Strona 2 z 69

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-06, 00:13
autor: bigsoft
z-tomek pisze:3 Iskra w takim układzie ma być po lekkim przekręceniu koła?
Po podłączeniu cewki od ogara, moduł zapłonowy od Simsona iskra jest ale jak się kopnie mocniej a tak żeby ręką ruszyć koło to iskra nie przeskoczy.Może to mieć przyczynę w zbyt dużej pojemności cewki butelkowej?
To jest zapłon AC-CDI, zasilany z cewki w prądnicy. CDI działa na zasadzie ładowania i rozładowania kondensatora. Żeby taki kondensator naładować, to magneto musi się trochę zakręcić. To jest normalne. Co innego gdybyś miał DC-CDI, gdzie moduł zapłonowy zasilany jest z akumulatora, jednak układ taki jest droższy i rzadziej spotykany oraz trudniejszy do wykonania (moduł), bo zawiera w sobie przetwornicę impulsową, co dodatkowo komplikuje układ.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-06, 01:56
autor: z-tomek
Dokładnie chodziło mi o punkt w którym magneto styka się z impulsatorem. A co do cewki WN próbować zmienić cewkę na taką dedykowaną do skuterów? Coś jest nie tak bo nie pali z ustawieniem zapłonu to już chyba próbowałem na wszystkie sposoby a i tak nie pali 0 reakcji czasem zdarzy się że silnik odbije a tak to cisza

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-06, 13:24
autor: Karlicek
Z tego co wiem, cewa do takiego zapłonu ma inną rezystancję niż ta z ogara. Skoro masz moduł od Simsona, poszukaj też cewki pod niego.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-06, 16:33
autor: bigsoft
z-tomek pisze:Dokładnie chodziło mi o punkt w którym magneto styka się z impulsatorem. A co do cewki WN próbować zmienić cewkę na taką dedykowaną do skuterów? Coś jest nie tak bo nie pali z ustawieniem zapłonu to już chyba próbowałem na wszystkie sposoby a i tak nie pali 0 reakcji czasem zdarzy się że silnik odbije a tak to cisza
Skoro silnik odbije, to znaczy, że problem masz z wyprzedzeniem. Moduły zapłonowe z Simsona czy Charta działają na zmianę kierunku pola magnetycznego a co za tym idzie przepływu prądu. Oryginalnie w kole zamachowym (magnecie) Simsona czy Charta Elektronika jest specjalne miejsce z nabiegunnikami, gdzie to pole się zmienia odpowiednio, co powoduje przepływ prądu z impulsatora do sterowania i zapłon tyrystora.

Najlepiej by było mieć lampę stroboskopową, wyciągnąć świecę z głowicy, umieścić ją na bloku silnika, a sam wał korbowy czymś napędzić (w rometach/simkach da się to zrobić za pomocą klucza i wiertarki). Wtedy dzięki ciągłym obrotom wału i lampie zobaczysz kiedy występuje iskra na świecy i będziesz wiedział o ile jest przestawiony.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-07, 16:01
autor: wujcio

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-09, 19:19
autor: z-tomek
Zmieniłem cewkę zapłonową na tą od skutera iskra ładna jest ale niestety nie pali :? Radek zagubił płuca podczas próby odpalenia na pych niestety nie udało się ale był blisko. Obstawiam że jest zbyt późny zapłon muszę przesunąć impulsator i wtedy zobaczę. a jeśli nie to zostaje jedynie załatwić lampę stroboskopową :evil:

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-09, 20:00
autor: Radek_SDZ
Przynajmniej sie przejechalem na WSK... szkoda ze napedzana sila twoich miesni :P ale zawsze...

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-15, 23:44
autor: AudioBas
I jak tam prace idą???

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-16, 23:26
autor: Radek_SDZ
Pozyczylem tomkowi lampe stroboskopowa wiec mysle ze teraz ustawi sie zaplon i bedzie git :) bo ostatnio jak sobie z nia biegalismy po placu to chiala odpalic ale nie mogla... wg mnie kwestia regulacji i bedzie smigala ;) sam czekam na efekty jak odpali bedzie relacja zdjecia i filmik na YT :)

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-19, 14:17
autor: z-tomek
Jedna wielka lipa. ustawiłem zapłon wg lampy stroboskopowej 3mm przed GMP iskra jest biała kombinowałem z przerwą na świecy od 0,4 do 0,7mm i nie pali. Z kopnika 0 reakcji albo czasem odbije. Na pych coś tam zaczyna łapać ale gdy wciskam sprzęgło to gaśnie
Jakieś pomysły?

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-19, 14:20
autor: AudioBas
Biała iskra hmmm... Nie ciekawie :(

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-19, 14:32
autor: z-tomek
Teraz to pewnie przerwę na świecy pomieszałem. Iskra nawet jak niebieska była i przerwa na świecy 0.4mm to objawy były takie same

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-19, 14:48
autor: rykun
Na obwodzie magneta jest taki wystający kilka mm pasek blachy?

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-19, 17:56
autor: z-tomek
Oczywiście że jest. zapłon będzie ok ustawiany wg lampy stroboskopowej więc musi być te 3mm przed GMP przerwę na świecy zrobiłem 0,4mm i bez zmian --> muszę pożyczyć od kogoś inny gaźnik jeśli nie to to ja już nie wiem :-(

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-19, 18:51
autor: bigsoft
Spróbuj mu nalać trochę paliwa strzykawką na tłok przez otwór na świecę i zobacz czy zagada, nalej z 20ml.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-19, 20:07
autor: rykun
Ten pasek jaką ma długość? Zakręć silnikiem wiertarką i zobacz czy znaki pod stroboskopem nie zmieniają pozycji.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-19, 22:26
autor: z-tomek
Właśnie patentem z wiertarką ustawiałem zapłon. Próbowałem wachy zalewać pod świece niestety bezskutecznie. może być coś takiego że pod wpływem sprężania nie ma iskry?

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-19, 22:54
autor: bigsoft
Teoretycznie może, nagraj filmik jak wygląda ta iskra.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-20, 12:33
autor: z-tomek
ten grat się nie nadaje nawet jako wystawa do baru. Jaka ma być przerwa między tym czujnikiem a magnetem? 0.05? 0.1 mm?? i jaki kolor iskry w końcu? od fioletowego,niebieski biały itd i nie pali

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-20, 12:40
autor: bigsoft
Kolor powinien przechodzić z fioletowego w niebieski. Coś w ten deseń. Przerwę pomiędzy czujnikiem a magnetem ustaw doświadczalnie. Masz jeszcze oryginalny zapłon z przerywaczem? Może prościej będzie go włożyć i sprawdzić czy sam silnik na pewno jest sprawny.