SHL m11 dymi

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Xylos
Posty: 36
Rejestracja: 2017-03-12, 14:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
SHL 175
Romet Komar
Romet Kadet
Kontaktowanie:

SHL m11 dymi

Post autor: Xylos » 2017-04-30, 15:57

Witam po długim staniu shl'ki(1,5roku) dymi na 3 biegu gdy się doda gazu nie mam pojęcia dlaczego na 2 i 1 jest w normie ktoś ma jakieś pomysły :)
na 5l paliwa dałem 75ml oleju

SHLnik
Posty: 198
Rejestracja: 2010-07-25, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: lubelskie
Kontaktowanie:

Re: SHL m11 dymi

Post autor: SHLnik » 2017-04-30, 16:44

To dwusuw musi dymić.Oleju mało wlałeś żeby nie puściła ostatniego dyma.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: SHL m11 dymi

Post autor: daroohd » 2017-04-30, 17:47

Kolego dolej oleju bo zatrzesz silnik do niej sie leje 100 ml oleju na 3 litry paliwa..
Jak stała długo olej w baku tez osiada na dno , w wydechu masz ten zgromadzonym olej niespalony itd jest to dwusuw i musi lekko dymić.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: SHL m11 dymi

Post autor: dąbek » 2017-04-30, 20:54

Albo uszczelniacz od strony sprzęgła szlag trafił i zaciąga olej ze skrzynki biegów.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: SHL m11 dymi

Post autor: Texas Ranger » 2017-04-30, 20:59

Jakby tak było to by dymiło jak z parowozu.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: SHL m11 dymi

Post autor: dąbek » 2017-04-30, 21:27

Kiedyś jak jeździłem na 40-letnich uszczelniaczach było tak, że na pierwszym i drugim biegu dymiło w normie, ale jak już na trójce się odkręciło to kopcił mocno, ale niekoniecznie jak z parowozu...

Awatar użytkownika
Xylos
Posty: 36
Rejestracja: 2017-03-12, 14:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
SHL 175
Romet Komar
Romet Kadet
Kontaktowanie:

Re: SHL m11 dymi

Post autor: Xylos » 2017-04-30, 22:29

Dałem specjalnie mniej zazwyczaj 100ml na 5l na oleju trawol (tak pisze na etykiecie 100ml na 5l) jeżdżę tak z 4 lata i nic się nie stało a co do paliwa to jest świeże, można ten uszczelniacz od strony sprzęgła wymienić bez rozpoławiania karterów?
Czy jest możliwe że od nagaru który się dopala tak kopci

SHLnik
Posty: 198
Rejestracja: 2010-07-25, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: lubelskie
Kontaktowanie:

Re: SHL m11 dymi

Post autor: SHLnik » 2017-04-30, 22:51

Xylos pisze:
2017-04-30, 22:29
można ten uszczelniacz od strony sprzęgła wymienić bez rozpoławiania karterów?
Można tylko trzeba zdjąć sprzęgło.
Co do oleju to do SHL leje się 1:30 i to jaki by nie był.Na dotarciu lałem zwykły czerwony orlenowski 1:25 i nie kopciła.

Awatar użytkownika
Xylos
Posty: 36
Rejestracja: 2017-03-12, 14:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
SHL 175
Romet Komar
Romet Kadet
Kontaktowanie:

Re: SHL m11 dymi

Post autor: Xylos » 2017-04-30, 22:56

Niema innych uszczelniaczy z których może brać olej oprócz tego co jest od strony sprzęgła?

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: SHL m11 dymi

Post autor: dąbek » 2017-04-30, 23:58

Ewentualnie nieszczelnosc między karterami w miejscu między skrzynia korbową, a skrzynią biegów.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: SHL m11 dymi

Post autor: daroohd » 2017-05-01, 07:18

Ja pierdziele lejesz Trawol :shock: :shock: :shock: :razz: przecież jest to olej do silnika a nie do mieszanki paliwowej, nalej zwykły olej ORLEN 2T SEMISYNTHETIC który spala się już w 70 stopniach a dla Trawol - Temperatura zapłonu : min. 220˚C. Pomijając inne dodatki i właściwości ,Olej do 2T to olej rozpuszczalny w paliwie smarujące w formie aerozolu silnik, ciekawe ile km przez te 4 lata zrobiłeś ??.
Teraz pasowało by ściągnąć wydech zalać to odpowiednim olejem a wydech wymyć z tego nagaru, ciekawe jak wygląda środek silnika po tej mieszance.
U mnie tak wygląda tłok po ORLEN 2T SEMISYNTHETIC. mało co nagaru na tłoku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: SHL m11 dymi

Post autor: dąbek » 2017-05-01, 10:05

Jest też trawol do 2t (czerwony) i jest on przeznaczony do mieszanki i chyba taki kolega stosował skoro na opakowaniu była podana proporcja 1:50.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: SHL m11 dymi

Post autor: daroohd » 2017-05-01, 10:16

Nie spotkałem sie z takim ale faktycznie teraz spr i jest tez do paliwa.
Ja polecam ORLEN 2T SEMISYNTHETIC z własnego doświadczenia.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: SHL m11 dymi

Post autor: halcik » 2017-05-01, 13:00

W m11 jest więcej niż jeden simmering na wale :) dokładnie może ciągnąć spod dwóch simmeringów lub 2 oringów. Czy się martwić, czy nie zależy czy ubywa oleju w silniku.
Jeśli simmering jest pod zębatka sprzęgła, to silnik nie jest złożony według sztuki. Simmering powinien być za łożyskiem niestety

Awatar użytkownika
Xylos
Posty: 36
Rejestracja: 2017-03-12, 14:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
SHL 175
Romet Komar
Romet Kadet
Kontaktowanie:

Re: SHL m11 dymi

Post autor: Xylos » 2017-05-01, 17:11

Własnie bardzo dziwna sprawa spuściłem do sucha cały olej nalałem castrola syntetycznego (na takim jeździła od kilku lat, tylko taki miałem w garażu) po przejechaniu około 300km spuściłem i było tyle samo, minimalne ilości oleju bierze chyba

SHLnik
Posty: 198
Rejestracja: 2010-07-25, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: lubelskie
Kontaktowanie:

Re: SHL m11 dymi

Post autor: SHLnik » 2017-05-01, 18:15

Xylos pisze:
2017-05-01, 17:11
minimalne ilości oleju bierze chyba
Albo popuszcza oring na zdawczym.

Awatar użytkownika
Xylos
Posty: 36
Rejestracja: 2017-03-12, 14:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
SHL 175
Romet Komar
Romet Kadet
Kontaktowanie:

Re: SHL m11 dymi

Post autor: Xylos » 2017-05-01, 19:01

Chyba na razie nic z tym nie będę robił złoże zapasowy silnik i podmienię miejscami jak będę miał czas

Awatar użytkownika
Xylos
Posty: 36
Rejestracja: 2017-03-12, 14:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
SHL 175
Romet Komar
Romet Kadet
Kontaktowanie:

Re: SHL m11 dymi

Post autor: Xylos » 2017-05-01, 19:09

Takie pytanie czy pod koszem sprzęgła powinna być jakaś podkładka bo mi lata i nie zazębia o półksiężyc
Edit: Gdzie dostanę docisk sprężyny sprzęgła to co idzie na górę kosza sprzęgła (nie wiem jak to dokładnie się nazywa)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości