Strona 6 z 22

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-11, 01:17
autor: wujcio
Shoei pisze:Dla zainteresowanych gdzie kupić, jak i co podaje. Części można kupić na http://www.ebay.co.uk w wyszukiwarke wpisujac:

Regulator świateł - royal AC regulator
http://cgi.ebay.co.uk/NEW-ROYAL-ENFIELD ... 286.c0.m14

Regulator z prostownikiem - royal regulator
http://cgi.ebay.co.uk/ROYAL-ENFIELD-12v ... 286.c0.m14

Prądnica - royal alternator
http://cgi.ebay.co.uk/GENUINE-ROYAL-ENF ... 286.c0.m14
tak ciężko przeczytać cały temat od początku ;)
ebay.co.uk

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-11, 19:45
autor: Buda
Mam taki zestaw 3 przewodowy . I jest zbyt duże ładowanie .
Napięcie to od 14,9 do nawet 17 , po włączeniu świateł na wolnych obr. 12,3 przy 1/3 max. obr. wynosi 15,40 . Moim zadaniem to za duże ładowanie . Centrowanie nie przyniosło efektu . Może ktoś miał taki problem i sobie uporał się z nim ??
Pozdrawiam Artur

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-11, 20:43
autor: Muciek
Jak masz powyżej 14,7v to regler na bank spalony.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-11, 20:52
autor: Alien
Masz zmasowany regler? Jakim miernikiem to mierzysz?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-11, 23:59
autor: wujcio
Na bank źle podłączony regulator ;] u nas z tym też były problemy ale na szczęście udało się z tym uporać.
Teraz u mnie max to 14,7 V

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-13, 01:14
autor: Buda
Wątek śledzę od początku i widzę że każdy jakieś miał problemy . reg. ma masę a przewody podłączone według schematu na tym forum . Może ktoś ma zdjęcia jak to podłączył może coś przeoczyłem , zdaje się że wszystko sumiennie wykonałem . Zauważyłem że Yahoo też miał problemy podobne jak moje .

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-13, 10:19
autor: yahoo
Buda pisze:Wątek śledzę od początku i widzę że każdy jakieś miał problemy . reg. ma masę a przewody podłączone według schematu na tym forum . Może ktoś ma zdjęcia jak to podłączył może coś przeoczyłem , zdaje się że wszystko sumiennie wykonałem . Zauważyłem że Yahoo też miał problemy podobne jak moje .
No ale u mnie wycentrowanie wirnik-stojan pomogło.

Mam tak: alternator 3-przewodowy. Dwa z nich trzeba ze sobą połączyć tak, żeby finalnie z alternatora wychodziły tylko dwa. Nie pamiętam który z którym. Regulator zintegrowany z prostownikiem, przykręcony do masy, nie jest dodatkowo masowany.
Z regulatora wychodzą 4 przewody. Dwa z nich to wejście prądu zmiennego z alternatora - bodajże biały i fioletowy, dwa z nich to wyjścia wyprostowanego prądu stałego, bodaj brązowy i czarny. Kolory z pamięci, a nie mam tego pod ręką, żeby zajrzeć.

U mnie kapitalną różnicę robi centrowanie wirnika. Jedna podkładka mniej, albo jedna więcej - i różnica jest znacząca. No ale jak Ci napięcie dochodzi do 17, to - zakładając, że wszystko masz dobrze połączone - coś chyba nie teges z reglerem.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-13, 10:31
autor: wujcio
Budda napisz konkretnie jakie masz te elementy: jaki regulator jaka prądnica itp

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-14, 01:17
autor: Buda
A więc właśnie wróciłem z garażu . No i nic to samo tylko siwych włosów przybyło na głowie . Bez znaczenia jak były wycentrowane cewki wobec wirnika ciągle ładowanie na poziomie ponad 15v . reg. podłączony mam biały do białego fioletowy i zielony do zielonego czarny na masę brązowy + aku. ( reg. zamocowany jak u Shoeia czyli z masą ) zestaw mam taki jak u yahoo ( trzecia strona tego wątku ) Nie wiem już co mam robić . Moim zdaniem nie ważne jak wycentrowany jest wirnik reg. nie powinien puszczać większego napięcia niż 14,7 9( max). Z drugiej strony jak czytam posty ( po raz setny) większość z was miał takie problemy i rozwiązaniem było wycentrowanie . Już dawno Wska nie popsuła mi tyle krwi .

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-14, 01:30
autor: Alien
A na nie przyciera Ci wirnik o podstawę simmera? Ja tak miałem i dłuuuugo tego nie zauważyłem.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-14, 01:46
autor: Buda
Podkładkę dałem między wirnik ( podkładka ma taką średnicę że nie dochodzi do simeringu ) ale czy to ma znaczenie z ładowaniem??

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-14, 08:31
autor: wujcio
najlepiej jakbyś podesłał fotki jak masz to podłączone w motocyklu.
Moim zdaniem coś źle podłączasz do regulatora.
Może to nie ten regulator?
Co na nim pisze? 12v REGULATOR RECTIFIER

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-14, 15:07
autor: Muciek
Zakładając że regler macie dobry i dobrze wpięty w instalacje to nawet nadmierne zwiększenie pola magnetycznego nie powinno powodować że napięcie wychodzące jest większe od 14,7. Przecież układ jest tak zbudowany że nie przepuści więcej niż 14,7 no chyba że się uszkodzi...

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-14, 19:49
autor: Karlicek
A jakim miernikiem to jest mierzone? Niestety, ale te tańsze lubią głupieć w pobliżu wysokich napięć.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-15, 00:07
autor: Buda
Rzeczywiście mierzyłem tańszym miernikiem , ale jest już on sprawdzony więc wierze jemu , na innym motocyklu prawidłowo pokazuje . Poniżej kilka fotek sory za jakość ale o tej porze robione . Regulator mam taki
[link=]http://www.ebay.pl/itm/NEW-ROYAL-ENFIEL ... 774wt_1164[/link]

Nie wiem po co się tak naprawdę centruje stator z rotorem .
Moim zdaniem centrowanie mogło by pomóc przy niskim ładowaniu , przy dużym prądzie powinien sobie poradzić regulator , przecież po to on jest . Tak już myślałem może szukać reg. od jakiegoś chińskiego skutera?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-16, 20:11
autor: Buda
I co nikt nie wie co może być ??

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-16, 20:29
autor: Muciek
Jak masz jakiś transofrmator który na wtórnym daje więcej niż 15-16V to podepnij pod niego regler na wyjściu powinno być 14,7V. Jak będzie to masz w instalacji coś namotane.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-16, 23:09
autor: wujcio
A co się dzieje jak zmierzysz prąd zmienny bez regulatora:
czyli wg schematu te 2 połączone kable + ten pozostały - jakie jest napięcie zmienne? powinno być do 50V maksymalnie z tego co pamiętam.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-22, 01:23
autor: Buda
A jakie u was jest napięcie chodzi o wersję 3 przewodową ze światłami i bez oświetlenia , oraz na wolnych obrotach i wyższych
Dzięki i pozdrawiam

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-23, 13:56
autor: wujcio
jeśli chodzi o napięcie z regulatorem to na niskich z włączonym przednim światłem 50W to jest ponad 12,2 V
a na wysokich obrotach nie przekracza 14,7V.