Strona 4 z 4

Re: Planowanie głowicy

: 2013-12-24, 16:52
autor: Szymon_1998
raflo87 pisze:
Szymon_1998 pisze:Ja mam nagwintowany pręt,który wkręcam w głowicę. :P
Ten pręt do głowicy wsk 175 nie wystarczy...
Ja mam ten przyrząd do głowicy 125...

Re: Planowanie głowicy

: 2013-12-24, 16:54
autor: wujcio
Szymon_1998 pisze:
raflo87 pisze:
Szymon_1998 pisze:Ja mam nagwintowany pręt,który wkręcam w głowicę. :P
Ten pręt do głowicy wsk 175 nie wystarczy...
Ja mam ten przyrząd do głowicy 125...
W 125 planowanie głowicy to można na kolanie zrobić :P

Ja zrobiłem ten sam przyrząd i potwierdzę że trzeba się jeszcze i tak sporo bawić żeby ustawić głowicę w miarę równo.

Re: Planowanie głowicy

: 2013-12-25, 18:56
autor: lisek13
rykun pisze:W Wiatrze chyba najtańszym i najskuteczniejszym sposobem zwiększenia stopnia sprężania jest napawanie komory spalania i późniejsza obróbka frezem
Panowie, chciałbym pójść w tym kierunku, lecz zastanawia mnie obecnie jedno czy lepiej zmniejszyć komorę poprzez zmniejszenie jej głębokości i zwiększenie promienia czaszy kulistej czy też odwrotnie pozostawienie dotychczasowej głębokości a zmniejszenie promienia?
Która droga będzie lepsza jeśli chodzi o przebieg procesu spalania oraz pozostałe aspekty mechaniczne i termiczne?

Re: Planowanie głowicy

: 2013-12-26, 01:20
autor: misiolek
A mógłby ktoś powiedzieć jak dla PB 95 bezpiecznie splanować głowice w 125 i 175? Chodzi mi ile mm można zedrzeć z głowicy?

Re: Planowanie głowicy

: 2013-12-26, 13:01
autor: irek
W 175 z tego co pamiętam to chyba 1,5 mm

Re: Planowanie głowicy

: 2013-12-26, 13:09
autor: JimmyPage
Koledzy mam pytanie . Chciałbym jedynie delikatnie splanować głowicę w 125 . Silnik seria po remoncie . Nie oczekuję jakichś super osiągów , a jedynie delikatnego wzrostu mocy bez wielkich strat jeśli chodzi o wytrzymałość . Jakie wartości planowania , ew jakiś bezpieczny margines proponujecie ?

Re: Planowanie głowicy

: 2014-01-03, 11:27
autor: jasiu18-18
1,5mm splanuj głowice i daj uszczelke miedzianą jak najcieńszą i tak naprawde jeździj na pb98. Szerze powiedziawszy wystarcza dac swiece na długim gwincie samochodówke ewentualnie zdystansowac podkladkami no i planowac nie trzeba... a proces odwracalny :>

Re: Planowanie głowicy

: 2014-01-03, 11:42
autor: 1angel
jasiu18-18 pisze:Szerze powiedziawszy wystarcza dac swiece na długim gwincie samochodówke ewentualnie zdystansowac podkladkami no i planowac nie trzeba...
Szczerze powiedziawszy to najlepszy sposób , żeby sobie zniszczyć gwint w głowicy ...

Re: Planowanie głowicy

: 2014-01-03, 11:48
autor: Sebastian440
JAsiu poczytaj parę książek,a potem pisz. 98 taaaa. Na sprężu 13 w CZ jeżdżę i nigdy stuku jeszcze nie miałem.

Re: Planowanie głowicy

: 2014-01-03, 14:16
autor: JimmyPage
Może mi ktoś jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie ? Chciałbym uzyskać przyrost mocy ale nie tracić zbytnio na trwałości . Ile mm mam splanować ?

Re: Planowanie głowicy

: 2014-01-03, 14:33
autor: misiolek
Dzisiaj odebrałem głowice splanowaną o 2mm. Na cienkiej blaszanej podkładce tłok uderzał o głowice. Na grubej takiej powiedzmy "oryginalnej" jest w porządku więc uważam, że to maksimum jakie mozna zedrzeć bez obróbki komory spalania.
Przyrost mocy rzeczywiście odczuwalny. :-)
Mowa o 125 oczywiście.

Re: Planowanie głowicy

: 2014-01-03, 15:01
autor: Savier
Zajrzyj do Sałka, tam powinien pisać o tym.

Re: Planowanie głowicy

: 2014-01-07, 14:12
autor: Sebastian440
JimmyPage pisze:Może mi ktoś jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie ? Chciałbym uzyskać przyrost mocy ale nie tracić zbytnio na trwałości . Ile mm mam splanować ?
1,5 mm.

Re: Planowanie głowicy

: 2014-01-14, 23:06
autor: JimmyPage
Na dniach zjedzam do domu i jade do znajomego tokarza , powininen mi to na frezarce ogarnąć . Tylko zastanwiam sie czy zjechać od razu o 1,5 mm czy na początku dac 1mm . Zobaczymy jak to wyjdzie . Dzięki ;)