cenach od 50 - 150 zł od zdjęcia, ale mniejsza z tym ,wracając do tematu dlaczego o tym pisze . Są tam trzy shl-ki obok siebie na jednym zdjęciu każda w innym kolorze. Kiedyś gdzieś czytałem spór czy shl była w kolorze kremowym , a może był to biały. na tym zdjęciu ewidentnie widać że była taka i taka, tzn. oprócz czarnej ,biała a ta trzecia to nie kremowy a raczej kość słoniowa

Re: SHL M11 LUX - export

: 2018-06-26, 11:44
autor: picek
porównuj z kolorami wfm osa.
to wszystko zależy które zdjęcia widziałeś- a kolory były jeszcze inne wtedy umalowane dla zagranicznego kupca.

Re: SHL M11 LUX - export

: 2019-02-13, 01:04
autor: kowal460
shl (1).jpg
Nie mogę wkleić całego zdjęcia bo ma prawa autorskie, ale może komuś się to przyda ,m11 w trzech kolorach, przy czym kość słoniowa ma siodło w jednolitym kolorze, dwie pozostałe czyli czarna i biala siodło w dwóch kolorach.

Re: SHL M11 LUX - export

: 2020-01-23, 00:12
autor: kowal460
ŻbiKu pisze:
2008-03-25, 15:40
Mnie z kolei interesuje, co takiego było zrobione fabrycznie w W2A, że osiągnął 15KM.
Dziś znalazłem zdjęcie wyjaśniające to pytanie, ostatnie shl m11W w wersji luks z pełnym wyposażeniem oraz terenową M11-W Scrambler wyposażono w inny silnik zamiast W2A wstawiony został W2 ,który w gazeli fabrycznie miał 13,5 koni a w motocyklu WSk 14 koni. Sam się troszkę zdziwiłem bo wychodzi na to że scrambler był produkowany przynajmniej dwa,trzy ,może nawet cztery lata, pokazywany był na wystawach, a jego fotek tylko kilka jest upublicznione ..