Wysłałem pytanie o koszt tulei do firmy tym się zajmującej.
Oprócz tego sprawdziłem średnicę tłoków według mnie w miarę o maksymalnej średnicy.
Jeśli ktoś chce:
KTM SX 250 66, 36mm Z tego co pamiętam tłok posiada jeden pierścień.
Yamaha YZ 250 66,40 mm, 2 pierścienie
Suzuki RM 250 66, 34 mm, 1 pierścień
Honda CR 250 66, 34 mm 2 pierścienie
Honda CR 84-85 r. 65 94 mm 2 pierścienie
Tłoki powyższe posiadają sworzeń 18 mm
W zależności od rocznika płaszcz tłoka może się różnić (inne rozmieszczenie okien w cylindrze) tak samo jak liczba pierścieni.
Znalazłem jeszcze tłok z yamahy RD 400 64,19 mm ze sworzniem 16 mm
Tłoki o tych wymiarach kosztują 290 zł za Namurę a Wossner to 400 zł lub więcej.
Pisząc to korzystałem z allegro i strony Wossnera.
Jeśli ktoś chce to da się znaleźć tłok pod sworzeń 18 mm i wymiar większy niż 4 szlif w 175 co nie wymaga tulejowania cylindra i jednocześnie zażegna problem marnej jakości tłoków dedykowanych do WSK
Mam nadzieje, że komuś się przyda to co napisałem.
Dopisane:
Wczoraj wysłałem pytanie do firmy REDO (namiar dostałem od Rykuna) o koszt dorobienia tulei takiej jaka mnie interesuje.
Koszt jest według mnie dobry bo 110 zł.
tuleja-cylindrowa.jpg
Wymiary jakie podałem to:
Wymiar B - 72 mm, C - 128 mm, D - 73,5 mm, E - 3,2 mm
E oraz C są zgodne z oryginalnymi wymiarami.
Zastanawiam się jednak czy do wymiaru C dodać może jakieś: 2 - 5 mm a do E: 1 - 2 mm co dałoby zapas, który mógłby być zniwelowany później podczas szlifu. Nie wiem w sumie jak bardzo wymiary nowego tłoka będą się różniły od oryginału stąd chce mieć możliwy zapas manewru przy tulei.