SHL - ocena oryginalności

FighteR-600
Posty: 141
Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

SHL - ocena oryginalności

Post autor: FighteR-600 » 2016-07-24, 16:18

Witam
Powiedzcie mi (jeśli się da po zdjęciach) jak z oryginalnością tego sprzętu?
Który to rok produkcji, bo dokumentów brak.
Będę wdzięczny, za każdą informację.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: Savier » 2016-07-24, 16:20

Na pierwszy rzut oka wydech nie pasuje :) po mojemu jest od 150tki.

FighteR-600
Posty: 141
Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: FighteR-600 » 2016-07-24, 17:27

Ok wydech powinien być cały (nierozbieralny).
Silnik moim zdaniem S32 więc 1961-67
Bagażnika tylnego brak.

stoker
Posty: 44
Rejestracja: 2013-08-25, 20:36
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: kujawsko pomorskie
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: stoker » 2016-07-24, 22:01

co Ty quiz robisz?
masz tabliczke a pytasz z którego roku....,
moim zdaniem motocykl jest z 63 roku

Gondek
Posty: 158
Rejestracja: 2013-03-18, 17:44
GG: 0
Moje maszyny: jawa
shl
gnom
perak
sport 2(sprzedany )

Velorex 560
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: Gondek » 2016-07-24, 22:06

stoker pisze:masz tabliczke a pytasz z którego roku....,
moim zdaniem motocykl jest z 63 roku
Tak jak kolega pisze 63 rok, numery ramy powinny granicach 25000-42000 cos takiego sprawdź jakie ty masz. Motorek mi wygląda na orginal :)

FighteR-600
Posty: 141
Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: FighteR-600 » 2016-07-25, 13:21

Nie to nie żaden quiz.
Tylko pytam jak z oryginalnością sprzętu, bo plan jest robić na zabytek.
Tabliczka jest bardzo starta, i tam gdzie model wybite jest chyba 4 - więc trzeba przystać na tym że to 1964.
Dzięki wszystkim za info, jeśli ktoś coś będzie chciał dodać to przyjmę każdą cenna informację.

Awatar użytkownika
Charlotta
Posty: 463
Rejestracja: 2013-11-22, 19:12
GG: 0
Moje maszyny: Osa M50, Osa M52, Shl M11
Lokalizacja: Kursko
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: Charlotta » 2016-07-25, 18:23

Taki drobiazg: korek baku jest od Garbuski ;-)

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: Patafil65 » 2016-07-25, 23:08

Taki sam korek był zakładany do Gazeli do M11 aluminiowy. Motocykl ma wczesne osłony boczne bez przetłoczeń na rantach, lampa nie posiada osłony na stacyjkę i biły cyferblat licznika. Paski na tylnym błotniku powinny mieć swoją kontynuację pod osłonami, w późniejszych latach fabryka malowała tylko do krawędzi osłon. Amortyzator skrętu też wskazuje na wczesny rocznik.
Były też drobne zmiany w malowaniu ( http://shlka.prv.pl/artykuly.php?id=malowanie.html ).Zbiornik z przetłoczeniem SHL wskazuje na 1963-up.
Wczesne roczniki miały osłonę łańcucha z blaszaną przykrywką otworu inspekcyjnego, potem wprowadzono gumowy korek. Nie znam dokładnie lat, ani numerów produkcyjnych tych zmian, ale na stronie Feniksa jest małe kompendium wiedzy na ten temat. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2016-07-25, 23:42 przez Patafil65, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: Walther77 » 2016-07-25, 23:12

Dobrze by było żeby wróciła na drogi bo jest dosyć kompletna. Nawet w tym stanie mi się podoba i sam zastanawiam się nad zakupem takiej. A umowy masz jakieś bo chyba bez umów na zabytek ciężko?

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: Patafil65 » 2016-07-25, 23:39

W tym temacie dużo zdjęć rocznika 63 http://www.oldtimery.com/index.php?opti ... e964ed7253
Bym zapomniał, wczesne miały koła 19" tak jak Twoja.

FighteR-600
Posty: 141
Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: FighteR-600 » 2016-07-26, 10:37

Walther77 pisze:A umowy masz jakieś bo chyba bez umów na zabytek ciężko?
Umowę mam tylko od gościa co ją kupiłem, bez tablicy i dowodu rej.
Jak mi wiadomo to papier od rzeczoznawcy, kwit od konserwatora, zaświadczenie z policji ze nie kradziony, papiery z przeglądu i żółte tablice + nowy dowód
http://weteranszos.pl/zolte-tablice#brak-dokumentow pkt. 10

Patafil65 wg. strony, którą podałeś to szparunki są dobrze. Tylko do osłon.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: halcik » 2016-07-26, 11:42

Ja rejestrowałem bez policji, ale z umową. Może ktoś zna, Heniek spod sklepu mi sprzedał

Awatar użytkownika
Charlotta
Posty: 463
Rejestracja: 2013-11-22, 19:12
GG: 0
Moje maszyny: Osa M50, Osa M52, Shl M11
Lokalizacja: Kursko
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: Charlotta » 2016-07-26, 14:13

Policja nie daje zaświadczeń na piśmie, ani prośbą ani groźbą ;-) Przerabiałam to 2x. Stanowisko panów policjantów jest takie, że tuż po wystawieniu pisma może wpłynąć zgłoszenie kradzieży i co oni wtedy biedni zrobią...

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: Walther77 » 2016-07-27, 00:02

Nie chcę się kłócić ale wydaje mi się, że musi być ciągłość umów od samego właściciela z dowodu rejestracyjnego( lub informacji z WK na kogo był zarejestrowany przed zagubieniem dowodu) oraz poprzez wszystkich następnych właścicieli, którzy też powinni sobie dawać umowy. Tu chodzi głównie o legalność i pewność pochodzenia pojazdu a żółta blacha tylko podkreśla zabytkowy charakter motocykla.

P.S. Chyba, że bierzesz od pierwszego sprawdzonego w WK właściciela, który zagubił kwity i tablice co jest do odzyskania jeśli pamięta gdzie rejestrował pojazd ( przez 30 lat różne rzeczy mogą się wydarzyć i blacha i dowód mogą się zniszczyć itp.) Wtedy wystarczy umowa z nim i reszta tak jak na zabytek: rzeczoznawca, przegląd, biała księga , WK i żółta blaszka.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: halcik » 2016-07-27, 07:34

Walther77 mylisz się, ale jak się nie wykłócisz to wiadomo, różnie babka w okienku może do Ciebie podejść jak przyniesiesz jej takie dokumenty. Nie chce mi się za bardzo opisywać, ale jestem w trakcie rejestracji motoru który ktoś zarejestrował po przebiciu numerów. Ja jestem w posiadaniu ramy, a ktoś pewnie kupił lub znalazł dokumenty. Niestety oficjalnie tylko ja mogę być właścicielem "tego" motoru (fizycznie go posiadam), a brak ingerencji w pole numerowe od rzeczoznawcy już mam. O rejestracji tej "drugiej" osy już mi urzędnicy napisali. Niestety będą wzywać gościa do wyjaśnienia i kierować do rzeczoznawcy, a pole numerowe pójdzie u niego pod lupę :shock: Jeśli ktoś nie rejestrował na żółte blachy to proszę nie siać niepotrzebnego zamętu. W odpowiednich ustawach mamy co należy dostarczyć do rejestracji i nic poza tym urzędnik nie może zawołać

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: Walther77 » 2016-07-27, 10:07

halcik pisze:Walther77 mylisz się, ale jak się nie wykłócisz to wiadomo, różnie babka w okienku może do Ciebie podejść jak przyniesiesz jej takie dokumenty. Nie chce mi się za bardzo opisywać, ale jestem w trakcie rejestracji motoru który ktoś zarejestrował po przebiciu numerów. Ja jestem w posiadaniu ramy, a ktoś pewnie kupił lub znalazł dokumenty. Niestety oficjalnie tylko ja mogę być właścicielem "tego" motoru (fizycznie go posiadam), a brak ingerencji w pole numerowe od rzeczoznawcy już mam. O rejestracji tej "drugiej" osy już mi urzędnicy napisali. Niestety będą wzywać gościa do wyjaśnienia i kierować do rzeczoznawcy, a pole numerowe pójdzie u niego pod lupę :shock: Jeśli ktoś nie rejestrował na żółte blachy to proszę nie siać niepotrzebnego zamętu. W odpowiednich ustawach mamy co należy dostarczyć do rejestracji i nic poza tym urzędnik nie może zawołać

Podaj proszę artykuł pozwalający zarejestrować jakikolwiek pojazd bez ciągłości umów od osoby widniejącej w WK jako ostatni właściciel? Czyli od Zenka z pod sklepu można brać moto tylko na umowę z nim i rejestrować na zabytek?

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: dąbek » 2016-07-27, 10:41

Żadnej ciągłości nie musi być. Wystarczy umowa k/s z ostatnim właścicielem lub nawet faktura ze złomu z którego kupiłeś moto + oświadczenie o nie posiadaniu dowodu rejestracyjnego.
Jakbyś miał mieć ciągłość umów to jak byś teraz miał rejestrować Zundappy czy inne porzucone przez Wehrmacht Beemki w czasie wojny? ;)

Miko
Posty: 83
Rejestracja: 2014-09-11, 12:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Lelek
Lokalizacja: Ząbki
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: Miko » 2016-07-27, 10:41

Podaj proszę artykuł pozwalający zarejestrować jakikolwiek pojazd bez ciągłości umów od osoby widniejącej w WK jako ostatni właściciel? Czyli od Zenka z pod sklepu można brać moto tylko na umowę z nim i rejestrować na zabytek?
No właśnie też bym chciał go poznać ponieważ próbowałem zrobić coś podobnego i się nie dało.

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: Walther77 » 2016-07-27, 10:48

Przepisy się zmieniają i być może jest opcja przez zasiedzenie. Musisz mieć moto 3 lata bez kwitów i umów. Niby szukasz właściciela z dowodu ale wiadomo , że nie znajdziesz bo nie wiesz kto nim jest. Sąd może wtedy wydać decyzje , że jesteś nowym właścicielem przez zasiedzenie i wtedy na żółte. A ogólnie w WK lubią tylko jasne sytuacje z kwitami więc bez ciągłości umów nie chce mi sie wierzyć ,że zarejestrują.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: SHL - ocena oryginalności

Post autor: dąbek » 2016-07-27, 11:37

Walther77 pisze:. A ogólnie w WK lubią tylko jasne sytuacje z kwitami więc bez ciągłości umów nie chce mi sie wierzyć ,że zarejestrują.
Ale oni nie mają nic do lubienia, nie oni stanowią swojego prawa.
PODSTAWA PRAWNA:
Dz.U. 2008 Nr 223, poz 1462
Projekt o rejestracji pojazdu jako pojazd zabytkowy bez dokumentów przeszedł nowelizację w dniu 24.11.2008 roku wniosek przeszedł pozytywne głosowanie (Za głosowało 384 posłów na 385 obecnych, wstrzymał się od głosu poseł PIS Piotr Cybulski), następnie dnia 08.12.2008 został podpisany przez Prezydenta RP, ogłoszony w Dzienniku Ustaw 18-12-2008 wszedł w życie 02.01.2009 (Dz.U. 2008 Nr 223, po. 1462) o brzmieniu:
Dz.U. 2008 Nr 223, poz 1462
W ustawie z dnia 27 czerwca 1997r Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 1997r. Nr 98 poz 602 z późn. Zm.) w art. 72 po ust. 2a dodaje się ust. 2b w brzmieniu:
2b. W przypadku pojazdu zabytkowego dopuszcza się odstępstwo – w zakresie ust. 1 pkt. 5, poprzez zastąpienie dowodu rejestracyjnego aktualnym zaświadczeniem wydanym przez wojewódzkiego konserwatora zabytków oraz oświadczeniem właściciela pojazdu złożonym pod groźbą odpowiedzialności karnej, że pojazd stanowi jego własność.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości