Tuning silnika dwusuwowego

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: wujcio » 2011-05-07, 12:01

Jak narazie doprowadź do końca projekt WSK + membrana a nie myśl o stawidle.
Takie stawidło nadaje się jedynie na tor.

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1967
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Alien » 2011-05-07, 14:43

Membrana -> dobry niski i średni zakres obrotów
Stawidło -> sama góra
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
irek
Posty: 568
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: irek » 2011-05-07, 16:18

Ja w ogóle nie myślę o stawidle. Ale chciałbym wiedzieć jak by się to sprawowało.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1901
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Sebastian440 » 2011-05-07, 18:00

Wcale nie powiedziane, że membrana jest zła do silników osiągających wysokie obroty. W Hondzie RS 125 z 2009 roku, która ma 45 KM zastosowana jest membrana, a silnik kreci do 13000 obr./min.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Stary » 2011-05-07, 18:16

sebastian440 pisze:a silnik kreci do 13000 obr./min.
No fakt, niezła lipa.

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1967
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Alien » 2011-05-07, 20:08

Wcale nie powiedziane, że membrana jest zła do silników osiągających wysokie obroty.
A w którym miejscu napisałem że membrana jest zła do wysokoobrotowych? Membrana tak jak napisałem "robi robotę" na niskich i średnich - na wysokich w jednostce bez membrany z dobrym gaźnikiem + velocity stack i dostrojonym króćcem po osiągnięciu rezonansu można osiągnąć porównywalne moce. Tyle że póki silnik nie złapie określonych obrotów to nie będzie w ogóle jechał - i tu tkwi sedno membrany.
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1901
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Sebastian440 » 2011-05-07, 22:18

Stawidło w Metalexie 250, silnik Cz 513.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 165
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1985r KOS/KRASKA.
WSK M06-Z2 1961r.
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: mariusz30003 » 2011-08-26, 17:50

Tu stronka o tunikgu WSKi po brytyjsku... może się komuś przyda
http://www.speed-trap.co.uk/GTG/bsabantamtuning.htm

rzorzo
Posty: 1
Rejestracja: 2015-05-30, 22:51
GG: 0
Moje maszyny: cz350, mz 250 es
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: rzorzo » 2015-10-05, 08:32

Witam Kolegów. Odgrzeję smakowitego kotleta stawidłem Garry'ego1200

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lyijt2x4GeM[/youtube]

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1901
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Sebastian440 » 2015-10-05, 11:18

No Garry dorzucił do pieca. Nie wiem jakie ma tam przełożenia teraz ale widać, że góra jest mocna. Garry podrzuć nam jako jedynym fotki pierwszego stawidła w W2 w Polsce. Może jakieś fotki cylindra ? Może podjął byś się zrobienia takiego zestawu na większą skalę ? Pozdrawiam i gratuluje talentu, samozaparcia i pomysłu ! ;-)

https://youtu.be/AmyzjtkhjgA
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6333
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Savier » 2015-10-05, 12:07

Jak na razie mocno bogato :D

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Garry1 » 2015-10-05, 21:57

Ooo widzę wieści się rozchodzą ;)

Obrazek

Obrazek

Przepraszam że z fejsa ale nie mam na tą chwilę czasu na zmienianie je w załączniki :p

Ogólnie temat nie jest łatwy. Savier pisze za bogato. Niewielka zmiana czasu rozrządu ma drastyczny wpływ na mieszankę.

Ale działam. Dodam na pewno zdjecia jak to wygląda w środku, może kogoś zachęce do podobnego projektu ;)
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6333
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Savier » 2015-10-05, 22:23

Podziwiam, ja mam membrane i w fazy chociaż nie trzeba się bawić :D Stawidło super sprawa, ale do mega wysilonych silników. Życzę powodzenia i liczę, że sie uda :D.

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: rss » 2015-10-06, 06:20

fajny temat - szkoda ze linki już nie działają - jakby ktoś te pliki miał to byłbym zobowiązany - proszę o info na PW.

Jeśli szukacie informacji o silnikach ze stawidłem, to szukajcie danych nt silnika Trabanta
a z motocykli - SWM 175. Miałem okazje tym jeździć i to w Polsce (to takie dawne enduro - chyba sa w PL jeszcze ze 3 sztuki)
i przeżycie pamiętam do dziś. Silnik tak zestrojony ze ciągnął od samego dołu
(membrany nie miał) i kręcił się do dość wysokich obrotów (jakieś 8000), ale był dosyć kapryśny, trudno odpalał.
Pamiętam ze informacji szukałem i w USA, ale to było bardzo dawno temu.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: wujcio » 2015-10-18, 00:15

Garry takie pytanie jaki jest luz między obracającą się tarczą a karterem oraz czy ta tarcza jest wykonana ze zwykłej stali czy z czegoś lepszego?
Fajnie ten projekt wygląda i działa :D
Szkoda że to rozwiązanie nadaje się tylko na tor a nie do codziennej jazdy ;)

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: rss » 2015-10-18, 10:16

wujcio pisze: Szkoda że to rozwiązanie nadaje się tylko na tor a nie do codziennej jazdy ;)
wszystko zalezy jak wystroisz - no chyba ze Trabanty tez byly tylko na tor...
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: wujcio » 2015-10-18, 11:06

No może nie chodzi o wystrojenie tylko o to że jednak gaźnik z boku silnika przy normalnej jeździe może przeszkadzać i być narażonym na zabrudzenie lub zalanie.

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Garry1 » 2015-10-18, 12:29

staw 4.jpg
Jak widać w Koszalinie silnik przygotowywałem do zmiany zasilania z benzyny na wodę :D na szczęście nie zalał się..
WP_20150420_001.jpg
WP_20150721_003.jpg
WP_20150721_005.jpg
WP_20150721_008.jpg
WP_20150721_010.jpg
WP_20150721_012.jpg
Proszę bardzo, motocyklowa pornografia ;)

W cylindrze mam dowiercony 3-eci kanał centralny i zmienione czasy. Cylinder przerabiał dla mnie mój kolega - Janusz94 . Jak zdemontuje cyla to dodam fotki.

Aktualnie silnik ląduje znowu na stole. Generalnie był to jeden wielki eksperyment, nie wiedziałem czy to w ogole zadziała więc pewnych rzeczy nie dopracowałem na 100 procent bo po prostu nie wiedziałem czy będzie warto. Teraz wiem że cholernie warto!

Co do luzu między tarczą a obudową, dokładnie nie wiem, tak jak zeszło z maszyny tak zamontowałem. Celowałem w luz około 0,2 mm.
Tarcza jest ze stali zimnowalcowanej ciętej na laserze. Zimnowalcowana jest nieco sztywniejsza niż gorącowalcowana.

Co do pytania sebastiana o serie takich silników to nie chce być nie miły ale sam znasz rynek naszych starych klunkrów ;) Kto będzie coś podobnego chciał to znajdzie sobie wykonawce na pewno.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Stahxt
Posty: 2
Rejestracja: 2018-08-26, 12:58
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Jawa CZ 175/450 x2
Yamaha XT 125R
Honda XR
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Stahxt » 2019-02-07, 23:38

Jak jest tutaj rozwiązany zapłon?
Tak, wiem spóźniłem się trochę :D

s06tuner
Posty: 127
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: s06tuner » 2019-02-15, 20:40

prawą tarcze wału masz wyprofilowaną czy seria została?

pare lat temu też przymierzałem się do stawidła, kupiłem dwa silniki, trochę rysunków, czasów otwarcia i metod wykonania zebrałem a później przyszły dzieci i budowa domu i cały misterny plan w pieriot

a jeszcze tak na marginesie - był projekt formaero na stawidle - tylko nie piszcie że to bzdura - to fakt - nie wiem czy doczekała się taka wersja choć jednego zbudowanego silnika - ale fakt jest faktem że Świdnik to opracował, mam w którejś książce przekrój narysowany a właściwie chyba nawet dwa , ale jeden z tego co pamiętam ma chyba błąd i narysowane są dwa gaźniki - jeden przy stawidle a drugi w typowym miejscu ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kuba5550 i 1 gość