Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2013-10-12, 07:31

Jak nie ładuje to masz coś rozlutowane albo źle połączone.
Ważne są kierunki nawinięcia cewek.

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: SEBA » 2013-10-19, 18:43

Już jest wszystko ok z ładowaniem. Dochodzi do +2A tylko dziwnie zachowują się volty :-p ponieważ bez włączonych świateł jest max 14,6V, a po włączeniu świateł dochodzi do 15,7V.
Przerywacz kierunkowskazów mam zwykły nie elektroniczny, jak jest oddalony od motocykla kierunkowskazy działają normalnie ale gdy jest przy ramie to częstotliwość zapalania się kierunkowskazów wzrasta wraz z obrotami silnika.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-10-19, 19:25

SEBA pisze:a po włączeniu świateł dochodzi do 15,7V.
Bo podłączyłeś czarny przewód do żarówki, a tam masz spadek napięcia i regulator robi tak, aby na żarówce było OK czyli na akumulatorze puszcza większe napięcie, aby doszło do żarówki.

Podepnij czarny przewód pod stacyjkę i będzie OK.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: SEBA » 2013-10-19, 19:32

Audio żebym to ja miał jeszcze czarny przewód przy regulatorze to byłoby ***zajeb***.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-10-19, 20:06

To ten co podłączyłeś do żarówki :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: szymon_wolebez » 2013-10-19, 22:46

Pany co to za temat rzeka z tymi wirnikami!

Zróbcie tu jakiś dobry poradnik i po sprawie.
Jak widzę ile jest tu wpisów to i nawet mi się wydaje to skomplikowana sprawą.

Może dobry schemat połączeń i konkretne modele regulatorów załatwiły by sprawę.
Podać źródło do sprawdzonych sprzedawców lub konkretnych modeli regulatora, opisać kolory przewodów i po sprawie.

Bo inaczej temat będzie się rozrastał jak żołądek w święta.

Najlepiej by było nakręcić jakiś pokazowy film video. Krok po kroku co i jak zrobić. Tak aby nawet dziecko w przedszkolu mogło to ulepić z plasteliny.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-10-19, 23:00

Ale to tu kombinować?
Jest schemat wujcia, jest przetestowany regulator, jest schemat...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: szymon_wolebez » 2013-10-19, 23:03

AudioBas pisze:Ale to tu kombinować?
Jest schemat wujcia, jest przetestowany regulator, jest schemat...
Skoro jest wszystko to skąd tyle niepewności?
Tyle pytań, wyjaśnień, tłumaczenia.
Widocznie jeszcze nie jest to tak jasne. Może przedstawiona forma nie oddaje tego w zrozumiały sposób.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 83
Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: jasiu » 2013-11-18, 21:29

Witam serdecznie
Aktualnie jestem w trakcie remontu silnika, bardzo zainteresował mnie temat przerobienia zapłonu na CDI jak również zastosowania alternatora z RE tzn. wirnik + stojan. Przeczytałem całą dyskusje i w pewnym momencie natknąłem się na post iż stojan komuś się spalił. W związku z tym mam takie pytanie-Czy po zakupie takiego stojanu od razu trzeba go przewinąć czy to była tylko kwestia złej jakości lutowań.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-11-18, 22:41

Teraz robimy na stojanie z wsk. Tylko sam wirnik jest potrzebny.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Alien » 2013-11-18, 22:52

Spaliłem ja (STOJAN INDYJSKI ORYGINALNY @@ NIE ZMD ani SEJM), chętnie odsprzedam - TANIO! :D

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-11-18, 22:56

Tylko napisz że to stojan indyjski. Bo zaraz będzie że upaliles cewki, zapłonu co Wroclawiak robił...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 83
Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: jasiu » 2013-11-19, 07:50

tzn. że wystarczy że kupię tylko wirnik, a co z cewkami w oryginalnym stojanie, muszę je wymienić?? ja mam stojan 12V światło i 6V ładowanie (moja wersja jest 5-cio przewodowa). Oczywiście chodzi mi o przerobienie na CDI .

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-11-19, 12:17

Wywalasz jedną cewkę ładowania.
Montujesz tam cewkę CDI (nawijasz sam drutem 0.20mm).
A pozostałe cewki łączyć wg schematu wujcia.

Czyli całość ma wyglądać tak:
- 1 cewka CDI
- 5 cewek świetlnych

Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 83
Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: jasiu » 2013-11-20, 14:54

Witam serdecznie.
Jeśli chodzi o cewkę cdi i stator to sprawa jest już dla mnie jasna ( AudioBas mam nadzieję że otrzymałeś wiadomość)
Chciałbym się jeszcze zorientować od jakiego motocykla kupić:
-regulator napięcia
-moduł zapłonowy 2T
- impulsator
- cewkę zapłonową
mam nadzieje że to wszystkie elementy których będę potrzebował

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: iron_bird » 2013-11-20, 17:48

http://allegro.pl/skuter-quad-atv-4t-2t ... 86316.html
Czerwony do aku +12, żółty i różowy - cewki ze statora, obojętnie który koniec gdzie, zielony masa i czarny +12 po stacyjce.
http://allegro.pl/modul-zaplonowy-odblo ... 38924.html - Pomarańczowy do cewki CDI; czerwono-czarny do cewki z fajką; czerwono-biały do impulsatora; czarny - masa.
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-z-faj ... 69268.html Dobrze masę na obudowie przykręć aby jej nie gubiło, pin podłącz do modułu do kabla czerwono-czarnego.
http://allegro.pl/impulsator-nadanik-pr ... 13552.html Jeden do masy(w zależności od tego który jest masą iskra będzie wyzwalana na końcu lub na początku znacznika), drugi do modułu do kabla czerwono-białego.

Jeszcze przekaźnik do gaszenia potrzebujesz, ale nie wiem jaki.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 83
Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: jasiu » 2013-11-20, 20:30

Dokładnie o taki spis elementów mi chodziło
Wielkie dzięki :)

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 83
Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: jasiu » 2013-11-21, 17:32

Witam
Stojan mam już rozłożony, lada dzień będę go składał, no i właśnie pojawił się problem.Przeanalizowałem schemat połączenia cewek wg. wujcia no i się pogubiłem.
Poprawcie mnie jeśli źle to odczytałem :
P5 do P6; K6 do K2 , K4i na regulator ; P2 do P3;K3 do P4,K5 i na regulator .
Nie jestem elektrykiem ale trochę dziwny ten układ...,ale jeśli to tak ma być to w taki sposób podłączę.
Jeszcze mam pytanie odnośnie cewki CDI : ostatecznie do jakich wniosków doszliście co do grubości drutu wystarczy 0,2 czy dajecie grubszy no i nawijać aby uzyskać od 100 ohm do 130 ohm??

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: iron_bird » 2013-11-21, 18:29

Nawiń drutu 0.2 prawie do równa z karkasem, będzie mieć około 90-100ohm, przy 70 też będzie chodzić. Połączenia dobrze odczytałeś, K6 do K2 i K4

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Matej » 2013-11-21, 19:23

przy 45 ohmach też chodzi

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości