Strona 1 z 1

Silniki S32, S34, S06 różnice.

: 2007-04-07, 15:31
autor: Stary
Mam prośbę - czy może mi ktoś wyjawić w końcu różnice pomiędzy silnikami S32 (shl) S34 (wfm) a silnikami do Osy? Wiem, że różniły się pojemnościami (S34 125, S32 175) ale czy one miały body i flaki takie same?

NIe czuję się w tym temacie specem dlatego proszę o pomoc. Samych wersji silnika S01 naliczyłem kilkanaście (bo jak nie ponad 20) głównie różniły się duperelami np. oryginalny spust mieszanki z komory korbowej lub takie dziwaczne 1cm wypustki na wnętrzach karterów od strony zapłonu z ostatnich modeli produkcji czy np. 4 rodzaje wałów korbowych, 6 rodzajów kap lewych itd. itp. ....

: 2007-04-07, 16:13
autor: juzek1990
a spotkałeś sie moze z tym,mój kolega miał silnik z wski 125 i dziwiło mnie to ze w karterach były inaczej porozmiesczane śruby od kapy oleju

: 2007-04-07, 17:03
autor: Xabingo
juzek1990 pisze:a spotkałeś sie moze z tym,mój kolega miał silnik z wski 125 i dziwiło mnie to ze w karterach były inaczej porozmiesczane śruby od kapy oleju
W starszych modelach śruby w deklu olejowym były po środku, po 84 roku były już po bokach. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem tą różnicę.

: 2007-04-07, 18:23
autor: Pietrusek
Silnik S34 i S32 to praktycznie te same silniki rózniły sie cylindrami,głowicami oraz tłokami pozatym jet to ten sam silnik.Silnik S06 rózni sie od S32 sprzegłem takie jak w S01 z ta róznica ze ma wiecej spręzyn inna kapa olejowa oraz cylinder i głowica.Silnik S06 w wykonaniu do skutera Osa ma zmieniona kape olejowa od wewnatrz sa odlane koryta dla lepszego smarowania pozatym ma inny cylinder i głowice różnice w zebrowaniu.Natomiast odmiana S32 do Osy miał wentylator równiez zmienione ozebrowanie cylindra oraz osłony na cylinder i głowice dla skierowania powietrza z wentylatora inne kolanko do mocowania gaznika. To tyle co pamietam jeszcze poszukam jak cos znajde to umieszcze.

: 2007-04-07, 18:24
autor: Stary
Tak widziałem takie kapy, ale karterów nigdy, nigdy też nie trzymałem ich w rękach. Wiem jedno - jak ktoś ma taką kape to przesrane jak padnie, rzadko na allegro są - chociaż w niektórych kapach są od wewnątrz nadlewy aluminium - widać, że już przestawiali się na inny typ. Łatwo można je przewiercić, przerobić i będą pasować. Fakt w wyliczance o tej kapie zapomniałem - to będzie 7 :P

[ Dodano: 2007-04-07, 18:28 ]
Pietrusek dzięki - tego mi było trzeba, tak mi się też wydawało ale niestety nie mam ŻADNEJ literatury o shl :( W niedziele bazar w kraku - mam zamiar nakupować mase książek.

: 2007-04-07, 18:34
autor: Pietrusek
Co do S06 to silnik ten posadał dwa typy głowic pierwszy typ stosowany w Shl M06U drugi typ w Shl M06T oraz w Wsk M06 Z-150.

: 2007-04-07, 19:51
autor: Stary
Dziś mnie oświeciło - w wfm kanały przelotowe były dużo mniejsze od tych samych w wsk po 66 roku. Moje pytanie - we wczesnych modelach wsk (M06, M06L, M06Z, M06-64 [do 1966]) stosowano kartery takie jak w wfm (z okrągłym obwodem karterów przy styku z cylindrem), jednak cylindry były już żeliwne kwadratowe. I teraz - czy mimo wyglądu zewnętrznego kartery miały już większe kanały czy też cylindry miały małe okna (kanały) przelotowe? nie dorwałem jeszcze nigdy silnika od WSK z lat 60-66. Mam kilka typów do wfm (różne głowice, cylindry, kapy, kartery też się troche różnią - generalnie mam silniki od numerów 300tys do 430tys (czyli roczniki 56/58 - 59/61), do wsk mam silnik zaraz po wprowadzeniu prądnicy 31-06 z 1967 roku w mojej M06-64. Ale żadnego silnika wsk z zapłonem 31-05, karterami podobnymi do wfm, ale cylindrem kwadratowym nie miałem.

I jak to jest z tymi karterami i cylindrem? Chyba pogadam z Adamem co on tam ma w swojej M06L.

: 2007-04-07, 20:36
autor: Pietrusek
Nigdy sie nad tym nie zastanawiałem ale wystarczy popatrzec na moce silników Wsk przed 66 i po czyli moim zdaniem przed 66 silniki i cylindry miały mniejsze srednice kanałów przelotowych jak w Wfm.Wsk M06 64 ma 6,5KM przy stopniu spręzania 6,9 a Wsk M06 B1 ma 7,5KM przy stopniu sprezania 7,5 watpie aby przyrost mocy o 1KM uzyskano tylko zwiekszajac stpoien sprezania.Jeszcze sprawdze w moich silnikach jak bede w swoim magazynku na wsi.

Re:

: 2010-02-23, 22:10
autor: Stary
Stary pisze:(...)I jak to jest z tymi karterami i cylindrem? Chyba pogadam z Adamem co on tam ma w swojej M06L.
Nie ma to jak samemu sobie odpowiedzieć ;-)

viewtopic.php?f=57&t=1207

Re: Silniki S32, S34, S06 różnice.

: 2010-05-10, 14:32
autor: sopi220
czy ktoś ma zdjęcia orginalnego cyłindra do silnika s32?

Re: Silniki S32, S34, S06 różnice.

: 2010-05-11, 20:30
autor: rykun
Mam kilka. Jak coś mogę zrobić inne bo mam prawie nowy cylinder nominał z tłokiem i pierścieniami.

Re: Silniki S32, S34, S06 różnice.

: 2010-05-11, 22:40
autor: sopi220
no to jeszcze muszę kartery s32 załatwić i będe miał kompletny silnik do mojej wfm z 1965.dzięki za zdjęcia

Re: Silniki S32, S34, S06 różnice.

: 2010-05-12, 00:02
autor: Stary
WFM nie miała silnika S32 tylko S34.

Re: Silniki S32, S34, S06 różnice.

: 2010-05-12, 07:27
autor: sopi220
będe na wsi to zrobię fotki blaszki znamionowej.jednak się pomyliłem,dzwoniłem do domu i rzeczywiście nie jest to s32 tylko wfm mo6- s34.przepraszam za zamieszanie.

Re: Silniki S32, S34, S06 różnice.

: 2011-11-09, 11:33
autor: marian6666
Kolejny silnik s-32 w którym brakuje kapy od strony zapłonu:
http://allegro.pl/silnik-shl-i1915690761.html Czy owe kapy tak czesto się urywały, ze 90% silników z allegro ich nie posiada?? A moż ejest inny powód? z Silnikami od WSK nie ma takich problemów...

Re: Silniki S32, S34, S06 różnice.

: 2011-11-09, 15:10
autor: Szczepan
Nie słyszałem o takim defekcie, kapa jest podparta tak jak wskowa.

Re: Silniki S32, S34, S06 różnice.

: 2011-11-09, 18:02
autor: Łukasz
Ja tam przy SHL mam kapę. Niektóre nie mają pewnie dla tego, ze albo po rozbiórce zapłonu facet zgubił albo co(różne rzeczy się dzieją :mrgreen: )