Strona 1 z 1

Świece - przerwa i modele

: 2017-05-20, 19:57
autor: seba101626
Witam

Szybkie pytanie - jaką macie przerwę na świecy w [mm]? Odmierzacie to jakoś szczelinomierzem?
Ja swoją przerwę trochę zmniejszyłem (względem fabrycznej). Jeżdżę SHL-ką model M11 z silnikiem S32.

Możecie też powiedzieć jakie marki świec polecacie. Sam NIE polecam Awiny, wstępnie jestem zadowolony z Brisk-ów, ale teraz testuję NGK. Niegdyś mój Romet-Kadet świetnie radził sobie na Bosch-u.

Pozdrawiam

EDIT
Domyślam się, że w niemal każdym silniku z motocykli WSK/ WFM / SHL przerwa będzie taka sama.

Re: Świece - przerwa i modele

: 2017-05-20, 21:33
autor: kwadrat49
Odnośnie przerwy na świecy to nigdy nie zmniejszalem ani nie zwiekszalem poprostu taka jaka jest oryginalnie taka zakładałem ,a markę świecy to testowałem różne :
Ngk ,champion, nasze rodzime iskry , i kilka innych ,ale najlepiej mi do gustu przypadła świeca firmy Beru , najlepiej mi na niej pali zimny/ciepły nie przerywa swieca brazowiutka (choć na kolor świecy wpływ ma wiele czynników ) najtańsza może nie była ale działa bez zarzutów .
Mam ja w M21W2 175

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka


Re: Świece - przerwa i modele

: 2017-05-23, 07:33
autor: seba101626
To powiedzcie mi jeszcze jakie wartości odmierzacie szczelinomierzem nie licząc przerwy na przerywaczu/ platynce.
Mam być 0,3 - 0,4 mm? Skok tłoka 4.4 cm?

Przypominam, mam silnik WFM S32 poj. 175 (były takie w WSK-ach?).

Re: Świece - przerwa i modele

: 2017-05-23, 07:43
autor: halcik
Z tymi centymetrami zaszalałeś i nie chodzi o skok, a o miejsce zapłonu. Szczelinomierzem można mierzyć luz na pierścieniach, na tłoku i jak by ktoś mocno chciał to i na wale przy osiowości.

Re: Świece - przerwa i modele

: 2017-05-23, 09:21
autor: seba101626
No to powiedz mi jak odmierzyć miejsce zapłonu (na 3 cm?) i ile mogą wynosić te poszczególne luzy?

Re: Świece - przerwa i modele

: 2017-05-23, 09:47
autor: halcik
Bierzesz suwmiarkę w rękę dokładasz do czoła głowicy i odczytujesz wartość gdy tłok jest w GMP, cofasz tłok o 4,4mm, a nie cm tłok i w tym momencie powinno nastąpić rozwarcie styków na platynkach. Jeśli chodzi o pozostałe rzeczy to poczytaj o dopuszczalnych luzach kwalifikujących element do wymiany i tą drogą znajdziesz ile powinien mieć fabrycznie wychodząc z fabryki