Strona 7 z 22

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-29, 21:33
autor: Buda
No i się udało . Ładowanie działa poprawnie . Szczerze nie wiem co było może podłączenie do akumulatora było nie dokładne , wszystko przedmuchałem , poskładałem jeszcze raz ( tak naprawdę kilkaset razy :P) i działa . Przy włączonych światłach 13,5 ( dokładnie nie pamiętam) jednak bez świateł jest 15,8 , ale i tak jeździ się na światłach . Zobaczymy jak się będzie sprawowało bo narazie z 10 km przejechałem . Dzięki za pomoc .

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-29, 22:04
autor: wujcio
u mnie jest to samo 15.8 V bez obciążenia.
Teraz ja mam znowu problem taki ze początkowo aq się ładuje ale po jeździe już nie.
Nie wiem czy mi coś nie gra z prostownikiem i regulatorem czy po prostu mam już uszkodzone przewody idące do prądnicy lub coś nie zwiera.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-29, 22:10
autor: Muciek
Nie macie uszkodzonych regulatorów czasem?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-29, 22:13
autor: wujcio
właśnie coś mi się zdaje że miałem w zeszłym roku przed wakacjami 14,7 V maksymalnie.
Możliwe że coś się sfajczyło....

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-29, 22:22
autor: rafalgb
Regulatory z Indii będą ściągane. Bylem blisko kupna ale... budżet dzięki ich inspiracji CDI moje działa :)
Wydaje mi sie ze można to samo osiągnąć na oryginalnym statorze bo ten od royala nie różni sie niczym specjalnie od oryginału ;>

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-29, 22:35
autor: Muciek
Po kiego regulatory z Indii??!! Przecież to jest zwykły regulator z chińczyka podejdzie ;D

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-29, 22:39
autor: wujcio
no to zapodaj takim regulatorem ;]
jak prostownik 50A mi się przegrzewa ;]

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-29, 22:44
autor: rafalgb
wujcio pisze:no to zapodaj takim regulatorem ;]
jak prostownik 50A mi się przegrzewa ;]
50A coś tu nie gra to mój altek boscha tyle nie dawał

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-29, 22:47
autor: Muciek
Zróbmy obliczenia 14v*50A daje 700W ;D 3 fazówka w ścigach tyle nie daje także wiesz :P

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-29, 23:10
autor: wujcio
no jestem świadom tego ze mój altek daje max 120 W (czyli około 10A) ale jak mowie mostek się tak grzeje ze dramat ;] nawet ten 50A...

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-29, 23:20
autor: Muciek
Weź sobie zrób mostek skręcany z diod o jakiejś dobrej jakości ten pewnie jest z byle jakich... Zawsze możesz wozić 2gi jak by ten się spalił majątku to nie kosztuje całe chyba 5zł.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-30, 00:52
autor: Alien
Dorzucę coś od siebie...też smutnego :)

Ostatnio royal przestał ładować, ściągam dekiel, smród niemiłosierny. Ściągam podstawę przerywacza a tam cały stator czarny, wszystkie kable nadpalone, izolacje popłynęły. Jak i dlaczego, nie wiem - macie jakieś pomysły, powody?

I tak już był przelutowany na grubsze kable bo w zeszłym sezonie grzały się sakramencko więc je wymieniłem. Tyle że oryginalne były naprawdę bardzo cienkie, co teraz mogło się sypnąć?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-30, 01:03
autor: AudioBas
Może zastosowano lipne druty przy produkcji i pod wpływem wstrząsów i temperatury puściła izolacja (emalia)??
Bo zwarcie końcówek uzwojeń wykluczasz?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-30, 01:58
autor: Alien
Nie wiem, Indie to chyba ten sam poziom jakości zamienników co Chiny :/
Popłynęła izolacja z kabli, liczę jeszcze ze emalia na drutach przeżyła - za dużo kasy mnie ta impreza kosztowała.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-30, 05:46
autor: Muciek
Grubsze kable i dać dobrej jakości emalię spróbuj to wymoczyć konkretnie w emalii , jednak wydaje mi się że lepiej było by to przewinąć od nowa... Ogólnie to możesz zarzucić jaką fotką poglądową?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-30, 08:50
autor: rafalgb
Może teraz ktoś konkretnie opisze jak sa połączone cewki w tym hinduskim statorze i jakim drutem jest nawinięty??

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-30, 23:20
autor: wujcio
Alien to chyba ja mam podobną sytuację bo mi też nie chce ładować...
Jutro rozbiorę prawą kapę i obadam sytuację.

Jednym słowem pewnie wychodzi sprawa chłodzenia prądnicy w oleju jak to jest w Royalu i to że Royal kręci mniejsze obroty na wale niż WSK'a

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 01:42
autor: Alien
Jednym słowem pewnie wychodzi sprawa chłodzenia prądnicy w oleju jak to jest w Royalu i to że Royal kręci mniejsze obroty na wale niż WSK'a
No tak jak mówiłem, jednak royal pracuje na 5000rpm :/ trzeba będzie te zgliszcza przewinąć i zrobić od razu na CDI. Tylko prawie 4 stówy psu w dupe, dobrze że magnesu neodymowego nie da się zepsuć.

Co do fotek to jutro wrzucę jak zrobię zdjęcie w świetle dziennym.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 01:46
autor: Muciek
Org wirnik wsk jest takich samych wymiarów jak ten z Royala?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 02:02
autor: Alien
Royal jest szerszy, średnice takie same.